پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

نظریه اسلام در مدیریت‏ منابع انسانى

نظریه رشد و مدیریت رحمانى


مدیریت منابع انسانى، که شرح آن رفت، جایگاه مهمى در مکاتب مدیریتى کسب کرده است. در این مدیریت، آن‏چه باید اداره شود، انسان‏ها هستند که رکن اصلى هر سازمان به شمار مى‏ روند. نظریه اسلام در این باره، «نظریه رشد» است که شامل انسان و مواد، هر دو مى‏شود؛ یعنى رشد انسانى و سازمانى را با هم در نظر مى‏گیرد. این نظریه را نخستین بار، استاد شهید مطهرى در بیش از یک دهه پیش از انقلاب، در دو سخنرانى و مقاله «مدیریت و رهبرى» و «رشد» عرضه کرد و با این کار، پیش‏قراول بحث مدیریت اسلامى و عرضه کننده نظریه اسلامى براى آن شد.

نخست خلاصه‏اى از نظریه «رشد» استاد شهید را مى‏آوریم و سپس به استحصال نتایج و قواعدى از آن مى‏پردازیم.

نظریه دوم، که از قرآن کریم و معارف توحیدى استنباط مى‏شود،«مدیریت رحمانى» یا «مدیریت رحیمانه» است که شرح مدیریت خداوند تبارک و تعالى بر انسان و جهان است که مدیریت‏پژوهان اسلامى در روند تکاملى مباحث ادارى اسلام، به آن رسیده‏اند و ما با تعریف و تعمیق و گسترش آن، شاهد کشف یک مکتب مدیریتى وحیانى و فطرى خواهیم بود. این دو نظریه، به کمک هم، مدیریت اسلامى را معرفى مى‏کنند. هر دو نظریه، به اجمال در این تحقیق بررسى خواهند شد.



خرید فایل



لینک منبع :نظریه اسلام در مدیریت‏ منابع انسانى

[PDF] مدیریت منابع انسانی و آموزه های سلامی www.aqr.ir/Portal/File/ShowFile.aspx?ID=7f269bb5-9bdd-4e2c...‎Cached Similarاﺳﻼم. اﺛﺮ ﺑﺰرﮔﯽ را ﺑﺮ رواﺑﻂ اﻓﺮاد، ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ. ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ دارد . در اﺳﻼم ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ ... ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ. رﺳـﺪ ﮐـﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿـﺖ. ﻫـﺎی ﻣـﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﻨـﺎﺑﻊ. اﻧﺴﺎﻧﯽ اﺳﻼﻣﯽ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧ. ﯽ. نظریه اسلام در مدیریت منابع انسانی | فروشگاه فروش فایل faridfile.ir/?p=85115‎Cached2 ا کتبر 2016 ... مقاله مدیریت با عنوان نظریه اسلام در مدیریت منابع انسانى در فرمت ورد در 21 صفحه و حاوی مطالب زیر می باشد: نظریه رشد و مدیریت رحمانى نظریه رشد ... نظریه اسلام در مدیریت منابع انسانی – معرفی و تبلیغ کانال های تلگرامی telegram.servicebartar.ir/?p=47819‎Cached19 ا کتبر 2016 ... مقاله با عنوان نظریه اسلام در مدیریت منابع انسانی در فرمت ورد در ۲۰ صفحه و شامل مطالب زیر می باشد: * نظریه رشد و مدیریت رحمانى * نظریه رشد در ... تحقیق:نظریه اسلام در مدیریت منابع انسانی – پایگاه ثبت مشاغل ... ads.servicebartar.ir/?p=74516‎Cached31 ا کتبر 2016 ... عنوان:نظریه اسلام در مدیریت منابع انسانی. فرمت:ورد. ص:۲۱. مدیریت منابع انسانى جایگاه مهمى در مکاتب مدیریتى کسب کرده است. در این مدیریت، آن چه ... مدیریت منابع انسانی در هزاره سوم - مدیریت و ویژگیهای مدیر از دیدگاه اسلام hrmanagement.blogfa.com/post-138.aspx‎Cached Similarسازمان امور اداری و استخدامی در مورد مدیریت اسلامی این تعریف را آورده است: « مدیریتی که زمینه ی رشد انسان به سوی‌ ا... را فراهم نماید و مطابق کتاب و سنت و روش پیامبر ... دانلود رایگان تحقیق نظریه اسلام در مدیریت منابع انسانی free-download.epage.ir/.../module.news_Page._TypeId.1_Start.10_Action.NewsBodyView_NewsId.767.html‎Cached1 دسامبر 2016 ... Google About 650,000 results (1.03 seconds) Search Results دانلود تحقیق در مورد نظریه اسلام در مدیریت منابع انسانی - دامنه رایگان نظریه اسلام در مدیریت منابع انسانی | پست khabarsky.xyz/post/6052‎Cachedپست با عنوان نظریه اسلام در مدیریت منابع انسانی از وبلاگ مقاله,تحقیق,پروژه,نمونه سوال,پاورپوینت,طرح توجیهی. نظریه اسلام در مدیریت منابع انسانی | پست khabarsky.xyz/post/34618‎Cachedپست با عنوان نظریه اسلام در مدیریت منابع انسانی از وبلاگ وبلاگ19 | مقاله,پروژه, گزارش کار,تحقیق,فایل فلش. نظریه اسلام در مدیریت منابع انسانی | cell full cellfull.ir/?p=38309‎Cached19 ا کتبر 2016 ... مقاله با عنوان نظریه اسلام در مدیریت منابع انسانی در فرمت ورد در 21 صفحه و شامل مطالب زیر می باشد: * نظریه رشد و مدیریت رحمانى * نظریه رشد در ... SID.ir | شناسایی ابعاد منابع انسانی متعادل از دیدگاه اسلام با رویکرد ... fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=210358‎Cached Similarدانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی شناسایی ابعاد منابع انسانی متعادل از دیدگاه ... عنوان نشریه: مدیریت فرهنگی : بهار 1392 , دوره 7 , شماره 19 ; از صفحه 53 تا ...