پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

مقایسه تاثیر سبکهای مدیریت کلاس بر روی رشد فراشناخت دانش آموزان

مقایسه تاثیر سبکهای مدیریت کلاس بر روی رشد فراشناخت دانش آموزان



مقدمه
در قرن حاضر پیشرفت فناوری، تغییرات سریع، و پدیده جهانی شدن بر تمام ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جوامع بشری تاثیر زیادی گذاشته است. همگام با این تغییرات رو به رشد، انتظارات جامعه از آموزش و پرورش نیز هر روز تغییر یافته و باعث شده تا دست اندرکاران، مسئوولین آموزش و پرورش، مدیران مدارس و معلمان پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان، اولیاء، بازار کار و جامعه را در الویت کار قرار دهند.
از آنجا که اکثر اوقات دانش‌آموزان، در کلاس درس می‌گذرد، پاسخگویی به انتظارات، خواسته‌ها و نیازهای افراد ذینفع از طریق تعامل معلم و دانش‌آموز در کلاس درس نمود می یابد و مردم نتایج، پیامدها، کارایی و اثربخشی نظام تعلیم وتربیت را متوجه شیوه تدریس، کلاسداری و تعامل در کلاس می‌دانند.
یکی از عواملی که امروزه، مدیران وسیاستگذاران آموزش وپرورش به عنوان موضوعی مهم و اساسی بدان توجه دارند، عامل مدیریت کلاس است که از دیر باز به عنوان پیچیده ترین موضوع در بهبود کیفیت آموزش شناخته شده است.
مدیریت کلاس مقدمه و پیش نیاز آموزش است. معلم می‌تواند با شناخت و اجرای مدیریت صحیح، تاثیر و کارایی تدریس را افزایش و مشکلات رفتاری دانش‌آموزان را کاهش دهد. هدف اصلی مدیریت کلاس، همانند هدف آموزش « خود رهبر شدن دانش‌آموزان است». هدف این است که دانش‌آموز به جای آنکه به کنترل خارجی نیاز داشته باشد بتواند آگاهانه رفتار خویش را کنترل کند و رفتارمطلوب جزئی از شخصیت اوشود (بهاری، 1379، 37).
هدف از روش‌های اداره کلاس، فراهم کردن جوی است که در آن تدریس راحت تر صورت پذیرد. آنچه در اداره موثر کلاس درس همواره باید مدنظر باشد، الویت تاکید بر پیشگیری از بدرفتاری نسبت به مقیاس‌های تسکین دهنده، مانند تنبیه است. مشکلات بالقوه رفتاری باید شناخته شود تا با اعمال روشهای صحیح در کلاس از پیشروی آنها جلوگیری گردد .
به اعتقاد بسیاری از معلمان ومدیران مسائل مربوط به انضباط، کنترل و اداره کلاس مهمترین علل ناموفق بودن معلمان است. هنگامی‌که بیشتر وقت کلاس صرف مشکلات انضباطی شود بطور عملی زمان کمتری برای تدریس و یادگیری دروس باقی می ماند(رضایی، 1383، 10).
گزارشها نشان داده است که بیش از 50% درصد زمان کلاس صرف مسائل انضباطی واداره کلاس می‌شود (الیز، 2003). مربیان برجسته همیشه تاکید داشتند کیفیت آموزش، یک عامل کلیدی و موثر بر رفتاردانش‌آموزان و موفقیت آنهاست. اما در رویکردهای نوین به آموزش، نقش دانش‌آموز در فرایند یاددهی – یادگیری افزایش یافته است، و توسعه مهارتها و تواناییهای دانش‌آموزان برای پذیرش مسئولیت یادگیری خود هدف واقع شده است، درنتیجه چگونگی واکنش معلم به بدرفتاری دانش‌آموزان به دلیل تاثیر فراوان بر عملکرد آن اهمیت یافته است چنانکه یک شیوه اثربخش می‌تواند سبب افزایش جایگاه دانش‌آموزان در کلاس و یا عزت نفس آنها شود وآنها را به پذیرش مسئولیت خود ترغیب کند (جانز، 1990).
بنابراین تغییرات ساده درفنون برنامه درسی و آموزشی، برای خلق یک محیط مبتنی بر نیازهای دانش‌آموزان و خلق یک جامعه یادگیری درکلاس کافی نیست؛ بلکه برای فراهم کردن چنین محیط همکارانه‌ای در کلاس نیازمند تئوری مدیریت کلاس هستیم (مارتین، 2003). بنابراین لازم است در این خصوص فنون و ویژگیهای مورد نیاز مدیریت کلاس شناسایی و تبیین گردد، تا مورد استفاده همه کسانی که با آموزش و پرورش سرو کار دارند قرار گیرد.



فهرست مطالب:

فصل اول : کلیات تحقیق

1- 1 مقدمه

1-2 بیان مساله

1-3 اهمیت مساله

1-4 اهداف تحقیق

1-5 سئوالات تحقیق

1-6 تعاریف نظری و عملیاتی

تعاریف نظری

تعاریف عملیاتی



فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1مقدمه

2-2 مبانی نظری تحقیق

2-2-1تعاریف مدیریت کلاس

2-2-2 اهداف مدیریت کلاس

2-2-3 سازمان دهی و مدیریت کلاس

2-2-4 ابعاد مدیریت کلاس

2-2-5 فنون مدیریت کلاس

2-2-6 موانع مدیریت کلاس درس

2-2-7 خلاصه‌ای از اصول سه سبک ایجاد نظم و انضباط در کلاس

2-2-8 تئوریهای مدیریت کلاس

2-2-9 سبکهای مدیریت کلاس

2-2-10 اصول کلی مدیریت کلاس

2-2-11 فراشناخت

2-2-12- تعاریف فراشناخت

2-2-13 ابعاد فراشناخت

2-2-14 آموزش مهارتهای یادگیری شناختی وفراشناختی

2-2-15 نظراتی در باب ارتقا ء فراشناخت

2-3 پیشینه تحقیقات انجام یافته

2-3-2 تحقیقات خارجی

2-4 نتیجه گیری


فصل سوم : روش تحقیق

3-1 روش پژوهش

3-2 جامعه آماری

3-3 طرح نمونه گیری

3-4 ابزار جمع آوری اطلاعات

3-4-1 پرسشنامه مدیریت کلاس

3-4-2 روایی و پایایی

3-4-3پرسشنامه فراشناخت

4-4-3 روایی و اعتبار

3-5 روش تجزیه و تحلیل داده‌ها



فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

تجزیه و تحلیل داده ها

4-1 مقدمه

4-2 بخش توصیفی


فصل پنجم : نتایج تحقیق

5-1 جمع‌بندی

5-2 بحث و تفسیر

5-3 محدودیت‌های تحقیق

5-4 پیشنهادهای تحقیق

5-4-1 پیشنهاد به سیاستگذاران و مسئولین

5-4-2 پیشنهاد به مدیران و دبیران

5-4-3 پیشنهاد به پژوهشگران بعدی

پیوستها وضمائم

پرسشنامه مدیریت کلاس

پرسشنامه فراشناخت

پرسشنامه مدیریت کلاس

منابع فارسی

فهرست منابع انگلیسی

فهرست منابع




خرید فایل



لینک منبع :مقایسه تاثیر سبکهای مدیریت کلاس بر روی رشد فراشناخت دانش آموزان

بررسی تاثیر سبک های مدیریت کلاس بر رشد مهارت های فراشناختی ... fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?ID=78796‎Cached Similarسبک مدیریت کلاس معلمان با استفاده از یک پرسشنامه محقق ساخته در نمونه 60 نفری ... بر اینکه: «دانش آموزان معلمین تعامل گرا در مقایسه با دانش آموزان معلمین مداخله گر از ... کلید واژه: فراشناخت، مهارت های فراشناختی، سبک های مدیریت کلاس، دانش آموزان. تحقیق مقایسه تاثیر سبکهای مدیریت کلاس بر روی رشد فراشناخت ... bankmaghale.ir/تحقیق-مقایسه-تاثیر-سبکهای-مدیریت-کلاس/‎Cachedتحقیق مقایسه تاثیر سبکهای مدیریت کلاس بر روی رشد فراشناخت دانش آموزان دختر مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۱۳۲ صفحه است . بررسی تاثیر سبک های مدیریت کلاس بر رشد مهارت های فراشناختی ... profdoc.um.ac.ir/paper-abstract-1006246.html‎Cached Similar... تأثیر سبک‌های مدیریت کلاس معلم، بر رشد مهارت‌های فراشناختی دانش‌آموزان است. در ... بر اینکه؛ «دانش‌آموزان معلمین تعامل‌گرا در مقایسه با دانش‌آموزان معلمین مداخله‌گر از ... مقایسه تاثیر سبکهای مدیریت کلاس بر روی رشد فراشناخت دانش آموزان netfile.filenab.com/product-52418-aa.aspx‎Cachedسبکهای مدیریت کلاس رشد فراشناخت دانش آموزان پروژه مقاله پژوهش پایان نامه تاثیر سبکهای مدیریت کلاس بر روی رشد فراشناخت دانش آموزان پروژه تاثیر سبکهای ... مقایسه تاثیر سبکهای مدیریت کلاس بر روی رشد فراشناخت دانش آموزان nabfile.rozblog.com/.../-مقایسه-تاثیر-سبکهای-مدیریت-کلاس-بر-روی-رشد-فراشناخت-دانش-آموزان-.html‎Cached1 ژوئن 2016 ... مقایسه تاثیر سبکهای مدیریت کلاس بر روی رشد فراشناخت دانش آموزان دسته: علوم تربیتی بازدید: 7 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 352 کیلوبایت ... مقایسه تاثیر سبکهای مدیریت کلاس بر روی رشد فراشناخت دانش آموزان nabproje.rozblog.com/.../-مقایسه-تاثیر-سبکهای-مدیریت-کلاس-بر-روی-رشد-فراشناخت-دانش-آموزان-.html‎Cachedمقایسه تاثیر سبکهای مدیریت کلاس بر روی رشد فراشناخت دانش آموزان دسته: علوم تربیتی بازدید: 5 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 352 کیلوبایت تعداد صفحات…, ... بررسی تاثیر سبک های مدیریت کلاس بر رشد مهارت های فراشناختی ... www.ensani.ir/fa/content/41969/default.aspx‎Cached Similarبررسی تاثیر سبک های مدیریت کلاس بر رشد مهارت های فراشناختی دانش آموزان ... مبنی بر اینکه: «دانش آموزان معلمین تعامل گرا در مقایسه با دانش آموزان معلمین مداخله گر ... مقایسه تاثیر سبکهای مدیریت کلاس بر روی رشد فراشناخت دانش آموزان ... sanjesh.marketfile.ir/product-46310-Comparison-of-the-effects-on-growth-metacognition.aspx‎Cachedمقایسه تاثیر سبکهای مدیریت کلاس بر روی رشد فراشناخت دانش آموزان دختر. فصل اول : کلیات تحقیق. 1- 1 مقدمه. 1-2 بیان مساله. 1-3 اهمیت مساله. 1-4 اهداف تحقیق. مقایسه تاثیر سبکهای مدیریت کلاس بر روی رشد فراشناخت دانش آموزان ... www.payanname.net/مقایسه-تاثیر-سبکهای-مدیریت-کلاس-بر-روی/‎Cachedمقایسه تاثیر سبکهای مدیریت کلاس بر روی رشد فراشناخت دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی ناحیه 7 شهر مشهد 127ص. ارسال شده در. خانه » » مقایسه تاثیر سبکهای ... پرسشنامه رایگان مقایسه تاثیر سبک های مدیریت کلاس - پرسشنامه ... questionnaire1.com/پرسشنامه-رایگان-مقایسه-تاثیر-سبک-های-م/‎Cached28 ژانویه 2016 ... پرسشنامه رایگان مقایسه تاثیر سبک های مدیریت کلاس ... به رشد و یادگیری دانش آموزان دارد، سبکهای متفاوتی را در مدیریت کلاس ... هدف این پژوهش ،مطالعه اثر بخشی سبکهای مدیریت کلاس بر رشد مهارتهای فراشناختی دانش آموزان است.در ...