دولت الکترونیک
مقدمه
یکــــی از مفاهیمی که در دهه های اخیر به گونه ای بسیار گسترده در جوامع پیشرفته مورد بررسی قرار گرفته و حتی در بعضی مواقع با موفقیت به اجرا درآمده، مفهوم دولت الکترونیک است. دولت الکترونیک، یک دولت دیجیتال بدون دیوار و ساختمان و دارای سازمانی مجازی است که خدمات دولتی خود را به صورت بهنگام (ON LINE) ارائه می کند و موجب مشارکت آنان در فعالیتهای مختلف اجتماعی سیاسی می شود.
روند ایجاد دولت الکترونیک بدین صورت بوده است که در طول نیمه دوم دهه 1990، بخش خصوصی آمریکا مسئول خلق خدمات الکترونیکی شد. وجود فناوری وب (WEB)، به برانگیختن برخی اقدامات تجاری در شرکتها منجر گشت و لذا نتایج خوب و قابل سنجشی از این اقدامات حاصل شد. مهمتر از آن، این بود که کارکنان هرچه بیشتر اثربخش شدند به طوری که در بازده کاری آنها افزایش قابل ملاحظه ای پدید آمد. برای مثال، در سال 1999، میانگین بازده کاری هر ساعت فرد، پنج درصد افزایش پیدا کرد. لذا بدین طریق، بذرهای کارایی به واسطه به کارگیری این چنین فناوریها پاشیده شد و لذا فناوری وب به تغییراتی در شغل، شاغل و ارتباطات منجر شد.
زمانی که فناوری وب در اکثر بخشهای خصوصی به کار گرفته شد، دولت از این بابت عقب مانده بود. لذا توجه دولت به این مسئله معطوف گشت که ارائه خدمات به شهروندان به صورت الکترونیک بسیار ساده تر خواهدبود.
درنتیجه وینتون سرف (VINTON CERF) که به عنوان یکی از پدربزرگهای اینترنت مشهور است این پیشنهاد را به رهبران دولتی داد که «لطفاً از فناوری اطلاعات استفاده کنید. اجازه دهید که خدماتتان، بیشتر دردسترس باشد. همچنین، هرگز از فناوری وب نهراسید، اما همواره برای آن برنامه ریزی کنید». لذا شهر گولدن به این نیاز استراتژیک پی برد و در ژوئیه 2001، برنامه ریزی استراتژیک برای دولت الکترونیک را تدوین کردند. به هــــرحال، بهــــره گیری از امکانات دولت الکترونیک می تواند موجب ارائه بهتر خدمات دولتی به شهروندان شود و امکان استفاده و دسترسی برابر کلیه شهروندان، تعامل اثربخش تر با طرفهای درگیر و غنی سازی شهروندان را فراهم آورد و درمجموع، به ایجاد مدیریت دولتی اثربخش تر منجر شود.
ازجمله نتایج موردانتظار از چنین فرایندی، کاهش فساد اداری و شفافیت بیشتر امور، بالارفتن میزان مسئولیت، دائمی شدن بهبود روندها و فرایندها، راحتی بیشتر، رشد منابع و کاهش هزینه خدمات است. با ظهور فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی، مراکز خدمات رسانی به مشتریان نزدیکتر می شوند و افراد می توانند حتی ازطریق رایانه های شخصی، خدمات خود را دریافت کنند. همچنین دولت الکترونیک موجب صرفه جویی در وقت و هزینه، دولت، شهروندان و کسب و کار می گردد. جهانی شدن نیز دولتها را وادار می سازد تا به منظور فروش کالا و خدمات خویش و همچنین صدور فرهنگ و شناساندن خویش به سایر فرهنگها و تمدنها، اقدام به تاسیس دولت الکترونیک کنند.
گلد کوئست
مقدمه :
بعضی می گویند گلدکوئست تجارت الکترونیکی است که با جذب مشتری برای شرکت و خرید سکه آن مبلغی به عنوان پورسانت به شما و بالادستی های شما پرداخت می کنند و در آن همه کس و از همه قشری در آن می توانند شرکت کنند و سود کلان و سرشاری را عاید شما و زیر مجموعه هایتان می کنند .... (آیا بدین گونه است یا خیر و با چه قیمتی میتوان آن را بدست آورد)
من در اینجا حقایقی را درباره این به اصطلاح کار به شما می گویم
جدول تصاعــد گلدکوئست
جدولی که در زیر نمایش داده شده است سند کلاهبرداری شرکت گلدکوئست می باشد و طرفداران شرکت نمی توانند آن را توجیح کنند . در این جدول همیشه 87.5 درصد از افرادی که در گلدکوئست وارد می شوند ضرر کرده و مالباخته محسوب می شوند . (به فرض اینکه تمام شاخه ها متساوی رشد کنند و همه کسانی که وارد می شوند دو نفر خود را پیدا کنند)
مگر می شود ؟ موقعی که شما وارد مجموعه می شوید باید دونفر زیر مجموعه خود را پیدا کنید و آنها هم دونفرهای خودشان راپیدا کنند تا کنون 250 دلار دریافت کرده اید و در مقابل ارزش واقعی سکه که 200 دلار است , 150 دلار + 60دلار (پول بیمه و حمل) ضرر کرده اید و هنوز شما به عنوان یک فرد ضرر کرده محسوب می شوید (یعنی مقداری از پول شما از دست رفته است) و حالا این سه سطح ضرر کرده را به هر کجای این جدول ببریم و می بینید که در هر حالت 87.5 درصد از اعضاء ضرر کرده می باشند ؟!؟!؟!
طح | افراد وارد شده هر سطح | مجموع تعداد افراد | امتیاز هر سطح | مبلغ متعلق به امتیاز | سهم شرکت | |
0 | 1 | 1 | 0 | 0 | $ 400 | |
1 | 2 | 3 | 0 | 0 | $ 1,200 | |
2 | 4 | 7 | 1 | $ 250 | $ 2,800 | |
3 | 8 | 15 | 2 | $ 500 | $ 6,000 | |
4 | 16 | 31 | 5 | $ 1,250 | $ 12,400 | |
5 | 32 | 63 | 10 | $ 2,500 | $ 25,200 | |
6 | 64 | 127 | 21 | $ 5,250 | $ 50,800 | |
7 | 128 | 255 | 42 | $ 10,500 | $ 102,000 | |
8 | 256 | 511 | 85 | $ 21,250 | $ 204,400 | |
9 | 512 | 1,023 | 170 | $ 42,500 | $ 409,200 | |
10 | 1,024 | 2,047 | 341 | $ 85,250 | $ 818,800 | |
11 | 2,048 | 4,095 | 682 | $ 170,500 | $ 1,638,000 | |
12 | 4,096 | 8,191 | 1,365 | $ 341,250 | $ 3,276,400 | |
13 | 8,192 | 16,383 | 2,730 | $ 682,500 | $ 6,553,200 | |
14 | 16,384 | 32,767 | 5,461 | $ 1,365,250 | $ 13,106,800 | |
15 | 32,768 | 65,535 | 10,922 | $ 2,730,500 | $ 26,214,000 | |
16 | 65,536 | 131,071 | 21,845 | $ 5,461,250 | $ 52,428,400 | |
17 | 131,072 | 262,143 | 43,690 | $ 10,922,500 | $ 104,857,200 | |
18 | 262,144 | 524,287 | 87,381 | $ 21,845,250 | $ 209,714,800 | |
19 | 524,288 | 1,048,575 | 174,762 | $ 43,690,500 | $ 419,430,000 | |
20 | 1,048,576 | 2,097,151 | 349,525 | $ 87,381,250 | $ 838,860,400 | |
21 | 2,097,152 | 4,194,303 | 699,050 | $ 174,762,500 | $ 1,677,721,200 | |
22 | 4,194,304 | 8,388,607 | 1,398,101 | $ 349,525,250 | $ 3,355,442,800 | |
23 | 8,388,608 | 16,777,215 | 2,796,202 | $ 699,050,500 | $ 6,710,886,000 | |
24 | 16,777,216 | 33,554,431 | 5,592,405 | $ 1,398,101,250 | $ 13,421,772,400 | |
25 | 33,554,432 | 67,108,863 | 11,184,810 | $ 2,796,202,500 | $ 26,843,545,200 | |
26 | 67,108,864 | 134,217,727 | 22,369,621 | $ 5,592,405,250 | $ 53,687,090,800 | |
27 | 134,217,728 | 268,435,455 | 44,739,242 | $ 11,184,810,500 | $ 107,374,182,000 | |
28 | 268,435,456 | 536,870,911 | 89,478,485 | $ 22,369,621,250 | $ 214,748,364,400 | |
29 | 536,870,912 | 1,073,741,823 | 178,956,970 | $ 44,739,242,500 | $ 429,496,729,200 | |
30 | 1,073,741,824 | 2,147,483,647 | 357,913,941 | $ 89,478,485,250 | $ 858,993,458,800 | |
31 | 2,147,483,648 | 4,294,967,295 | 715,827,882 | $ 178,956,970,500 | $1,717,986,918,000 | |
32 | 4,294,967,296 | 8,589,934,591 | 1,431,655,765 | $ 357,913,941,250 | $3,435,973,836,400 | |
|
|
|
| (حداکثر در هر هفته 5000 دلار می تواند در یافت کند) |
| |
|
| 87.5 % | حداقل نسبت مغبونین به کل؛ با شرط برقراری موازنه در همه سطوح | |||
|
|
|
|
|
| |
| حداقل تعداد مغبونین با فرض مشارکت همه مردم زمین با توجه به رشد نسبی جمعیت در طول عمر ما | |||||
|
|
|
|
|
| |
| با توجه به قیمت فروش سکه به صورت مستقیم از Gold Quest به میزان 600 دلار، با فرض اینکه ارزش واقعی طلای سکه ها 200 دلار باشد، 400 دلار خسارت نسبت به خرید اولیه، 60 دلار بابت بیمه حمل سکه و چند دلار دیگر جهت اخذ سکه از دبی به 400 دلار اضافه خواهد شد. ترفند خرید محصولات مقرون به صرفه دیگر از این شرکت و یا با واسطه این شرکت، از طریق اینترنت یا به روایتی Network Marketing ، سوبسید در راستای اهداف مهم دیگر شرکت است. قسمت اعظم مشتریان سکه ها یا اجناس کلکسیونی به طمع سود کاذب اما با توجیهات عدیده برای اولین بار به این امر اقدام می نمایند . " بدون در نظر گرفتن اعتقادات مذهبی، از نظر اخلاقی اگر میتوان درآمدِ خلاف را با امور خیریه و صدقه قابل مصرف نمود، شما هم بشتابید تا از قطار ترقی! عقب نمانید. " | |||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|
در این نمودار ارزش وافعی سکه 200 دلار در نظر گرفته شده و سهم شرکت از هر سکه 400 دلار است (ارزش هر امتیاز 250 دلار است)
حالا شما به وجدان خود رجوع کنید و ببینید که می توانید سر اینهمه از افراد کلاه گذاشته و پول حرام وارد خانه خود کنید
شما آن زمان را تصور کنید که جمعیت ایران اشباع شود و آنهایی که مالباخته شده اند چه کار خواهند کرد ؟ اولین کار مراجعه به مراجع قضایی است و تنها جواب آنها این است که در ابتدا ما اعلام کرده بودیم که این شرکت کلاهبردار است و فعالیت ان غیر قانونی شناخته می شود و به هیچکدام از شکایت ها جواب نخواهیم داد . دومین کار شکایت به مراجع بین المللی (هر کسی این کار را نمی کند) و در آن موقع جواب خواهند داد که در موقع ثبت نام مقرارت سایت را خوانده اید و در آن ذکر شده است که شرکت هیچگونه مسئولیتی در رابطه با پیدا کردن زیر شاخه ها نخواهد داشت . و آخرین چاره این است که سراغ کسی که به طریق آن وارد مجموعه شده اند (همان بالا دستی) و تقاضای خسارت بکنند. (فکر آن روز را بکنید که به خاطر همین گلدکوئست تمام مردم به جان هم بیفتند).
تجارت الکترونیک و موانع توسعه و گسترش آن در جمهوری اسلامی ایران
- مقدمه:
در عصر ظهور پدیدهها، تجارت الکترونیک پدیدهای برتر است که تمام زیر ساختهای سنتی اقتصاد را به چالش طلبیده است. ناسازگاری اقتصاد سنتی و زیر ساختهای آن با اقتصاد نوین ناشی از به کارگیری روشی نو و جدید در اقتصاد عصر دانش است.
پویایی تجارت عامل بروز پدیدهای ناب در کسب و کار بین المللی شده است. که اینک این پدیده دوران بلوغ خود را در برخی از نقاط دنیا سپری میکند اما همچنان در برخی دیگر از مناطق دنیا در دوران طفولیت خود بسر میبرد.
این ناهماهنگی در رشد این پدیده در مناطق مختلف بیانگر این است که زمینههای رشد در همه جا یکسان و به موازات هم نبوده است. هر جا که زمینه برای رشد فراهم شده است این پدیده اثر خود را به روشنی نمایان ساخته است و هر جا که محدودیتها و تنگناها مانع رشد بودهاند هیچ جلوهای از تأثیر مثبت این پدیده رویت نگردیده است. پدیده تجارت الکترونیک یا ارمغان عصر جدید میتواند با توجه به ویژگیهای ذاتی آن عامل محرکی برای رشد اقتصادی کشورها باشد اما بدین شرط که محدودیتها در حیطه جغرافیایی مورد بحث برداشته شود و راهکارها جایگزین آن شود.
در ایران نیز موانع در راه گسترش این صنعت بسیار است اما فقدان بستر مناسب ملی و نگاه سنتی مردم به تجارت، کرس از بیکاری و عدم گسترش بانکداری الکترونیک را میتوان از مهمترین این موانع دانست.
لذا طبیعی است که اقدامات اساسی و مهمی دارد. شناسایی و رفع این موانع از سوی دولتمردان ایران انجام گیرد.
جدایی از تجارت سنتی با توجه به ساختار اقتصاد و بازار ایران به یکباره ممکن نیست و این را همه کارشناسان و اهل فن میدانند اما میتوان با بسترسازی جهت جایگزینی تجارت نوین یا همان کسب و کار الکترونیک در از مدت به این خواسته نائل آمد.
2- «عدم زمینهسازی لازم برای رشد تجارت الکترونیکی»:
سهم ما از درآمد تجارت الکترونیک در جهان چقدر است؟
اغراق نیست اگر بگوییم تقریباً ما هیچ درآمدی از این راه نخواهیم داشت و اگر کمی خوشبختانهتر به قضیه بنگریم بازهم نمیتوانیم سهم قابل توجهی برای خودمان اختصاص دهیم.
بحث تجارت الکترونیک در کشور نه از سوی دولت و نه حتی از سوی بخشهای خصوصی و در حقیقت مردم جدی تلقی نشده است. اما دلیل امر چیست؟
تعداد کاربران اینترنت و حتی متخصصان ما در مقایسه با کشورهایی مانند بحرین، امارات و … بسیار بیشتر است از نظر دسترسی به تجهیزات پیشرفته نیز ما تقریباً در وضعیت مناسبی بسر میبریم و تقریباً حدود 5 سال است که اینترنت به طور جدی وارد کشور ما شده، با این وجود سهم این کشورها از تجارت الکترونیکی به هیچ وجه قابل قیاس با درآمد ما نیست و حتی آینده روشنی نیز در این زمینه مشاهده نمیشود. این مسأله میتواند دلایل بسیاری داشت باشد. اما یکی از مهمترین دلایل به طور قطع نگاه سنتی به این پدیده چه از سوی سیاستگذاران و هم از سوی مردم است.
معمولاً به دلیل همین نگاه سنتی ما موفق نمیشویم از فناوریهای جدید نهایت استفاده را ببریم. در این مثال خاص اینترنت و یک بازار بزرگ داخلی و خارجی در فراروی ما است، ولی تاکنون ما نتوانستیم حتی قدمهای کوچکی در راه پیشرفت و توسعه تجارت الکترونیک برداریم. بگذارید کمی بیشتر وارد جزئیات شویم. مطمئناً مهمترین هدف در تجارت ـ حال چه از روشهای بسیار پیشرفته الکترونیکی استفاده کند و چه از روشهای سنتی و قدیمی ـ دستیابی به پول و سود بیشتر است. طبیعتاً در این میان نقش بانکها و مؤسسات اقتصادی در نقل و انتقال پول بسیار حیاتی است. هنگامی که در سال 1994 اینترنت قابلیتهایی تجاری خودرو علاوه بر جنبههای علمی و تحقیقاتی به نمایش گذاشت، مؤسسات تجاری و بانکها در کشورهای پیشرفته اولین نهادهایی بودند که تلاش جدی خود را برای استفاده هر چه بیشتر از این جریان به کار انداختند. محصول تلاش آنها همان بانکداری الکترونیک امروزی است. به سرعت مشخص شد که اینترنت بستر بسیار مناسبی برای انواع فعالیتهای بانکداری و اقتصادی به شمار میرود. اما در کشور ما با اینکه مدت زیادی است اینترنت به طرز جدی مورد توجه عموم جامعه قرار دارد اما نه بانکها و نه مؤسسات اقتصادی نتوانستند خود را با این جریان هماهنگ کنند. به عنوان مثال در کشور ما هنوز یک روش مناسب برای پرداختها و نقل و انتقال پول در اینترنت وجود ندارد ما نه توانستیم از سیستمهای کارت اعتباری جهانی که
مالیات بر درآمد مشاغل
این نوع مالیات را افرادی که اصطلاحا به آنها کسبه، اصناف، پیشه وران، صنعت گران گفته می شود و یا سایر افرادی که به صورت شخص حقیقی بابت درآمد حاصل از اشتغال به مشاغل آزاد و بطور انفرادی یا با مشارکت مدنی پرداخت می نمایند تشکیل می دهند. کسبه، بازرگانان، صاحبان بیمارستانها، دفاتر اسناد رسمی و پزشکان و دندانپزشکان ، وکلا و کلیه مشاغلی که در ماده 96 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 3/12/66 و اصلاحیه مصوب 27/11/1380 ذکر شده اند مشمول فصل مالیات بر درآمد مشاغل هستند.
رسیدگی و نحوه تعیین درآمد مشمول مالیات مشاغل
نحوه تعیین درآمد مشمول مالیات
الف – با قبولی دفاتر و یا قبولی درآمد مشمول مالیات مندرج در اظهارنامه .
(سایر درآمدها + فروش کالا و خدمات) = (استهلاک + هزینه ها) - درآمد مشمول مالیات
ب – از طریق علی الرأس در صورت عدم رعایت موارد زیر ، درآمد صاحبان مشاغل به صورت علی رأس تشخیص خواهد شد.
ب-1- درصورتی که تا موعد مقرر ترازنامه و حساب سود و زیان و یا حساب درآمد و هزینه و حساب سود و زیان، حسب مورد تسلیم نشده باشد.
ب – 2- درصورتی که مؤدی به درخواست کتبی اداره امور مالیاتی مربوط از ارائه دفاتر و یا مدارک حساب در محل کار خود خودداری نماید.
ب – 3- درصورتی که دفاتر و اسناد و مدارک ابرازی برای محاسبه درآمد مشمول مالیات به نظر اداره امور مالیاتی غیرقابل رسیدگی تشخیص شود و یا به علت عدم رعایت موازین قانونی و آئین نامه مربوط مورد قبول واقع شود.
تکلیف مؤدیان
صاحبان مشاغی که مکلفند اسناد و مدارک مثبته برای تشخیص درآمد مشمول مالیات خود را نگاهداری کنند به سه گروه به شرح ذیل تقسیم می شوند.
الف – صاحبان مشاغلی که مکلف به ثبت فعالیتهای شغلی خود در دفاتر روزنامه و کل موضوع قانون تجارت هستند، مانند بازرگانان ، صاحبان موسسات حسابرسی، حسابداری، مهندسی، تبلیغاتی و بازاریابی و حمل و نقل موتوری ... و صاحبان کارخانه ها و واحدهای تولیدی، بیمارستانها، متلها و هتلها ، مراکز آموزشی و... و بانکداران و عمده فروشیها و... (ماده 96ق.م.م)
ب – صاحبان مشاغلی که مکلف به ثبت فعالیتهای شغلی خود در دفاتر درآمد و هزینه می باشند مانند : صاحبان کارگاههای صنعتی، مشاغل ساختمانی، مراکز فرهنگی، سینماها، مشاغل فیلمبرداری، مهمان سراها، دفاتر اسناد رسمی، آزمایشگاهها، نمایشگاههای اتومبیل ، تعمیرگاه های مجاز و... سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر و عاملان فروش و فروشنده آهن آلات و دلالان و حق العمل کاران و.. (ماده 96 ق.م.م)
ج –صاحبان مشاغلی که مشمول مقررات بندهای (الف) و (ب) فوق نیستند و مکلفند صورت خلاصه وضعیت درآمد و هزینه خود را طبق نمونه های تعیین شده از طرف سازمان امور مالیاتی نگاهداری کنند.
صاحبان مشاغل مکلف اند اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیتهای شغلی هر سال خود را تا آخر تیرماه سال بعد به اداره امور مالیاتی محل شغل خود تسلیم و مالیات متعلق را به نرخ ماده 131 پرداخت نمایند.
اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل شامل ترازنامه و حساب سود و زیان با حساب درآمد و هزینه یا خلاصه وضعیت درآمد و هزینه حسب مورد خواهد بود.
صاحبان مشاغل مکلفند ظرف مدت چهارماه از تاریخ شروع فعالیت مراتب را کتبا به اداره امور مالیاتی محل اعلام نمایند.
نرخ مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی موضوع ماده 131
تا میزان 30.000.000 ریال درآمد مشمول مالیات سالانه به نرخ 15%
تا میزان 100.000.000 ریال نسبت به مازاد 30.000.0000 به نرخ 20%
تا میزان 250.000.000 ریال نسبت به مازاد 100.000.000 به نرخ 25%
تا میزان 1.000.000.000 ریال نسبت به مازاد 250.000.000 به نرخ 30%
نسبت به مازاد یک میلیارد ریال به نرخ 35%
معافیت مالیاتی و هزینه های قابل قبول
معافیت مالیاتی
درآمد سالانه مشمول مالیاتی صاحبان مشاغل که اظهارنامه مالیاتی خود را در موعد مقرر تسلیم کرده اند تا میزان معافیت سال 1384- 22.800.000 ریال از پرداخت مالیات معاف و مازاد آن به نرخ ماده 131 مشمول مالیات خواهد بود.
هزینه های قابل قبول
هزینه درمانی پرداختی هر مؤدی بابت معالجه خود یا همسر و اولاد و پدر و مادر و برادر و خواهر تحت تکفل در یک سال مالیاتی و با رعایت شرایط مندرج در ماده 137 قانون مالیاتهای مستقیم از درآمد مشمول مالیات مؤدی کسر می گردد (جهت اخذ اطلاعات کامل تر با وحدهای مشاوره مالیاتی تماس حاصل نمایید)
مراجع حل اختلاف
در مواردی که برگ تشخیص مالیات صادر و به مودی ابلاغ می شود، چنانچه مؤدی نسبت به آن معترض باشد می تواند ظرف سی روز از تاریخ ابلاغ شخصا یا بوسیله وکیل تام الاختیار خود به اداره امور مالیاتی مراجعه و با ارائه دلایل و اسناد و مدارک کتبا تقاضای رسیدگی مجدد نماید. در صورتی که دلایل و اسناد و مدارک ابزاری در تعدیل درآمد مورد توافق رئیس امور مالیاتی و مؤدی قرار گیرد درآمد مشمول مالیات تعیین شده قطعی می گردد.
هرگاه دلایل و اسناد و مدارک ابزاری در رد یا تعدیل درآمد مندرج در برگ تشخیص موثر واقع نگردد پرونده به هیأت حل اختلاف مالیاتی ارجاع خواهد گردید و رأی هیأت با اکثریت آراء قطعی و لازم الاجرا است.
مؤدی ظرف یکماه از تاریخ ابلاغ رأی قطعی هیأت حل اختلاف مالیاتی می تواند به استناد عدم رعایت قوانین و مقررات موضوعه یا نقص رسیدگی، با اعلام دلایل کافی به شورای عالی مالیاتی شکایت و نقص رأی و تجدید رسیدگی را درخواست کند.
فهرست
الف) صورت مسئله: 3
ب) تعیین ضریب کلی انتقال حرارت: 5
ج) محاسبه بار حرارتی: 6
د) انتخاب دیگ: 13
ه) انتخاب مشعل: 15
و) انتخاب منبع انبساط: 16
ز) انتخاب رادیاتور: 16
ح) محاسبه سیستم لولهکشی: 16
ط)محاسبه و انتخاب پمپ: 18
پیوست: 19
مجموعه ارائه های درس روش های تولید
این مجموعه شامل ارائه های درس روش های تولید با موضوعات:
نورد
کامپوزیت
عملیات حرارتی
sol-gel
کشش سیم
جوشکاری زیر آب
جوشکاری انفجاری
جوشکاری فرا صوتی
جوشکاری ترمیت
پلیمر
آهنگری
هیدروفرمینگ
اکستروژن
مجموعه دارای 13 مجموعه پاورپوینت با موضوعات بالا می باشد.
مدیریت خرید و انبارداری
مقدمه:
مدیران در سازمان در پی آن هستند که با حداقل امکانات، حداکثر استفاده و مطلوبیت را از آن سازمان خود نمایند. یکی از ابعاد بسیار مهم یک سازمان در حال حاضر شیوه بکارگیری از دارائیهای موسسه است و همچنین میدانیم که قسمت عمدهای از دارائیهای موسسات در موجودیهای انبار آن نهفته و انباشته شده است و مدیریتهای مالی، تدارکات و انبار در پی آن هستند تا بهترین ترکیبی که متضمن حداکثر سود یا حداقل هزینه برای موسسه باشد را معین بنمایند.
سازمانها به علت عدم دسترسی به اطلاعات درست و به موقع از میزان و نوع موجودیهای انبار قادر به تهیه و تدارک مایحتاج با صرفه کامل نیستند و آنگاه دچار مشکلاتی در این زمینه خواهند شد. و در جستجوی متخصصان انبارداری نیز غالباً به افراد بدون آمادگی و معلومات برخورد مینمایند و چون تکامل در این زمینه بدون کاربرد روشهای نوین و فنون پیشرفته علمی نخواهد بود لزوم این افراد مطلع و حرفهای هر چه بیشتر از پیش مشهود میشود.
برگزاری دورههای ضمن خدمت برای کارکنان یکی از اصولیترین فعالیتهایی است که برای بالا بردن بهره وری در سازمانها صورت میگیرد.
دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی
هدفهای دوره :
از فراگیران انتظارمیرود پس از طی دوره:
- وظایف مربوط به حسابداری انبار، انبارداری و مأمور خرید را بدانند.
- جایگاه حسابداری در سازمان را بدانند.
- فعالیتهای مالی مربوط به انبارداری و خرید را از هم باز شناسند و بتوانند در دفاتر ثبت نمایند .
- اطلاعات لازم در مورد سیاست خرید و اتخاذ قیمتها را کسب نمایند و در کار خود بکار بندند.
- با مقررات و آئین نامههای خرید و انبادارای در دانشگاه آزاداسلامی آشنا شوند.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه................................................................................................................................................................................ 1
هدفهای دوره............................................................................................................................................................... 2
شرایط شرکت کنندگان........................................................................................................................................ 3
معیارهای ارزیابی- مدت دوره........................................................................................................................ 4
عنوانها و مباحث
حسابداری مقدماتی................................................................................................................................................. 5
انبارداری............................................................................................................... 7
سیستم خرید کالا................................................................................................... 9
آشنایی با آیین نامه معاملات دانشگاه..................................................................... 9
منابع................................................................................................................................................................................ 10
تحقیق درباره شغل وکیل
فهرست مطالب
وظایف وکیل.. 5
مهارت و دانش مورد نیاز. 6
تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل وکالت.. 7
بازارکار و فرصت های شغلی وکالت.. 9
میزان درآمد وکیل.. 11
شخصیت های مناسب این شغل.. 13
تحقیق درباره شغل کارشناس حقوقی
فهرست مطالب
وظایف کارشناس حقوقی.. 5
مهارت و دانش مورد نیاز. 5
تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل کارشناس حقوقی.. 6
آینده شغلی و بازارکار مشاور حقوقی.. 8
حقوق و درآمد مشاور حقوقی.. 9
شخصیت های مناسب این شغل.. 10
معیارهاى بودجهبندى سرمایهاى
دوره برگشت سرمایه
از میان معیارهاى مربوط به بودجهبندى سرمایهای، محاسبه و درک دوره برگشت از بقیه سادهتر است. ”دوره برگشت ـ payback“ مدت زمانى است که در آن مدت (برحسب سال) مجموع جریانهاى نقدى ورودى با مبلغ خالص سرمایهگذارى برابر مىشود؛ بهعبارت دیگر دوره برگشت سرمایه مدت زمانى است که در آن طرح به نقطه سربهسر مىرسد.
محاسبه دوره برگشت سرمایه
مدت زمانىکه جریانهاى نقدى حاصل از سرمایهگذارى بهصورت اقساط مساوى بازیافت مىشود دورهٔ برگشت سرمایه با تقسیم کردن خالص سرمایهگذارى طرح بر مقدار یک قسط (جریان نقدى یک سال) محاسبه مىشود.
تفسیر دوره برگشت سرمایه
دوره برگشت سرمایه نشاندهنده مدت زمانى است که از محل جریانهاى نقدى ورودی، مبلغ خالص سرمایهگذارى برگشت مىشود. این معیار نشاندهنده سودآورى یک طرح سرمایهگذارى نیست؛ زیرا در این روش به جریانهاى نقدى ورودى پس از دوره برگشت سرمایه توجهى نمىشود؛ بهعلاوه در فرآیند محاسبه دوره برگشت سرمایه مسئله ارزش زمانى پول موردتوجه قرار نمىگیرد.
نقاطقوت و ضعف دوره برگشت سرمایه
دوره برگشت سرمایه نخستین معیار مالى است که مورد قبول همگان قرار گرفته است و همچنان کاربرد نسبتاً زیادى دارد، زیرا:
۱. بهراحتى درک مىشود؛
۲. محاسبه آن آسان است؛
۳. بهراحتى تفسیرپذیر است؛
این معیار دو ضعف عمده نیز دارد:
۱. با این معیار نمىتوان سودآورى طرحهاى مختلف سرمایهگذارى را مقایسه کرد.
۲. در محاسبه این معیار، ارزش زمانى پول به حساب نمىآید.
اگر مبناى قضاوت براى رد یا قبول طرحهاى مختلف سرمایهگذارى مدت دوره برگشت سرمایه باشد، استفاده از این معیار تصمیمگیرىهاى نادرستى بهدنبال خواهد داشت؛ بهعبارت دیگر اگر کسى از این معیار بهدلیل ساده بودن آن استفاده مىکند، نباید از ناتوانى آن در برآورد سود و ارزش زمانى پول غافل بماند.
ارزش فعلى خالص
ارزش فعلى خالص یکى از بهترین معیارهائى است که بدانوسیله طرحهاى سرمایهاى را ارزیابى مىکنند.
”ارزش فعلى خالص ـ ivet present value“ عبارت است از مجموع ارزش فعلى جریانهاى نقدى ورودی، منهاى ارزش فعلى کل وجوهى که در زمان حال سرمایهگذارى مىشود؛ بهعبارت دیگر ارزش فعلى هر نوع فعالیتى (که مستلزم جریانهاى نقدى ورودى و خروجى در یک دورهٔ زمانى است) عبارت است از ارزش فعلى کل جریانهاى نقدى ورودى منهاى ارزش فعلى کل جریانهاى نقدى خروجی. اگر مبلغى خالص مجموع سرمایهگذارى در زمان صفر صورت گیرد، ارزش فعلى خالص اینگونه تعریف مىشود: کل ارزش فعلى جریانهاى نقدى ورودى منهاى مبلغ خالص سرمایهگذاری. ارزش فعلى خالص بر مبناى واحد پول (مانند ریال یا دلار) سنجیده مىشود.
محاسبه ارزش فعلی خالص طرح
تفسیر ارزش فعلی خالص
نقاطضعف و قوت ارزش فعلی خالص
محاسبه ارزش فعلى خالص طرح
از آنجا که ارزش فعلى خالص ممکن است مثبت، صفر یا منفى باشد، باید کاملاً متوجه علامت جبرى این معیار باشیم.