پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری دانش آموزان

مقدمه :

در دنیای پیچیده ، هیچکس بی نیاز از تعلیم وتربیت نیست . امروز فعالیت در مدرسه ودر امر آموزش ، خود بخش عظیمی از زندگی انسآنها شده است . لحظاتی را به خاطر می آوریم که چگونه نشستن در کلاس، گوش دادن به صدای یکنواخت معلم ،حفظ کردن بدون فهم مطالب درسی ، دلهره واضطراب ناشی از امتحان، وسرزنش معلمان ووالدین موجب نفرت وگریز ما از کلاس درس ومحیط آموزشی می شد .راستی چرا ؟! چرا فعالیتهای آموزشی نتوانست مارابا محیط آموزش مأنوس ، وبه یاد گیری علاقه‌مند کند ؟ چرا فعالیتهای مدرسه با تهدید اصرار معلمان صورت می گرفت؟ چرا شاگردان از تعطیل شدن مدرسه احساس رضایت وخوشحالی می‌کردند؟ مقصر اصلی جه کسی بود؟ معلم ناتوان وناآگاه یا شاگرد بی‌علاقه و بی‌استعداد؟ آیا معلمان تعلیم وتربیت، نتوانسته‌اند امکانات مطلوب یادگیری و زمینه‌های شکوفایی استعداد شاگردان‌ را فراهم کنند؟ و ‌یا انتخاب روش‌های تدریس به درستی انجام نشده است؟ اگاهی و شناخت معلم از اصول و روشهای تعلیم و تربیت عامل مهمی ‌است که می‌تواند اورا در کار خود موفق ‌و‌ موید سازد. معلم باید قادر باشد ‌با شناخت شاگردان وآگاهی از فرایند تدریس، نیازهای آنان را مشخص کند و با در نظر ‌گرفتن توانا‌یی‌های ایشان به ایجاد وضعیت مطلوب آموزش اهتمام ورزد .

بیان مسئله : چه رابطه‌ای بین نوع انتخاب روش تدریس و تأثیر آن در یادگیری دانش‌آموزان وجود دارد؟

فرضیه : بین نوع انتخا‌ب روش تدریس و تأثیر آن دریاد گیری دانش‌آموزان همبستگی وجود دارد‌.

اهداف :

- معرفی روشهای سنتی و جدید تدریس در نظام آموزش .

- نقد و بررسی روش‌های مختلف تدریس و تأثیر نوع ‌انتخاب آنها در یاد‌گیری دانش‌آموزان.

- بررسی محاسن ومعایب استفاده از روشهای مختلف تدریس.

جامعه آما‌ری: جامعه مورد مطالعه، دانش‌آموزان دختر مقطع راهنمایی منطقه 9 تهران هستند .

تقسیم بندی دانش‌آموزان درسه پایه اول ، دوم ، وسوم راهنمایی می‌باشد .

تحقیق مورد نظر در بررسی روش‌های تدریس مختلف وتأثیر آنها برروی دانش‌آموزان است.

نمونه گیری: تعداد کل دانش آموزان300نفر می‌باشد .ودرهرپایه3 کلاس وجود دارد .

تعداد دانش آموزان هرکلاس تقریبأ 33 نفراست .

«فهرست»

فصل اول :
موضوع ..................... 1
مقدمه ............. 1
بیان مسئله ................... 2
فرضیه .......................... 2
اهداف ..................... 2
جامعه آماری ................. 2
نمونه گیری....................... 2
تعاریف واصطلاحات................... 3
فصل دوم : ادبیات وپیشینه تحقیق
مقدمه...................... 4
معرفی روشهای مختلف تدریس.............. 4
بخش اول : برسی روشهای سنتی و تأثیرآنها در یادگیری دانش آموزان. 5
روش حفظ وتکرار............. 5
محاسن ومحدودیتهای روش حفظ وتکرار........ 6
روش سخنرانی........... 7
مراحل اجرای روش سخنرانی............. 8
محاسن و معایب محدودیتهای روشهای سخنرانی........ 26
نتیجه............. 31
روش پرسش وپاسخ................... 32
هدف از روش پرسش وپاسخ......... 34
محاسن ومحدودیتهای روش پرسش وپاسخ..... 34
روش نمایش (نمایش علمی )......... 35
مراحل اجرای روش نمایش............. 35
محاسن ومحدودیتهای روش نمایش............. 37
روش ایفای نقش .............. 38
فنون کلی اجرای نمایش ............ 39
مراحل اجرای روش ایفای نقش.......... 39
روش گردش علمی ............ 41
روش بحث گروهی............. 46
چه دروس و موضوعاتی را می توان با روش بحث گروهی تدریس کرد؟. 47
درچه موقعیتی ویرای چه هدفی می توان از روش بحث گروهی استفاده کرد؟... 49
مراحل اجرای روش بحث گروهی.......... 50
محاسن ومحدودیتهای روش بحث گروهی ........... 61
روش آزما یشگاهی(آزمایشی)................ 62
محاسن ومحدودیتهای روش آزمایشی........ 65
خلاصه .................. 66
بخش دوم : بررسی روشهای تدریس جدید وتأثیر آنها در یاد گیری دانش آموزان70
روشهای آموزش انفرادی................ 71
هدفهای آموزش انفرادی............ 72
طرح کلر وسطوح مختلف آن.............. 75
روشهای مختلف آموزش انفرادی......... 79
سازماندهی مجدد مدارس برای آموزش انفرادی.......... 88
خلاصه........ 95
روش مسأله ای............... 96
شرایط اجرای روش مسأله ای............ 96
چگونگی اجرای روش مسأله ای.......... 97
محاسن ومحدودیتهای روش مسأله ای............ 99
روش واحدها............................. 100
ویژگی روش واحدها....................... 101
مراحل اجرای روش واحدها..................... 102
روش واحد موضوع........................... 104
ویژگیهای روش واحد موضوع..................... 104
محاسن ومحدودیتهای روش واحد موضوع......... 105
روش واحد تجربی ................ 106
ویژگیهای روش واحد تجربی........................ 106
نمونه ای از یک واحد تجربی ....... 107
روش واحد طرح...................... 109
ویژگی های روش واحد طرح ............ 109
محاسن ومحدودیتهای روش واحد طرح ............ 111
خلاصه ................ 112
فصل سوم طرح تحقیق
متغییرها....... 116
جامعه آماری ونمونه گیری های مختلف توسط دانشمندان....... 116
جامعه اماری ونمونه گیری محقق............... 120
جدول........... 123
نمودار ............. 123
آمار توصیفی........... 124
شاخص مرکزی........... 125
فصل چهارم:
نتیجه گیری............. 126
پیشنهادات............. 127
رد یا قبول فرضیه................... 127
فرم خام......... 128
منابع مأخذ............. 129
واژه نامه ........................... 131



خرید فایل



لینک منبع :بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری دانش آموزان

بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری دانش آموزان fileonline.filenab.com/product-51941-tadris-sonati-va-jadid.aspx‎Cachedپایان نامه روشهای تدریس سنتی روشهای تدریس جدید تاثیر یادگیری دانش آموزان. پایان نامه بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری ... www.payanname.net/پایان-نامه-بررسی-روشهای-تدریس-سنتی-و-جد/‎Cached Similarدانلود متن کامل پایان نامه بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری دانش آموزان با فرمت ورد word ** فهرست» فصل اول. دانلود پایان نامه بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تاثیر آنها در ... www.asanproject.ir/بررسی-روشهای-تدریس-سنتی-و-جدید-و-تاثیر-آ/‎Cached Similarموضوع : بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید وتأثیر آنها در یادگیری دانش آموزان دختر مقطع ... فرضیه : بین نوع انتخا‌ب روش تدریس و تأثیر آن دریاد گیری دانش‌آموزان ... فروش فایل پایان نامه بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تأثیر آنها ... www.sarvoptdl.ir/file2164.html‎Cached9 جولای 2016 ... به صفحه دانلود فایل(پایان نامه بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تأثیر آنها در یادگیری دانش‌آموزان دختر)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید. بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تاثیر آنها در یادگیری دانش آموزان www.onlineprojeh.ir/بررسی-روشهای-تدریس-سنتی-و-جدید-و-تاثیر-آ/‎Cached1 جولای 2016 ... پایان نامه بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی منطقه 9 آموزش و پرورش شهر تهران در رشته علوم ... پایان نامه بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری ... albeyin.sabzblog.tk/post/4622‎Cachedفایل پروژه - پایان نامه دانشجویی - یا طرح و آموزشی با تیترپایان نامه بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری دانش آموزان را در اینجا دانلود کنید. بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری دانش آموزان ... adonayelohim.sabzblog.tk/post/920‎Cachedاین پرتال با ارائه پرونده آرشیوی بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی در خدمت شما دانش پژوهان عزیز میباشد. دانلود پایان نامه بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تأثیر آنها در ... www.novinmgali.ir/?p=2948‎Cached8 نوامبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی پایان نامه بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تأثیر آنها در یادگیری دانش‌آموزان دختر وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات ... فروش فایل بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در ... tmaghalec.ir/?p=4256‎Cached26 ا کتبر 2016 ... سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. به صفحه دانلود فایل(بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری دانش آموزان)خوش آمدید برای دانلود به ... OL582 -بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری ... parsproje.com/.../3121-ol582-بررسی-روشهای-تدریس-سنتی-و-جدید-و-تاثیرآنها-در-یادگیری-دانش-آموزان-دختر.html‎Cached SimilarOL582 -بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری دانش آموزان دختر ... بخش اول : برسی روشهای سنتی و تأثیرآنها در یادگیری دانش آموزان ۵. روش حفظ ...