پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی

مقدمه و هدف:جو روانی-اجتماعی کلاس درس یکی از عوامل موثربر پیشرفت تحصیلی دانشجویان است. جو روانی-اجتماعی کلاس ،تاثیرات معناداری بر رفتارهای یادگیری دانشجویان ،باورهای مربوط به خود، اسنادهای علمی، انگیزش تحصیلی و اجتماعی،عملکرد هیجانی ، ارزش ها و پیشرفت تحصیلی دارد. این مطالعه به منظور بررسی ارتباط جو روانی-اجتماعی کلاس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دکترای حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان صورت گرفته است.

مواد و روشها: این مطالعه توصیفی -تحلیلی و از نوع مقطعی است که در دانشجویان دکترای حرفه ای (پزشکی،دندانپزشکی و داروسازی) دانشگاه علوم پزشکی کرمان و اساتید آنها با استفاده از پرسشنامه جو روانی-اجتماعی کلاس درس(میشو ،کومو و گوپیل)در دو سطح ادراک و انتظار ،در بین 115 نفر دانشجوی پزشکی،42نفر دانشجوی دندانپزشکی و 65 نفر دانشجوی داروسازی و همچنین تعداد 21 نفرعضوهیئت علمی انجام شد. برای توصیف داده ها از شاخص های مرکزی و پراکندگی و همچنین جداول استفاده گردید و به منظور تحلیل داده ها نیز از آزمون های tبا دو گروه مستقل، t زوجی، آزمونANOVA و همچنین ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. سطح معنی داری دراین مطالعه کمتر از 0.05 در نظرگرفته شده است.

یافته ها:مقایسه نمره انتظار (77/4 ± 80/31) و ادراک (60/4 ± 2/29) اساتید از جو کلاس نشان دهنده اختلاف معنادار می باشد(P<0.05 ). با استفاده از آزمون ANOVA به طور مشخص سطح انتظار اساتید بیشتر از ادراک می باشد.در دانشجویان نیز مقایسه نمره انتظار (37/4 ± 03/29) و ادراک (10/5 ± 433/24) از جو کلاس نشان دهنده وجود اختلاف معنادار می باشد و به طور مشخص سطح انتظار بیشتر از ادراک می باشد(P<0.001).و مقایسه نمره انتظار و ادراک بین دانشجویان سه دانشکده از جو کلاس نیز نشان دهنده اختلاف معنادار می باشد و به طور معناداری سطح انتظار بیشتر از ادراک می باشد(P<0.01). این در حالی است که بین دانشجویان 3 رشته از نظر تفاوت بین انتظار و ادراک، تفاوتی وجود ندارد(P>0.05).مقایسه نمره انتظار و ادراک بین دانشجویان و اساتید از جو کلاس نیز نشان دهنده اختلاف معنادار می باشد و به طور معناداری سطح انتظار(P<0.05) و ادراک (P<0.001) اساتید بیشتر از دانشجویان است.وبین معدل دانشجویان فقط با نمره ادراک همبستگی ضعیف و منفی (معکوس) وجود دارد P=0.042)).

نتیجه گیری:درمجموع یافته های این مطالعه نشان می دهد که بین جو روانی-اجتماعی کلاس و پیشرفت تحصیلی رابطه ی معناداری وجود دارد. برای پیشگیری از افت تحصیلی شناسایی و توسعه مدلهای مفهومی به ویژه، تدوین و توسعه ی یک مدل تجربی ازعملکرد تحصیلی برپایه ویژگیهای شناختی در این راستا می تواند کمک کننده باشد .

فهرست مطالب

چکیده. ‌أ

فهرست جداول. ‌د

فهرست ضمائم و پیوست.. ‌ه

فصل اول: مقدمه و اهداف

1-1)مقدمه:2

2-1)بیان مسئله و اهمیت موضوع:3

3-1)هدف کلی.. 6

1-3-1)اهداف جزئی :6

2-3-1)اهداف کاربردی:6

4-1)سؤالات و فرضیات پژوهش :7

فصل دوم: کلیات وبررسی متون

1-2)کلیات.. 9

1-1-2)فلسفه تعلیم و تربیت.. 9

2-1-2)یادگیری.. 9

3-1-2)آموزش... 10

4-1-2)پیشرفت تحصیلی:11

5-1-2)کلاس درس:13

6-1-2)جو روانی-اجتماعی کلاس:14

2-2)مروری برمطالعات ایران و جهان.. 19

2-2-2)مطالعات جهان:19

2-2-2)مطالعات ایران:26

3-2)جمع بندی.. 29

فصل سوم: روش تحقیق

1-3) نوع مطالعه:31

2-3)جمعیت مورد مطالعه. 31

3-3)روش جمع آوری داده ها:31

4-3)روش اجرا:31

5-3)مشخصات ابزار جمع آوری داده های مطالعه:32

6-3)پرسشنامه اصلی تحقیق.. 32

7-3)روش تجزیه و تحلیل داده ها:34

8-3)تعاریف واژه ها34

پیشرفت تحصیلی:34

2-8-3)تعریف عملی:35

9-3) ملاحظات اخلاقی:35

10-3)مشکلات و محدودیت ها:36

فصل چهارم: یـافتــه هـا

1-4)مقدمه:38

1-1-4)تجزیه و تحلیل آماری.. 38

2-1-4)مشخصات نمونه ها:38

3-1-4)خصوصیات اساتید :40

4-1-4)خصوصیات دانشجویان:42

5-1-4)وضعیت انتظار و ادراک اساتید و دانشجویان:44

6-1-4)نتایج تحلیل های به عمل آمده:44

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

1-5) بحث بررسی دستیابی به اهداف پژوهش:51

2-5)نتیجه گیری نهایی :57

3-5)پیشنهادات برای پژوهش های آتی.. 57

4-5)پیشنهادات کاربردی.. 58

منابع و مآخذ

فهرست جداول

جدول 1- 4: فراوانی افراد شرکت کننده در پژوهش.... 49

جدول 2-4: مشخصات اساتید شرکت کننده در پژوهش (15=n)51

جدول 3-4: مشخصات دانشجویان شرکت کننده در پژوهش (203=n)53

جدول 4- 4: مقایسه نمره انتظار و ادراک بین دانشجویان سه دانشکده از جو کلاس... 55

جدول 5- 4: مقایسه اختلاف نمره انتظار و ادراک بین دانشجویان 3 رشته. 56

جدول 6- 4: مقایسه نمره انتظار و ادراک بین دانشجویان برحسب جنس.... 57

جدول 7- 4: مقایسه نمره انتظار و ادراک بین دانشجویان و اساتید از جو کلاس... 58

جدول 8- 4: وضعیت همبستگی سن، معدل، نمره انتظار،نمره ادراک دانشجویان از جو کلاس... 59

فهرست ضمائم و پیوست

پیوست شماره یک: پرسشنامه دانشجویان.. 83

پیوست شماره دو: پرسشنامه اساتید. 89



خرید فایل



لینک منبع :بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی

بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از ... filnab.filenab.com/product-50926-mm.aspx‎Cachedاین مطالعه به منظور بررسی ارتباط جو روانی-اجتماعی کلاس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دکترای حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان صورت ... بررسی ارتباط جو روانی- اجتماعی کلاس با پیشرفت تحصیلی از ... www.sdmej.ir/browse.php?a_id=1005&sid=1&slc_lang=fa‎Cachedبررسی ارتباط جو روانی- اجتماعی کلاس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه ... یک کلاس درس است و تأثیرات معنی‌داری بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دارد. ... از دیدگاه استادان و دانشجویان مقطع دکتری حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان صورت گرفت. بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از ... mofidnet.blogsky.com/1395/06/31/post-27670/‎Cached21 سپتامبر 2016 ... عنوان پایان نامه: بررسی ارتباط جو روانی، اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی( همراه با ... بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از ... maghalenab.rozblog.com/.../-بررسی-ارتباط-جو-روانیاجتماعی-کلاس-درس-با-پیشرفت-تحصیلی-از-دیدگاه-دانشجویان-و-ا.html‎Cachedبررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی دسته: پزشکی بازدید: 2 بارفرمت فایل:…, ... اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید ... 16b.ir/2016/11/بررسی-ارتباط-جو-روانی،اجتماعی-کلاس-در/‎Cached9 نوامبر 2016 ... بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی - فروش بهترین فایل ها. [PDF] ﺑﺮرﺳﯽ راﺑﻄﮥ ﺑﯿﻦ ﺟﻮ داﻧﺸﮕﺎه ﺑﺎ اﻧﮕﯿﺰش ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ داﻧﺸﺠﻮ - فرهنگ در دانشگاه اسلامی ciu.nahad.ir/article_258_8126fafb1956e296fd2e3accd4639a4c.pdf‎Cachedﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎ ﻫﺪف ﺑﺮرﺳﯽ ارﺗﺒﺎط ﺑﯿﻦ ﺟﻮ داﻧﺸﮕﺎه و اﺑﻌﺎد آن. ﺑﺎ اﻧﮕﯿﺰش ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن. داﻧﺸﮕﺎه .... ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ ﻣﯿﺎن ﮔﺮوﻫﻬﺎی دروﻧﯽ داﻧﺸﮕﺎه؛ ﻣﺴﺌﻮﻻن، اﺳﺎﺗﯿﺪ، ﮐﺎرﮐﻨﺎن و داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن .... ﺷﻮد . ﺑﻨﺎﺑﺮ اﯾﻦ، ﻣﺎﻫﯿﺖ ﻣﺤﯿﻂ ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﮐﻼس و راﺑﻄﮥ. ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ رواﻧﯽ. -. اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ. ﺣﺎﮐﻢ ﺑﺮ آن، ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺎﻋﺚ ﺗﻔﮑﯿﮏ ﮐﻼﺳﻬﺎ از ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ ، ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺮ ... آﻣﻮزان دﺑﯿﺮﺳﺘﺎﻧﻬﺎی ﺷﻬﺮ ﺳﻤﯿﺮم اﺷﺎره ﮐﺮد ﮐﻪ اذﻋﺎن ﮐﺮدﻧﺪ ﺑﯿﻦ ﺟﻮ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ و ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ. اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید ... paknoor.ir/2016/11/بررسی-ارتباط-جو-روانی،اجتماعی-کلاس-در/‎Cached27 نوامبر 2016 ... بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی · بررسی میزان رضایت معلمان ... اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید ... 9a9.ir/2016/11/بررسی-ارتباط-جو-روانی،اجتماعی-کلاس-در/‎Cached12 نوامبر 2016 ... بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی - پرفروش ترین فایل ها. بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از ... sabad-blog.ir/.../بررسی+ارتباط+جو+روانی،اجتماعی+کلاس+درس+با+پیشرفت+تحصیلی+از+دیدگاه+دانشجویان+و+اساتید+دانشگاه+علو...‎Cached7 ژانویه 2016 ... بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم ... آمار و روش تحقیق که در آزمونهای روانشناسی /علوم تربیتی /جغرافیا/علوم جامعه شناسی/علوم ارتباطات/علوم پزشکی و اکثر ... [XLS] Sheet 1 - دانشگاه علوم پزشکی بوشهر www.bpums.ac.ir/UploadedFiles/xfiles/p-poster.xls‎Cached3, 358, بررسی عوامل مؤثر بر ارزشیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم ... 22, 513, بررسی عوامل حواس پرتی در کلاس¬های درس از دیدگاه دانشجویان دانشگاه ... 38 , 644, بررسی رابطه انس با قرآن و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ... بهداشت محیط, ارزیابی ,اعتبارسنجی و رتبه بندی آموزشی, روانی پور, معصومه.