پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان

شرح مختصر: مدرسه هوشمند مدرسه‌ای فیزیکی است و کنترل و مدیریت آن، مبتنی بر فناوری کامپیوتر و شبکه انجام می‌گیرد و محتوای اکثر دروس آن الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن هوشمند است ودر آن روند اجرای کلیه فرآیند ها اعم از مدیریت، نظارت، کنترل، یاددهی-یادگیری، منابع کمک آموزشی، ارزشیابی وامور دفتری مبتنی بر فناوری اطلاعات وارتباطات و درجهت بهبود نظام آموزشی و تربیتی پژوهش محور طراحی شده است.هدف از تحقیق حاضر ارزیابی استقرار عوامل مدارس هوشمند ازدیدگاه مدیران ودانش آموزان مقطع دوم متوسطه مدارس است.هدف دیگر مقایسه این ابعاد از دیدگاه مدیران ودانش آموزان است.روش تحقیق توصیفی-پیمایشی است.نمونه اماری با استفاده ازروش سرشماری شامل 25 مدیر و135 دانش آموز مدارس هوشمند است.ابزار تحقیق پرسشنامه 28 گویه ای با 5 بعد در طیف لیکرت تنظیم شده است.با استفاده ازنرم افزارspss در دوبخش آمار توصیفی واستنباطی داده ها مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند.یافته ها نشان داد بین دیدگاه مدیران ودانش اموزان در وضعیت مطلوب عوامل استقرار مدارس هوشمند تفاوت معنادار وجود دارد.از نظر مدیران زیرساخت های فناوری اطلاعات و توانمند سازی معلمان مدارس هوشمند دروضعیت مطلوبی قرار ندارد.از دیدگاه مدیران ودانش اموزان مدیریت یکپارچه رایانه ای، ارتباط بادیگر مدارس ومحیط یاددهی-یادگیری مدارس هوشمند دروضعیت مطلوبی قرار دارد.

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه.............................................................................................................................. 2

1-1-بیان مسئله................................................................................................................ 3

1-2-اهمیت وضرورت موضوع.......................................................................................... 5

1-3-اهداف تحقیق.......................................................................................................... 7

1-4- سوال های تحقیق..................................................................................................... 8

1-5- فرضیه های تحقیق................................................................................................... 9

1-6- قلمرو تحقیق.......................................................................................................... 9

1-7-مدل مفهومی تحقیق.................................................................................. 10

1-8- تعریف عملیاتی اصطلاحات تحقیق..................................................... 10

فصل دوم:مبانی نظری تحقیق

مقدمه ................................................................................................. 14

2-1.تاریخچه پیدایش مدارس هوشمند .......................................................................... 14

2-2 .تاریخچه آموزش با کمک فناوری در ایران............................................................ 16

2-3. تعریف مدرسه هوشمند........................................................................... 17

2-4 .اهداف مدرسه هوشمند............................................................. 18

2-5. مفهوم هوشمند سازی ............................................................... 20

2-6.ویژگی های مدارس هوشمند.................................................... 20

2-7.ضرورت هوشمندسازی مدارس.............................................. 21

2-8.فواید کلاس هوشمند............................................................ 24

2-9.ابزار مدرسه هوشمند.............................................................................25

2-10. ساختار مدرسه هوشمند........................................................... 26

2-11.پیشتازان ایجاد مدرسه هوشمند ............................................. 27

2-12. معلمین مدارس هوشمند .................................................................. 28

2-13. دانش‌آموزان مدارس هوشمند.................................................... 29

2-14.ابعاد فناوری در مدارس هوشمند........................................... 30

2-15.کارکردهای عمده مدارس هوشمند ........................................... 34

2-16. تئوری ومبانی نظری ................................................................... ...35

2-17.نقش فناوری اطلاعات در مدارس هوشمند.................................. ....37

2-18. آموزش هوشمند در مدرسه هوشمند .................................... ....39

2-19. مسئولیتها و مهارتهای حرفه ای در مدارس هوشمند................................40

2-20.فناوری مدارس هوشمند...........................................................44

2-21.یادگیری الکترونیکی در مدارس هوشمند...................................................48

2-22.دلایل عدم شکل گیری مدارس هوشمند..............................................51

2-23.پیشینه تحقیق...............................................................................................53

فصل سوم:روش تحقیق

مقدمه..................................................................................................... 59

3-1. روش تحقیق............................................................................................................ 59

3-2.جامعه آماری............................................................................................................. 60

3-3.حجم نمونه و نمونه گیری........................................................................................... 61

3-4.روش گردآوری اطلاعات........................................................................................... 61

3-5.ابزار گردآوری داده ها............................................................................................... 61

3-6.روایی و پایایی پرسشنامه........................................................................... 63

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده های تحقیق

مقدمه................................................................................................... 66

4-1.آمار توصیفی.......................................................................................................... 67

4-1-1.توزیع متغیر زیرساخت های فناوری........................................................... 67

4-1-3.توزیع متغیر محیط یاددهی-یادگیری....................................................................... 69

4-1-5.توزیع متغیرمعلمان آموزش دیده............................................................................... 70

4-1-7.توزیع متغیر نظام ارتباطات..................................................................................... 72

4-1-9.توزیع متغیر مدیریت.............................................................................................. 73

4-2.آمار استنباطی........................................................................... 75

4-2-1.آزمون نرمال بودن متغیرها.......................................................75

4-2-2.تحلیل عاملی......................................................................76

4-2-3.آزمون فرضیات..............................................................77

4-2-4.آزمون فرضیات فرعی.....................................................78

فصل پنجم: نتیجه گیری

مقدمه............................................................................................................ 83

5-1 .نتایج تحقیق............................................................................................ 83

5-2 .پیشنهادها............................................................................................. 87

5-2-1.پیشنهادات کاربردی......................................................................... 87

5-2-2.پیشنهادات پژوهشی................................................................... 89

5-3.محدودیتها............................................................................. 90

پیوست

پرسشنامه........................................................................ .92

spss....................................................................................... .94

منابع فارسی..................................................................................... 105

منابع لاتین.................................................................................................. 108

فهرست جداول

جدول2-1.ارتباط اهداف کلی با نقش مدارس هوشمند......................................... 19

جدول3-1.جامعه آماری....................................................................................... 60

جدول3-2.جامعه آماری....................................................................... 60

جدول3-3. شماره گویه های پرسشنامه........................................................... 62

جدول3-3.آلفای کرنباخ.................................................................................... 63

جدول4-1-1.توزیع فراوانی زیرساخت فناوری.................................................... 67

جدول 4-1-2.آمار توصیفی زیرساخت های فناوری.............................................. 68

جدول4-1-3.توزیع فراوانی محیط یاددهی-یادگیری............................................ 69

جدول4-1-4.آمار توصیفی محیط یاددهی-یادگیری........................................... 70

جدول4-1-5.توزیع فراوانی معلمان آموزش دیده................................................. 70

جدول4-1-6.آمارتوصیفی معلمان آموزش دیده................................................. 71

جدول4-1-7.توزیع فراوانی ......................................................................... 72

جدول 4-2-8.آمار توصیفی نظام ارتباطی ........................................................ 73

جدول4-1-9.توزیع فراوانی مدیریت................................................................ 73

جدول4-1-10.آمار توصیفی مدیریت............................................................ 74

جدول 4-2-1.آزمون کلموگروف-اسمیرنوف ....................................................... 75

جدول4-2-2-1.آزمون kmo................................................................... 76

جدول4-2-1.آزمون t....................................................................................... 77

جدول4-2-2.آزمون t................................................................................... 78

جدول4-2-3.آزمون t.................................................................................. 79

جدول4-2-4.آزمون t................................................................................. 79

جدول4-2-5.آزمون t.................................................................................. 80

جدول4-2-4.آزمون t.................................................................................. 81

فهرست شکل ها

1-1.مدل مفهومی......................................................................... ....10



خرید فایل



لینک منبع :ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان

ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان bartarin.filenab.com/product-50548-aa.aspx هدف از تحقیق حاضر ارزیابی استقرار عوامل مدارس هوشمند ازدیدگاه مدیران ودانش آموزان مقطع دوم متوسطه مدارس است.هدف دیگر مقایسه این ابعاد از دیدگاه مدیران ودانش آموزان ... [DOC] ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان مقطع ... full-thesis.net/.../ارزیابی-عوامل-استقرار-مدارس-هوشمند-از-دیدگاه-مدیران-و-دانش-آموزان-مقطع-دوم-متوسطه-کاشان-و-آران-و-بیدگل.doc‎Cachedهدف از تحقیق حاضر ارزیابی استقرار عوامل مدارس هوشمند ازدیدگاه مدیران ودانش آموزان مقطع دوم متوسطه مدارس کاشان وآران وبیدگل است.هدف دیگر مقایسه این ابعاد از دیدگاه ... ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان مقطع ... nagrog.blogsky.com/.../ارزیابی-عوامل-استقرار-مدارس-هوشمند-از-دیدگاه-مدیران-و-دانش-آموزان-مقطع-دوم-متوسطه-پایان-نامه-ارشد-مدیریت 26 آگوست 2016 ... بیان مسئله. برخی کشورهای جهان به تأسیس مدارس الکترونیکی یا مدارس هوشمند دست زده‌اند. در مدارس هوشمند کامپیوتر در نحوه تدریس و ارزشیابی ... ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان مقطع ... nagrog-bfa.refblogs.ir/page-1426923.html‎Cached29 سپتامبر 2016 ... بیان مسئله برخی کشورهای جهان به تأسیس مدارس الکترونیکی یا مدارس هوشمند دست زده‌اند. در. ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان toppdf.ir/2016/10/ارزیابی-عوامل-استقرار-مدارس-هوشمند-از/‎Cachedارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان ... شرح مختصر: مدرسه هوشمند مدرسه‌ای فیزیکی است و کنترل و مدیریت آن، مبتنی بر فناوری کامپیوتر ... ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان - پروژه ها www.takbook.com/best/ارزیابی-عوامل-استقرار-مدارس-هوشمند-ا/‎Cachedعنوان تحقیق: ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزانفرمت فایل: word تعداد صفحات: ۱۰۸ شرح مختصر: مدرسه هوشمند مدرسه‌ای فیزیکی است و ... ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزا nagrog-parsi.chartblogs.ir/page-1937031.html‎Cached12 ا کتبر 2016 ... ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزا ... در این مدارس دانش‌آموزان می‌توانند با منابع علمی جهان و معلمان و بچه‌های مدارس دیگر ... [PDF] اصل مقاله (296 K) https://journals.ut.ac.ir/article_55975_8cb5f9e07089f9169b857db4b32d3cc9.pdf‎Cachedﻋﻮاﻣﻞ ﺗﺄﺛﻴﺮﮔﺬار ﺑﺮ ﻓﺮاﻳﻨﺪ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ در ﻣﺪارس ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ را ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ و .... آﻣﻮزان و ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣـﺪارس ﻫﻮﺷـﻤﻨﺪ، .... ﺧﻼﻗﻴﺖ داﻧﺶ. آﻣﻮزان. ،. اﻣﻜﺎن. ﺳﻨﺠﻲ اﺳﺘﻘﺮار ﻣﺪارس ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ. ،. ﺑﺮرﺳـﻲ ﻣﻴـﺰان. ﺗﺤﻘـﻖ و ﻣﻄﺎﺑﻘـﺖ .... ارزﻳﺎﺑﻲ. وﺿﻌﻴﺖ. اﺳﺘﻘﺮار. ﻣﺪارس. ﻣﺘﻮﺳـﻄ. ﺔ. ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ در اﺳﺘﺎن ﺳﻤﻨﺎن از دﻳﺪ ﻣـﺪﻳﺮان و ﻣﻌﻠﻤـﺎن، ﻧﺸـﺎن داد ... پایان نامه ارشد درباره : ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران treview.parsablog.com/post/106‎Cached25 سپتامبر 2016 ... پایان نامه ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان مقطع دوم متوسطه کاشان و آران و بیدگل. دانلود رایگان فایل دموی این پایان ... ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران : دانلود پایان نامه با ... ending.mizbanblog.com/post/9398‎Cachedهدف آموزش و پرورش در هزاره سوم سوق دادن فضای آموزشی به سمت آموزش کارآفرینی ... پایان نامه ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان مقطع دوم ...