پاورپوینت 5 روش اجرای پل های بزرگ شامل 36 اسلاید و در ارتباط با درس مهندسی پل (ویژه رشته های مهندسی عمران و ساختمان) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.
پلها از زیرساختهای مهم در حمل نقل شهری و بینشهری و صنایع وابسته به آن محسوب میگردند. علاوه بر این از عصرهای گذشته تاکنون به عنوان نشانه تمدنها و فرهنگها نیز مورد توجه بودهاند. از سوی دیگر طراحی و ساخت پلهای بزرگ برای عبور از موانع طبیعی همواره چالشی بزرگ برای مهندسان بوده است.
روش اجرا، در ساخت پلها اهمیت بیشتری نسبت به سایر سازههای ساختمانی دارد، به طوری که گاهی اوقات روش اجرا عامل تعیینکننده در سیستم سازهای پل خواهد بود. این فایل به بررسی 5 روش اجرای پل های بزرگ میپردازد.
5 روش اجرای پل های بزرگ
1-1- سیستمهای سازهای پل ها
- تیر
- قوس
- کابلی
- معلق
1-1-1- تیر
1-1-2- قوس
1-1-3- پلهای کابلی
مهار کابلی چگونه کار میکند؟
1-1-4- پلهای معلق
1-2- روشهای اجرای پل ها
1-2-1- ساخت درجا
1-2-2- نصب با جرثقیل
1-2-3- طره پیشروند متقارن
1-2-4- بالابری سنگین
1-2-5- پیشرانی
.
عنوان: 5 روش اجرای پل های بزرگ
فرمت: پاورپوینت
تعداد صفحات: ۳6 اسلاید
ارائه شده در: فروشگاه های سازه برتر
تصویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت:
پاورپوینت نظری بر پل ها و انواع آن شامل 37 اسلاید و در ارتباط با درس پل (ویژه رشته های مهندسی عمران و ساختمان) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.
.
مقدمه:
پل یک سازه است که برای عبور از موانع فیزیکی از جمله رودخانه ها و دره ها استفاده می شود.پلهای متحرک نیز جهت عبور کشتی ها و قایقهای بلند از زیر آنها ساخته شده است.
ایجاد گذرگاهها و پلها برای عبور از دره ها و رودخانه ها از قدیمی ترین فعالیتهای بشر است. پلهای قدیمی معمولا از مصالح موجود در طبیعت مثل چوب و سنگ و الیاف گیاهی به صورت معلق یا با تیرهای حمال ساخته شده اند. پلهای معلق از کابلهایی از جنس الیاف گیاهی که از دو طرف به تخته سنگها و درختها بسته شده و پلهای با تیر حمال از تیرهای چوبی که روی آنها با مصالح سنگی پوشیده می شد، ساخته شده اند. فایل حاضر به بررسی انواع پل ها با مصالح مختلف و در نقاط متفاوت جهان پرداخته است.
.
فهرست:
عنوان
مقدمه
انواع پل ها
پل مسطح
پل قوسی
پل کابلی
تاریخچه پل کابلی
طبقهبندی پلهای کابلی (ترکه ای و معلق)
پلهای تشریفاتی
پل خرپایی
پل معلق
پل طرهای
پلهای فلزی
پلها را از نقطه نظر مصالح تشکیل دهنده به شکل زیر
طبقه بندی می کنند :
پلهای چوبی
پلهای سنگی
پلهای بتنی
پلهای بتن مسلح
پلهای بتن پیش تنیده
پوشش پل های فلزی
پوشش بتن مسلح
پوشش فلزی
پل با تیرهای حمال
نگهداری پل
.
عنوان: نظری بر پل ها و انواع آن
فرمت: پاورپوینت
تعداد صفحات: 37 اسلاید
ارائه شده در: فروشگاه های سازه برتر
.
تصویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت:
روان شناسی فردی آلفرد آدلر
فهرست مطالب
عنوان صفحه
1- شرح حال آلفرد آدلر............................................................................................
2- تاریخچه تحول فکر آدلر.......................................................................................
3- مفاهیم بنیادی نظریه ی آدلر................................................................................
- نظریه ی شخصیت...............................................................................................
- ماهیت انسان........................................................................................................
- مفهوم اضطراب و بیماری روانی.........................................................................
4- روان درمانی........................................................................................................
- تعریف...................................................................................................................
- انتظار از روان درمانی.........................................................................................
- فرایند درمان........................................................................................................
5- زمینه های کاربرد................................................................................................
6- خلاصه.................................................................................................................
پوزولان چیست و چگونه تولید میشود؟
پوزولان (به انگلیسی: Pozzolan) گونهای خاکستر آتشفشانی ریزدانهاست که در ساخت بتن کاربرد دارد.
پوزولانها عبارتند از مواد سیلیسی، یا سیلیسی-آلومینی که خود به تنهایی فاقد ارزش چسبانندگی بوده و یا دارای ارزش چسبانندگی کم هستند، اما به شکل بسیار ریز در مجاورت رطوبت طیواکنش شیمیایی با کلسیم هیدروکسید در دمای معمولی ترکیبهایی با خاصیت سیمانی به وجود میآورند.
واژه پوزولان از پوزولی (به ایتالیایی: Pozzuoli) منطقهای در ایتالیا[۱] گرفته شده که حدود ۲۰۰۰ سال پیش برای اولین بار پوزولان در آنجا پیدا شدهاست.
اگر چه بتن دارای پوزولان، نسبت به بتن با سیمان پرتلند آهسته تر به مقاومت اولیه میرسد، اما مقاومت نهایی (به انگلیسی: ultimate strength) آن، برابر یا بیشتر از مقاومت بتن با سیمان پرتلندمیباشد. شایان ذکر است با اختلاط بین سیمان و پوزولان نوعی سیمان آمیخته با عنوان سیمان پوزولانی تهیه میشود.
سوپر پوزولان
میکروسیلیس یک سوپر پوزولان است که در صورت کاربرد درست از آن تاثیر بسیار قابل توجهی در افزایش مقاومت و دوام سازهای بتنی دارد. میکروسیلیس در حرارت زایی بتن تا حد زیادی ناشی از همان مکانیزمهایی است که باعث افزایش دوام و مقاومت بتن میشود، در حقیقت خواص پرکنندگی و واکنش پوزولانی میکروسیلیس میتواند باعث کاهش میزان حرارت زایی بتن شود. حرارت زایی یک گرم میکروسیلیس بیشتر از یک گرم سیمان پرتلند معمولی است و در مواردی بیشتر از ۲ برابر آن خواهد بود. اما مقاومت زایی بالاتر میکروسیلیس (۲ تا حدود ۴ برابر سیمان)، امکان کاهش مقدار کل مواد سیمانی بتن جهت دستیابی به یک مقاومت مشخص را فراهم نموده و بدین شکل استفاده از میکروسیلیس میتواند باعث کاهش حرارت زایی بتن شود.
سیمان پوزولان
سیمان پوزولان یا طبیعی مادهٔ اصلی این سیمان خاکسترها و پوکههای آتش فشانی است که سیلیس آنها به علت زود سرد شدن به صورت پوک وغیر بلوری در آمده است. سیمان طبیعی از مخلوط کردن سیمان پرتلند با آهک شکفته با پوکههای معدنی به دست میآید. این سیمانها در شهر رم و مناطق ایتالیابه نام (پوزولان) و در شمال اروپا به نام (تراس) نامیده میشود.
با مخلوط کردن نسبت وزنی ۱ به ۴ این سیمان باموادمناسب بهترین مقاومت به دست میآید. این سیمان هنگام هیدراته شدن حرارت کمتری آزادمی کند؛ از این رو در بتن ریزیهای حجیم و جاهایی که بتن مورد هجوم سولفات هاست مصرف میشود. طبق استاندارد ملی ایران سیمانهای پوزولانی به دسته سیمان پرتلند پوزولانی و سیمان پرتلند پوزولانی ویژه طبقه بندی میشوند. در سیمان پرتلند پوزولانی، ماده پوزولانی حداقل ۵٪ و حداکثر ۱۵٪ وزنی سیمان را تشکیل میدهد و این سیمان با نشانه پ. پ. عرضه میگردد. در سیمان پرتلند پوزولانی ویژه، ماده پوزولانی حداقل ۱۵٪ و حداکثر ۴۰٪ سیمان را تشکیل داده و این سیمان با نشانه پ. پ. و. عرضه میگردد.
مزایا
مصرف مواد پوزولانی در بتن میتواند یک یا چند خاصیت مشروح زیر باشد:
انواع
پوزولانها بر دو نوعند:
۱-پوزولانهای طبیعی خام و یا تکلیس شده: خاکسترهای آتشفشانی
۲-پوزولانهای صنعتی: خاکستر بادی (به انگلیسی: fly ash)[۲]، دوده سیلیس، سربازه کورههای آهن گذاری، خاکستر پوسته برنج، رس کلسینه
منابع
چکیده:
پوزولان ها مواد سیلیسی و آلومینی هستند که در مجاورت آب در حرارت معمولی با آهک ترکیب شده و تشکیل مواد پایدار و نامحلول (ژل) داده و خاصیت سیمانی شدن دارند. اقدام جهت شناسایی خاصیت پوزولان ها در بتن و ملات سال هاست که به طور وسیعی در کشورهای مختلف آمریکایی، اروپایی و ایران صورت گرفته است به نحوی که به کارگیری این مواد به عنوان ماده جایگزین سیمن در بتن در آیین نامه ها آورده شده است. در این نوشتار به معرفی پوزولان ها از دیدگاه ASTM، حدود ترکیبات شیمیایی و طبقه بندی آن ها پرداخته شده است. همچنین معرفی مواد اصلی، چگونگی پیدایش و نیز بررسی مزایای استفاده از پوزولان ها صورت گرفته است. از جمله مزایای استفاده از پوزولانها، داشتن خصوصیات سیمانی و در نتیجه صرفه ی اقتصادی، بالابردن مقاومت در برابر حمله اسیدها و قلیایی سنگدانه ها و جلوگیری از ترک خوردن سطحی گسترده بتن، کاهش بتن ذیری، خاصیتی که در ارتباط با آب بند بودن سازه های نگهدارنده آب و همچنین در ارتباط با حملات شیمیایی مورد توجه می باشد. بررسی مکانیزم حمله سولفات ها و تاثیر پوزولان ها بر افزایش مقاومت بتن در برابر حمله سولفات ها، از طریق کاهش میزان C3A در سیمان که منجر به بالا بردن دوام بتن مورد تهاجم آب دریا می شود، صورت می گیرد.
مواد مکمل سیمان سازی
مقدمه
خاکستر پرندگان، تفاله های خرد شده کوره های بلند روی زمین، دود سیلیکا و پوزولان های طبیعی مانند متاکالین، سنگ رسی و خاک رسی سوزانده موادی هستند که – زمانی که با سیمان پُرتلند یا سیمان مخلوط استفاده می شدند – از طریق این مواد به عنوان مواد مکمل سیمان سازی (SCM'S) یا مواد مکمل سیمان سازی برای بهبود ویژگی های خاص مانند سیمان مانند کاهش فعل و انفعال زیان آور تراکم قلیایی استفاده می شوند.
از قدیم، خاکستر پرندگان، تفاله، دود سیلیکا و پوزولان های طبیعی مانند خاک رس و سنگ رسی سوزانده در بتون استفاده می شدند. امروزه، به خاطر دسترسی ساده به این مواد، تولیدکنندگان بتون می توانند دو یا چند تا از این مواد را برای بهینه سازی ویژگی های بتون به کار برند. ترکیبات با استفاده از این سه مواد سیمان سازی – که ترکیبات سه تایی نامیده می شوند متداول تر می شوند.
زغالسنگ، روباره کوره بلند، خاکستر سبوس برنج یا دوده سیلیس. به همین منظور کارهای کمی در خصوص تولید، بهینه سازی و مهندسی کردن مصالح پوزولانی که به طور خاص در طرح های اختلاط سیمان های پرتلند استفاده می شوند، انجام شده است. متاکائولین یک پیشرو در میان نسل جدید چنین مصالحی می باشد.
استفاده از دوده سیلیس و دیگر افزودنی های شیمیایی برای بتن هایی با مقاومت های طراحی بیش از MP50 و یا مواردی که شرایط بهره برداری، شرایط جوی و یا ملاحظات هزینه های طول عمر سازه، استفاده از بتن های توانمند (HPC) را دیکته می کند، متداول می باشد.
تولید HRM به عنوان جایگزینی برای دوده سیلیس می باشد. معادل بودن در افزایش مقاومت و خصوصیات مربوط به دوام به اضافه چند ویژگی و مشخصه دیگر HRM شامل رنگ و کارپذیری، به طور مؤثرتری مرزبندی های طراحی مصالح HPC را توسعه داده و وسیع کرده است. مزایایی که از نظر خواص مهندسی در صورت استفاده از HRM حاصل می شود با عوارض جانبی اندکی همراه است. در صورتی که متاکائولین به طور مناسب تنظیم شود، بافت مخلوط بتن تازه، کارپذیری و قابلیت پرداخت در صورت جایگزینی HRM با 15- 5 % سیمان بهبود می یابد. ضمناً متاکائولین سفید رنگ است و محصولات سیمانی و بتنی سفید یا خاکستری را تیره نخواهد کرد.
متاکائولین یک سیلیکات آلومینیم آمورف سفید رنگ می باشد که دارای خواص پوزولانی می باشد و براساس استاندارد ASTM C 618 در رده پوزولان های کلاس (N پوزولان های طبیعی خام یا کلسینه شده) قرار می گیرد. پیشوند متا (meta) در ادبیات برای نشان دادن "تغییر" به کار می رود. از لحاظ علمی این پیشوند به این منظور استفاده شده است تا عبارت "کمترین میزان هیدراته شده از یک گونه یا سری" را نشان دهد.
متاکالئولین به طور کامل قابل جایگزینی با پوزولان توانمند (نظیر دوده سیلیس/ میکروسیلیس) است. درباره مقاومت فشاری، کاهش درصد افزودن متاکائولین برای ایجاد کارایی معادل با پوزولان های قبلی ممکن خواهد بود. در ضمن امکان کاهش درصد فوق روانساز مورد نیاز برای طرح اختلاط حاوی متاکائولین در مقایسه با طرح اختلاط حاوی دوده سیلیس وجود دارد.
متاکائولن نیز همانند پوزولان های دیگر با هیدروکسید کلیسم ایجاد شده بر اثر هیدراته شدن سیمان واکنش داده و سیلیکات کلسیم هیدراته (C-S-H) تولید می کند SiO2 و Al2O3 بیشترین مواد شیمیایی تشکیل دهنده متاکائولن هستند. همان طور که در نمودار 2 مشخص شده در هرم پوزولان ها متاکائولن در ناحیه میانی هرم قرار می گیرند.
سیمان های آمیخته پوزولانی بنا به ضرورت هایی از جمله مصرف انرژی کمتر، حفظ محیط زیست و کاهش قیمت سیمان در دنیا تولید شدند سیمان های آمیخته ای سرباره ای نیز به همین دلیل سال هاست که به بازار عرضه شده اند. کاهش در مصرف انرژی برای تولید کلینگر سیمان و کاهش تولید گازهای آلاینده ای که از سوختن مواد سوختنی حاصل می شود را از دلایل تولید و مصرف سیمان های آمیخته است و می توان با مصرف پوزولان های طبیعی یا مصنوعی از مصرف سوخت زیاد و تولید مواد آلاینده و گازهای نامطلوب جلوگیری کرد.
سیمان پورتلند پوزولانی
سیمان پرتلند پوزولانی حاوی حداکثر 15% پوزولان طبیعی مرغوب از دامنه کوه سبلان می باشند که از خواص ویژه کاربردی به شرح ذیل برخوردار است:
مصرف این سیمان در هوای گرم مخصوصاً معتدل و مرطوب بسیار مطلوب می باشد. در آب و هوای سرد به علت ویژگی هیدراسیون کمتر باید بتن تازه در مقابل یخ زدن محافظت می شود. این سیمان به دلیل ویژگی فوق و همچنین ماهیت پوزولان می بایست مدت زمان بیشتری بعد از بتن ریزی نگهدای شود تا آماده بارگزاری گردد. با رعایت این موارد می توان نتیجه ایده آل تری از مصرف سیمان پرتلند پوزولانی به دست می آورد.
مقایسه و بررسی میزان پرخاشگری بین افراد مبتلا به بیماری پرفشاری خون و افراد عادی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه ................................................................................................................. 1
بیان مسئله .......................................................................................................... 2
اهمیت پژوهش..................................................................................................... 2
هدف پژوهش...................................................................................................... 3
بیان فرضیه......................................................................................................... 3
تعاریف عملیاتی واژه ها...................................................................................... 3
فصل دوم :
پیشینه پژوهش و مطالعه منابع مربوط به موضوع مورد تحقیق......................... 4
مقدمه................................................................................................................... 5
تعریف پرخاشگری.............................................................................................. 7
پرخاشگری از دیدگاه زیست شناسی در مبانی فیزیولوژی ............................. 10
آمیگدال و رفتار پرخاشگرانه ............................................................................ 10
نقش تستوسترون در پرخاشگری...................................................................... 14
سیناپس های سروتونینی و رفتار پرخاشگرانه................................................. 16
پرخاشگری، فیزیولوژی و تیره شناسی............................................................. 19
پرخاشگری از دیدگاه روانکاوی...................................................................... 21
اوهام پرخاشگرانه............................................................................................. 28
تحول پرخاشگری............................................................................................... 29
کنشهای از پیش ساخته پرخاش نسبت به دیگران............................................. 34
آدم کشی............................................................................................................ 37
پرخاشگری نسبت به خود ................................................................................ 39
پرخاشگری نسبت به خود در حال تحول و رشد.............................................. 39
پرخاشگری با دوام نسبت به خود .................................................................... 40
نظریه یادگیری اجتماعی «تأثیرات الگویی»................................................... 45
تقویت پرخاشگری.............................................................................................. 47
مشاهدة خشونت................................................................................................ 48
فرضیه پالایش.................................................................................................... 50
فرضیه ناکامی و پرخاشگری............................................................................. 52
تعریف ناکامی..................................................................................................... 53
رابطه ناکامی و پرخاشگری............................................................................... 53
شکست نامطلوب در کسب هدف ....................................................................... 54
هدف ناکامی و پرخاشگری................................................................................ 55
رقابت و ناکامی.................................................................................................. 55
عوامل انتقال ناکامی به پرخاشگری................................................................... 56
پرخاشگری ناشی از ناخوشایندی..................................................................... 56
ناکامی به منزله حادثه ای ناخوشایند................................................................ 56
واکنش به حوادث ناخوشایند............................................................................. 57
سایر تأثیرات منفی محرکهای ناخوشایند........................................................... 58
انتساب تحقق هدف و ناخوشایندی.................................................................... 59
تمایزات گروهی و اجتماعی................................................................................ 60
تأثیرات جبری محرکهای محیطی....................................................................... 61
پیوند با شرایط ناخوشایند................................................................................. 61
پیوند اهداف موجود........................................................................................... 62
اشخاص معلول به منزله محرکهای ناخوشایند.................................................. 63
پیوند با پرخاشگری تأثیر تسلیح ........................................................................ 63
فرایندهای شناختی در رفتار پرخاشگرتنه......................................................... 66
شناخت وقوع حادثه........................................................................................... 66
کیفیت تسکین...................................................................................................... 67
تطابق با خودشناسی.......................................................................................... 68
اداره عقیده......................................................................................................... 68
عوامل موثر بر تمایزات جنسی.......................................................................... 70
نقش های جنسی و پرخاشگری......................................................................... 72
کاهش و کنترل پرخاشگری............................................................................. 74
کاهش پرخاشگری............................................................................................. 75
تربیت نادرست والدین........................................................................................ 76
والدین به منزله الگوهای پرخاشگری................................................................. 76
کنترل پرخاشگری............................................................................................. 77
تنبیه.................................................................................................................... 77
فرو خوردن خشم.............................................................................................. 78
نقش زمان در اطفاء پرخاشگری........................................................................ 78
پرفشاری خون چیست....................................................................................... 79
فشار خون بالای اولیه یا لازم و ضروری........................................................ 80
علایم فشار خون بالا به طور معمولی یا مزمن.................................................. 81
علایم فشار خون بالا به طور حاد یا شدید........................................................ 82
مکانیسم کنترل فشار خون توسط اعصاب........................................................ 83
برخی از اثرات فشار خون بر بدن
خطر پاره شدن رگ های مغز یا سکته قلبی....................................................... 84
تأثیر فشار خون بر قلب..................................................................................... 85
تأثیر فشار خون بر کلیه ها................................................................................ 85
بیماری سرخرگ ها در اثر فشار خون.............................................................. 86
دلایل افزایش فشار خون
تأثیر چای و قهوه............................................................................................... 86
تأثیر الکل............................................................................................................ 88
«تأثیر استرس» یا فشارهای عصبی................................................................... 88
فشار خون بالا و خوردن نمک........................................................................... 89
برخی از راههای جلوگیری از افزایش فشار خون............................................ 90
فصل سوم
روش اجرای تحقیق............................................................................................ 91
روش اجرایی تحقیق........................................................................................... 92
جامعه آماری و نمونه آماری............................................................................ 92
روش نمونه گیری.............................................................................................. 92
ابزار تحقیق........................................................................................................ 93
اعتبار روایی و مقیاس........................................................................................ 94
روش اجرای آزمون.......................................................................................... 94
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها....................................................................................... 96
تجزیه و تحلیل توصیفی..................................................................................... 97
تجزیه و تحلیل مقایسه ای ................................................................................ 108
فصل پنجم
خلاصه و نتیجه گیری....................................................................................... 109
بحث و گفتگو دربارة داده ها............................................................................ 110
خلاصه و نتیجه گیری....................................................................................... 111
فهرست جداول و نمودارها
جداول ............................................................................................................... 98
نمودارها............................................................................................................ 104
دوستیابی اینترنتی
انسان امروز در جامعه ای زندگی می کند که نیازمند برقراری رابطه با محیط اطراف و افراد حاضر در جامعه خویش می باشد .
جهان امروز به دنیای الکترونیک و دهکده جهانی معروف می باشد که در این دهکده جهانی افراد از هر سوی دنیا با هر ملیت و هر عقیده ای که باشند در آن حضور می یابند و با یکدیگر تبادل نظر و مبادله اطلاعات می نمایند .
یکی از این ارتباطات ، ارتباط از طریق دنیای اینترنت و گفتگوهای چند نفره در اتاق های گفتگوی چت می باشد . که افراد از هر سوی دنیا با عقاید و اعتقادات متفاوت وارد این اتاق های گفتگوی چت شده و با یکدیگر ساعتها بی آنکه متوجه گذر زمان باشند به گفتگو می پردازند البته از نوع نوشتاری .
حال در این پژوهش سعی بر آن است تا انواع گفتگوها از طریق چت و انواع روم های موجود را بررسی کنیم . و اینکه آیا این ارتباط می تواند سالم باشد یا خطر آفرین برای نسل حاضر است .
افراد چت را فقط بعنوان ابزاری برای سرگرمی و گذران وقت می دانند و نه وسیله ای برای آموزش از راه دور و ارتباط آفرینی با دوستانی از هر سوی دنیای بیکران .
در این پژوهش علل کشش و جاذبه دو جنس مخالف به یکدیگر و چرا انتخاب یکدیگراز طریق چت مورد بررسی قرار خواهد گرفت .
و چرایی بیشتر وقتی خود را نشان می دهد که جوانان 30-25 ساله ایرانی هنوز ساعتها وقت خود را صرف چت میکنند و چرا باید جوانی که به این سن و سال هنوز به خط مشی واقعی زندگی خود دست نیافته باشند ؟ و وقت خود را پای کامپیوتر و بیهوده گرایی بگذراند.
و اینکه در نهایت بدانیم در دنیای امروز چت خوب یا بد؟
فهرست مطالب
فصل اول
1-1مقدمه 4
2-1 بیان مسئله : 5
3-1 اهمیت و ضرورت مسئله : 6
4-1 اهداف تحقیق : 7
اهداف کلی : 7
اهداف جزئی : 7
فصل دوم
نظریه گیدتر: 14
نظریه انباشت: ( Accumulation theory ) روی هم انباشتگی تاثیرات جزیی. 15
نظریه پذیرش نوسازی : نقش رسانه هاAdoption of Innovtion Theory) ) 16
فصل سوم
روش شناسی تحقیق. 17
مقدمه : 18
روش تحقیق : 18
جامعه آماری و حجم نمونه : 18
شیوه انتخاب واحد نمونه : 18
روش گرد آوری ابزار : 18
متغیرهای پژوهش : 19
فرضیات بدست آمده از تحقیق : 19
تعاریف عملیاتی : 20
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل. 21
فصل پنجم
نتیجه گیری : 48
پیشنهادات : 50
محدودیت ها و مشکلات تحقیق: 51
فصل ششم
پرسشنامه 53
سوالاتی که کارشناسان پاسخ گفته و در بخش نظریات پاسخ ها آورده شده 55
موضوع مصاحبه : نگرش افرادنسبت به chat 56
منابع و مآخذ : 58
پزشکی -ترس
قسمتی از متن:
تعریف ترس:
جانوران بدون وجود ترس قادر به حفظ امنیت خود نیستند. اضطراب یک علامت هشدار دهنده است، خبر از خطری قریب الوقوع می دهد و موجود را برای مقابله با تهدید آماده می کند. ترس نیز که علامت هشدار دهنده مشابهی است که با اضطراب با خصوصیات زیر تفکیک می شود: ترس واکنش به تهدیدی معلوم، خارجی، قطعی و از نظرمنشاء بدون تعارض است. اضطراب واکنش در مقابل خطری نامعلوم، درونی، مبهم و از نظر منشاء همراه با تعارض است. به وضوح ترس نیز ممکن است به موضوعی نا خودآگاه، سر کوب شده و درونی مربوط باشد که به شیء در دنیای خارج انتقال یافته است.
ترس بعنوان یکی از رفتارهای تدافعی است که در حیات موجودات زنده و اجتناب آنها از خطر موثر است. بروز رفتار ترس در جانوران شامل واکنشهای اتونومیکی نورواندوکرینی و رفتاری است و در واقع یک پاسخ روانی فیزیولوژیکی به یک خطر حاد است.
مباحث عمده ای در ترس مطرح است ترس ناخودآگاه یا فطری که ترسی است که به ارث برده میشود مثل ترس از صدای بلند یا محرک های دردناک و محرکی که آغاز کننده ترس است به عنوان محرک غیر شرطی نامیده میشود.
دو نوع ترس وجود دارد:
1-ترس شرطی شده(ترس کلاسیک) یکسری از محرک های کلاسیک با محرک غیر شرطی جفت شده در این نوع ترس محیط، مورد را کنترل میکند.
2-ترس بیزاری: با استفاده از ابزارهای شرطی کننده که پاسخ ها جفت شده با محرک های غیر شرطی مثل لامسه و درد و پاسخ بیزاری تحت تاثیر محرک غیر شرطی است. در ترس بیزاری مورد است که محیط را کنترل می کند.
1-1-2-تاریخچه ترس :
مترجمین اولیه آثار فروید، کلمه Angs آلمانی را که به معنی ترس است، به عنوان اضطراب ترجمه کردند. فروید خود معمولا این تفکیک را که اضطراب با موضوعی سرکوب شده و ناخودآگاه در حالی که ترس با موضوعی معلوم و خارجی مربوط است، نادیده گرفته است.
داروین عقیده داشت که کلمه ترس از آنچه ناگهانی و خطرناک است مشتق شده است، اساسا به عنوان یک علامت هشدار دهنده، اضطراب را میتوان یک هیجانی نظیر ترس شمرد(95).
دانشمندانی چونneielson Brestrap , در سال1985 پیشنهاد کردند که در پدیده رفتاری ترس واضطراب یک نوروترانسمیتر و یا یک ناحیه از مغز در گیر نیستند بلکه چند قسمت از مغز و چند نوروترانسمیتر درگیر می باشند.
بهبود عملکرد سازمان ( شرکت آب و فاضلاب منطقه ای از تهران )
قسمتی از متن:
مزایای ارزیابی عملکرد سازمان
در این قسمت به برخی از نتایج و فواید ارزیابی عملکرد سازمان بطور خلاصه اشاره می شود
1- زمینه بهبود و اصلاح اختیارات زیان آور سازمان را فراهم می سازد .
2- موجب شناسائی فعالیتهای کارا و اثربخش می شود که با تاکید بر آنها زمینه رشد و ارتقای کیفی امور می تواند فراهم شود .
3- می توان محیطی سالم را برای پرورش و بروز استعدادهای خلاق کارکنان فراهم آورد و موجب تقویت انگیزش آنان شد .
4- زمینه تشویق ، دلگرمی مدیرانی کارآمد ، مبتکر و خلاق را فراهم ساخته و سرانجام منجر به بهره وری بیشتر آنها می گردد .
5- موجب مقایسه عملکردها شده و فرصت رقابت سالم را برای سازمانها فراهم می سازد .
خلاصه اینکه با توجه به نتایج حاصل از ارزیابی کارایی و عملکرد سازمان ضروری است در جهت نوسازی سازمانها و استفاده بهینه و مطلوب از توان بالقوه آنها به ویژه از دیدگاه منابع انسانی به این مهم بیش از پیش توجه شود . لذا شناخت تنگناهای موجود در زمینه ارزیابی در جهت ارائه الگوی مناسب ضروری است (عفتی ،15،1385).
10-2- ضرورت ارزیابی عملکرد
ارزیابی عملکرد اهداف مختلفی را دنبال می کند و می تواند استفاده ها متفاوتی داشته باشد . بطور کلی سازمانها به 4 دلیل عملکرد خود را اندازه گیری می کنند (تورنر و دیگران،18،2002).
- آگاهی یافتن و کنترل : زیر نظر داشتن و مشاهده عملکرد سازمان و کنترل مغایرت ها با اهداف از قبل تعیین شده به منظور انجام عملیات و اقدام اصلاحی به عبارت دیگر یکی از تنش های سیستم ارزیابی عملکرد ، نقش چرخه بازخورد می باشد .
- بهبود دادن : ارتقای کارایی و اثربخشی فعالیت ها از طریق بهبود شاخص های عملکرد
هم راستاسازی فعالیت ها با اهداف سازمانی : از طریق ارزیابی عملکرد میزان هم راستایی فعالیت ها با اهداف سازمان روشن می شود و فعالیت هایی که در راستای اهداف نیستند شناسایی شده و برای آنها اقدامات اصلاحی پیش بینی می شود .
- پاداش دادن یا توبیخ کردن : اندازه گیری عملکرد معیار خوبی برای ارزیابی عملکرد واحدها و سازمانهاست و به سادگی می تواند مورد استفاده نظام های تشویق و تنبیه قرار گیرد .
11-2- سیستم های ارزیابی عملکرد
همانطور که در تاریخچه ارزیابی عملکرد ذکر کردیم. ابتدا سیستم ارزیابی عملکرد سنتی شکل گرفت و عدم پاسخگویی به برخی از وجوه روش مذکور لزوم پیدایی روش نوین ارزیابی عملکرد را ضرورت بخشید. در اینجا به توضیح هر یک از دو سیستم میپردازیم.
1-11-2- سیستمهای ارزیابی عملکرد سنتی
سیستمهای ارزیابی عملکرد سنتی اغلب بر هزینه و مدیریت حسابها متکی هستند. این روشها در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم برای مواجهه با نیاز روزافزون صنایع تولیدی توسعه دادهشدند با تغییرات شگرف در فناوری و تولید،دیگر سیستمهای ارزیابی عملکرد سنتی قابل استفاده نیستند به عقیده مسکل[1]،5 مشکل اصلی در ارتباط با تکنیکهای مدیریت حسابداری وجود دارد (عفتی،1386،8).
1. کمبود تناسب: گزارشهای مدیریت حسابداری با استراتژی تولید متناسب نیستند، برای بخش کنترل تولید و عملیات قابل درک نبوده و در اخذ تصمیمات جهت قیمت گذاری گمراه کننده اند.
2. تغییر هزینه: حسابداری سنتی هزینه ها،با عناصر هزینه در ارتباط است شکل عناصر هزینه ها در سالهای اخیر تغییر پیدا کرده است. تحلیلهای جزیی کم اهمیت شده اند. همچنین شکل هزینه های مستقیم و غیرمستقیم (و هزینه های متغیر و ثابت) همانند سابق ثابت نیست و در نتیجه روشهای سنتی سرشکن کردن هزینه های سربار به وضوح هزینه های تولید را دگرگون می کند.
3. عدم انعطاف پذیری: گزارشهای مدیریت حسابداری درون سازمان و از یک سازمان به سازمان دیگر و حتی با تغییرات کسب و کار در طول زمان تغییر نمی کرد. در نتیجه گزارشهای مورد بحث با تأخیر بسیار دریافت می شد و دیگر ارزشی نداشت. این گزارشها به مدیران عملیاتی کمک چندانی نمی کرد. تنها وسیله ای بود برای سرزنش آنها به دلیل نوسانات منفی.
4. مانع پیشرفت تولید در کلاس جهانی: روشهای سنتی ارزیابی به صورت مانعی بر سر تولید در کلاس جهانی بود و می توانست منجر به این شود که مدیران زمان و هزینه بیهودهای را صرف خوب جلوه دادن اوضاع کنند. همچنین با توجه به نرخهای تولید بالا، حسابداری نیازمند اطلاعات جزیی بود که فراهم آوردن این اطلاعات بسیار هزینه بر بود.
5. اطاعت از نیازمندی های حسابداری مالی: جهت ارزش داشتن سیستمهای مدیریت حسابداری، این سیستمها می بایست بر روی روشها و فرضیات دیگری جز حسابهای مالی بنا می شدند.
به عقیده آمبل[2] و استیکانت[3] فرضیاتی که روشهای مدیریت حسابداری بر آن استوار بودند، دیگر اعتبار ندارد، زیرا این فرضیات حالت محلی دارند. این فرضیات که باعث عدم اعتبار آنها شده است (عفتی،1386،9)
با توجه به این مشکلات،سیستمهای ارزیابی عملکرد سنتی امروزه غیر معتبرند.
2-11-2- سیستمهای ارزیابی عملکرد نوین
علاوه بر مشکلات سیستمهای اندازه گیری عملکرد سنتی، دلایل زیادی برای نیاز به سیستمهای اندازه گیری عملکرد مدرن در صنایع تولیدی وجود دارد. برخی از این دلایل بدین شرح اند.
مشتریان نیاز به کیفیت و استانداردهای بالاتری دارند،عملکرد،انعطاف و روشهای مدیریتی در طرحهای تولیدی به طور قابل ملاحظه ای تغییر کرده اند. همان طور که سازمانها روشهای تولید در تراز جهانی را مطرح می کنند به روشهای جدیدی برای اندازه گیری و کنترل طرحهای تولیدی خود نیاز دارند. سیستمهای اندازه گیری عملکرد سنتی برای اندازه گیری فعالیتها در کلاس جهانی غیر معتبرند،زیرا زمینه رقابت در سازمان را به وجود نمی آورند. (عفتی،1386،9)
در فضای تولیدی امروز شاخصهای هزینه ای پایه تصمیم گیری سازمان نیستند. اکنون سازمانها به شاخصهایی نیاز دارند که بر مبنای ابعاد رقابتی مانند زمان و کیفیت باشند. از دیدگاه مسکل سیستمهای ارزیابی عملکرد نوین برای تولید در کلاس جهانی میبایست ویژگی های زیر را داشته باشند:
راسل بیان می کند که تلاش سازمان برای توسعه یک سیستم ارزیابی عملکرد خود باعث اختیار بخشیدن به این فرآیند می شود این نشان می دهد که فرآیندهای مهم کاری ارزیابی می شوند ضعفها و تضادها مشخص و مدیریت شده، پنهان نمی شوند و شاخصهای عملکرد باعث تکامل مدیریت همراه با تغییر نیازها در طول زمان می گردند.
دیکسون[4] و همکاران بیان می کنند که سیستمهای ارزیابی عملکرد موفق در 5 خصیصه مشترکند:
1.متقابلاً پشتیبانی کننده اند و با اهداف، فاکتورهای بحرانی موفقیت و برنامه های سازمان هم خوانند.
2. اطلاعات را به صورت کم و ساده از طریق مجموعه ای از شاخصها منتقل می کنند.
3. بر شاخصهایی تمرکز دارند که مشتری آنها را می بیند.
4. به افراد سازمان کمک می کند تا بتواند اثر تصمیمات و فعالیتهای خود را بر روی سازمان ببینند.
5. یادگیری سازمان و بهبود مستمر را پشتیبانی می کنند. (دیکسون و همکاران ، 1990،431)
برخی صاحب نظران عقیده دارند که علاوه بر پنج خصیصه ذکر شده توسط دیکسون و همکاران وی، موارد دیگری نیز باید در یک سیستم ارزیابی عملکرد نوین وجود داشته باشند. او میگوید که سیستم ارزیابی عملکرد می بایست پاسخگوی چهار نیاز زیر باشد:
1. چارچوبی باشد که از بالا به پایین به جزئیات و سطوح بیشتری شکسته شود، و این امکان را بدهد تا استراتژی و یا نیازمندی های مشتری به مجموعه ای از شاخصهای عملکرد بحرانی تبدیل شود و کلیه فرآیندهای کاری را تعریف کند.
2. بر روی یک فرآیند کسب و کار تمرکز داشته باشد.
3. شاخصهای عملکردی باید فرآیندگرا و کمی باشند و خود متعلق به شاخصهای کلی تری باشند که آنها نیز در ارتباط با استراتژی سازمان یا نیازمندی های مشتریان شکل گرفته باشند.
4. در چارچوب آن دیدگاه استراتژی و نیازمندی های مشتری وجود داشته باشد.
3-11-2- مقایسه دیدگاههای سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد
در دیدگاه سنتی، مهمترین هدف ارزیابی قضاوت و ارزیابی عملکرد مورد نظر می باشد در حالی که در دیدگاه مدرن، فلسفه ارزیابی بر رشد و توسعه و بهبود ظرفیت ارزیابی شونده متمرکز شده است سایر تفاوتهای این دو دیدگاه را می توان به صورت زیر بیان کرد.
[1] Maskell
[2] Umbel
[3] Stikanth
[4] Dixon
پایان نامه برنامه نویسی مستندات آماری آموزشگاه ها ومدارس آموزش و پرورش
مقدمه
آموزش وپرورش: آموزش و پروش یکی از نهاد های بنیادی در امر تعلیم و تربیت آینده سازان میهن اسلامی مان است که خود شامل زیرنهاد ها وسازمانها وشاخه های بسیاری است ومستلزم نظم ،ترتیب ،برنامه ریزی ودقت در امر مراحل آموزشی میباشد، متا سفانه این سیستم آموزشی با وجود اینکه خود یکی از مبناهای این امر می باشد آنچان که باید وشاید از سیستم مکانیزه وهدفمندی برخوردار نیست.
هدف از طراحی این برنامه-با وجود معایب - سنجش توانایی ومقدمه ای به سوی بهبود و ترمیم در راستای سیستم آموزشی و پیشرفت در امر تعلیم وتعلم وهمچنین کاستن از مشکلات موجود میباشد.
آموزشگاه ها
مراکز آموزشی خوصوصی ویادولتی هستند که با نظارت مستقیم ویا غیر مستقیم سازمان آموزش و پرورش ناحیه مربوطه در امر آموزش- به صورت تخصصی در یک یا چند شاخه از علوم پایه ویا فنی از -نقش بسزایی برخوردارند.
هر آموزشگاه از یک سری اطلاعات شناسنامه ای مانند :نام آموزشگاه ،کد آموزشگاه ،آدرس ومحل آموزشگاه،نوع ساختمان آموزشگاه(مثلا:اسکلت آهنی ویا خشتی و گلی و...)و اطلاعات اتاق ها وکلاس ها وکارگاه هاو...دارد ویک سری اطلاعات مربوط به کارکنان وخدمه مانند :نام ونام خانوادگی،نام پدرودیگر اطلا عات شناسنامه شخص کارمند،تاریخ استخدام ،نوع مدرک،پست وموقعیت غیره...که این موارد به دقت در فرمهایی طراحی و ذخیره ونگهداری ودر مواقع لزوم مورد استفاده قرار میگیرند.
مدارس
مدارس نیز مانند آموزشگاه ها از یک سری اطلاعات شناسنامه ای ویک سری اطلاعات مربوط به کارکنان در نزد آموزش وپرورش برخوردارند. تفاوت مدارس و آموزشگاه های دولتی و غیر دولتی در این است که کارکنان دولتی از یک سری حقوق و مزایای بر خوردارند که توسط دولت وبا واسط آموزش وپرورش پرداخت میگردد.درصورتی که حقوق و مزایای آموزشگاه ها میتواند از طریق مدیریت و صندق درآمد آموزشگاه به کارکنان پرداخت گردد.
فهرست مطالب
فصل اول...............................................................................................................5
مقدمه.......................................................................................................................6
آشنایی با کاربرد Access.............................................................................................7
جداول......................................................................................................................7
پرس وجو ها.............................................................................................................8
گزارشات.................................................................................................................9
فصل دوم.............................................................................................................10
Delphi.................................................................................................................11
مقدمه.....................................................................................................................11
اتصال به بانک اطلاعاتی............................................................................................12
کنترل عملیات Login...............................................................................................12
مشاهده اطلاعات بانک در جدول..................................................................................13
گزارشات...............................................................................................................13
فصل سوم ...........................................................................................................14
تجزیه وتحلیل........................................................................................................................15
فاز اول.........................................................................................................15
مقدمه...........................................................................................................15
آموزشگاه......................................................................................................16
مدارس.........................................................................................................16
چارت سازمانی...............................................................................................17
فاز دوم.........................................................................................................18
روند نمای سیستم.............................................................................................18
ERD..........................................................................................................21
فصل چهارم.........................................................................................................22
تشریح برنامه.........................................................................................................23
فرم اطلاعات کلی..........................................................................................25
اطلاعات عمومی وساختمانی آموزشگاه...............................................................25
اطلاعات شناسنامه ای آموزشگاه.......................................................................26
جدول اتاق ها وسالن ها...................................................................................28
فرم اطلاعات کارمندان...................................................................................29
اطلاعات کلاس ها ودانش آموزان.....................................................................30
فرم گزارشات..............................................................................................31
فرم ایجاد فایل انتقال......................................................................................32
بررسی میکروپروسسور و میکروکنترلر 8051
گرچه کامپیوترها تنها چند دههای است که با ما همراهند، با این حال تاثیر عمیق آنها بر زندگی ما با تاثیر تلفن، اتومبیل و تلویزیون رقابت میکند. همگی ما حضور آنها را احساس میکنیم، چه برنامه نویسان کامپیوتر و چه دریافت کنندگان صورت حسابهای ماهیانه که توسط سیستمهای کامپیوتری بزرگ چاپ شده و توسط پست تحویل داده میشود. تصور ما از کامپیوتر معمولاً داده پردازی است که محاسبات عددی را بطور خستگی ناپذیری انجام میدهد.
ما با انواع گوناگونی از کامپیوترها برخورد میکنیم که وظایفشان را زیرکانه و بطرزی آرام، کارا و حتی فروتنانه انجام میدهند و حتی حضور آنها اغلب احساس نمی شود. ما کامپیوترها را به عنوان جزء مرکزی بسیاری از فرآوردههای صنعتی و مصرفی از جمله، در سوپر مارکتها داخل صندوقهای پول و ترازوها؛ در خانه، در اجاق ها، ماشینهای لباسشویی، ساعتهای دارای خبر دهنده و ترموستات ها؛ در وسایل سرگرمی همچون اسباب بازیها، VCRها، تجهیزات استریو و وسایل صوتی؛ در محل کار در ماشینهای تایپ و فتوکپی؛ و در تجهیزات صنعتی مثل متههای فشاری و دستگاههای حروفچینی نوری مییابیم. در این مجموعهها کامپیوترها وظیفه ی کنترل را در ارتباط با دنیای واقعی، برای روشن و خاموش کردن وسایل و نظارت بر وضعیت آنها انجام میدهند. میکروکنترلرها (برخلاف میکروکامپیوترها و ریزپردازنده ها) اغلب در چنین کاربردهایی یافت میشوند.
با وجود این که بیش از بیست سال از تولد ریز پردازنده نمی گذرد، تصور وسایل الکترونیکی و اسباب بازیهای امروزی بدون آن کار مشکلی است. در 1971 شرکت اینتل، 8080 را به عنوان اولین ریزپردازنده موفق عرضه کرد. مدت کوتاهی پس از آن، موتورولا، RCA و سپس MOS Technology و Zilog انواع مشابهی را به ترتیب به نامهای 6800، 1801، 6502، Z80 عرضه کردند. گرچه این مدارهای مجتمع (ICها) به خودی خود فایده چندانی نداشتند اما به عنوان بخشی از یک کامپیوتر تک بورد (SBC)، به جزء مرکزی فرآوردههای مفیدی برای آموزش طراحی با ریزپردازندهها تبدیل شدند.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول
آشنایی با میکروکنترلرها
1-1 مقدمه. 2
2-1 اصطلاحات فنی.. 4
3-1 واحد پردازش مرکزی.. 5
4-1 حافظه نیمه رسانا: RAM و ROM... 7
5-1 گذرگاهها: آدرس، داده و کنترل. 7
6-1 ابزارهای ورودی/خروجی.. 9
1-6-1 ابزارهای ذخیره سازی انبوه 9
2-6-1 ابزارهای رابط انسان. 10
3-6-1 ابزارهای کنترل/ نظارت.. 11
8-1 میکروها، مینیها و کامپیوترهای مرکزی.. 11
9-1 مقایسه ریز پردازندهها با میکروکنترلرها 12
1-9-1 معماری سخت افزار 12
2-9-1 کاربردها 13
3-9-1 ویژگیهای مجموعه ی دستوالعملها 14
فصل دوم
خلاصه سخت افزار
1-2 مروری بر خانواده MCS–50TM... 17
2-2 بررسی اجمالی پایهها 18
1-2-2 درگاه 0. 19
2-2-2 درگاه 1. 20
3-2-2 درگاه 2. 20
4-2-2 درگاه 3. 20
5-2-2 PSEN (Program Store Enable) 20
6-2-2 ALE (Address Latch Enable) 21
7-2-2 EA (External Access) 21
8-2-2 RST (Reset) 22
9-2-2 ورودیهای نوسان ساز روی تراشه. 22
10-2-2 اتصالات تغذیه. 22
3-2 ساختار درگاه 22
4-2 سازمان حافظه. 24
1-4-2 RAM همه منظوره 25
2-4-2 RAM بیت آدرس پذیر. 27
3-4-2 بانکهای ثبات.. 27
5-2 ثباتهای کاربرد خاص... 28
1-5-2 کلمه وضعیت برنامه. 29
1-1-5-2 پرچم نقلی.. 29
2-1-5-2 پرچم نقلی کمکی.. 30
3-1-5-2 پرچم 0. 30
4-1-5-2 بیتهای انتخاب بانک ثبات.. 30
5-1-5-2 پرچم سرریز. 30
6-1-5-2 بیت توازن2. 31
2-5-2 ثبات B.. 31
3-5-2 اشاره گر پشته. 31
4-5-2 اشاره گر داده3. 32
5-5-2 ثباتهای درگاه 4. 33
6-5-2 ثباتهای تایمر. 34
7-5-2 ثباتهای درگاه سریال. 34
8-5-2 ثباتهای وقفه. 34
9-5-2 ثبات کنترل توان4. 35
1-9-5-2 حالت معلّق.. 35
2-9-5-2 حالت افت تغذیه. 35
فصل سوم
عملیات درگاه سریال
1-3 مقدمه. 37
2-3 ثبات کنترل درگاه سریال. 38
3-3 حالت عملکرد. 39
1-3-3 ثبات انتقال 8 بیتی (حالت 0) 39
2-3-3 UART بیتی با نرخ ارسال متغیر (حالت1) 40
3-3-3 UART بیتی با نرخ ارسال ثابت (حالت 2) 44
4-3-3 UART بیتی با نرخ ارسال متغیر (حالت 3) 44
4-3 مقدار دهی اولیه و دستیابی به ثباتهای درگاه سریال. 44
1-4-3 فعال ساز گیرنده 44
2-4-3 بیت داده ی نهم. 45
3-4-3 افزودن یک بیت توازن. 45
4-4-3 پرچمهای وقفه. 46
5-3 ارتباط چند پردازنده ای.. 46
فصل چهارم
وقفهها
1-4 مقدمه. 49
2-4 سازمان وقفه 8051. 50
1-2-4 فعال و غیر فعال کردن وقفهها 50
2-2-4 تقدم وقفه. 51
3-2-4 ترتیب اجرا 52
3-4 وقفههای پردازنده 53
1-3-4 برداری وقفه. 54
4-4 طراحی برنامه با استفاده از وقفه. 54
1-4-4 روالهای سرویس وقفه کوچک... 55
5-4 تفاوت میکروپروسسور و میکروکنترلر. 56
میکروپروسسورها
فصل اول
معرفی میکروپروسسورهای Z-80، 8080 و 8085
1-1 مدلهای CPU برای میکروپروسسورهای 8080، 8085 و Z-80. 58
1-2 مدلهای برنامه نویسی برای 8080، 8085 و Z-80. 63
فصل دوم
ساخت میکروکامپیوتر
2-1 تولید سیگنال ساعت سیستم. 66
فصل سوم
ساخت میکروکامپیوتر
3-1 سلسله مراتب حافظه. 69
فصل چهارم
ساخت میکروکامپیوتر
4-1 طراحی یک دریچة ورودی 8 بیتی.. 71
4-2 طراحی یک دریچه خروجی 8 بیتی.. 71
فصل پنجم
آی سیهای پشتیبان ویژه:خانواده 8085/ 8080
5-1 A8755، 16KEPROM با I/O.. 73
5-2 متصل کننده قابل برنامه ریزی وسیله جانبی A8255. 73
فصل ششم
آی سیهای پشتیبان ویژه: خانواده Z-80
6-1 کنترل کنندة ورودی/خروجی موازی Z8400.......... 75
منابع. 77