جزوه زبان تخصصی مجموعه علوم تربیتی 2
جزوه آمادگی آزمون کارشناسی ارشد سراسری رشته مشاوره ویژه کنکور سال 95 به همراه تست ها و پاسخ تشریحی
Introduction
A brief Historical Perspective.
Psychology as a scientific discipline originated in middle Europe in the late
١٩th century, appearing as a complex hybrid of philosophy and the newly
emerging discipline of experimental biology. Psychology remained a
European, and particularly a German, discipline until the ١٩٢٠s, when the
first substantial numbers of American students of psychology began taking
their doctoral degrees in the United States.
The four major schools of psychological thought that developed early in
this century were structuralism
١
, Gestalt psychology
٢
,behaviorism
٣
,and
psychoanalysis٤
مقدمه : یک چشم انداز تاریخی کوتاه
روانشناسی به عنوان یک رشته علمی منشاء خود را از اروپای میانه در پایان قرن 19 به عنوان یک ترکیب پیچیده ای از
فلسفه وعلم تازه به ظهور رسیده زیست شناسی آزمایشی گرفته است.روانشناسی به عنوان یـک رشـتۀ اروپـایی بـه ویـژه
آلمانی باقی ماندتا اینکه دردهۀ 1920 اولین دانشجویان امریکایی روانشناسی مدارک دکترای خودرادر ایالات متحدهگرفتند.
چهار مکتب مهم روانشناسی که در ابتدا ایجاد شد عبارت بودنداز ساختارگرایی،روانشناسی گشتالت،رفتارگرایی وروان تحلیل گری
واژه ها واصطلاحات تخصصی
ساختارگرای structuralism
روانشناسی گشتالت Gestalt psychology
رفتار گرایی behaviorism
روان تحلیل گری psychoanalysis
شناسایی identify
زیربنایی،اساسی fundamental
عناصر ،اجزاء elements
ذهنی ،روانی mental
تمرکز داشتن، تاکید داشتن focused
جواب خود آزمایی همراه با ترجمه
1 - به طور کلی روان شناسان تربیتی ممکن است همه کارهای زیر را انجام دهند بجز اتخاذ سیاستهایی در زمینه
کمکهایآموزشیخاص.
1) کارکردن مستقیم با والدین و معلمان
2 ) بجز اتخاذ سیاستهایی در زمینه کمک های آموزشی خاص
3) دادن مشورت به مدارس ومقامات محلی
4) اجرای آزمونهایی روی کودکان مشکل دار
گزینه( .2) صحیح است
2 - عبارت فعالیت اخیر درمتن بالا به یافتندورنماهاوگزارش هایکتبیاشارهمی کند
1 ) صحبت با معلمان و والدین 2) اتخاذ بهترین تصمیم ممکن
3 ) یافتن دورنماها وگزارش های کتبی 4) رفتار با کودکانی که مشکل خاصی در مدرسه دارند
گزینه( .3) صحیح است
3 - کودکانیکه نیازهایمتفاوتیدارند به مشورت روان شناسان تربیتیخبرهنیاز دارند.
1) باید در مدارس عادی آموزش ببینند
2) به مشورت روان شناسان تربیتی خبره نیاز دارند.
3) باید به طور مشابهی به وسیله نسل های مختلف با آنها رفتار کنند
4) می توانند پیشرفت بیشتری داشته باشند اگر در مدارس ویژه طراحی شده آموزش ببینند.
گزینه( .2) صحیح است
4 - کلمه مهم درمتن بالا به معنی ...میباشد
1) طولانی 2) پیچیده 3) مسئله دار 4) با اهمیت
گزینه( .4) صحیح است
5 - بر اساس متن ایندرست نیست که بگوییم روان شناسان تربیتیبه تربیت بیشترینیاز دارند.
1) کودکان بعضی از مدارس باید در مراکز تربیتی وقت خود را صرف کنند
2) روان شناسان تربیتی باید با معلمان کلاس های تقویتی ومددکاران اجتماعی همکاری کنند
3) روان شناسان تربیتی به تربیت بیشتری نیاز دارند
4) دو نوع مدارس برای کودکانی که نیازهای آموزشی خاص دارند وجود دارد
گزینه( .3) صحیح
فهرست مطالب
واژه ها واصطلاحات تخصصی ................................................................................................ ...............9
10... ................................................................................................................................1خودآزمایی
فصل اول: یروانشناس .......................................................................................................................11
لغات واصطلاحات یتخصص ................................................................................................ ............... 16
درک مطلب یبرا خود ییآزما ................................................................................................ ............18
جواب خود ییآزما همراه با ترجمه................................................................................................ ......21
فصل دوم: روشها، نگرشها و سنجش یرفتار .........................................................................................22
درک مطلب یبرا خود ییآزما ................................................................................................ ............25
فصل سوم : یواکنشها یروان ................................................................................................ .............31
درک مطلب یبرا خود ییآزما ................................................................................................ ............49
فصل چهارم: یروانشناس در آموزش، ی یریادگ ی،انگ زش یوانگ زه................................................................ .52
درک مطلب برای خود آزمایی................................................................................................ ........... 75
فصل پنجم: واژه ها واصطلاحات ................................................................................................ ........ 86
مجموعه تست سالها ی اخیر ................................................................................................ ............ 91
پاسخنامه مجموعه تست سالها ی اخیر............................................................................................. 100
مجموعه تست سال ها ی اخیر ................................................................................................ ...........108
پاسخنامه مجموعه تست سالها ی اخیر............................................................................................116
واژه نامه ................................................................................................................................ .... 159
مجموعه تست............................................................................................................................. 186
پاسخنامه ................................................................................................................................ ...266
مجموعه تست............................................................................................................................ 273
پاسخنامه ................................................................................................................................ .. 288
مجموعه تست.............................................................................................................................299
پاسخنامه................................................................................................................................ ..... 308
نوع فایل:Pdf
سایز: 3.66mb
تعداد صفحه:312