ساخت نرم افزارهای بازی های رایانه ای
چکیده
هدف از این پژوهش بررسی نرم افزار های ساخت بازی های رایانه ای است در این تحقیق ابتدا مبانی ساخت بازی های رایانه ای را بررسی می کنیم اهمیت بازی های رایانه ای مطرح می کنیم و قسمت های مختلف از جمله شروع: پیش تولید و طراحی شخصیتها و ایجاد حرکت را بررسی می کنیم سپس مراحل کد گذاری و مرحله بعد از تولید را تشریح می نماییم در ادامه به معرفی نرم افزار ساخت بازی های رایانه ای می پردازیم نرم افزارهای پرکاربردی همچون نرم افزار گیم میکر ونرم افزارShiVa Advanced Edition ونرم افزار ساخت بازی سه بعدی یونیتی ونرم افزار ساخت گیم های سه بعدی Unity 3D Pro 3.5 f2 وساخت بازی با GameMaker Studio v1.0.114 ونرم افزار Unity و سپس …راه هایی برای بهینه کردن کد و پردازش در بازی ها و شناخت امکانات را مورد بررسی و کنکاش قرار می دهیم
فهرست مطالب
چکیده ................................................................................................................................................................3
مقدمه ...................................................................................................................................................................4
مبانی ساخت بازی های رایانه ای....................................................................................................................6
اهمیت بازی های رایانه ای:..............................................................................................................................7
سرگرم کننده بودن.............................................................................................................................................8
شروع: پیش تولید..............................................................................................................................................10
طراحی شخصیتها............................................................................................................................................11
ایجاد حرکت.........................................................................................................................................................11
دنیای بازی...........................................................................................................................................................11
کدگذاری...............................................................................................................................................................12
مرحله پس از تولید..............................................................................................................................................13
بازاریابی...................................................................................................................................................................13
نرم افزار معروف گیم میکر.................................................................................................................................14
قابلیت های کلیدی نرم افزار Game Maker:............................................................................................16
نرم افزارShiVa Advanced Edition ......................................................................................................21
نرم افزار ساخت بازی سه بعدی یونیتی.............................................................................................................22
برخی از ویژگی های نرم افزار Unity 3D Pro 3.5 f2 :.....................................................................25
نرم افزار Unity ....................................................................................................................................................26
قابلیت های کلیدی نرم افزار Unity Pro:.......................................................................................................26
قابلیتهای کلیدی نرم افزارGame Maker 8.0 Pro:...................................................................................28
راه هایی برای بهینه کردن کد و پردازش در بازی ها........................................................................................29
۱- استفاده از اسپرایت و مدل :.............................................................................................................................30
۲- استفاده زیاد از رویداد Step /Update :.....................................................................................................30
۳- استفاده از آبجکت................................................................................................................................................30
۴- الگوریتم مناسب و کد نویسی ها :.......................................................................................................................31
۵- شناخت امکانات:......................................................................................................................................................32
منابع..................................................................................................................................................................................33