پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

تاریخچه بورس اوراق بهادار در جهان

تاریخچه بورس اوراق بهادار در جهان

رشد بورس و جا افتادن آن در در عملیات تجاری و اقتصادی با انقلاب صنعتی اروپا و شکوفایی اقتصاد تازه متحول شده آن قاره از کشاورزی به صنعتی همراه بوده است . نکته قابل توجه آنکه درست در هنگام جهش معاملات بورس و یا گرفتن آن دول اروپای مانند انگلستان ، آلمان ، سوئیس قوانین و مقررات ناظر بر فعالیت این نهاد را وضع کردند و قبل از اینکه امنیت سرمایه گذاری به خطر افتد و موجباتی فراهم شود که صاحبان پس اندازهای کوک صنایع نوپای اروپایی را از موهبت مشارکت خوئ محروم نمایند ، ضمانت اجراهای قانونی وضع شد تا از هر گونه تقلب و تزویر و پایمال شدن حقوق صاحبان سهام جلوگیری گردد .

اولین تالار بورس رسمی در جهان در شهر آنورس بلژیک در سال 1460 تاسیس گردید و سپس از قرن هفدهم به بعد بورسهای دیکر کشورها نظیر بورس آمستردام ، لندن ، نیویورک و سایر بورس ها تاسیس شدند . بورس معروف امریکا ابتدا زیر درخت نارون بزرگی در نیویورک ایجاد و سپس به بورس معروف وال استریت تبدیل گشت که یکی از بزرگترین بازارهای بورس دنیاست بورس وال استریت با جمع آوری مبالغی به عنوان ورودیه از دلالان ( کارگزاران ) و گسترش عملیات تقویت شد و به مجتمع تجاری عظیمی مبدل گردید که بعدها به نام (( بورس سهام نیویورک )) رسماً به ثبت رسید . در حال حاضر تعداد کارگزاران این بورس به چند هزار شخص حقیقی و حقوقی بالغ می گردد .



خرید فایل



لینک منبع :تاریخچه بورس اوراق بهادار در جهان

تاریخچه بورس دنیا و ایران - آسمونی www.asemooni.com/business/.../history-of-iran-and-the-world-stock‎Cachedhistory of iran and the world stock تاریخچه بورس دنیا و ایران. – تاریخچه بورس ... امروزه نقش بورس های اوراق بهادار در اقتصاد جهان غیرقابل انکارند. شاید محققین نیز ... تاریخچه بورس اوراق بهادار در دنیا و ایران - بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه https://bashgah.com/blog/تاریخچه-بورس/‎Cached Similar28 جولای 2015 ... بررسی پیدایش بورس و بازارهای جهانی آن نظیر نزدک و بورس نیویورک و تلاش برای پایه گذاری بورس اوراق بهادار در ایران و فراز و فرودهای شاخص ... تاریخچه بورس ایران و جهان: : جهان اقتصاد : : بورس و بازار سرمایه www.tebyan-zn.ir/News-Article/Economic/...exchange/.../21619.html‎Cached Similar12 آوریل 2011 ... بورس اوراق بهادار یکی از کانالهــای مهم سر مایه گذاری در دنیا به شمار مـــی رود و نبض بازار های جهان در بورس های مهم کالا و اوراق بهادار می تپـد، هم چنین ... بورس - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بورس‎Cached Similarامروزه بازارهای بورس و اوراق بهادار، شاهراه سرمایه‌گذاری و انجام معاملات در حوزه بورس کالا ... سال ۱۴۶۰ میلادی اولین مرکز بورس اوراق بهادار جهان، در شهر انورس کشور بلژیک تاسیس شد. ... ۱ تاریخچه; ۲ نام; ۳ تأثیر بورس بر اقتصاد; ۴ حضور افراد عادی در بورس ... تاریخچه بورس اوراق بهادار در ایران - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/244180/تاریخچه-بورس-اوراق-بهادار-در-ایران‎Cached Similarسابقه بورس اوراق بهادار در جهان متجاوز از ۴۰۰ سال است. بورس اوراق بهادار تهران در سال ۱۳۴۶ تاسیس گردید. این سازمان از پانزدهم بهمن ماه آن سال فعالیت خود را با انجام چند... تاریخچه پیدایش بورس در جهان - پورتال رسمی شرکت ذخیره شاهد zakhireh.co.ir/?part=news&inc=news&id=835‎Cached30 دسامبر 2015 ... به گفته اغلب کارشناسان، تاریخچه پیدایش واژه بورس هم به قرن پانزدهم ... اولین بورس اوراق بهادار جهان در اوایل قرن هفدهم میلادی در شهر «آمستردام» هلند ... تاریخچه بورس اوراق بهادار در جهان - پروسه pro3.ir/fa/Content/89‎Cachedرشد بورس و جا افتادن آن در در عملیات تجاری و اقتصادی با انقلاب صنعتی اروپا و شکوفایی اقتصاد تازه متحول شده آن قاره از کشاورزی به صنعتی همراه بوده است . تاریخچه تاسیس بورس در ایران و جهان - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../تاریخچه-تاسیس-بورس-در-ایران-و-جهان‎Cached Similar3 جولای 2015 ... اولین بورس اوراق بهادار جهان در اوایل قرن هفدهم میلادی در شهر «آمستردام» هلند تشکیل شد و کمپانی هند شرقی، اولین شرکتی بود که سهام خود را در آن ... تاریخچه بورس اوراق بهادار در جهان - همکاری در فروش فایل sanjesh.marketfile.ir/product-46866-borse-oragh-bahadar-jahan.aspx‎Cachedتاریخچه بورس اوراق بهادار در جهان. رشد بورس و جا افتادن آن در در عملیات تجاری و اقتصادی با انقلاب صنعتی اروپا و شکوفایی اقتصاد تازه متحول شده آن قاره از کشاورزی ... مجله بورس جهان - همشهری www.hamshahrionline.ir/details/114400‎Cached Similar21 آگوست 2010 ... همشهری آنلاین: اولین بورس اوراق بهادار در دنیا در شهر آمستردام و توسط اولین ... تاریخچه شرکت «کمپانی هند شرقی هلند» در حقیقت ماکتی از آنچه بر سر ...