پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

نقد ادبی 47 صفحه

تعریف نقد ادبی :

نقد فنی از فنون ادبیات است که آثار ادبی و تحلیل آن را به عهده می گیرد سپس آن را می سنجد و به خوبی و بدی آن حکم می کند و نقد به معنای کلی آن هر ادبی است که پیرامون ادبیات نوشته شود خواه ادبیات تحلیلی باشد یا تفسیری یا سنجشی یا همه ی اینها در یکجا جمع باشند اگر چه هر ادبیاتی موضوعی برای نقد باشد و یا اینکه نقد به خوبی خود یک نوع ادبیات باشد .

تعریف نقد ادبی : تعیین هدفهای آن و روشهایی است ه در آن به کار گرفته می شود . بنابراین در آغاز کافی است بگوییم که نقد ادبی عبارتست از : بررسی نویسندگان و آثار گذشته و معاصر ، به منظور رفع ابهام و توضیح و ارزیابی آنها هدف ما قبل از هر چیز در بررسی نقد است به منزله یک « نوع » ادبی که دارای قوانین ویژه خود است ، و نیز بررسی آثار منتقدان با توجه به اینکه مبین « روشی » صریح یا ضمنی است .

تعریف نقد :

نقد ادبی که از آنان می توان به سخن سنجی و سخن شناسی نیز تعبیر کرد عبارتست از شناخت ارزش و بهای آثار ادی و شرح و تفسیر آن به لغوی که معلوم شود نیک و بد آن آثار چیست و منشاء آنها کدام است . در تعریف آن ، بعضی از اهل نظر گفته اند که « سعی و مجاهده ای است عادی از مشابعه اغراض و منافع تا بهترین چیزی که در دنیا دانسته شده است و یا به اندیشه ی انسان در گنجیده است شناخته گرودد و شناسانده آید و البته تعریف که ماتیو آرنولد1 نقاد و شاعر انگلیسی ایراد کرده است ، هر چند شامل نوعی از نقد ادبی هست حد و تعریف درست جامع و مانع نقد ادبی نیست چون غایت و فایده ی نقد ادبی تنها آن نیست که نیک و بد آثار ادبی را بشناسد بلکه گذشته از شناخت نیک و بد آثار ادبی ، به این نکنته هر نظر دارد که قواعد و اصول یا علل و اسبابی را نیز که سبب شده است اثری درجه قبول یابد ویا داغ رد بر پیشانی آن نهاده آید ، تا حدی که ممکن و میسر باشد تحقیق بنماید و بنابراین واجب است که نقد ادبی ، تا جائی که ممکن باشد از امور جزئی به احکام کلی نیز توجه کند و از این راه ، تا حدی هم به کسانی مبدع و موجد آثار ادبی هستند مدد و فایده برساند و لااقل کسانی را که در این امور تازه کارو کم تجربه اند در بیان مقاصد کمک و راهنمائی کند و آن کسانی را هم که جزء التذاذ و تمتع از آثار ادبی هدف و غرض دیگر ندارند ، توجه دهد که از این آثار چگونه می توان لذت کامل برد و از هر اثری چه لطائف و فوایدی می توان توقع داشت .

تعریف نقد ادبی در تردقدما با آن چه امروزه از آن استنباط می شود متفاوت است در ترد قدما از نقد معمولا این بوده است که معایب اثری را بیان می کنند و مثلا در این که الفاظ آن چه وضعی دارد یا معنی آن برگرفته از اثر دیگری است و به طور کلی از فراز و فرود لفظ معنی سخن گویند . و این معنی از خود لغت نقد ضمیده می شود زیرا نقد جدا کردن سره از ناسره است .



خرید فایل



لینک منبع :نقد ادبی 47 صفحه

نقد ادبی 47 صفحه - فایل ناب netfile.filenab.com/product-51067-tahghigh.aspx‎Cachedنقد ادبی 47 صفحه دسته: زبان و ادبیات فارسی بازدید: 3 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 49 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 47. فرمت فایل ورد با قابلیت ویرایش متن ... نقد ادبی 47 صفحه-9582 s04.ir/articles/7552/نقد-ادبی-صفحه‎Cached15 دسامبر 2015 ... تعریف نقد ادبی: نقد فنی از فنون ادبیات است که آثار ادبی و تحلیل آن را به عهده می گیرد سپس آن را می سنجد و به خوبی و بدی آن حکم می کند و نقد به ... نقد ادبی 47 صفحه - فایل 20 file20.blogsky.com/1395/08/29/post-48326/‎Cached19 نوامبر 2016 ... تعریف نقد ادبی : نقد فنی از فنون ادبیات است که آثار ادبی و تحلیل آن را به عهده می گیرد سپس آن را می سنجد و به خوبی و بدی آن حکم می کند و نقد به ... نقد ادبی 47 صفحه-9582 - 7552 - مقالات تمام رشته های دانشگاهی ایران s.otherdl.ir/2016/internship-7552.html‎Cachedتعریف نقد ادبی: نقد فنی از فنون ادبیات است که آثار ادبی و تحلیل آن را به عهده می گیرد سپس آن را می سنجد و به خوبی و بدی آن حکم می کند و نقد به معنای کلی آن هر ... نقد ادبی 47 صفحه – ارجان دانلود arjandownload.ir/2014/09/11/نقد-ادبی-47-صفحه/‎Cached11 سپتامبر 2014 ... در این ساعت ما در سایت ارجان دانلود فایلی با نام نقد ادبی 47 صفحه با شناسه سیستمی 275142 را برای دانلود شما عزیزان ارسال می کنیم. برای دانلود ... نقد ادبی 47 صفحه-9582 – 7552 – پروژه و پایان نامه های مختلف در این ... got.e08.ir/fast/7552‎Cached15 دسامبر 2015 ... تعریف نقد ادبی: نقد فنی از فنون ادبیات است که آثار ادبی و تحلیل آن را به عهده می گیرد سپس آن را می سنجد و به خوبی و بدی آن حکم می کند و نقد به ... دانلود آنلاین فایل های الکترونیکی - صفحه 47 - سیستم وبلاگدهی iranfileu.madblog.ir/page/47‎Cachedتعریف-نقد-و-نقد-ادبی دانلود تحقیق با موضوع تعریف نقد و نقد ادبی، در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش، شامل تعریف نقد و نقد ادبی، اهمیت و فایده نقد ادبی، ... SID.ir | متن پژوهی ادبی (زبان و ادب پارسی)-بهار 1390-دوره 15-شماره 47 fa.journals.sid.ir/JournalListPaper.aspx?ID=33459‎Cached Similarنمایه مقالات متن پژوهی ادبی (زبان و ادب پارسی) 47 علمی پژوهشی کشور و امکان ... صفحه: از 107 تا 128 ... کلید واژه: اصطلاحات اقتصادی، بازار شوق، نقد، خرید، فروش. پژوهش های نقد ادبی و سبک شناسی پاییز 1390، سال دوم - شماره 5 ... www.noormags.ir/view/fa/magazine/number/57248‎Cachedمجله پژوهش های نقد ادبی و سبک شناسی پاییز 1390، سال دوم - شماره 5. ... (18 صفحه - از 11 تا 28) ... کلیدواژه ها چکیده ... (22 صفحه - از 47 تا 68) ... کلیدواژه ها چکیده پژوهشی پژوهش های ادبیات تطبیقی: دوفصلنامه علمی clrj.modares.ac.ir/‎Cached Similarدوفصلنامه علمی - پژوهشی پژوهش های ادبیات تطبیقی (JCLI) ... رویکردها و روش تحقیق در ادبیات تطبیقی (نقد بینامتنی، نقد مضمونی، تصویرشناسی، ... صفحه 47-68.