پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

مقایسه میزان هیجانخواهی دانشجویان متاهل و مجرد

مقایسه میزان هیجانخواهی دانشجویان متاهل و مجرد


افراد آدمی از همان آغاز کوشیده اند تا حالتهای آشفته هیجانی یا انفعالی را درک کنند و به آنها پاسخ های شایسته بدهند؛ بقراط حکیم در عهد باستان معتقد بود که چهار مزاج و خوی عاطفی خاص وجود دارد که هر کدام بر اثر غلبه های ماده سیال دم اخوان، سودا، صفرا، بلغم حالت ویژه ای را در بدن پدید می آورد ارسطو نخستین کسی بود که میان مؤلفه های فیزیولوژیکی و روانی هیجان عنوانهای ماده یا انگاره را مطرح نمود. در قرن هفده و هجده فیلسوفان غالباً تصور می کردند هیجان یا عاطفه امری غریزی و غیرعقلانی است و جنبه های حیوانی نوع بشر را تشکیل می دهد. در برابر آن خرد یا عقل عقلانی و جنبه های خاص وجود دارد که جلو انجام گسیختگی های هیجان را می گیرد و انسان را به سوی رفتار عاقلانه رهنمون می سازد.

هیجان خواهی یکی از ویژگی های شخصیت است که براساس خلق و خو، انگیختگی و سطح بهینه تحریک قرار دارد. طبق نظر مارولین زاکرمن (1978 ، 1979) ساختار هیجان خواهی به مقدار انگیختگی که دستگاه عصبی مرکزی شخص مغز و نخاع شوکی از منابع بیرونی تحریک نیاز دارد مربوط است. طبق نظر زاکرمن هیجان خواهی صفتی است که ویژگی آن نیاز به هیجان و تجربه های متنوع و پیچیده و میل اقدام به خطرهای جهانی و بدنی به خاطر خود این تجربه هاست. (زاکرمن 1979، ص 10 ).

فرد هیجان خواه تحریک بیرونی دائمی مغز را ترجیح می دهد، از کارهای عادی خسته می شود و مرتباً در جستجوی راهی برای افزایش انگیختگی از طریق تجربه های هیجان انگیز است و فرد کم هیجان خواه هجوم مداوم تحریک مغزی کمتری را ترجیح می دهد و کارهای عادی را نسبتاً خوب تحمل می کند. ساختار هیجان خواهی از مجموعه های مؤلفه های به هم پیوسته است که زاکرمن آنها را به هر نمونه از هر مقیاس، مقیاس هیجانخواهی (sss) نشان می دهد. (سید محمدی، یحیی، ص 235).

به نظر می رسد که هیجان خواهی افراد با حضور متغیرهای دیگر متفاوت باشد به این معنا که سنین متفاوت وضعیت تأهل یا تجرد، وضعیت شغل خاص، جنسیت و از این قبیل در میزان هیجان طلبی افراد مؤثر است.

فهرست مطالب:

عنوان صفحه

فصل اول 1

مقدمه 2

بیان مساله 3

اهداف تحقیق 5

فرضیه 6

تعریف عملیاتی 7

فصل دوم 8

پیشینه تحقیق 9

فصل سوم 30

جامعه تحقیق 31

نمونه تحقیق 31

روش نمونه گیری 31

روش جمع آوری اطلاعات 31

ابزار تحقیق 32

فصل چهارم 37

تجزیه و تحلیل داده ها 38

فصل پنجم 41

نتیجه گیری 42

محدودیتها 43

پیشنهادها 44

منابع و ماخذ 45







خرید فایل



لینک منبع :مقایسه میزان هیجانخواهی دانشجویان متاهل و مجرد

مقایسه میزان هیجانخواهی دانشجویان متاهل و مجرد - برترین فایل ها projeha.filenab.com/product-52422-aa.aspx‎Cachedهیجانخواهی پروژه مقاله پژوهش پایان نامه مقایسه میزان هیجانخواهی دانشجویان متاهل و مجرد پروژه مقایسه میزان هیجانخواهی دانشجویان متاهل و مجرد مقاله مقایسه میزان هیجانخواهی ... مقایسه میزان هیجان خواهی دانشجویان متأهل و مجرد در دانشگاه آزاد اسلامی ... payaname.com/.../2457-مقایسه-میزان-هیجان-خواهی-دانشجویان-متأهل-و-مجرد-در-دانشگاه-آزاد-اسلامی.html‎Cachedمقایسه میزان هیجان خواهی دانشجویان متأهل و مجرد در دانشگاه آزاد اسلامی دانلود پروپوزال پایان نامه مقاله روش تحقیق روانشناسی هیجوان خواهی. تحقیق مقایسه میزان هیجان خواهی دانشجویان متأهل و مجرد - دنلود مقاله و ... bankmaghale.ir/تحقیق-مقایسه-میزان-هیجان-خواهی-دانشجو/‎Cached Similarتحقیق مقایسه میزان هیجان خواهی دانشجویان متأهل و مجرد مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۴۸ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید ... مقایسه میزان هیجانخواهی دانشجویان متأهل و مجرد در دانشگاه آزاد اسلامی ... campiran.ir/project-97796-مقایسه-میزان-هیجانخواهی-دانشجویان/ مقایسه میزان هیجانخواهی دانشجویان متأهل و مجرد در دانشگاه آزاد اسلامی. تحقیق مقایسه میزان هیجان خواهی دانشجویان متأهل و مجرد bankmaghaleh.ir/تحقیق-مقایسه-میزان-هیجان-خواهی-دانشجو/‎Cachedبنابراین هدف مطالعه اخیر بررسی میزان هیجان خواهی دانشجویان متأهل و مجرد می باشد جامعه موردنظر در این تحقیق را دانشجویان متأهل و مجرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در سال ... مقایسه میزان هیجانخواهی دانشجویان متأهل و مجرد در دانشگاه آزاد اسلامی ... cellfull.ir/?p=200946‎Cachedمقایسه میزان هیجانخواهی دانشجویان متأهل و مجرد در دانشگاه آزاد اسلامی. توسط : adminدر: اکتبر 21, 2016 در: بدون دیدگاه. چاپ ایمیل ... پایان نامه بررسی میزان تفاوت هیجان خواهی دانشجویان متاهل و مجرد - دانلود ... mofidnet.blogsky.com/1395/06/14/post-5816 4 سپتامبر 2016 ... پایان نامه مقایسه میزان هیجان خواهی دانشجویان متأهل و مجرد در دانشگاه آزاد ... بررسی تحمل استرس بین دانشجویان مجرد و متاهل رشته روانشناسی. پروپوزال ... مقایسه میزان هیجان خواهی دانشجویان متاهل و مجرد در دانشگاه stufile.ir/product/...مقایسه-میزان-هیجان-خواهی-دانشجویان-متاهل-و-مجرد.../360 برچسب ها: دانلود پایان نامه کارشناسی مقایسه میزان هیجان خواهی دانشجویان متأهل و مجرد در دانشگاه حالتهای آشفته هیجانی هیجان خواهی فرد هیجان خواه افراد طالب هیجان ... مقایسه میزان هیجان خواهی دانشجویان متاهل و مجرد در دانشگاه - پژوهشگران eng-project.stufile.ir/.../مقایسه-میزان-هیجان-خواهی-دانشجویان-متاهل-و-مجرد-در-دانشگاه‎Cachedفصل اول 1. مقدمه 2. بیان مساله 3. اهداف تحقیق 5. فرضیه 6. تعریف عملیاتی 7. فصل دوم 8. پیشینه تحقیق 9. فصل سوم 30. جامعه تحقیق 31. نمونه تحقیق 31. روش نمونه ... مقایسه میزان هیجان خواهی دانشجویان متاهل و مجرد jigiliiii.rozblog.com/post/3‎Cached26 مارس 2016 ... تحقیق مقایسه میزان هیجان خواهی دانشجویان متأهل و مجرد - دنلود مقاله و ... bankmaghale .ir/تحقیق-مقایسه-میزان-هیجان-خواهی-دانشجو/ تحقیق مقایسه میزان ...