پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان مقطع دوم متوسطه

ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان مقطع دوم متوسطه

مدرسه هوشمند مدرسه‌ای فیزیکی است و کنترل و مدیریت آن، مبتنی بر فناوری کامپیوتر و شبکه انجام می‌گیرد و محتوای اکثر دروس آن الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن هوشمند است ودر آن روند اجرای کلیه فرآیند ها اعم از مدیریت، نظارت، کنترل، یاددهی-یادگیری، منابع کمک آموزشی، ارزشیابی وامور دفتری مبتنی بر فناوری اطلاعات وارتباطات و درجهت بهبود نظام آموزشی و تربیتی پژوهش محور طراحی شده است. هدف از تحقیق حاضر ارزیابی استقرار عوامل مدارس هوشمند ازدیدگاه مدیران ودانش آموزان مقطع دوم متوسطه مدارس کاشان وآران وبیدگل است.هدف دیگر مقایسه این ابعاد از دیدگاه مدیران ودانش آموزان است.روش تحقیق توصیفی-پیمایشی است.نمونه آماری با استفاده ازروش سرشماری شامل 25 مدیر و135 دانش آموز مدارس هوشمند است.ابزار تحقیق پرسشنامه 28 گویه ای با 5 بعد در طیف لیکرت تنظیم شده است.با استفاده ازنرم افزارspss در دوبخش آمار توصیفی واستنباطی داده ها مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند.یافته ها نشان داد بین دیدگاه مدیران ودانش آموزان در وضعیت مطلوب عوامل استقرار مدارس هوشمند تفاوت معنادار وجود دارد.از نظر مدیران زیرساخت های فناوری اطلاعات و توانمند سازی معلمان مدارس هوشمند دروضعیت مطلوبی قرار ندارد.از دیدگاه مدیران ودانش آموزان مدیریت یکپارچه رایانه ای، ارتباط بادیگر مدارس ومحیط یاددهی-یادگیری مدارس هوشمند دروضعیت مطلوبی قرار دارد.

واژگان کلیدی:

مدارس هوشمند-زیرساخت فناوری اطلاعات-ارتباط رایانه ای-مدیریت یکپارچه –توانمندسازی معلمان-محیط یاددهی-یادگیری


فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه.............................................................................................................................. 2

1-1-بیان مسئله................................................................................................................ 3

1-2-اهمیت وضرورت موضوع.......................................................................................... 5

1-3-اهداف تحقیق.......................................................................................................... 7

1-4- سوال های تحقیق..................................................................................................... 8

1-5- فرضیه های تحقیق................................................................................................... 9

1-6- قلمرو تحقیق.......................................................................................................... 9

1-7-مدل مفهومی تحقیق.................................................................................................. 10

1-8- تعریف عملیاتی اصطلاحات تحقیق............................................................................ 10

فصل دوم:مبانی نظری تحقیق

مقدمه ........................................................................................................................... 14

2-1. تاریخچه پیدایش مدارس هوشمند .......................................................................... 14

2-2 . تاریخچه آموزش با کمک فناوری در ایران ............................................................ 16

2-3. تعریف مدرسه هوشمند ........................................................................... 17

2-4 . اهداف مدرسه هوشمند........................................................................................... 18

2-5. مفهوم هوشمند سازی ............................................................................................. 20

2-6. ویژگی های مدارس هوشمند ................................................................................... 20

2-7. ضرورت هوشمندسازی مدارس .............................................................................. 21

2-8. فواید کلاس هوشمند .............................................................................................. 24

2-9 . ابزار مدرسه هوشمند..........................................................................................................25

2-10. ساختار مدرسه هوشمند ......................................................................................... 26

2-11. پیشتازان ایجاد مدرسه هوشمند ............................................................................. 27

2-12. معلمین مدارس هوشمند .......................................................................................... 28

2-13. دانش‌آموزان مدارس هوشمند.................................................................................. 29

2-14. ابعاد فناوری در مدارس هوشمند .............................................................................. 30

2-15. کارکردهای عمده مدارس هوشمند .......................................................................... 34

2-16. تئوری ومبانی نظری ............................................................................................... ....35

2-17. نقش فناوری اطلاعات در مدارس هوشمند ................................................................ ....37

2-18. آموزش هوشمند در مدرسه هوشمند ......................................................................... ....39

2-19. مسئولیتها و مهارتهای حرفه ای در مدارس هوشمند..................................................................40

2-20.فناوری مدارس هوشمند...........................................................................................................44

2-21.یادگیری الکترونیکی در مدارس هوشمند................................................................................48

2-22.دلایل عدم شکل گیری مدارس هوشمند..................................................................................51

2-23.پیشینه تحقیق...........................................................................................................................53

فصل سوم:روش تحقیق

مقدمه................................................................................................................................ 59

3-1. روش تحقیق............................................................................................................ ..59

3-2.جامعه آماری............................................................................................................. ..60

3-3.حجم نمونه و نمونه گیری........................................................................................... ..61

3-4.روش گردآوری اطلاعات........................................................................................... ..61

3-5.ابزار گردآوری داده ها............................................................................................... ..61

3-6.روایی و پایایی پرسشنامه............................................................................................. ..62

3-7.روش تجزیه وتحلیل داده ها........................................................................................ ..63

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده های تحقیق

مقدمه.............................................................................................................................. ..66

4-1. آمار توصیفی.......................................................................................................... ..67

4-1-1.توزیع متغیر زیرساخت های فناوری......................................................................................67

4-1-3.توزیع متغیر محیط یاددهی-یادگیری....................................................................... ..69

4-1-5.توزیع متغیرمعلمان آموزش دیده............................................................................... ..70

4-1-7.توزیع متغیر نظام ارتباطات..................................................................................... ..72

4-1-9.توزیع متغیر مدیریت.............................................................................................. ..73

4-2.آمار استنباطی........................................................................................................... ..75

4-2-1.آزمون نرمال بودن متغیرها....................................................................................................75

4-2-2.تحلیل عاملی........................................................................................................................76

4-2-3.آزمون فرضیات..................................................................................................................77

4-2-4.آزمون فرضیات فرعی.........................................................................................................78

فصل پنجم: نتیجه گیری

مقدمه.............................................................................................................................. 83

5-1 .نتایج تحقیق............................................................................................................. 83

5-2 .پیشنهادها................................................................................................................. 87

5-2-1.پیشنهادات کاربردی............................................................................................... 87

5-2-2.پیشنهادات پژوهشی................................................................................................ 89

5-3.محدودیتها................................................................................................................ 90

پیوست

پرسشنامه......................................................................................................................... .92

spss............................................................................................................................. .94

منابع فارسی..................................................................................................................... 105

منابع لاتین....................................................................................................................... 108

فهرست جداول

جدول2-1.ارتباط اهداف کلی با نقش مدارس هوشمند......................................................... 19

جدول3-1.جامعه آماری .................................................................................................. 60

جدول3-2.جامعه آماری................................................................................................... 60

جدول3-3. شماره گویه های پرسشنامه .............................................................................. 62

جدول3-3.آلفای کرنباخ.................................................................................................. 63

جدول4-1-1.توزیع فراوانی زیرساخت فناوری ................................................................... 67

جدول 4-1-2.آمار توصیفی زیرساخت های فناوری............................................................ 68

جدول4-1-3.توزیع فراوانی محیط یاددهی-یادگیری ......................................................... 69

جدول4-1-4.آمار توصیفی محیط یاددهی-یادگیری ........................................................... 70

جدول4-1-5.توزیع فراوانی معلمان آموزش دیده................................................................ 70

جدول4-1-6.آمارتوصیفی معلمان آموزش دیده................................................................. 71

جدول4-1-7.توزیع فراوانی نظام ارتباطات ....................................................................... 72

جدول 4-1-8.آمار توصیفی نظام ارتباطی .......................................................................... 73

جدول4-1-9.توزیع فراوانی مدیریت................................................................................. 73

جدول4-1-10.آمار توصیفی مدیریت................................................................................ 74

جدول 4-2-1.آزمون کلموگروف-اسمیرنوف ................................................................... 75

جدول4-2-2-1.آزمون kmo......................................................................................... 77

جدول4-2-2-2 اشتراک استخراجی..............................................................................................77

جدول 4-2-2-3 عوامل استخراجی...............................................................................................78

جدول4-2-1.آزمون t....................................................................................................... 78

جدول4-2-2.آزمون t...................................................................................................... 78

جدول4-2-3.آزمون t..................................................................................................... 79

جدول4-2-4.آزمون t ..................................................................................................... 79

جدول4-2-5.آزمون t.................................................................................................... 80

جدول4-2-4.آزمون t.................................................................................................... 81

فهرست شکل ها

1-1.مدل مفهومی..........................................................................................................................10



خرید فایل



لینک منبع :ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان مقطع دوم متوسطه

[DOC] ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان مقطع ... full-thesis.net/.../ارزیابی-عوامل-استقرار-مدارس-هوشمند-از-دیدگاه-مدیران-و-دانش-آموزان-مقطع-دوم-متوسطه-کاشان-و-آران-و-بیدگل.doc‎Cachedهدف از تحقیق حاضر ارزیابی استقرار عوامل مدارس هوشمند ازدیدگاه مدیران ودانش آموزان مقطع دوم متوسطه مدارس کاشان وآران وبیدگل است.هدف دیگر مقایسه این ابعاد از دیدگاه ... ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان مقطع ... nagrog.blogsky.com/.../ارزیابی-عوامل-استقرار-مدارس-هوشمند-از-دیدگاه-مدیران-و-دانش-آموزان-مقطع-دوم-متوسطه-پایان-نامه-ارشد-مدیریت ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان مقطع دوم متوسطه- پایان نامه ارشد مدیریت. جمعه 5 شهریور 1395 ساعت 01:03. بیان مسئله. برخی کشورهای ... ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان bartarin.filenab.com/product-50548-aa.aspx هدف از تحقیق حاضر ارزیابی استقرار عوامل مدارس هوشمند ازدیدگاه مدیران ودانش آموزان مقطع دوم متوسطه مدارس است.هدف دیگر مقایسه این ابعاد از دیدگاه مدیران ودانش آموزان ... ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان مقطع ... edu-hesabi.ir/محصول-8831-ارزیابی-عوامل-استقرار-مدارس-هو/‎Cached28 جولای 2016 ... ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان مقطع دوم متوسطه کاشان و آران و بیدگل. 108 صفحه. چکیده: مدرسه هوشمند مدرسه‌ای ... پایان نامه ارشد درباره : ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران treview.parsablog.com/post/106‎Cached25 سپتامبر 2016 ... پایان نامه ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان مقطع دوم متوسطه کاشان و آران و بیدگل. دانلود رایگان فایل دموی این پایان ... ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزا nagrog-parsi.chartblogs.ir/page-1937031.html‎Cached12 ا کتبر 2016 ... ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزا ... در این مدارس دانش‌آموزان می‌توانند با منابع علمی جهان و معلمان و بچه‌های مدارس دیگر ارتباط ... ارزیابی استقرار مدارس هوشمند در مدارس مقطع دوم متوسطه کاشان و آران وبیدگل. ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران : دانلود پایان نامه با ... ending.mizbanblog.com/post/9398‎Cachedمعلمین مدارس هوشمند الزامی به متخصص بودن در حوزه IT ندارند بلکه باید بتوانند از ... نامه ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان مقطع دوم متوسطه ... ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان مقطع ... nagrog-bs.refblogs.ir/page-1534686.html‎Cachedارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان مقطع دوم متوسطه- پایان نامه ارشد مدیریت. سه شنبه 20 مهر 1395 ساعت 17:07:31. بیان مسئلهبرخی ... ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان - فندق fandoq.cofeblog.ir/post/10630‎Cached24 دسامبر 2015 ... مقطع دوم متوسطه مدارس است.هدف دیگر مقایسه این ابعاد از دیدگاه مدیران ودانش آموزان ... 2 . ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان شناسایی و ارزیابی عوامل موثر بر استقرار مدارس هوشمند در استان گیلان journals.miau.ac.ir/article_1865.html‎Cachedاین تحقیق با هدف شناسایی عوامل موثر بر استقرار مدارس هوشمند و ارزیابی مدارس در استان ... جامعه آماری تحقیق را معلمان، مدیران وکارشناسان مدارس هوشمند استان گیلان تشکیل می‌دهند. ... نتایج پرسشنامه دوم که در چارچوب فضا و تجهیزات، توانمندی دانش آموزان و ... Evaluating plan of smart school in Tehran secondary education schools ...