پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی: تبیین نقش اعتماد و نگرش به تبلیغات اینترنتی

پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی: تبیین نقش اعتماد و نگرش به تبلیغات اینترنتی

چکیده

در عصر حاضر به دنبال پیشرفت فناوری و اطلاعات، رقابت بین کسب و کارها نیز شدت یافته است. چگونگی ارائه برندها، محصولات یا خدمات برای اینکه مورد توجه بیشتر مصرف¬کنندگان قرار گرفته و متمایز بودن آنها برجسته گردد تا افراد مجذوب آنان گردند و یا تمایل به خرید آنان داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است. به علاوه با نوآوری¬های به وجود آمده در فناوری و توسعه اینترنت، تجارت الکترونیک رونق بسیاری پیدا کرده است. با توجه به این امر، تبلیغات به ویژه در بستر اینترنت، عامل مهم و تاثیرگذاری در تجارت الکترونیک می¬باشد. بدین ترتیب، تحقیق حاضر به موضوع پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی: تبین نقش اعتماد و نگرش به تبلیغات اینترنتی پرداخته است. جامعه آماری این تحقیق کلیه کاربران جامعه مجازی ایرانیان است و حجم نمونه 385 نفر می¬باشد. نمونه¬گیری به روش در دسترس انجام شد. کلیه داده¬های پژوهش از طریق پرسشنامه گردآوری شد. جهت سنجش اعتبار پرسشنامه از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شده است و جهت بررسی روایی سازه از شاخص AVE استفاده گردید که نشان دهنده برخورداری پرسشنامه از روایی مناسب بوده است. تجزیه و تحلیل داده¬ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزارهای SPSS 16 و Warp PLS 3 انجام شد. نتایج نشان داد که بین نگرش به تبلیغات اینترنتی و اعتماد به تبلیغات اینترنتی رابطه مثبت و معنی¬داری وجود دارد. همچنین بین اعتماد به تبلیغات اینترنتی و کلیک تبلیغات، کلیک تبلیغات و خرید اینترنتی نیز رابطه مثبت و معنی¬داری وجود دارد. اما بین نگرش به تبلیغات اینترنتی و کلیک تبلیغات رابطه¬ای یافت نشد. براساس نتایج حاصل از تحقیق پیشنهاد می¬شود که با کنترل متغیرهای تأثیرگذار بر نگرش به تبلیغات اینترنتی و ایجاد نگرش مثبت¬تر نسبت به آن، اعتماد مشتریان را افزایش داده تا از این طریق علاقه به کلیک کردن برای دیدن تبلیغات اینترنتی در آنها افزایش یابد و از این طریق میزان خرید اینترنتی که به طور معمول هزینه کمتری را برای شرکت¬ها و مشتریان دارد، نیز بیشتر گردد.

کلیدواژه

تجارت الکترونیک، تبلیغات اینترنتی، پاسخ رفتاری کاربران، اعتماد به تبلیغات اینترنتی، نگرش به تبلیغات اینترنتی.

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1- مقدمه 2

1-2- اهمیت موضوع 2

1-3- بیان مسأله 3

1-4- سوالات تحقیق 6

1-5- چارچوب نظری تحقیق 6

1-6- فرضیه¬های تحقیق 7

1-7- اهداف تحقیق 7

1-8- قلمرو تحقیق 8

1-8-1- قلمرو مکانی 8

1-8-2- قلمرو زمانی 8

1-8-3- قلمرو موضوعی 8

1-9- تعریف واژگان تخصصی 8

1-10- خلاصه فصل.............................................................................................................................................................9

1-11- ساختار کلی تحقیق 9

فصل دوم: ادبیات تحقیق

2-1- مقدمه 12

2-2- تبلیغات 12

2-2-1- وظایف تبلیغات 13

2-2-1-1- جلب توجه 13

2-2-1-2- ایجاد علاقه 14

2-2-1-3- تحریک تمایل 14

2-2-1-4- سوق دادن به خرید 14

2-2-2- اثر بخشی تبلیغات 15

2-2-2-1- اندازه¬گیری ورودی¬ها 15

2-2-2-2- اندازه¬گیری خروجی¬ها 15

2-2-2-3- اندازه¬گیری فرآیندها 16

2-3- اینترنت و بازاریابی 16

2-3-1- تعاملی بودن 17

2-3-2- کنترل مصرف¬کنندگان 17

2-3-3- شخصی¬سازی 18

2-3-4- ظرفیت اطلاعاتی 18

2-3-5- تجارت الکترونیک 18

2-4- تبلیغات اینترنتی 19

2-4-1- ویژگی¬های مهم تبلیغات اینترنتی 22

2-4-2- محدودیت‌های تبلیغات اینترنتی 23

2-4-3- انواع روش¬های تبلیغات اینترنتی 23

2-5- نگرش 26

2-5-1- عناصر نگرش 29

2-5-2- نحوه شکل¬گیری نگرش 30

2-5-3- نگرش نسبت به تبلیغات اینترنتی 30

2-6- اعتماد 33

2-6-1- اعتماد و اعتبار به عنوان ساختارهایی مستقل 34

2-6-2- سه بعد موجود در ذات اعتماد به تبلیغات 35

2-7- پاسخ رفتاری 36

2-7-1- کلیک تبلیغات 37

2-7-2- خرید اینترنتی 38

2-8- جامعه مجازی 39

2-9- مروری بر مطالعات صورت گرفته 40

2-9-1- پژوهش‏های خارجی 40

2-9-2- پژوهش‏های داخلی 44

فصل سوم: روش¬شناسی تحقیق

3-1- مقدمه 48

3-2- روش تحقیق 48

3-3- متغیرهای تحقیق و الگوی مفهومی تحقیق 48

3-4- مراحل انجام تحقیق 50

3-5- جامعه و نمونه آماری 52

3-5-1- تعیین حجم نمونه و روش نمونه¬گیری 52

3-6- ابزار سنجش 53

3-6-1- تدوین پرسشنامه ....................................................................................................................................................54

3-7- روایی پرسشنامه 57

3-8- پایایی پرسشنامه 58

3-9- روش¬های تجزیه و تحلیل داده¬ها 58

3-10- تحلیل عامل اکتشافی 59

3-10-1- پیش شرط¬های تحلیل عامل اکتشافی 59

3-11- مدل¬سازی معادلات ساختاری 60

3-11-1- برازش مدل 62

3-11-1-1- برازش مدل اندازه¬گیری 62

3-11-1-2- معیارهای ارزیابی برازش بخش ساختاری 63

3-11-1-3- معیارهای ارزیابی برازش کلی مدل 64

3-11-2- آزمون فرضیه¬ها 65

3-11-2-1- بررسی ضرایب معناداری z یا t-values یا p-values 65

3-11-2-2- بررسی ضرایب استاندارد شده بار عاملی مربوط به مسیرهای هر یک از فرضیه¬ها 65

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده¬ها

4-1- مقدمه 67

4-2- ویژگی¬های جمعیت¬شناختی پاسخگویان و جامعه¬ آماری 67

4-2-1- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت 67

4-2-2- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن 69

4-2-3- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات 70

4-2-4- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب درآمد 71

4-2-5- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب حدود میزان استفاده از اینترنت در طول هفته 73

4-2-6- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مدت زمان آغاز خرید اینترنتی 75

4-3- بررسی توزیع نرمال داده¬های تحقیق 76

4-3-1- آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای توزیع نرمال نگرش به تبلیغات اینترنتی 76

4-3-2- آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای توزیع نرمال اعتماد به تبلیغات اینترنتی 77

4-3-3- آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای توزیع نرمال کلیک تبلیغات اینترنتی 77

4-3-4- آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای توزیع نرمال خرید اینترنتی 77

4-4- تحلیل عامل اکتشافی 78

4-4-1- تحلیل عامل اکتشافی انعکاسی بعد شناختی اعتماد 78

4-4-2- تحلیل عامل اکتشافی انعکاسی بعد احساسی اعتماد 80

4-4-3- تحلیل عامل اکتشافی انعکاسی بعد رفتاری اعتماد 82

4-5- آزمون مدل مفهومی تحقیق 83

4-5-1- برازش مدل¬های اندازه¬گیری 83

4-5-2- برازش مدل¬های ساختاری 85

4-5-3- برازش کلی مدل 87

4-5-4- آزمون فرضیه 87

4-5-4-1- نتیجه آزمون فرضیه 87

فصل پنجم: نتایج و پیشنهادات

5-1- مقدمه 92

5-2- بررسی نتایج تحقیق 92

5-2-1- نتایج حاصل از آزمون فرضیه اول 93

5-2-2- نتایج حاصل از آزمون فرضیه دوم 93

5-2-3- نتایج حاصل از فرضیه سوم 93

5-2-4- نتایج حاصل از فرضیه چهارم 94

5-3- جنبه های نوین پژوهش.........................................................................................................................................94 5-4- خلاصه و نتیجه¬گیری 94

5-5- محدودیت 95

5-6- پیشنهادات تحقیق 95

5-6-1- پیشنهادات کاربردی 95

5-6-2- پیشنهادات برای تحقیقات آتی 96

فهرست منابع

الف) منابع فارسی 98

ب) منابع لاتین 101

ضمائم

الف) پرسشنامه............................................................................................................................107

ب) جدول های مربوط به نتایج آزمون های آماری....................................................................................111


فهرست شکل¬ها

شکل 1-1- مدل مفهومی تحقیق 7

شکل 3-1- مدل مفهومی تحقیق 49

شکل 3-2- مراحل انجام تحقیق 51

شکل 4-1- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت 68

شکل 4-2- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن 69

شکل 4-3- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات 71

شکل 4-4- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب درآمد 72

شکل 4-5- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب حدود میزان استفاده از اینترنت در طول هفته 74

شکل 4-6- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مدت زمان آغاز خرید اینترنتی 76

شکل 4-7- مدل مفهومی تحقیق 86

فهرست جدول¬ها

جدول 3-1- شاخص¬های مطرح شده در تحقیق 54

جدول3-2- میانگین واریانس استخراج شده 57

جدول3-3- ضریب آلفای کرونباخ متغیرها 58

جدول3-4- دلایل استفاده از پی ال اس 61

جدول4-1- فراوانی و درصد جنسیت پاسخگویان 67

جدول 4-2- فراوانی و درصد سن پاسخگویان 69

جدول4-3- فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب تحصیلات 70

جدول4-4- فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب درآمد 71

جدول4-5- فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب حدود میزان استفاده از اینترنت در طول هفته 73

جدول4-6- فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب مدت زمان آغاز خرید اینترنتی 75

جدول4-7- آزمون کولموگروف اسمیرنوف 76

جدول4-8- آزمون کولموگروف اسمیرنوف 77

جدول4-9- آزمون کولموگروف اسمیرنوف 77

جدول4-10- آزمون کولموگروف اسمیرنوف 78

جدول4-11- آزمون بارتلت و کی ام ا 78

جدول4-12- اشتراک مولفه¬ها 78

جدول4-13- واریانس کلی بیان شده 79

جدول4-14- ماتریس مولفه¬ها 80

جدول4-15- آزمون بارتلت و کی ام ا 80

جدول4-16- اشتراک مولفه¬ها 80

جدول4-17- واریانس کلی بیان شده 81

جدول4-18- ماتریس مولفه¬ها 81

جدول4-19- آزمون بارتلت و کی ام ا 82

جدول4-20-اشتراک مولفه¬ها 82

جدول4-21- واریانس کلی بیان شده 82

جدول4-22- ماتریس مولفه¬ها 83

جدول4-23- بارهای عاملی 84

جدول4-24- نتایج سه معیار آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی و روایی همگرا 85

جدول4-25- برگرفته از روش فورنل و لارکر 85

4-26- معیار R2 .....................................................................................................................................................................86

جدول4-27- معیارQ2 87

جدول4-28- جدول خروجی تحلیل مسیر 88

جدول4-29- جدول خروجی تحلیل مسیر 88

جدول4-30- جدول خروجی تحلیل مسیر 89

جدول4-31- جدول خروجی تحلیل مسیر 89

جدول4-32- نتایج حاصل از آزمون فرضیه¬ها 90

عنوان : پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی: تبیین نقش اعتماد و نگرش به تبلیغات اینترنتی

فرمت : doc

تعداد صفحات :139



خرید فایل



لینک منبع :پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی: تبیین نقش اعتماد و نگرش به تبلیغات اینترنتی

پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی: تبیین نقش اعتماد و ... filenab.com/product-58163-modiriat.aspx‎Cachedبدین ترتیب، تحقیق حاضر به موضوع پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی: تبین نقش اعتماد و نگرش به تبلیغات اینترنتی پرداخته است. جامعه آماری این ... پایان نامه پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی تبیین نقش ... www.payanname.net/پایان-نامه-پاسخ-رفتاری-کاربران-به-تبلی/‎Cachedبدین ترتیب، تحقیق حاضر به موضوع پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی: تبین نقش اعتماد و نگرش به تبلیغات اینترنتی پرداخته است. جامعه آماری این ... پایان نامه: پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی: تبیین ... www.qoget.com/.../پایان-نامه--پاسخ-رفتاری-کاربران-به-تبلیغات-اینترنتی--تبیین-نقش-اعتماد-و-نگرش-به-تبلیغات-اینترنتی....‎Cachedتوضیحات: عنوان کامل: پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی: تبیین نقش اعتماد و نگرش به تبلیغات اینترنتی. تعداد صفحات: 130. نوع فایل: WORD: ... دانلود فایل ( پایان نامه پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی ... www.novinmgali.ir/?p=7550‎Cached11 نوامبر 2016 ... هموطنان گرامی سلام.وقت بخیر عنوان محصول دانلودی:پایان نامه پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی تبیین نقش اعتماد و نگرش به تبلیغات ... برترین فایل پایان نامه پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات ... www.newfilestant.ir/paper2678.html‎Cached29 سپتامبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{پایان نامه پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی تبیین نقش اعتماد و نگرش به تبلیغات اینترنتی}}+آماده ارائه ... دانلود پایان نامه پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی تبیین ... harirdlc.ir/article/1374‎Cached9 ا کتبر 2016 ... دانلود پایان نامه پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی تبیین نقش اعتماد و نگرش به تبلیغات اینترنتی – خرید آنلاین و دریافت. پایان نامه پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی – تبیین ... faridfile.ir/?p=160840‎Cached9 ا کتبر 2016 ... بدین ترتیب، تحقیق حاضر به موضوع پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی: تبین نقش اعتماد و نگرش به تبلیغات اینترنتی پرداخته ... فروش فایل پایان نامه پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی ... dlkadest.ir/dlarticle3627.html‎Cached6 روز پیش ... محقق گرامی،شما با جستجوی پایان نامه پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی تبیین نقش اعتماد و نگرش به تبلیغات اینترنتی وارد این ... تبیین نقش اعتماد و نگرش به تبلیغات اینترنتی ebok.ir/2016/11/پاسخ-رفتاری-کاربران-به-تبلیغات-اینترن/‎Cached26 نوامبر 2016 ... پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی: تبیین نقش اعتماد و نگرش به تبلیغات اینترنتی. پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات ... پایان نامه پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی تبیین نقش ... neginkavirn.aslblog.ir/post/891‎Cached3 روز پیش ... با آرزوی بهترینها برای شما عزیزان نام محصول دانلودی: پایان نامه پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی تبیین نقش اعتماد و نگرش به ...