پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

بررسی رابطه بین رضایت از زندگی، هوش اخلاقی و شادکامی در دانشجویان دختر و پسر

احساس سعادت ورضایت از زندگی اگرچه تا حدزیادی به شرایط فردی بستگی دارد، اماتاثیرعوامل اجتماعی در بروز یا افول ان بسیار پررنگتر است. هوش اخلاقی می­تواند گستره و ژرفای توانمندی­های فکری و عاطفی را درهمه مراحل وابعاد زندگی نمایان کند و نیکی و نیک خویی را پدید آورد. طبق بسیاری از تئوریهای هیجان شادکامی یکی از شش هیجان بزرگ یعنی، تعجب، ترس، خشم، شادکامی، تنفرونگرانی است شادکامی راوابسته به فراوانی و درجه ی عواطف مثبت بالذت، سطوح بالای رضایت از زندگی ونبود احساسات منفی نظیر افسردگی و اضطراب دانسته­اند مسئله پژوهش حاضر این می باشد که آیا رضایت از زندگی، هوش اخلاقی وشادکامی بر افراد تاثیر گذار هست یا خیر؟روش این پژوهش توصیفی-استنباطی است. جامعه آماری در این پژوهش کلیه دانشجویان دختر و پسر دانشگاه کاشان می‌باشد. روش نمونه‌گیری در این پژوهش با به صورت تصادفی است که مقدار نمونه 80 نفر انتخاب شده است.ابزار اندازه­گیری پژوهش پرسشنامه رضایت از زندگیی، پرسشنامه هوش اخلاقی و پرسشنامه شادکامی آکسفورد می­باشد. نتیجه پژوهش این بود که بین هوش اخلاقی و شادکامی با رضایت از زندگی دانشجویان دانشگاه کاشان رابطه معناداری وجود دارد.

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات پژوهش

1-1- مقدمه2

1-2- بیان مسئله4

1-3- ضرورت واهمیت پژوهش:5

1-4- اهداف پژوهش6

1-4-1- هدف کلی:6

1-4-2- اهداف جزئی:6

1-5- فرضیه های پژوهش6

1-5-1- فرضیات اصلی پژوهش6

1-5-2- فرضیات فرعی پژوهش7

1-6- تعاریف پژوهش:8

1-6-1- تعاریف نظری:8

1-6-2- تعاریف عملیاتی:8

1-7- قلمرو پژوهش9

1-7-1- قلمرو زمانی9

1-7-2- قلمرو مکانی9

1-7-3- قلمرو موضوعی9

فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش

2-1- مقدمه:11

2-2- رضایت از زندگی11

2-2-1- تفاوت های بومی در زمینه رضایت از زندگی:12

2-2-2- دید گاه های مربوط به رضایت از زندگی13

2-2-2-1- دیدگاه سیلگمن:13

2-2-2-2- دیدگاه مزلو:14

2-2-3- انواع رضایت از زندگی15

2-2-4- قناعت و رضایت15

2-2-5- رضایت یا توهم16

2-2-6- رضایت و شکر17

2-3- هوش اخلاقی17

2-3-1- هوش اخلاقی در افراد21

2-3-2- چگونگی پرورش هوش اخلاقی در کودکان21

2-3-3- هفت فضلیت هوش اخلاقی26

2-3-3-1- همدلی:26

2-3-3-2- وجدان:27

2-3-3-3- خویشتنداری:27

2-3-3-4- احترام:28

2-3-3-5- مهربانی:28

2-3-3-6- تحمل و بردباری:29

2-3-3-7- انصاف:29

2-3-4- انتقال ارزش ها، پایه هوش اخلاقی30

2-3-5- مفهوم هوش اخلاقی33

2-3-6- عناصر هوش اخلاقی34

2-3-7- فواید هوش اخلاقی35

2-3-8- رشد یا پرورش هوش اخلاقی36

2-3-9- آموزش ارزش ها؛ آموزش هوش اخلاقی36

2-3-10- توصیه های لازم برای آموزش هوش اخلاقی37

2-3-11- هوش اخلاقی در سازمان ها40

2-3-12- هوش اخلاقی در جامعه40

2-3-13- خرده آزمونهای هوش اخلاقی41

2-4- شادکامی42

2-4-1- تعاریف شادی و شادکامی47

2-4-1-1- تعریف شادی از نظر «وسمن وریکس»47

2-4-1-2- تعریف شادی از دید «ون هو ون»47

2-4-1-3- تعریف شادی از نظر «اد دنیر»47

2-4-1-4- دیدگاه سلیگمن48

2-4-2- مفهوم احساس شادمانی48

2-4-3- چگونگی سنجش میزان احساس شادمانی50

2-4-4- شادمانی به عنوان جزء اصلی کیفیت زندگی51

2-4-5- رویکرد های اندازه گیری کیفیت زندگی درجوامع52

2-4-6- ارتباط شادی با سن و جنسیت و نژاد54

2-4-7- رابطة بین شادی با درآمد و کار54

2-4-8- رابطة بین ایمان وشادی55

2-4-9- ارتباط احساس شادی با عزت نفس و برونگرایی55

2-5- پیشینه پژوهش56

2-5-1- پژوهش های خارجی:56

2-5-2- پژوهش داخلی:63

فصل سوم: روش پژوهش

3-1- مقدمه77

3-2- روش پژوهش77

3-3- جامعه آماری77

3-4- حجم نمونه و نمونه گیری78

3-5- نحوه گردآوری داده ها78

3-6- ابزار پژوهش79

3-6-1- پرسشنامه رضایت از زندگی79

3-6-1-1- اعتبار و روایی79

3-6-1-2- نمره گذاری79

3-6-2- پرسشنامه هوش اخلاقی80

3-6-2-1- اعتبار و روایی80

3-6-2-2- روش نمره گذاری80

3-6-3- پرسشنامه شادکامی آکسفورد:80

3-6-3-1- اعتبار و روایی80

3-6-3-2- روش نمره گذاری:82

3-7- روش جمع آوری اطلاعات83

3-8- تجزیه وتحلیل اطلاعات84

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

4-1- مقدمه86

4-2- توصیف داده ‌ها87

4-3- تحلیل داده ها88

4-4- بررسی فرضیات اصلی پژوهش89

4-5- بررسی فرضیات فرعی پژوهش94

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

5-1- مقدمه101

5-2- خلاصه نتایج حاصل از بررسی فرضیه ها101

5-2-1- فرضیات اصلی پژوهش101

5-2-2- فرضیات فرعی پژوهش103

5-3- یافته های پژوهش105

5-4- پیشنهادات پژوهش105

5-4-1- پیشنهادات کاربردی105

5-4-2- پیشنهادات برای پژوهش های آتی106

5-4-3- محدودیت های پژوهش106

منابع:

منابع فارسی :108

منابع لاتین :109

پیوست ها

پرسشنامه رضایت از زندگی (SWLS)112

پرسشنامه هوش اخلاقی لنیک و کیل113

پرسشنامه شادکامی آکسفورد115

خروجیهای SPSS121

فهرست جداول

جدول 4-1: میانگین و انحراف معیار نمرات متغیرهای موردمطالعه87

جدول 4-2: آزمون تعیین نرمال بودن متغیرهای اصلی تحقیق88

جدول 4-3: شاخصه‌های توصیفی میزان رضایت از زندگی به تفکیک دختر و پسر89

جدول 4-4: نتایج آزمون تی مستقل برای مقایسه میانگین نمرات رضایت از زندگی بین دختر و پسر89

جدول 4-5: شاخصه‌های توصیفی میزان هوش اخلاقی به تفکیک دختر و پسر90

جدول 4-6: نتایج آزمون تی مستقل برای مقایسه میانگین نمرات هوش اخلاقی بین دختر و پسر90

جدول 4-7: شاخصه‌های توصیفی میزان شادکامی به تفکیک دختر و پسر90

جدول 4-8: نتایج آزمون تی مستقل برای مقایسه میانگین نمرات شادکامی بین دختر و پسر.............. 91

جدول 4-9: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین هوش اخلاقی و رضایت از زندگی.................... 91

جدول 4-10: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین شادکامی و رضایت از زندگی......................... 92

جدول 4-11: شاخص کفایت مدل رابطه هوش اخلاقی و شادکامی با رضایت از زندگی........................ 92

جدول 4-12: تحلیل واریانس جهت معنی داری مدل رگرسیونی هوش اخلاقی و شادکامی با رضایت از زندگی. 93

جدول 4-13: خلاصه تحلیل رگرسیون چندگانه در مورد متغیرهای مستقل برای پیش‌بینی رضایت از زندگی93

جدول 4-14: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عمل کردن مبتنی بر اصول و رضایت از زندگی........... 94

جدول 4-15: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین راستگویی و رضایت از زندگی94

جدول 4-16: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین استقامت برای حق و رضایت از زندگی............... 95

جدول 4-17: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین وفای به عهد و رضایت از زندگی............... 95

جدول 4-18: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین مسئولیت‌پذیری و رضایت از زندگی.................96

جدول 4-19: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین اقرار به اشتباهات و رضایت از زندگی.....................96

جدول 4-21: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین فعالانه علاقه‌مند بودن به دیگران و رضایت از زندگی....... 97

جدول 4-22: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین توانایی در بخشش اشتباهات خود و رضایت از زندگی...... 98

جدول 4-23: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین توانایی در بخشش اشتباهات دیگران و رضایت از زندگی98



خرید فایل



لینک منبع :بررسی رابطه بین رضایت از زندگی، هوش اخلاقی و شادکامی در دانشجویان دختر و پسر

بررسی رابطه بین رضایت از زندگی، هوش اخلاقی و شادکامی در دانشجویان ... proje20.filenab.com/product-50802-aa.aspx بررسی رابطه بین رضایت از زندگی، هوش اخلاقی و شادکامی در دانشجویان دختر و پسر ... جامعه آماری در این پژوهش کلیه دانشجویان دختر و پسر دانشگاه کاشان می‌باشد. بررسی رابطه بین رضایت از زندگی، هوش اخلاقی و شادکامی در دانشجویان ... flash.semino.ir/بررسی-رابطه-بین-رضایت-از-زندگی،-هوش/‎Cached1 نوامبر 2016 ... بررسی رابطه بین رضایت از زندگی، هوش اخلاقی و شادکامی در دانشجویان ... جامعه آماری در این پژوهش کلیه دانشجویان دختر و پسر دانشگاه کاشان می‌باشد. بررسی رابطه بین رضایت از زندگی، هوش اخلاقی و شادکامی در دانشجویان ... file20.blogsky.com/1395/08/29/post-48073/‎Cached19 نوامبر 2016 ... جامعه آماری در این پژوهش کلیه دانشجویان دختر و پسر دانشگاه کاشان می‌باشد. ... نتیجه پژوهش این بود که بین هوش اخلاقی و شادکامی با رضایت از زندگی ... بررسی رابطه بین رضایت از زندگی، هوش اخلاقی و شادکامی در دانشجویان ... maghalefile.rozblog.com/.../-بررسی-رابطه-بین-رضایت-از-زندگی-هوش-اخلاقی-و-شادکامی-در-دانشجویان-دختر-و-پسر-.html‎Cachedبررسی رابطه بین رضایت از زندگی، هوش اخلاقی و شادکامی در دانشجویان دختر و پسر دسته: روان شناسی بازدید: 11 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 351 کیلوبایت…, ... دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین رضایت از زندگی، هوش اخلاقی و ... www.ketabpich.com/?product=دانلود-پایان...بررسی-رابطه-بین...‎Cached... رابطه بین رضایت از زندگی، هوش اخلاقی و شادکامی در دانشجویان دختر و پسر ... نتایج آزمون تی مستقل برای مقایسه میانگین نمرات هوش اخلاقی بین دختر و پسر دانلود فایل » آرشیو بررسی رابطه بین رضایت از زندگی، هوش اخلاقی و ... paknoor.ir/2016/11/بررسی-رابطه-بین-رضایت-از-زندگی،-هوش-اخل/‎Cached27 نوامبر 2016 ... بررسی رابطه بین رضایت از زندگی، هوش اخلاقی و شادکامی در دانشجویان دختر و ... بررسی و مقایسه میزان استرس شغلی در بین دانشجویان دختر و پسر. بررسی رابطه هوش هیجانی با شادکامی و هدف در زندگی - آرتنا www.artna.org/fa/news/view/24676‎Cachedدر بررسی رابطه بین هوش هیجانی و شادکامی مشخص شد که بین هوش هیجانی و شادکامی ... کننده موفقیت ، رفاه ، موقعیت اجتماعی مناسب و احساس رضایت فرد از زندگی است. ..... ی سطح شادکامی و سلامت جسمی و روانی دانشجویان دختر وپسر متأهل و مجرد،فصلنامه ... بررسی رابطه بین رضایت از زندگی، هوش اخلاقی و شادکامی در دانشجویان ... www.takbook.com/.../بررسی-رابطه-بین-رضایت-از-زندگی،-هوش-اخل/‎Cachedعنوان پایان نامه: بررسی رابطه بین رضایت از زندگی، هوش اخلاقی و شادکامی در دانشجویان دختر و پسر(همراه با پرسشنامه و کار آماری)پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی - ... مثال - دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد ... libepl.um.ac.ir/index.php?module=Dis&func=view&w=ka...‎Cached Similarپژوهش حاضر این رابطه را در 50 نفر از دانشجویان دختر دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ... پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین هوش هیجانی و شادکامی انجام گرفت. ... در این سامانه تربیتی،والدین نقش اساسی و سرنوشت سازی در زندگی فرزندانشان دارند و ... بدین منظور نمونه ای 100نفری از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه فردوسی مشهد به ... [PDF] دریافت فایل فهرست نهایی مقالات پذیرفته شده PDF - دانشگاه تهران psyrelcul.ut.ac.ir/hamayesh/.../list%20of%20acceptanced.pdf‎Cached Similarاﺑﻌﺎد ﺳﺒﻚ دﻟﺒﺴﺘﮕﻲ، ﺟﻬﺖ-ﮔﻴﺮی-ﻫﺎی دﻳﻨﻲ و رﺿﺎﻳﺖ از زﻧﺪﮔﻲ در داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن: وارﺳﻲ ﻳﻚ ﻣﺪل ﻋﻠّﻲ ... ﺑﺮرﺳﻲ راﺑﻄﻪ ﺑﻴﻦ ﺟﻬﺖ ﮔﻴﺮی ﻣﺬﻫﺒﻲ و اﻋﺘﻤﺎد اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﺳﻼﻣﺖ ﻋﻤﻮﻣﻲ در داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن ... ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﮔﺮاﻳﺶ ﺑﻪ اﻋﻤﺎل ﻣﺬﻫﺒﻲ در ﺑﻴﻦ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن دﺧﺘﺮ و ﭘﺴﺮ و راﺑﻄﻪ آن ﺑﺎ ﺳﺒﻚ ﻫﺎی دﻓﺎﻋﻲ رﺷﺪ ﻧﻴﺎﻓﺘﻪ ... اﻟﮕﻮی اﺳﺘﺮس ادراک ﺷﺪه در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﻫﻮش ﻣﻌﻨﻮی و ﻫﻴﺠﺎﻧﻲ ﻣﺎدران ﻛﻮدﻛﺎن ﻋﻘﺐ ﻣﺎﻧﺪه ی ذﻫﻨﻲ ... راﺑﻄﻪ ﻫﻮش ﻣﻌﻨﻮی ﺑﺎ ﺷﺎدﻛﺎﻣﻲ در ﺳﺎﻟﻤﻨﺪان.