پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

بررسی ارتباط حرفه ای بین پزشک و پرستار از دیدگاه هردو گروه

بررسی ارتباط حرفه ای بین پزشک و پرستار از دیدگاه هردو گروه

چکیده

ارتباط بین پزشک و پرستار شامل تعامل متقابل بین پزشک و پرستار در امر مراقبت از بیمار برای دستیابی به یک هدف مشترک درمانی یعنی ارتقای وضعیت بیمار است .ایجاد ارتباط صحیح به عنوان مهمترین ویژگی لازم برای افراد شاغل در مراقبت های بهداشتی اولیه توصیف شده است. با توجه به ضرورت وجود ارتباط و همکاری میان پزشکان و پرستاران در جهت ارتقاء کیفیت مراقبت از بیمار ،این مطالعه برای تعیین وضعیت ارتباط حرفه ای بین پزشکان و پرستاران از دیدگاه هردو گروه انجام گردید .

روش مطالعه: روش تحقیق از نظر هدف، از نوع کاربردی و از نظر روش توصیفی- تحلیلی می باشد که بصورت مقطی انجام شد .نمونه پژوهش 110 نفرازپزشکان و پرستاران شاغل در بیمارستانهای آموزشی درمانی شهر ستان اردبیل می باشد که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند. ابزار بررسی ،پرسشنامه دوقسمتی برای پزشکان و پرستاران می باشد که هرکدام بصورت مجزا تهیه شده بود . قسمت اول مربوط به متغیرهای فردی – اجتماعی، با 12 سوال مشخص شده بود . قسمت دوم مربوط به ارتباط حرفه ای پزشک و پرستار با دو متغیر مشخص ارتباط و ادراک بود که تعداد سوال پرسشنامه پزشکان 22 سوال وپرسشنامه پرستاران با 25 سوال بود . داده های جمع آوری شده وارد نرم افزار SPSS نسخه 17 شد و با استفاده از آمار توصیفی و تحلیلی ،تجزیه و تحلیل داده ها انجام شد.

یافته ها:در مجموع 110 نفر از پزشکان و پرستاران در این تحقیق شرکت نمودند. که47.3%ازپاسخ دهندگان پزشک، مرد و 52.7 % نیز پزشک زن بوده اند.همچنین جنس پاسخ دهندگان پرستار نیز 18.2 % از پاسخ دهندگان مرد و81.8% از آنها زن بوده اند. یافته های تحقیق نشان می دهد، با افزایش میزان ارتباط پزشکان با پرستاران ،عملکرد پرستاران نیز بهبود می یابد.همچنین نتایج تحقیق نشان داد که با افزایش میزان ارتباط پرستاران با پزشکان ،عملکرد پزشکان نیز افزایش می یابد .. همچنین هرچه تجربه کاری پزشکان و پرستاران بیشتر شود میانگین موفقیت در عملکرد شان نیز افزایش می یابد.پس می توان گفت بین ارتباط پزشک و پرستار رابطه معنادری وجود دارد.

نتیجه گیری:بطور کلی می توان گفت، رابطه حرفه ای بین پزشکان و پرستاران از دیدگاه پرستاران در سطح متوسط و از دیدگاه پزشکان در سطح بسیار قوی قراردارد.. پس بهبود ارتباط بین پزشک و پرستار می تواند نتایج بسیار مثبتی برای پزشکان و پرستاران و کیفیت مراقبت های آنان داشته باشد .

فهرست مطالب

صفحه

عنوان

چکیده

فصل اول:معرفی پژوهش

بیان مسئله

اهمیت موضوع

وجوه تمایز

اهداف پژوهش

سوالات پژوهش

فرضیات پژوهش

دامنه پژوهش

محدودیت پژوهش

امکانات پژوهش

تعاریف واژه ها

فصل دوم:پیشینه پژوهش

مقدمه

تاریخچه

تعریف ارتباطات

مفهوم ارتباطات

مراحل برقراری ارتباط

روشهای برقراری ارتباط

انواع مهارتهای ارتباطی

مهارتهای ارتباطی پایه

مفهوم ارتباط کلامی و غیر کلامی

انواع ارتباط کلامی

انواع ارتباط غیر کلامی

اصول ارتباط بین فردی

موانع ارتباطی

روابط خود راتجزیه و تحلیل کنید

اهمیت گوش دادن در روابط بین فردی

شکلهای مختلف ارتباط گروهی

رازهای ارتباط موفق با دیگران

قاطعیت چیست و چگونه آن را در خود تقویت کنیم

مراحل اعمال قاطعیت

مروری بر مطالعات درونی

مروری بر مطالعات بیرونی

فصل سوم:روش و مراحل انجام پژوهش

مقدمه

نوع پژوهش

محیط پژوهش

جامعه پژوهش

حجم نمونه

روش نمونه گیری

روش گردآوری

نمونه پژوهش و روش انتخاب

روش گردآوری داده ها

ابزار جمع آوری داده ها

پرسشنامه ارتباط حرفه ای پزشکان

پرسشنامه ارتباط حرفه ای پرستاران

شاخصهای روایی و پایایی پرسشنامه ارتباط حرفه ای پزشک و پرستار

روش های آماری برای تحلیل داده ها

ملاحظات اخلاقی

فصل چهارم:ارائه یافته ها و بحث و نتیجه گیری

مقدمه

آمار توصیفی

آمار استنباطی

شواهد مربوط به روایی و پایایی پرسشنامه

بررسی فرضیه های پژوهش

بحث و نتیجه گیری

فصل پنجم:خلاصه نتایج

خلاصه نتایج حاصله

پیشنهادات پژوهشگر

پیشنهاداتی برای پژوهش های آتی

پیوست ها

پرسشنامه ارتباط حرفه ای پرستار

پرسشنامه ارتباط حرفه ای پزشک

فهرست منابع

منابع فارسی

منابع انگلیسی

جداول

جدول (4-1) توزیع فراوانی جنسیت پزشکان

جدول(4-2)توزیع فراوانی سن پزشکان

جدول(4-3) توزیع فراوانی تاهل پزشکان

جدول(4-4) توزیع فراوانی تحصیلات پزشکان

جدول(4-5) توزیع فراوانی وضعیت استخدام پزشکان

جدول (4-6)تعیین نرمال بودن داده های پزشکان

جدول (4-7) تعیین نرمال بودن داده های پرستاران

جدول(4-8) توزیع فراوانی سوالات پرسشنامه مربوط به عملکرد پزشکان

جدول(4-8) توزیع فراوانی سوالات پرسشنامه ارتباط حرفه ای پرستاران

جدول(4-10)ضریب همبستگی فرضیه 1

جدول(4-11) نتایج رگرسیون فرضیه 1

جدول(4-12) تعیین نتایج آزمون فرضیه 1

جدول(4-13) ضریب همبستگی فرضیه 1

جدول(4-14)نتایج رگرسیون فرضیه 2

جدول(4-15) تعیین نتایج آزمون فرضیه 2

جدول(4-16) ضریب همبستگی فرضیه 2

جدول(4-17) نتایج رگرسیون فرضیه 3

جدول(4-18) تعیین نتایج آزمون فرضیه 3

جدول(4-37) مقایسه میانگین جنسیت در عملکرد پرستاران

جدول (4-38) تعیین نتایج مقایسه جنسیت در عملکرد حرفه ای پرستاران

جدول (4-45) مقایسه میانگین سن با عملکرد پزشکان

جدول (4-46) تاثیر میانگین سن روی عملکرد پرستاران

جدول (4-49) مقایسه میانگین تاهل در عملکرد پزشکان و پرستاران

جدول( 4-50) تعیین نتایج تاهل در عملکرد پزشکان و پرستاران

جدول (4-57) مقایسه میانگین عملکرد پرستاران و پزشکان از بعد تحصیلات

جدول (4-58) تعیین نتایج میزان تحصیلات در عملکرد پزشکان



خرید فایل


ادامه مطلب ...

والترگرپیوس و بسط معماری در آلمان

والترگرپیوس و بسط معماری در آلمان



آلمان در قرن نوزدهم

اشتغال به کارهای دستی برای مردم آلمان طبیعت ثانوی است . دوره تسلسل شکست و موفقیت در کمتر کشور اروپایی به اندازه آلمان سریع بوده است. فرهنگ رفیع آلمان در اواخر قرون وسطی بتدریح رو به زوال می رفت و در قرن هفدهم جنگ های سی ساله به اندازه یک قرن نیروی اقتصادی و سیاسی آلمان را فرسود . در اوائل قرن نوزدهم آلمان با ارتجاع سیاسی خون آوری روبرو بود که با آزادی اقتصادی برای بسط تجارت و صنعت به شدت مخالفت می کرد .

تاخیر توسعه صنعت در آلمان: آزادی صنعتی که به سال 1791 در فرانسه اعلام شد تا سال 1846 در پروس پذیرفته نگشت و به جنوب آلمان تازه به سال 1862 رسید. اما در انگلستان در دهه دوم قرن نوزدهم ماشین به اندازه ای جای کارهای دستی را گرفت که این شکوه دچار بحران شد و در فرانسه به سال 1835 دستبافان اعلام کردند که مشقتشان به حد نهایت رسیده است . در آلمان بر خلاف در این دوره کارهای دستی رونق گرفت و تعداد کارگاه های کوچک فزونی یافت.

در قرن نوزدهم تعداد ماشین های ریسندگی در هر کشور درجه صنعتی بودن آن کشور را به دقت نشان می داد . به سال 1865 در آلمان یک ، در فرانسه سه و در انگلستان هشت ماشین ریسندگی وجود داشت . در رشته های دیگر صنعت نیز انگلستان مقام اول را داشت و چنانکه ‹‹ زمبارت ›› خاطر نشان کرده است حتی ساختن کشتی بخار و راه آهن به کمک انگلستان در آلمان معمول شد .

صنعت آمریکا نیز در نیمه اول قرن نوزدهم مراحل نخستین را می پیمود . اما تفاوت اساسی بین صنعت این کشور وآلمان این بود که فقدان کارگر ماهر در آمریکا باعث شد از آغاز ، ماشین به استقبال فراوان در آن کشور روبرو گردد .

رواج ناگهانی صنعت در آلمان ، به سال 1870 وضعیت را در آلمان تغییر داد و پیشرفت صنعت به سرعت و مداومت ادامه یافت . از آن پس، آلمان که تا آن زمان معروف به کشاورزی و کارهای دستی بود نه تنها رو به صنعتی شدن پیش رفت بلکه رهبر عصر صنعت شد .

عدم توجه نخستین به صنعت و سپس پذیرش بی چون و چرای آن نتایج روانی فراوان حاصل آورد . عدم اطمینان عمیق که در این دوره بر مردم آلمان مستولی بود خود را در معماری این کشور نشان داد . پیشرفت صنعتی در بسیاری از کشورهای اروپایی رواج داشت اما معماری هیچ یک از این کشورها در این زمان به اندازه معماری آلمان مغشوش و فاقد توازن درونی نبود. در عرصه هنر در آلمان هیچ چیز وجود نداشت که شبیه کارهای ویلیام موریس در حدود 1860 در انگلستان باشد و یا آن را بتوان با کارهای مکتب معماری شیکاگو در حدود 1880 و یا نهضت هنر نو در حدود 1890 در بلژیک مقایسه کرد .

توجه به هنر بعد از سال 1900

در حدود سال 1900 در آلمان تغییر ناگهانی دیگری صورت گرفت . چنانچه گذشت در حدود دهه هشتم قرن نوزدهم آلمان مصروف بر این شد که به سرعت خود را به پیشرفت صنعتی کشورهای دیگر برساند . اکنون به همان شدت کوشش می شد در عرصه هنر نیز جبران گذشته شود و درست در همین زمان بود که موریس و راسکین



خرید فایل


ادامه مطلب ...

واکنش بتن در برابر عوامل مختلف

واکنش بتن در برابر عوامل مختلف


اتلاف وزن به دلیل تاثیر در تردی اغلب به اندازه خراشیدگی وسائیدگی است . مقاومت سایش بتون به طور دقیق تر توسط تست سائیدگی خود بتون اندازه گیری و تعیین می شود . به منظور ایجاد سدی مقاوم در روی پیاده روها حجم ذرات سلیسوس مصالح را ندارد خوب و مناسب باید حداقل 25% باشد . برای اهداف تخصصی تر ، حجم ذرات سلسیوس تحت شرایط استاندارد . با حجم باقی مانده های انحلال ناپذیر بعد از عملیات بر روی اسید هیدروکلریک یکسان دانسته شما است. ماسه های ساخته شده باعث ایجاد پیاده روهای لغزان می شوند و باید قبل از استفاده مورد بررسی قرار گیرند .

استحکام و افت

استحکام مصالح دانه ای بی ندرت مورد آزمایش قرار می گیرد . و در اصل استحکام بتن مورد قبول عام را به اندازه ی استحکام سیرش و بندکشی مصالح رانداری تحت تاثیر قرار نمی دهد.درهر صورت ، استحکام مصالح رانه ای در بتونی با استحکام بالا دارای اهمیت است. فشار مصالح رانه ای در بتون اغلب بیشتر از فشار متوسط بر روی تمامی بخش های متقاطع بتون می باشد . استحکام کششی مصالح رانه ای بین 2 تا15 Mpa و (300 تا 2300 psi) می باشد و تاب فشردگی آن نیز از 65 تا 270 می باشد .

انوع مختلف مصالح رانه ای دارای تراکم پذیری (قابلیت فشردگی) متفاوتی هستند و نیز ضریب کشسانی و نیز ویژگی های افت رطوبت مرتبط آنها که می تواند ویژگی های یکسان در بتون را تحت تاثیر قرار دهد ، باهم متفاوت است. مصالح

رانه ای با جذب بالا می تواند دارای افت بالا در خشک شدن نیز باشند . مصالح رانه ای کوارتز و فلدسپار همراه با سنگ آهک ، اولویت و گرانیت دارای مصالح رانه ای با استحکام پائین می باشند ، در حالی که مصالح رانه ای سنگ ماسه ، سنگ رسی ، سنگ لوح ، هرن بلندو gcarywacke اغلب نوعی سنگ متراکم که از سنگریزی و شن تشکیل شده است ) دارای افت بالا بتون می باشند .

مقاومت اسیدی و دیگر مواد خورنده

بتن سیمان پرتلند در بیشتر محیط های طبیعی با است . در هر صورت بتن های به کار رفه اغلب در معرض موادی هستند که به آنها آسیب وارد می کند. بیشتر محلولهای اسیدی باعث تجزیه ی بتن سمیان پرتلند می شوند که این عمل به طور آهسته و یا سریع صورت می گیرد و بستگی به نوع و غلظت آن اسید دارد . اسیدهای اصلی مثل اکسایکاسید ، بی ضرر هستند . محلولهای ضعیف بعضی از اسیدها دارای اثرات ناچیزی هستند.اگرچه در اصل اسیدها حمله ور می شوند و اتصالات بین کلسیم موجود در خمیر سیمان را از بین می برند ولی به آسانی قادرنیستند به مصالح دانه ای دارای کلسیم (آهکی ) اغلب بهآسانی با اسیدهای واکنش می دهند .در هر صورت ، تاثیرات مصالحدانه ای آهکی اغلب سودمندتر از صالح دانه ای سلیسوسی در معرض اسید معتدل قرار گرفته ویا مناطقی که در آن آب جریان ندارد، می باشد . با مصالح دانه ای آهکی واسیدهایی که تمامی سطحی مصالح دانه ای درمعرض قرار گرفته رابه طور کامل و یکنواخت مورد حمله قرار می دهد. می توان نرخ حمله ی آنها بر روی سریش را کاهش دادو از اتلاف ذرات مصالح دانه ای در روی سطوح جلوگیری کرد.

مصالح راندای آهکی همچنین تمایل به خنثی کردن اسید دارند و این معمولا در مکانهای را که و بی حرکت انجام می گیرد . اسیدهای می توانند بتن را رنگ زدایی بکنند . مصالح راندای سلیسوس نباید زماین که محلولهای قوی مثل هیدروکسید سدیم موجود است گرفته شوند این محلولها این نوع از مصالح رانه ای رامورد حمله قرار می دهند .

باران اسیدی (که اغلب دارای PH ، 4/5 می باشد ) می تواند به آهستگی سطوح بتونی را بپوشاند . (فاسد کند) که معمولا کارایی بناهای در معرض بتون را تحت تاثیر قرار نمی دهد . اسیدهای بارانی یا اسیدهای قوی طرح های بتونی خاص و پیش بینی ها مخصوصا در مناطق پوشیده شده را تضمین می کنند .

بازپرسازی متوالی در اسیدهایی که pH کمتر از 4 دارند ، برای ستونهایی که در زیر خاک قرار می گیرند ، مثل لوله ، خیلی خطرناک است . بتونهایی که به طور متوالی در معرض مایعات با PH کمتر از 3 قرار دارند ، باید به شیوه های یکسانی در معرض ستونها محافظت شوند که این کار دقیق کردن محلولهای اسیدی است .

آب های طبیعی معمولا دارای PH بیشتر از 7 و به ندرت دارای PH کمتر از 6 می باشند . آبهایی با PH کمتر از 6 می باشند . آبهایی با PH بیشتر از 6.5 می توانند حمله کننده باشند اگر شامل بی کربنات باشند . محلولهای اسیدکربنیک با غلظت بین 9/0 و 3 در میلیون برای بتونها مخرب دانسته می شوند .

نسبت پائین ذرات آب نفوذ پذیری پائین و حجم ذرات میانه به پائین می تواند باعث افزایش اسید یا فساد تدریجی مقاومت بتون شده نفوذ پذیری پائین که نتیجه ی یک نسبت پائینی از



خرید فایل


ادامه مطلب ...

پروپوزال بررسی ارتباط بین ریسک تمرکز مشتری و هزینه سرمایه صاحبان سهام

پروپوزال بررسی ارتباط بین ریسک تمرکز مشتری و هزینه سرمایه صاحبان سهام

- اطلاعات مربوط به پایان‏نامه:

الف- عنوان تحقیق

1- عنوان به زبان فارسی:

بررسی ارتباط بین ریسک تمرکز مشتری و هزینه سرمایه صاحبان سهام

2- عنوان به زبان انگلیسی/(آلمانی، فرانسه، عربی):

تذکر: صرفاً دانشجویان رشته‏های زبان آلمانی،‌فرانسه و عربی مجازند عنوان پایان‏نامه خود را به زبان مربوطه در این بخش درج نمایند و برای بقیه دانشجویان، عنوان بایستی به زبان انگلیسی ذکر شود.

..............................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................

ب تعداد واحد پایان‏نامه:

ج- بیان مسأله اساسی تحقیق به طور کلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبه‏های مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق) :

حدود چهار دهه از شروع تحقیقات منظم و روشنمند درباره تاثیر اطلاعات حسابداری بر قیمت و بازده سهام می گذرد. به دنبال طرح فرضیه بازار کارا و ارائه مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای در دهه 1960، این تصور که گزارش های حسابداری به عنوان تنها منبع اطلاعاتی موجود در بازارهای سرمایه است. مورد انتقاد قرار گرفت. اما علیرغم افت و خیزهایی که در این رابطه وجود داشت، تاثیر اطلاعات حسابداری در قیمت و بازده سهام در تحقیقات مختلف نظیر تحقیق بال و بروان، و تحقیق بیور در سال 1968 مورد تایید واقع شد



خرید فایل


ادامه مطلب ...

بررسی ارتباط بین توانایی مدیریت و کیفیت سود

بررسی ارتباط بین توانایی مدیریت و کیفیت سود

چکیده

هدف از انجام این پژوهش بررسی ارتباط بین توانایی مدیریت و کیفیت سود می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر را اطلاعات مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تشکیل میدهد. نمونه نهایی متشکل از 99 شرکت طی دوره زمانی 1386-1390 می باشد که به روش حذف سیستماتیک انتخاب گردیده است.جهت گیری تحقیق حاضر از نظر نوع «کاربردی» و از نظر اجرایی «توصیفی» است. با استفاده از روش کتابخانه ای اطلاعات مورد نیاز استخراج گردیده اند. برای آزمون فرضیه پژوهش نیز از رگرسیون خطی چند متغیره و نرم افزارهای Excel و 20SPSS استفاده شده است. برای ارزیابی توانایی مدیریت از مدل دمرجین و همکاران (2012)و برای ارزیابی کیفیت سود از مدل تعدیل شده جونز(2012) استفاده گردیده است.یافته های پژوهش چنین نشان می دهد که بین توانایی مدیریت وکیفیت سود رابطه مستقیم معناداری وجود دارد. یعنی هرچه توانایی مدیریت در استفاده بهینه از منابع شرکت بیشتر باشد ، بخش نقدی سود بیشتر خواهد بود و بالعکس.

فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده.......................................................................................................................... 1

فصل اول: کلیات تحقیق....................................................................................................

1-1-مقدمه................................................................................................................... 3

1-2-بیان مساله............................................................................................................. 3

1-3-اهمیت و ضرورت تحقیق...................................................................................... 4

1-4-اهداف تحقیق........................................................................................................ 4

1-4-1-هدف اصلی...................................................................................................... 4

1-4-2-هدف کاربردی................................................................................................... 4

1-5-مروری بر ادبیات و مبانی نظری تحقیق................................................................... 4

1-6 -سوال تحقیق........................................................................................................................8

1-7- متغیرهای تحقیق..................................................................................................................8

1-8 -فرضیه تحقیق .....................................................................................................................9

1-9- روش تحقیق ......................................................................................................................9

1-10 –جامعه آماری ...................................................................................................................9

1-11- روش گردآوری و تجزیه تحلیل اطلاعات .....................................................................10

1-12-استفاده کنندگان از نتایج تحقیق............................................................................. 10

1-13-تعریف عملیاتی مفاهیم و واژه های کلیدی تحقیق.................................................. 11

1-13-1-توانایی مدیریت............................................................................................... 11

1-13-2-کیفیت سود..................................................................................................... 11

1-13-3-اقلام تعهدی (اختیاری و غیر اختیاری).............................................................. 11

1-14-ساختار تحقیق..................................................................................................... 12

فصل دوم: ادبیات، مبانی نظری و پیشینه تحقیق

2-1-مقدمه................................................................................................................... 13

بخش اول: ادبیات و مبانی نظری تحقیق.....................................................................................15

2-2-توانایی مدیریت..................................................................................................... 16

2-3-جایگاه و اهمیت سود در مفاهیم نظری گزارشگری مالی............................................ 16

2-4-کیفیت سود........................................................................................................... 17

2-4-1-مفهوم و تعریف کیفیت سود............................................................................... 17

2-4-2-طبقه بندی کیفیت سود....................................................................................... 21

2-4-3-ساختارهای کیفیت سود...................................................................................... 22

2-4-3-1-ساختار کیفیت سود ناشی از خواص سری زمانی.............................................. 22

2-4-3-1-1-پایداری و ثبات......................................................................................... 22

2-4-3-1-2-توانایی پیش بینی....................................................................................... 22

2-4-3-1-3-تغییرپذیری............................................................................................... 23

2-4-3-2-ساختارهای­کیفیت­سود­ناشی­ازرابطه سود،­اقلام تعهدی­و­وجه­نقد............................ 23

2-4-3-2-1-نسبت وجه نقد حاصل از فعالیت های عملیاتی به سود................................. 23

2-4-3-2-2-تغییرات در کل اقلام تعهدی....................................................................... 23

2-4-3-2-3-پیش بینی روابط بین اقلام تعهدی و جریان های نقدی................................. 25

2-4-4-ارزیابی کیفیت سود و عوامل موثر بر آن.............................................................. 27

2-4-5-عناصر کیفیت سود............................................................................................. 27

2-4-5-1-روش های مورد استفاده در حسابداری............................................................ 27

2-4-5-2-مدیریت سود................................................................................................ 28

2-4-5-3-روش های حسابداری محافظه کارانه............................................................... 28

2-4-5-4-عدم ثبات رویه در استفاده از روش های حسابداری......................................... 28

2-4-5-5-ریسک تغییرپذیری........................................................................................ 28

2-4-5-6-اقتصاد، صنعت و شرکت................................................................................ 29

2-4-5-6-1-ثبات و پایداری سود.................................................................................. 29

2-4-5-6-2-ساختار هزینه............................................................................................ 29

2-4-5-6-3-نگهداشت سرمایه...................................................................................... 30

2-4-5-6-4-ویژگی مدیریت......................................................................................... 30

2-4-5-7-عوامل سیاسی اقتصادی ............................................................................................30

2-5-اقلام تعهدی......................................................................................................... 31

بخش دوم: پیشینه تحقیق.............................................................................................................33

2-6-تحقیقات داخلی.................................................................................................... 34

2-7-تحقیقات خارجی.................................................................................................. 34

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

3-1-مقدمه................................................................................................................... 41

3-2-روش تحقیق......................................................................................................... 41

3-3-جامعه آماری، نمونه مورد مطالعه و روش نمونه گیری............................................... 41

3-4-قلمرو تحقیق........................................................................................................ 42

3-4-1-قلمرو زمانی .................................................................................................... 42

3-4-2-قلمرو مکانی..................................................................................................... 42

3-4-3-قلمرو موضوعی................................................................................................ 42

3-5-منابع و روش گردآوری اطلاعات........................................................................... 42

3-6-فرضیه تحقیق........................................................................................................ 43

3-7-متغیرهای تحقیق.................................................................................................... 43

3-7-1-متغیرهای مستقل................................................................................................ 43

3-7-2-متغیرهای وابسته................................................................................................ 44

3-7-3-متغیرهای کنترل................................................................................................. 44

3-8-روش تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات................................................................ 44

3-8-1-مدل ارزیابی توانایی مدیریت(متغیر مستقل).......................................................... 44

3-8-2-مدل ارزیابی کیفیت سود(متغیر وابسته)................................................................ 46

3-9-خلاصه فصل سوم................................................................................................. 48

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

4-1-مقدمه................................................................................................................... 50

4-2-یافته های توصیفی................................................................................................. 50

4-3-آزمون نرمال بودن داده ها....................................................................................... 52

4-4-همبستگی............................................................................................................. 53

4-4-1-مفهوم معنی داری در همبستگی.......................................................................... 54

4-4-2-رگرسیون.......................................................................................................... 54

4-4-3-آزمون دوربین- واتسون..................................................................................... 55

4-5-آزمون فرضیه........................................................................................................ 55

4-5-1-آزمون نرمال بودن خطاها.................................................................................... 55

4-6-خلاصه فصل چهارم.............................................................................................. 59

فصل پنجم: خلاصه، نتیجه گیری و پیشنهادهای تحقیق

5-1-مقدمه................................................................................................................... 62

5-2-خلاصه موضوع تحقیق........................................................................................... 62

5-3-نتیجه ،بحث و مقایسه............................................................................................ 62

5-4-محدودیت های تحقیق........................................................................................... 63

5-5-پیشنهادهای تحقیق................................................................................................ 63

5-5-1-پیشنهادهای بتنی بر نتایج تحقیق......................................................................... 63

5-5-2-پیشنهادها برای تحقیقات آتی............................................................................. 64

منابع و مأخذ................................................................................................................. 66

الف)منابع فارسی.......................................................................................................... 67

ب)منابع لاتین............................................................................................................... 68

پیوست......................................................................................................................... 70

فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول 2-1-چارچوب ارائه شده جهت ارزیابی کیفیت سود............................................... 25

جدول 4-1-علامت اختصاری متغیرهای پژوهش......................................................................................................................... 51

جدول 4-2-آمار توصیفی متغیرهای تحقیق. 51

جدول 4-3 -نتیجه آزمون کولموگروف- اسمیرنوف برای نرمال بودن متغیر وابسته................ 52

جدول 4-4- ضریب همبستگی پیرسون 56

جدول 4-5-خلاصه مدل رگرسیون 58

جدول 4-6 - نتایج تحلیل واریانس یکطرفه 58

جدول 4-7-نتایج ضریب رگرسیون چند متغیره 59


فهرست نمودارها

عنوان صفحه

نمودار 4-1 - نرمال بودن متغیر کیفیت سود .................................................................... 53

نمودار 4-2 -توزیع خطاهای مدل رگرسیون فرضیه تحقیق......................................................................................................................... 57






خرید فایل


ادامه مطلب ...

تحقیق درباره شغل مهندس هوافضا

تحقیق درباره شغل مهندس هوافضا


فهرست مطالب

مسئولیت ها و وظایف مهندس هوافضا 6

مهارت و توانمندی های مورد نیاز مهندس هوافضا 8

تحصیلات لازم برای ورود به شغل مهندسی هوافضا 10

آینده شغلی، بازار کار و فرصت های استخدامی مهندسی هوافضا 10

درآمد و حقوق مهندس هوافضا 12

شخصیت های مناسب شغل مهندسی هوافضا 14



خرید فایل


ادامه مطلب ...

بررسی ارتباط بین انعطاف پذیری و توان انفجاری دانشجویان تربیت بدنی عمومی

بررسی ارتباط بین انعطاف پذیری و توان انفجاری دانشجویان تربیت بدنی عمومی

چکیده تحقیق

تحقیق حاضر با هدف ارزیابی همبستگی بین انعطاف پذیری و توان انفجاری 15 نفر از دانشجویان تربیت بدنی عمومی دانشگاه محق اردبیلی به اجرا در آمده در این راستا 15 نفر از دانشجویان که به صورت تصادفی از میان دانشجویان تربیت بدنی عمومی با میانگین سنی ( 22.46 سال) و قد( 172.63 سانتی متر) و وزن ( 63.73 کیلو گرم ) انتخاب شده و آزمون انعطاف پذیری عضلات پشت پا ( انعطاف پذیری مطلق برای سنجش انعطاف پذیری و آزمون های پرش عمودی سارجنت و پرش طول ( پرش جفت) را نیز برای سنجش توان انعطاف پذیری آزمودنی ها مورد استفاده قرار گرفته است که این آزمون ها جز آزمون های تحقیق توصیفی میدانی محسوب می شوند . نتایج: نتیجه تحقیق نشان داد که همبستگی معنا داری بین انعطاف پذیری و توان انفجاری وجود ندارد (ارتباط بین انعطاف پذیری و پرش طول (065/0p ) و ارتباط بین انعطاف پذیری و پرش ارتفاع )145/0 ≥p ((هم چنین بین انعطاف پذیری و سن آزمون شوندگان نیز همبستگی معنا داری ( 743/0p ) وجود ندارشت .

فهرست مطالب

عنوان...........................................................................................صفحه

فصل اول 11

مقدمه و طرح تحقیق 11

بیان مساله 15

ضرورت و اهمیت تحقیق 16

هدف های تحقیق 17

فرضیات تحقیق 17

محدودیت های تحقیق 18

محدودیت های قابل کنترل 18

محدودیت های غیر قابل کنترل 19

مقدمه 22

آمادگی جسمانی 23

تعریف عوامل امادگی جسمانی 25

استقامت قلبی- تنفسی 25

قدرت عضلانی 25

استقامت عضلانی 25

ترکیب بدن 26

سرعت 26

چابکی 26

هماهنگی عصبی-عضلانی 26

تعادل 26

زمان عکس العمل 27

مزایای فیزولوژیکی آمادگی جسمانی 29

اهمیت آمادگی جسمانی برای دانشجویان 29

توان 30

((توان، نوع کار عضلانی)) 31

آزمون دوره ای pwc-170 33

آزمون پرش سارجنت 34

آزمون پرش دفاع 36

ازمون دو سرعت 30 متر 37

آزمون پرش عمودی 38

انعطاف پذیری 39

" عوامل محدود کننده انعطاف پذیری" 40

دامنه حرکتی فعال وغیر فعال 42

تکنیک ها ی کششی 43

عضلات موافق ومخالف 44

کشش بالستیک 45

کشش استاتیک 47

" ارزشیابی انعطاف پذیری " 47

" راهنمایی کلی برای سنجش انعطاف پذیری " 48

" اندازه گیری انعطاف پذیری " 49

" روش های مستقیم سنجش انعطاف پذیری ایستا " 50

" روش های غیر مستقیم اندازه گیری انعطاف پذیری ایستا " 50

کاربرد ازمون های انعطاف پذیری 52

پیشینه ی تحقیق 53

یافته ها ونتایج تحقیقات مربوط به انعطاف پذیری 53

یافته ها ونتایج تحقیقات مربوط به توان 54

فصل سوم 57

روش شناسی تحقیق 57

مقدمه 58

روش تحقیق 58

جامعه و نمونه آماری 58

ابزار و روش جمع آوری داده ها 58

آزمون پرش عمودی 60

آزمون پرش طول 63

روشهای آماری : 64

فصل چهارم 65

یافته های پژوهش 65

مقدمه 66

الف : تجزیه و تحلیل توصیفی مشخصات فیزیکی آزمودنی ها 66

ب : تجزیه و تحلیل توصیقی ویژگی های ترکیب بدنی آزمودنی ها 69

ج : تجزیه و تحلیل ویژگی های فیزیولوژیکی آزمودنی ها 70

د:تجزیه تحلیل استنباطی یافته ها 73

نتیجه گیری: 76

پیشنهادات کاربردی: 76

پیشنهادات آینده: 77

منابع : 79

فهرست نمودارها

نمودار4-1:میانگین،حداقل وحداکثرسن آزمودنی های تحقیق. ..............................62

نمودار4-2:میانگین،حداقل وحداکثرقد آزمودنی های تحقیق. ..............................63

نمودار4-3: میانگین،حداقل وحداکثروزن آزمودنی های تحقیق. .............................64

نمودار4-4: میانگین،حداقل وحداکثردرصد چربی آزمودنی های تحقیق. .........................65

نمودار4-5:میانگین،حداقل وحداکثرانعطاف پذیری آزمودنی های تحقیق. ........................66

نمودار4-6:میانگین،حداقل وحداکثرپرش طول آزمودنی های تحقیق. ..........................67

نمودار4-7: میانگین،حداقل وحداکثرپرش ارتفاع آزمودنی های تحقیق. .........................68

نمودار4-8:ارتباط بین انعطاف پذیری وپرش ارتفاع آزمودنی های تحقیق. ........................69

نمودار4-9:ارتباط بین انعطاف پذیری وپرش طول آزمودنی های تحقیق. ........................70

نمودار4-10:ارتباط بین انعطاف پذیری وسن آزمودنی های تحقیق ...........................71


فهرست جداول و تصاویر

جدول 2-1 نیاز ورزش ها به عوامل مختلف آمادگی جسمانی................................14

جدول2-2 ارتباط بین نتایج پرش عمودی وترکیب تار تند انقباض.............................18

جدول 2 -3 : مزایا و معایب تکنیک های کششی .....................................44

جدول 2 – 4 : میزان انعطاف پذیری بر اساس نتایج آزمون رساندن دست به انگشتان پا...................46

جدول 2 -5 : امتیاز آزمون انعطاف شانه .........................................47

جدول 3 – 1 : نورم انعطاف پذیری...........................................53

تصویر 3 – 1 : آزمون رساندن دست به انگشتان پا ....................................54

جدول 3 – 2 : نورم مربوط به آزمون سارجنت برای افراد 16 تا 19 سال ..........................55

جدول 3 – 3 : نورم مربوط به آزمون سارجنت برای افراد بزگسال.............................56

تصویر 3 -2 : آزمون پرش عمودی سارجنت ......................................56

تصویر 3 – 3 : اندازه گیری ضخامت چربی زیر پوستی ناحیه سه سر بازو .........................57

تصویر 3 – 4: آزمون پرش طول.............................................58




خرید فایل


ادامه مطلب ...

بررسی پروتکل های شبکه های بیسیم

بررسی پروتکل های شبکه های بیسیم

فهرست مطالب

فصل اول بررسی شبکه های بی سیم..................................................................................................................................1

1- 1 مقدمه. 2

1 -2 افزودن به ضریب عملکرد هکرها. 3

1 -3مزایا. 3

1-4 امنیت شبکه. 4

1-5 استاندارد شبکه های محلی بی سیم.. 4

1-6 مقدمه ای بر شبکه خصوصی مجازی (VPN). 7

1-7 دسته بندی VPN براساس رمزنگاری... 8

1-8 دسته بندی VPN براساس کارکرد تجاری... 9

1-9 تفاوت شکلی تشخیص با پیش گیری... 9

1-10 پیش گیری از نفوذ. 10

1-11 مقدمه ای بر تشخیص نفوذ (Intrusion Detection). 11

1-12 انواع حملات شبکه ای با توجه به طریقه حمله. 11

1-13 حملات از کار انداختن سرویس.... 11

1-14 حملات دسترسی به شبکه. 12

1-15 انواع حملات شبکه ای با توجه به حمله کننده. 12

1-16 پردازه تشخیص نفوذ. 13

1-17 مقدمه ای بر IPSec.. 14

1-18 انواع IPSec VPN... 14

1-19 ساختار IPSec.. 15

1-20 کاربرد پراکسی در امنیت شبکه. 15

1-21 برخی انواع پراکسی... 16

1-22 امنیت و پرتال.. 17

1-23 امنیت و پرتال Pars CMS.. 18

1-24 راه کارهای شبکه های بیسیم.. 19

1-25آشنائی با عناصر یک شبکه محلی... .........20

فصل دوم بررسی شبکه های بیسیم.........................................................................................................25

2-1 شبکه های بی سیم. ...........26

2-2 انواع شبکه های بی سیم.. 27

2-3 شبکه های بی سیم Ad hoc خود بر 2 نوع می باشند...............................................................................27

2- 4 شبکه ی Mobile ad hoc (MANET). 27

2-5 کاربرد های شبکه Mobile ad hoc : 28

2-6 پروتکل های مسیر یابی (Routing Protocols). 29

2-7 معرفی پروتکل TCP/IP .......................................................................................................................30

2-8 لایه های پروتکل TCP/IP ...................................................................................................................30

2-9 لایه اینترنت.... .....31

2-10 آدرسIP..................................................................................................................................................32

2-11 پورت TCP/UDP..............................................................................................................................32

2-12 سوکت (Socket).................................................................................................................................33

2-13 پروتکل TCP : لایه Transport.......................................................................................................33

2-14 ارسال اطلاعات با استفاده از TCP........................................................................................................34

2-15 پروتکل UDP : لایه Transport......................................................................................................17

22-16 پروتکل IP : لایه Internet ...............................................................................................................35

2-17 عملیات انجام شده توسط IP...................................................................................................................35

2-18 پروتکل ICMP : لایه Internet..........................................................................................................35

2-19 پروتکل IGMP : لایه Internet...........................................................................................................36

2-20 پروتکل ARP : لایه Internet............................................................................................................36

2-21 مسیریابی... 37

2- 22 معنای حمل.. 37

2- 23 توزیع توپولوژی... 37

2- 24 الگوریتم برداری راه دور. 38

2-25 الگوریتم حالت لینک.... 38

2-26 پروتکل بردار مسیر. 38

2-27 مقایسه الگوریتم مسیریابی... 39

2-28 انتخاب مسیر. 39

2-29 عوامل چندگانه. 39

2-30 شبکه های حسگر بی سیم.. 40

2-31 نگاهی به شبکه‌های بی‌سیم حسگر. 40

2-32 ویژگی‌های عمومی یک شبکه حسگر. 41

2-33 ساختار ارتباطی شبکه‌های حسگر. 42

2-34 فاکتورهای طراحی... 43

2-35 تحمل خرابی... 43

2-36 هزینه تولید.. 43

2-37 ویژگی‌های سخت‌افزاری... 44

2-38 نتیجه نهایی... 45

2-39 سخن پایانی... 45

منابع.. 46



خرید فایل


ادامه مطلب ...

تحقیق درباره شغل مهندس هسته ای

تحقیق درباره شغل مهندس هسته ای


فهرست مطالب

وظایف مهندس هسته ای.. 6

دانش و مهارت مورد نیاز مهندس هسته ای.. 7

تحصیلات لازم برای شغل مهندسی هسته ای.. 7

آینده شغلی، بازارکار و شرایط استخدام مهندسی هسته ای.. 8

حقوق و درآمد مهندس هسته ای.. 9

شخصیت های مناسب شغل مهندس هسته ای.. 9



خرید فایل


ادامه مطلب ...

بررسی هنر و معماری قرن بیستم

بررسی هنر و معماری قرن بیستم



معماری :

مجموعة مشکی (Le Corbusier) : معماری فرانسوی که دستگاه هایی را برای زندگی ساخت که با توجه به نیازهای افراد مورد نظر طراحی شده است.

ـ احساس می کرد که معماری باید به صورت ماهیت مستقل طراحی شود به گونه ای که به هیچ گونه محیط دیگری مربوط نباشد.

Villa savoye ، 30 1928 ، فرانسه :

ـ خانة سبک بین المللی که به هیچ محل منفرد دیگر مربوط نمی شود.

ـ به گونه ای ایجاد شده است که به طور انبوه تولید شود.

ـ برای نیازهای کارکنان طراحی شده است.

جنبه های زیبایی شناختی جدیدی را منعکس می کند که باهوس تأسیس کرده بود. یک سبک جامع که به هیچ فرهنگ دیگری مربوط نمی شود و به صورت مربوط می شود. قطعاتی از چنین معماری برای ساخت نسبتاً ارزان هستند و مواد به صورت انبوه تولید می شود. مستطیل توسط هنرمندان دی استجیل به عنوان شکل ایده آل در نظر گرفته می شود.

فرانک لویدرایت :

معتقد بود که معماری باید دارای مکان ویژه باشد.

ـ فکر می کرد که معماری باید پیرامون را منعکس کند.

آبشار ، 1936 ، Bear Run ، پنسیلوانیا

ـ به وی‍ژه برای محیط پیرامون طراحی شده است. ـ بی نظیر است و نمی توان در جای دیگر دوباره آنرا به وجود آورد. ـ از برخی مواد استفاده کرده است که از آن محیط گرفته شده است یعنی سنگ معدن سنگ در ساختار خانه و چوب درختان نزدیک.

از بین مدرسه های طراحی مربوط یا شاخص قرن بیستم. زیبا شناختی تحت تأثیر قرار داشت و از تکنیکها و مواد به کار رفته به ویژه در تولید و ساخت مشتق شده بود. [آلمان ، مدرسة معماری یافته شده توسط والترگروپیس: Bau ، ساختار ، معماری از دورة آلمان برجسته ، از بیان کردن تا سکونت داشتن ، اقامت گزیدن + مساعد بودن ، منزل (از دورۀ متوسط آلمان برجسته ، آلمان برجستۀ قدیمی].

با هوس ، مدرسۀ هنر و معماری در آلمان ، باهوس ، آموزش هنری را از طریق ترکیب آموزش هنرهای محض با مطالعۀ حرفه ها منقلب ساخت. این مدرسه با این تصور ساخته شده بود که این طراحی صرفاً جامعه را منعکس نمی کند بلکه در واقع به بهبود آن کمک می کند. باهوس در ویه مار در سال 1919 تأسیس شد و توسط والترگروپیس به همراه دانشکده ای اداره گردید که شامل پاول کِلی ، لیونل فین اینگر ، واسیلی کندیسکی ، لاسلومولی ـ نگی و مارسل برواِر بود. برنامۀ آموزشی شامل مهارت ، عملکردی در هر زمینه به همراه تمرکز روی مشکلات صنعتی تولید انبوه می شد. سبک باهوس با توجه به اقتصاد روش توصیف می شود که دارای شکل هندسی مشخص و طراحی است که با توجه به ماهیت مواد به کار رفته در نظر گرفته می شود. اصول مدرسه باعث تضادهای مهمی از سیاستمداران راست گرا و اکادمی ها شده است.

در سال 1925 باهوس به فضای مهم تر دِسو انتقال یافت در حالی که گروپیس ساختمانهای وی‍ژه ای را برای استقرار نهادهای متنوع طراحی کرده بود. گروپیس در سال 1928 دوباره طراحی شد و ریاست آن توسط هاناس میِِِر که به نوبۀ خود در سال 1930 توسط لودویگ میس وان دِررو جایگزین شد ادامه یافت . در تابستان 1932 تناقض در مدرسه تاحدی افزایش یافت که شهر دِسو حمایت خود را منحل کرد. سپس این مدرسه به برلین انتقال یافت و در آنجا دانشکده تلاش کرد تا نظریه های خود را انجام دهد امّا در سال 1933 دولت نازی این مدرسه را به طور کلی بست. عقیده های باهوس طرحهایی را در معماری ، اثاثیه ، پدید آوردن و چاپ در بر می گرفت که تا آن زمان در بین آنها ادعاهای گسترده ای در بسیاری از بخشهای جهان و بویژه ایالات متحدۀ آمریکا وجود داشت. گروپیس به تنهایی به ایالات متحدۀ آمریکا رفت و در هاروارد تدریس کرد و تأثیر قابل ملاحظه ای را تجربه نمود. انجمن شیکاگو در طراحی که توسط مولی ـ نگی تأسیس شده بود به طور کامل دربارۀ برنامۀ آموزشی باهوس بود.

باهاوس : مدرسۀ آلمانی هنرهای کاربردی در اوایل قرن بیستم ، هدف آن عبارت بود از هدایت کار افراد در معماری ، تکنولوژی مدرن و مجموعه هنرهای تزئینی برای یادگیری از یکدیگر . این مدرسه سبکی را توسعه داد که نادر ، عملکردی و هندسی بود . طرحهای باهوس برای ساختمانها ، صندلی ها ، قوری و بسیاری از سایر اشیاء امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است امّا به طور کلی وقتی که مدرسه فعال بود مشهور نبود. باهوس توسط نازیس بسته شد امّا اعضای آن از جمله والترگروپیس آموزش خود را در سراسر جهان گسترش دادند . واژۀ باهوس دارای یک معناست :

معنا # 1 : نوعی سبک آلمانی از معماری که توسط والتر در سال 1918 آغاز شد.

باهاوس استفادۀ جایگزین : همچنین یک نوار صخره ای به نام باهوس وجود دارد.

باهاوس در سال 1993: باهوس اصطلاح متداولی است برای باهوس Staatliches و هنر و مدرسۀ معماری در آلمان که از سال 1919 تا 1933 به وجود آمد و به منظور رویکردی بود که توسعه داده و آموزش داده شده بود. متداول ترین نام آن مربوط می شود به فعل آلمانی «ساختن» عبارت است از خانۀ معماری . سبک باهوس یکی از بیشترین جریانهای مؤثر در معماری مدرنیسم می باشد.



خرید فایل


ادامه مطلب ...