پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

عوامل بروز جرایم جنسی به عنف و راههای پیشگیری از آن

عوامل بروز جرایم جنسی به عنف و راههای پیشگیری از آن


چکیده
در سیاست جنایی ایران، بزه‌دیده جایگاه واقعی خود را نداشته و لذا حمایت از بزه‌دیده نیز چندان مورد توجه دادگاه‌ها نیست. اما در جرایم جنسی به عنف، با توجه به اثرات نامطلوب و بلند مدت آن بر عواطف و روان بزه‌دیده که حتی ممکن است روند زندگی عادی او را برای همیشه مختل کند، این نقص بیشتر جلوه می‌کند و باید در خصوص آن چاره‌اندیشی شود. در این راستا اصلاح قوانین موجود در گسترش دامنه و ابعاد حمایت‌ها ضروری است. ضمن این که قانونگذار باید زمینه رسیدگی سریع و دقیق به این پرونده‌ها را ایجاد و راه‌کارهایی عینی، ملموس و مفید را جهت کاهش اثرات منفی جرم بر بزه‌دیده و جبران تألمات و خسارات عاطفی و معنوی او و همچنین اعاده موقعیت بزه‌دیده ارائه دهد. از طرف دیگر تلاش برای سلب موقعیت‌های مناسب بزهکاری و بالا بردن هزینه ارتکاب جرم باید مورد توجه قرار گیرد که این مهم نیازمند اصلاح قوانین مجازات و دادرسی کیفری نیز می‌باشد.
علاوه بر اصلاح قوانین، اصلاح نوع نگاه و برخورد محاکم با بزه‌دیده و توجه جدی به ضرورت حمایت از بزه‌دیدگان جرایم جنسی توسط مراجع قضایی و انتظامی که اولین پناهگاه بزه‌دیده هستند نیز ضروری است. همچنین این مراجع باید تعاملی مثبت و جدی با مراجع غیر دولتی حامی بزه دیده نیز داشته باشند.
البته ظرفیت‌های قانونی موجود (خصوصاً مقررات شکلی) در صورتی که به نحو صحیح و با یک نگاه حمایتی مورد بهره‌برداری قرار گیرد می‌تواند تا حدود زیادی مشکلات موجود را در دستیابی به یک چتر حمایتی گسترده رفع کند.


فهرست:
چکیده: .......................................................................................................................4

عوامل بروز جرایم جنسی به عنف و راههای پیشگیری از آن 5

بخش اول: عوامل بروز جرایم جنسی به عنف......... 6

گفتار اول: عوامل شخصی (مستقیم)............... 6

1- اختلالات روانی و شخصیتی................... 7

2- اختلالات جنسی............................. 8

2-1- اختلال عملکرد جنسی..................... 9

2-2- اختلالات رفتاری جنسی (پارافیلیا)....... 10

گفتار دوم : عوامل اجتماعی و فرهنگی (غیر مستقیم) 11

1- ناهنجاری های اخلاقی و ضعف تقلیدات دینی در جامعه 12

1-1- الکل................................. 12

1-2- نقش رسانه‌ها.......................... 13

2- مشکلات اقتصادی و فقر.................... 15

3- خانواده................................ 17

بخش دوم: راههای پیشگیری ازبزهکاری و بزه‌دیدگی جرایم جنسی 20

گفتار اول: پیشگیری اصلاحی.................... 20

1- رفع نابسامانیهای اقتصادی و اجتماعی..... 21

2- نقش تربیتی خانواده و ازدواج............ 22

3- گسترش ارزشهای اخلاقی و دینی و مبارزه با ناهنجاریهای فرهنگی 24

گفتار دوم: پیشگیری وضعی..................... 26

1- محافظت از آماجهای جرم.................. 26

2- آموزش و آگاهی بزده دیدگان در جهت اجتناب از وضعیت های جرم زا 27

3- پرهیز از تحریک بزهکار توسط بزهدیده..... 29

فهرست منابع..................................... 30



خرید فایل



لینک منبع :عوامل بروز جرایم جنسی به عنف و راههای پیشگیری از آن

پایان نامه رشته حقوق با موضوع عوامل بروز جرایم جنسی به عنف و راههای ... www.payanname.net/پایان-نامه-رشته-حقوق-با-موضوع-عوامل-برو/‎Cached Similarدر این پست می توانید متن کامل این پایان نامه را با فرمت ورد word دانلود نمائید: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان. عوامل بروز جرایم جنسی به عنف. و راههای پیشگیری از ... تحقیق عوامل بروز جرایم جنسی به عنف و راههای پیشگیری از آن bankmaghale.ir/تحقیق-عوامل-بروز-جرایم-جنسی-به-عنف-و-را/‎Cached Similarتحقیق عوامل بروز جرایم جنسی به عنف و راههای پیشگیری از آن مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۳۲ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و ... عوامل بروز جرایم جنسی به عنف و راههای پیشگیری | cell full cellfull.ir/?p=84091‎Cached20 ا کتبر 2016 ... چکیده. در سیاست جنایی ایران، بزه‌دیده جایگاه واقعی خود را نداشته و لذا حمایت از بزه‌دیده نیز چندان مورد توجه دادگاه‌ها نیست. اما در جرایم جنسی به عنف، با ... عوامل بروز جرایم جنسی به عنف و راههای پیشگیری از آن - برترین فایل ها bartarin.filenab.com/product-52465-aa.aspx‎Cachedعوامل بروز جرایم جنسی به عنف و راههای پیشگیری از آن چکیده در سیاست جنایی ایران ، بزه‌دیده جایگاه واقعی خود را نداشته و لذا حمایت از بزه‌دیده نیز چندان مورد توجه دادگاه‌ها ... عوامل بروز جرایم جنسی به عنف و راههای پیشگیری از آن ghafoori.samenblog.com/1615.html‎Cached11 فوریه 2016 ... زنای به عنف شدیدترین مصداق جرایم جنسی غیرکشنده است که علیه شخص ارتکاب ... عوامل بروز جرایم جنسی به عنف و راههای پیشگیری از آن · بررسی . دانلود تحقیق در مورد عوامل بروز جرایم جنسی به عنف و راههای پیشگیری ... jaraemonf-t.lel.ir/‎Cached27 آگوست 2016 ... دانلود مقاله عوامل بروز جرایم جنسی به عنف و راههای پیشگیری از آن ,دانلود پایان نامه عوامل بروز جرایم جنسی به عنف و راههای پیشگیری از آن ,دانلود جروه ... دانلود رایگان تحقیق عوامل بروز جرایم جنسی به عنف و راههای پیشگیری ... lawdownload.epage.ir/.../module.news_Page._TypeId.1_Start.0_Action.NewsBodyView_NewsId.637.html‎Cached14 نوامبر 2016 ... اگر امکان دارد آن را به فارسی رایانامه کنید دانلود تحقیق در مورد عوامل بروز جرایم جنسی به عنف و راههای ... jaraemonf-t.lel.ir/ ۶ شهریور ۱۳۹۵ ه‍.ش. - دانلود ... دانلود رایگان پایان نامه عوامل بروز جرایم جنسی به عنف و راههای ... lawdownload.epage.ir/.../module.news_Page._TypeId.1_Start.0_Action.NewsBodyView_NewsId.635.html‎Cached14 نوامبر 2016 ... دانلود تحقیق عوامل بروز جرایم جنسی به عنف و راههای پیشگیری از آن ... دانلود پایان نامه آماده درباره تاثیر گزارشگری مالی تحت وب برحسابداری با ... تحقیق در مورد عوامل بروز جرایم جنسی به عنف و راههای پیشگیری از آن ... docs.blogsky.com/1395/06/28/post-66366/‎Cached18 سپتامبر 2016 ... لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه35 فهرست مطالب . دانلود فایل ( عوامل بروز جرایم جنسی به عنف و راههای پیشگیری از آن ... www.novinmgali.ir/?p=2797‎Cached8 نوامبر 2016 ... امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید عنوان محصول دانلودی:عوامل بروز جرایم جنسی به عنف و راههای پیشگیری از آن