پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با فناوری سطح بالا

مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با فناوری سطح بالا

پژوهش حاضر به مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی محصولات با فناوری سطح بالا در شرکت‌های فعال در زمینه نانوفناوری پرداخته و در این راستا به دنبال بررسی نقش گرایشات بازاریابی و تجربه‌های بازاریابی بین المللی بر روی استراتژی های بازاریابی بین المللی و همچنین بررسی نقش گرایشات بازاریابی، تجربه های بازاریابی بین المللی و استراتژی های بازاریابی بین المللی بر روی عملکرد شرکت های منتخب است. جامعه آماری این مطالعه را مدیران و کارشناسان ارشد شرکت های فعال در زمینه نانوفناوری مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و شرکت های منتخب معرفی شده توسط ستاد توسعه نانوفناوری کشور تشکیل می دادند که از این میان تعداد 70 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. از پرسش نامه محقق ساخته به منظور آزمون فرضیات و رسیدن به اهداف فوق الذکر استفاده و نتایج نشان داد که گرایشات بازاریابی و تجربه های بازاریابی بین المللی اثر مثبتی بر روی عملکرد شرکت های مورد مطالعه دارند. همچنین گرایشات بازاریابی، تجربه های بازاریابی بین المللی و استراتژی های بازاریابی بین المللی اثر مثبتی بر روی عملکرد شرکت های منتخب دارند.

کلمات کلیدی: بازاریابی بین الملل، استراتژی بازاریابی، گرایشات بازاریابی، تجربه‌های بازاریابی بین‌المللی، نانوفناوری

فهرست مطالب

چکیده.. 1

فصل اوّل : کلیّات پژوهش

1-1- مقدمه.. 3

1-2- اهمیت موضوع.. 3

1-3- اهداف پژوهش.. 10

1-3-1- هدف کلی تحقیق.. 10

1-3-2- اهداف فرعی.. 11

1-4- ضرورت انجام تحقیق.. 11

1-5- فرضیات.. 12

1-6- قلمرو تحقیق.. 13

1-6-1- قلمرو موضوعی.. 13

1-6-2- قلمرو مکانی.. 13

1-6-3- قلمرو زمانی.. 13

1-7- محدودیتهای تحقیق.. 13

1-8- روش تحقیق.. 14

1-9- جامعه و نمونه آماری.. 15

1-10- شرح واژهها و اصطلاحات بکار رفته در تحقیق.. 15

1-10-1- بازاریابی.. 15

1-10-2- محصولات با تکنولوژی سطح بالا.. 15

فصل دوم : مروری بر پیشینه پژوهش

2-1- مقدمه.. 18

2-2- تاریخچه بازاریابی.. 18

2-3- تعریف بازاریابی.. 19

2-4-تصمیمات آمیخته بازاریابی.. 20

2-5- بازاریابی بین الملل.. 25

2-5-1- فعالیتهای بازاریابی برای ورود به بازارهای جدید.. 28

2-5-2- نحوه ورود به بازارهای خارجی.. 29

2-5-3- برنامه بازاریابی بین المللی.. 30

2-6- بازاریابی محصولات با تکنولوژی سطح بالا.. 31

2-6-1-تعریف محصولات با تکنولوژی سطح بالا.. 31

2-6-2- ویژگی های متمایز محصولات با تکنولوژی سطح بالا.. 34

2-6-3- رویکرد اقتضایی به بازاریابی محصولات با تکنولوژی سطح بالا.. 40

2-6-4-مسائل بازاریابی محصولات با تکنولوژی سطح بالا.. 42

2-6-4-1-مسائل داخلی.. 43

2-6-4-2- مسائل خارجی.. 46

2-6-5- بازاریابی نوآوری ها در شرکت های با تکنولوژی سطح بالا.. 52

2-6-6- مدل های فروش محصولات با تکنولوژی سطح بالا.. 55

2-6-7- چالش های پیش روی مدیریت استراتژیک بازاریابی تکنولوژی سطح بالا 56

2-6-8- استراتژی بازاریابی محصولات با تکنولوژی سطح بالا. 59

2-6-9- استراتژی های انتخاب بازار هدف در بازاریابی تکنولوژی سطح بالا 60

2-6-10- استراتژی های تعیین زمان ورود به بازارهای با تکنولوژی سطح بالا. 62

2-6-11- استراتژی های مشارکت در بازار در بازاریابی تکنولوژی سطح بالا 64

2-7- مدل مفهومی تحقیق.. 67

2-8- پیشینه پژوهش.. 67

2-9- مختصری پیرامون نانوفناوری.. 69

2-9-1-شناسایی زمینه های فناوری نانو.. 71

2-10- جمع بندی.. 74

فصل سوّم: روش پژوهش

3-1- مقدمه.. 77

3-2- روش تحقیق.. 77

3-3- فرآیند تحقیق.. 78

3-3-1-مطالعهای جامع در پیشینه پژوهش صورت گرفته بر روی موضوع.. 78

3-3-2- شناسایی عوامل موثر مفاهیم تحقیق در قالب مدل مفهومی تحقیق 78

3-3-3- جمع‌آوری داده‌‌های تحقیق.. 78

3-3-4- تحلیل داده‌های تحقیق.. 79

3-4- جامعه آماری.. 80

3-5- حجم نمونه و شیوة نمونه‌گیری.. 80

3-6-مدل مفهومی تحقیق.. 81

3-7- روش گردآوری دادهها.. 82

3-8- روایی پرسشنامه.. 85

3-9- پایایی پرسشنامه.. 85

3-10- روشها و تکنیکهای تجزیه و تحلیل دادهها.. 86

3-11- جمع بندی.. 87

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش

4-1- مقدمه.. 89

4-2- یافته‌‌های توصیفی.. 90

4-3- تحلیل استنباطی یافته‌ها.. 94

4-4- الگوسازی معادلات ساختاری.. 106

4-5- جمع‌بندی.. 108

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات پژوهش

5-1-مقدمه.. 110

5-2- مروری مختصر بر بیان مسأله.. 110

5-3- نتایج آزمون فرضیات.. 113

5-4-بحث و نتیجه‌گیری.. 113

5-5-ﻣﺤﺪودﻳﺖﻫﺎی تحقیق.. 116

5-5-1- محدودیت‌های در کنترل پژوهشگر.. 116

5-5-2- محدودیت‌های خارج از کنترل پژوهشگر.. 117

5-6- ارائه پیشنهادات.. 117

5-6-1-پیشنهادات کاربردی بر مبنای یافته‌های تحقیق.. 117

5-6-2-پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 118

منابع و مأخذ.. 119

فهرست جداول

جدول 1-1: دوره های اجرای سند راهبرد آینده.. 10

جدول شماره 2-1: الگویی برای بررسی و انتخاب بازارهای خارجی 27

جدول 2-2: تقسیم بندی سطح محصول مبتنی بر تکنولوژی / کاربر و مثال های آن 34

جدول شماره 2-3: مضامین نوظهور در بازاریابی محصولات با تکنولوژی سطح بالا 42

جدول شماره 2-4: مدل های فروش محصولات با تکنولوژی سطح بالا 56

جدول شماره 2-5: برخی از تفاوت های فرهنگی بین متخصصان بازاریابی و متخصصان تحقیق و توسعه.. 57

جدول 2-6: دوره های اجرای سند راهبرد آینده (www.nano.ir) 71

جدول شماره (3-1) اجزای فرمول کوکران.. 81

جدول شماره 3-2: ابعاد و گویه های پرسش نامه تحقیق.. 83

جدول شماره (4-1) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنس 90

جدول شماره (4-2)توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن.. 91

جدول شماره (4-3)توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات 92

جدول شماره (4-4)توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب پست سازمانی 93

جدول شماره(4-5) خروجی آزمون تی تک‌نمونه‌ای برای سنجش میانگین میزان عملکرد شرکت 94

جدول شماره (4-6) خروجی آزمون تست نرمالیتی بوسیله آزمون شایپروویلک و کولموگراف اسمیرنف برای سنجش (عملکرد شرکت،گرایشات بازاریابی، استراتژی بازاریابی بین المللی و تجربیات بازاریابی بین المللی شرکت).. 95

جدول شماره(4-7) نمره آزمون بارتلت و KMO برای هر یک از مقیاس‌ها 96

جدول شماره(4-8) تعداد عامل‏های استخراج شده‌ی هر دسته، واریانس و تعداد ماده‌های هر عامل.. 97

جدول شماره(4-9) ماده‌ها و بار عاملی مربوط به عملکرد شرکت 98

جدول شماره(4-10) ماده‌ها و بار عاملی مربوط به گرایشات بازاریابی 98

جدول شماره(4-11) ماده‌ها و بار عاملی مربوط به استراتژی بازاریابی بین المللی.. 99

جدول شماره(4-12) ماده‌ها و بار عاملی مربوط به تجربیات بازاریابی بین المللی شرکت.. 100

جدول (4-13) خروجی ضریب همبستگی برای آزمون رابطه گرایشات بازاریابی با عملکرد شرکت.. 101

جدول (4-14) خروجی ضریب همبستگی برای آزمون رابطه استراتژی بازاریابی بین المللی با عملکرد شرکت.. 101

جدول (4-15) خروجی ضریب همبستگی برای آزمون رابطه گرایشات بازاریابی با استراتژی بازاریابی بین المللی.. 102

جدول (4-16) خروجی ضریب همبستگی برای آزمون رابطه تجربیات بازاریابی بین المللی با استراتژی بازاریابی بین المللی شرکت.. 103

جدول (4-17) خروجی ضریب همبستگی برای آزمون رابطه تجربیات بازاریابی بین المللی شرکت اثر مثبتی بر روی عملکرد شرکت.. 104

جدول شماره(4-18)رگرسیون چندگانه برای سنجش اثرمتغیرهای مستقل بر میزان عملکرد شرکت.. 105

جدول شماره(4-19)اثرات مستقیم و غیرمستقیم و کل متغیرهای مستقل بر میزان عملکرد سازمان پاسخگویان.. 105

فهرست نمودار

نمودار 2-1: خط مشیهای ورود به بازار خارجی.. 30

نمودار شماره 2-2: مدل مفهومی تحقیق(Wen wu, 2011).. 67

نمودار 3-1: فرآیند تحقیق.. 79

نمودار 3-2: مدل مفهومی تحقیق(Wen wu, 2011).. 82

نمودار شماره (4-1) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنس 90

نمودار شماره (4-2) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن 91

نمودار شماره (4-3) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات 92

نمودار شماره (4-4)توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب پست سازمانی 93

نمودار شماره (4-5): مدل معادله ساختاری، مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با فناوری سطح بالا.. 107

فهرست اشکال

شکل شماره 2-1: منحنی S تکنولوژی 44



خرید فایل



لینک منبع :مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با فناوری سطح بالا

پایان نامه ارشد رشته مدیریت : مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین ... arshadha.ir/پایان-نامه-ارشد-رشته-مدیریت-مدل-سازی-ا/‎Cached15 مارس 2016 ... مدیریت بازرگانی – بازرگانی بین الملل. عنوان : مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با فناوری سطح بالا. پایان نامه مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با ... directorship2.blogsky.com/.../پایان-نامه-مدل-سازی-استراتژی-های-بازاریابی-بین-المللی-در-ارتباط-با-محصولات-با-فناوری-سطح-بالا‎Cached4 جولای 2016 ... چکیده. پژوهش حاضر به مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی محصولات با فناوری سطح بالا در شرکت‌های فعال در زمینه نانوفناوری پرداخته و ... مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با ... maghale2020.filenab.com/product-56781-aa.aspx‎Cachedپژوهش حاضر به مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی محصولات با فناوری سطح بالا در شرکت‌های فعال در زمینه نانوفناوری پرداخته و در این راستا به دنبال ... مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با ... mihandocs.com/40438-مدل-سازی-استراتژی-های-بازاریابی-بین-المللی-در-ارتباط-با-محصولات-با-فناوری-سطح-بالا.html‎Cached7 مه 2016 ... شرح مختصر: پژوهش حاضر به مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی محصولات با فناوری سطح بالا در شرکت‌های فعال در زمینه نانوفناوری ... مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با ... managerfile.ir/مدل-سازی-استراتژی-های-بازاریابی-بین-ال-2/ 24 آگوست 2016 ... عنوان کامل پایان نامه : مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با فناوری سطح بالا قسمتی از متن پایان نامه : مقدمه اولین. مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با ... managerfile.ir/مدل-سازی-استراتژی-های-بازاریابی-بین-ال-4/ 24 آگوست 2016 ... عنوان کامل پایان نامه : مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با فناوری سطح بالا قسمتی از متن پایان نامه : فرضیات. مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با ... stu-market.ir/2016/09/.../مدل-سازی-استراتژی-های-بازاریابی-بین-ال/‎Cached20 سپتامبر 2016 ... آغاز فایل: مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط حرف محصولات با فناوری سطح بالا فرمت فایل: word تعداد صفحات: 139 شرح ... مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با ... rahniha.ir/?p=150903‎Cached29 سپتامبر 2016 ... مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با فناوری سطح بالا (مطالعه موردی: شرکت¬های ایرانی فعال در زمینه نانوفناوری). بازاریابی بین‌المللی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بازاریابی_بین‌المللی‎Cached Similarبازاریابی بین‌المللی، در ساده‌ترین سطح خود، فرایندی است که در آن یک شرکت ... (های ) دیگر، اتخاذ استراتژی‌های مناسب برای ورود به کشورها و بازارهای مختلف و ... یکی از معروف‌ترین مدلهای ارائه شده از تقسیم‌بندی مراحل توسعه مربوط به والت روستو است: ... و سرمایه‌گذاری مشترک با اتباع و شرکت‌های داخلی، اعطای حق امتیاز، محلی سازی که به ... شرکت مخابرات استان تهران - اخبار > بازاریابی بین الملل و راهکارهای ... tct.ir/?siteid=7&pageid=1162&newsview=60240‎Cached Similarبا محیط های بین المللی می باشد یعنی در واقع بین المللی کردن فعالیت ها به عنوان یک ... منابع اقتصادی، تکنولوژی و سطح زندگی افراد یک کشور، بستگی نسبی به اقتصاد ... ارتباط های بالا رشد فقط بوسیله سازمان هایی صورت می گیرد که استراتژی بازار .... مدل های خاص پاره ای محصولات همانرب ینتبم ریزی موفق استراتژی بازاریابی ، بر ...