تجزیه و تحلیل محیط و مزیت رقابتی مدیریت استراتژیک پیشرفته
این پاورپوینت درمورد مبانی، اصول و تجزیه و تحلیل محیط رقابتی مدیریت استراتژیک پیشرفته می باشد و بسیار کامل می باشد با 246 اسلاید زیبا
مدیریت استراتژیک
آنچه خواهیم آموخت:
چرایی مدیریت استراتژیک
تعریف استراتژی
مفهوم مدیریت استراتژیک
فرایند عمومی مدیریت استراتژیک
مکاتب استراتژیک
جهت گیری های اساسی در مدیریت استراتژیک
هنر و علم تدوین, اجرا و ارزیابی تصمیمات همه جانبه به منظور توانمندسازی سازمان در دستیابی به اهداف مورد نظر.
به مجموعه تصمیمات و فعالیتهایی که در راستای تدوین، اجرا و کنترل استراتژی جهت دستیابی به اهداف سازمان رخ می دهند.
برخی اصل واژه استراتژی را از واژه فارسی ”استربان“ به معنی پیش قراول در لشکر شاهان هخامنشی می دانند.
برخی معتقدندکه اولین بار یونانیها از این کلمه استفاده کردندکه مرکب از stratus به معنی ارتش و ago به معنای رهبری است و کارکرد آن بصورت ذیل بوده است:
راهی است که رسیدن به هدف را تضمین نموده و جهتگیری سازمانی را برای بکارگیری توانمندی سازمانی و بهرهگیری از فرصتها فراهم میسازد.
مقایسهای که هر سازمانی بین مهارتها، منابع داخلی، فرصتها و ریسکها مینماید و راه مناسب و کارآمدی برای پاسخگوئی به شرایط انتخاب مینماید.
استراتژیست ها: افرادی هستند که مسئول موفقیت یا شکست سازمان می باشند.استراتژیست ها دارای عنوان های مختلف شغلی هستند مثل مدیر عامل، رئیس هیئت مدیره ، مدیر یا مالکان سازمان. سه مسئولیت استراتژیستها عبارتند از:
ایجاد یک بستر برای تغییر
ایجاد تعهد و احساس مالکیت
ایجاد توازن بین ثبات و نوآوری
بیانیه های مأموریت
فرصت ها و تهدیدات خارجی
نقاط قوت و ضعف داخلی
اهداف بلند مدت
استراتژی ها
سیاست ها: سیاست ابزاری است که بدان وسیله می توان به اهداف سالیانه دست یافت. مینتزبرگ ( 1994 ) تمایز آشکاری بین تفکر استراتژیک و مفاهیمی چون برنامه ریزی استراتژیک قائل است. او اشاره می کند که برنامه ریزی استراتژیک، تفکر استراتژیک نیست و استدلال می کند که هرکدام از واژه ها بر مراحل مختلفی از فرایند توسعه استراتژی توجه دارند .
از دید وی، برنامه ریزی استراتژیک بر تجزیه وتحلیل تمرکز داشته و با تعیین و فرموله کردن استراتژی های موجود سروکار دارد. درحالی که تفکر استراتژیک بر ترکیب تاکید دارد و با استفاده از شهود وخلاقیت یک نگرش منسجم از موسسه ایجاد می کند. او ادعا می کند که برنامه ریزی استراتژیک فرایندی است که باید بعد از تفکر استراتژیک اتفاق بیفتد.
تفکر استراتژیک عبارت از شناسایی استراتژیهای قابل اطمینان که به خلق ارزش بیشتری برای مشتری منجر میشود.
بر اساس تعریف Bonn,2005 : حل مشکلات استراتژیک در محیطی با پیچیدگی، ابهام و رقابت بالا
هنری مینزبرگ تفکر استراتژیک را یک نمای یکپارچه از کسب و کار (سازمان) در ذهن میداند. اجزاء تفکر استراتژیک:
.1تفکر سیستمی(دیدن اجزا و ارتباط بین آنها)
.2خلاقیت(خلق محصولات، خدمات، ایده ها و فرایندهای کاربردی و ارزشمند)
.3داشتن چشم انداز رهبری استراتژیک فرایندی است برای اثرگذاری بر موفقیت مطلوب چشم انداز که به وسیله رهبران مورد استفاده قرار می گیرد
رهبری استراتژیک عبارت است از توانایی ایجاد چشم انداز استراتژیک برای سازمان و ایجاد انگیزه در دیگران برای پذیرش آن چشم انداز .
تجزیه و تحلیل محیط و مزیت رقابتی مدیریت استراتژیک پیشرفته
خرید فایللینک منبع :
تجزیه و تحلیل محیط و مزیت رقابتی مدیریت استراتژیک پیشرفتهتجزیه و تحلیل محیط و مزیت رقابتی مدیریت استراتژیک پیشرفته
payanname20.filenab.com/product-54877-Management.aspxCachedمدیریت استراتژیکتفکر استراتژیک رهبری استراتژیک Management
استراتژیست مدیریت بیانیه های مأموریت فرصت ها و تهدیدات خارجی نقاط قوت و ضعف
داخلی ...
تجزیه و تحلیل محیط و مزیت رقابتی مدیریت استراتژیک پیشرفته
nabfile.rozblog.com/.../-تجزیه-و-تحلیل-محیط-و-مزیت-رقابتی-مدیریت-استراتژیک-پیشرفته-.htmlCached13 ژوئن 2016 ... تجزیه و تحلیل محیط و مزیت رقابتی مدیریت استراتژیک پیشرفته دسته: جزوات
دانشگاهی بازدید: 8 بار فرمت فایل: pptx حجم فایل: 1563 ...
تجزیه و تحلیل محیط و مزیت رقابتی مدیریت استراتژیک پیشرفته
maghaleshop.rozblog.com/.../-تجزیه-و-تحلیل-محیط-و-مزیت-رقابتی-مدیریت-استراتژیک-پیشرفته-.htmlCached4 آگوست 2016 ... تجزیه و تحلیل محیط و مزیت رقابتی مدیریت استراتژیک پیشرفته دسته: جزوات
دانشگاهی بازدید: 11 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 1563 ...
[DOC] modiriyate strategy.doc
www.niordc.ir/uploads/modiriyate%20strategy_5269.docCachedبه هر حال سودآوری ناشی از طرحهای استراتژیک و مدیریت تغییرات محیطی را می توان در
... عدم تخصیص منابع با استراتژی ها ، عدم پایش و پیشرفت ، عملیاتی نمودن پروژه ها
از ... ریزی استراتژیک یک نگرش و تجزیه و تحلیل از شرکت و محیط مربوطه به آن ارائه
می ..... از ساختار صنعت می توان به ماهیت و مزیت رقابتی در فضای آن پی برد تحلیل
...
[PPT] مدیریت استراتژیک پیشرفته
gilan.farhang.gov.ir/ershad_content/media/.../140788_orig.pptxCached
Similarدر تجزیه و تحلیل موردی مدیریت استراتژیک وضع داخلی و خارجی سازمان شرح داده ... که
یک مزیت رقابتی آن را از تجزیه و تحلیل موردی سایر دانشجویان متمایز و ممتاز نماید.
.... زمان, اندازه سازمان, وضعیت محیط, نقش مدیر, الگوی اساسی مدیریت وبرنامه ریزی.
[PPT] مدیریت استراتژیک
ftp://ftp.ajums.ac.ir/.../Strategic.../CONCEPTS%20&%20FUNDAMENTALS.pptCached
Similarتاثیر عوامل بیرونی شدت گرفت، با این حال محیط ایستا بود. - دید درون سازمانی بر
برون سازمانی تحول یافت. - مزیت رقابتی در قیمت ، کیفیت و کمیت بود. گرایشها و ...
مدیریت استراتژیک، بصیرت و تفکر استراتژیک ... و بودجه بندی ، تجزیه و تحلیل
ریسک و مطالعات کاهش هزینه هستند. ..... اندازه گیری میزان پیشرفت اهداف و تعیین.
مدیریت استراتژیک
str1394.persianblog.ir/Cached
Similar17 مه 2015 ... مدیریت استراتژیک فرایندی است که از طریق آن سازمان محیط داخلی و خارجی خود را ....
ü در بخش مربوط به تجزیه و تحلیل داخلی و توسعه مزیت رقابتی دیدگاه مبتنی بر ....
در طول چند دهه گذشته پیشرفت قابل توجه در زمینه حمل و نقل و ظهور ...
برنامهریزی راهبردی - ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/برنامهریزی_راهبردیCached
Similarبرنامه ریزی راهبردی- استراتژیک- فرایندی است سازمانی برای تعریف راهبرد سازمان
و تصمیم ... چگونه میتوان رقیب را از سر راه برداشت یا از رقابت اجتناب کرد؟ ...
الوانی (۱۳۷۴) در کتاب «مدیریت عمومی» مراحل ذیل را برای برنامهریزی استراتژیک نام
برده است: ... تجزیه و تحلیل شرایط محیطی: در این مرحله باید از عوامل اقتصادی،
سیاسی، ...
مدیریت راهبردی - ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/مدیریت_راهبردیCached
Similarمدیریت راهبردی یا مدیریت استراتژیک یک تجزیه و تحلیل در خصوص مسایل مهم و ...
مطرح می شود شامل برنامه ریزی استراتژیک، رصد محیطی و تجزیه و تحلیل صنعت است
. ... ۱ مدیریت راهبردی; ۲ کاربرد مدیریت استراتژیک در تصمیم گیریهای چند معیاره ...
برای دانشجویان دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی طراحی کنند که پیشرفته ترین ...
[DOC] مدیریت استراتژیک و انواع استراتژیها - investin-ea.ir
www.investin-ea.ir/fa/files/extract_file.php?file_id=90Cached
Similar3-1- بررسی عوامل خارجی (مفهوم محیط عمومی و تخصصی) 15 ... 4-4- مختصری درخصوص
تجزیه و تحلیل سوات (SWOT) 34 ... مدیریت استراتژیک هنر و علم تدوین، اجرا و
ارزیابی تصمیمات وظیفه ای چندگانه ای است که سازمان را قادر .... بنابراین باید در
بیانیه ماموریت مشخص شود که شرکت دارای چه مزیت رقابتی یا شایستگی متمایز می
باشد؟