تحقیق درباره شغل کارشناس کنترل کیفیت
فهرست مطالب
کنترل کیفیت چیست؟ کار کارشناس کنترل کیفیت کدامست؟. 4
ساعات کار و محل کار کارشناس کنترل کیفیت.. 4
وظایف کارشناس کنترل کیفیت (مشترک در همه صنایع). 5
شخصیت شناسی کارشناس کنترل کیفیت.. 6
تحقیق ترس در کودکان
ترس در کودکان
برخی کودکان هیچگاه بطور جدی معنای ترس را درک نمی کنند، اما بسیاری از آنها با مجموعه ای از تجربه های ترسناک در طول زندگی شان روبه رو می شوند. آنها از افراد غریبه، تاریکی، حیوانات، طوفان، توالت، مکانهای بسته، مرگ یا هر چیز جدید یا متفاوتی می ترسند. این گونه ترسها در برخی سنین یا دوره هایی خاص تشدید می شوند، مثلاً ترس از زلزله که در بعضی دوران زندگی کودک رخ می دهد، بیشتر ناشی از این است که کودک احساس می کند مبادا والدینش را از دست دهد، یا خودش بمیرد.
ترس از مرگ، یکی از ترسهای معمول در کودکان به شمار می رود و ممکن است به صورت اضطراب شدید از تنها ماندن، ناتوانی در به خواب رفتن، یا صحبت همیشگی درباره مرگ تظاهر پیدا کند. در 5 یا 6 سالگی، بیشتر کودکان سئوالاتی درباره مرگ می پرسند، اما از آنجا که مفهوم چرخه زندگی را به طور کامل درک نکرده اند، مرگ را مرتبط با پیری می دانند و خود را در خطر نمی بینند. در 7 سالگی مشکوک می شوند که مرگ فقط به پیرمردان و پیرزنان اختصاص ندارد و برای آنها نیز محتمل است. در نتیجه این سن بیشتر سئوالاتشان درباره بیماری ها و عوارض آنها متمرکز می شود. بیشتر کودکان 9 یا 10 ساله انتظار دارند پاسخ سئوالات خود را به طور دقیق دریافت کنند. ما نباید واقعیت ها را از فرزندان مان مخفی کنیم؛ حتی واقعیت تلخی چون مرگ را بنابراین وقتی فرزند 4 ساله شما می پرسد عمه وقتی مرد کجا رفت از پاسخهای پیچیده خودداری کنید. پاسخ شما می تواند براساس و اعتقادات مذهبی استوار باشد. برای نمونه می توانید از این پاسخ ساده استفاده کنید رفت به دنیای دیگه، پیش خدا از واژه های مناسب استفاده کنید از به کار بردن واژه هایی مانند کشته شدن یا مردن خودداری نکنید، زیرا کودک معنی آنها را درک می کند. روی زندگی تمرکز کنید. پس از آنکه به کودک اجازه دادی احساس خود را بیان کند و پاسخ سئوالاتش را بگیرد، روی زندگی و زنده بودن تمرکز کنید درباره روشهای سالم زندگی که موجب طول عمر می شود، بحث کنید. برای مثال، تغذیه صحیح، معاینات پزشکی مرتب، ورزش منظم و غیره. چرخه زندگی را برای کودک شرح دهید. بهترین راه برای افزایش آگاهی کودک درباره مرگ، درک زندگی است. اگر فرزندتان به سن مناسب رسیده است، اجازه دهید گیاهی را بکارد و مراحل مختلف حیات را مشاهده کند.
با کودکتان درباره بیماری های وخیم هم صحبت کنید: وقتی یکی از نزدیکان یا دوستان بیمار است، بزرگترها اغلب کودکان خود را در جریان وضعیت بیمار قرار نمی دهند و می کوشند در حضور آنها صحبت خاصی پیش نیاید، اما بهتر است با توجه به سن و شخصیت کودک تا حدی آنان را در جریان بگذارید. اجازه دهید کودک احساساتش را بیان کند. وقتی فرزند شما از بیماری یا مرگ شخصی خبردار می شود، احساسات زیادی بروز خواهد داد ممکن است احساس انکار، ناراحتی، ناامیدی، تقصیر یا ترس داشته باشد. بویژه ممکن است بترسد که مبادا چنین اتفاقی برای خودش یا کسانی که دوستشان دارد، رخ دهد. بگذارید درباره احساسش با شما گفتگو کند.
شما نیز به جای انکار احساساتش به او اطمینان دهید و از او حمایت کنید. درباره این که کودک را به مراسم تشییع جنازه یا تدفین ببرید، خودتان براساس سن و شخصیت کودک و موقعیت او تصمیم بگیرید. بسیاری از روان شناسان براین باورند که حضور توضیح دهید که سایر مردم در این مراسم چگونه عمل می کنند و او با چه صحنه هایی روبه رو خواهد شد در مراسم تدفین برای کودکان زیر 5 تا 6 سال و همین طور برای کودکان بزرگ تری که حساس هستند، مناسب نیست اگر کودک تمایل دارد که در این مراسم شرکت نکند، به خواست او احترام بگذارید و ناراحت نشوید. برنامه های این مراسم را برای کودک تشریح کنید.
ترس از تاریکی
تقریباً همه کودکان حداقل برای مدتی از تاریکی می ترسند. این ترس اغلب 2 تا 3 سالگی ظاهر می شود. ترس از تاریکی در میان کودکان متفاوت و در حال تغییر است. یک شب از هیولا و شب دیگر از دزد می ترسند. معمولاً اطمینان دادن به کودک (هرچند جزیی) مانع تشدید و مزمن شدن ترس می شود، اما گاهی ترس در کودک باقی می ماند، در این صورت پیشنهادهای زیر شما را در غلبه بر مشکل یاری خواهند داد. درباره ترس بحث کنید. هیچ گاه روی احساساتی مثل ترس، سرپوش نگذارید، بلکه به آن اعتراف کنید زیرا به نظر کودک واقعی می آید. به او اطمینان دهید چیزی برای ترسیدن وجود ندارد، اما احساسات او را به عنوان احمقانه یا بچگانه بودن مسخره نکنید. از کودک بپرسید در تاریکی از چه چیزی می ترسد؟ در یک اتاق تاریک کنار او بنشینید و بخواهید علت ترس خود را شرح دهد کودک را در برابر ترس مقاوم کنید: مجموعه ای از بازی ها می توانند کودک را به تاریکی عادت دهند. به برخی از این بازی ها توجه کنید. دنبال بازی، خودتان نقش راهنما را به عهده بگیرید و از کودک بخواهید شما را دنبال کند. بهتر است با دستتان او را راهنمایی کنید. ابتدا بازی را در روشنایی انجام دهید و فقط گاهی وارد تاریکی شوید، اما بتدریج مدت زمان بیشتری را در تاریکی بگذرانید. اگر کودک خواست جای خود را با او عوض کنید.
فهرست
- ترس در کودکان
2-ترس از تاریکی
3- استفاده بر تقویت کنندها
4-پاداش مخصوص
5-ترس کودکان
6-آیا ترس بی اساس به سطح ورشد کودک اثر دارد
7- چگونگی بر خورد با ترس کودکان
8- مقابله با ترسهای بی اساس
9- روشهای کسب آرامش
10- بچه ها از چه چیزهایی می ترسند؟
11- هراس های شبانگاهی
12- با ترس مقابله کنید
13-کودک و ترس از هیولا و تاریکی
14-بچه ای که از هیولا می ترسد
15-کودکی که از تاریکی می ترسد
16- خواب بد
17- ترس از شب
18-کودک نگران
19- ترس و اضطراب در کودکان
20- چگونگی بوجود آمدن ترس در کودکان
21-ترس های مفید و ترس های مخرب
22- روشهای ازمیان بردن ترس
23- اضطراب و عوامل ایجاد کننده آن
24- وسائل دفاعی مقابله با اضطراب
25- عواملی که باعث اضطراب در دانش آموزان می شود
26- اثرات نگرانی بر کودکان را می توان به عوامل زیر نسبت داد:
27- چرا کودکان از تاریکی می ترسند؟
28- نتیجه گیری وخلاصه
29- منابع
تحقیق درباره شغل کارشناس روابط عمومی
فهرست مطالب
محیط کار کارشناس روابط عمومی.. 4
آینده روابط عمومی.. 5
وظایف و کار کارشناس روابط عمومی.. 5
تقاضای واخواهی نسبت به دادنامه
کلاسه پرونده 85/857-37 موضوع پرونده : واخواهی نسبت به دادنامه ( گزارش اصلاحی )
خواهان : مهدی صادقی خوانده : حسن خادم
خواسته : تقاضای واخواهی نسبت ببه دادنامه شماره 485/955 مورخ 10/3/77 کلاسه پرونده 1357/76 شعبه 13 دادگاه عمومی مشهد 37 فعلی
دلایل و منضمات : 1- نسخه ثانی دادخواست 2- فتوکپی دادنامه
شرح دادخواست : احتراما اینجانب مهدی صادقی و اخواه نسبت به دادنامه شماره 48/955 مورخ 10/3/77 که طی کلاسه پرونده 1357/76 از شعبه محترم 13 سابق صادر که بصورت غیابی بود ه است تقاضای اعتراض و رسیدگی مجدد را دارم . با توجه به اینکه فاکتور و بار نامه ای که واخوانده به دادگاه محترم ارائهخ نموده است اسم وفایل اینجانب در آنها می باشد ولی امضاء اینجانب در آن نمی باشد و واخوانده به دادگاه محترم ارائه نموده است اسمن وفامیل اینجانب در آنها می باشد ولی امضاء اینجانب در آن نمی باشد و واخوانده برای اینکه حکم غیابی علیه اینجانب بگیرد آدرس اشتباهی داده است با توجه به اینکه دربار نامه آدرس اینجانب قید شده است ولی خوانده پس از گذشت 8 سال تقاضای اجرائیه نموده که اجرائیه نیز صادر گردیده است که تقاضای توقیف موقت آن را نیز دارم
به تاریخ 30/7/85 در وقت مقرر شعبه 37 محاکم عمومی مشهد تشکیل است واخواه علیرغم ابلاغ وقت حضور ندارد واخواندهحضور ندارد واخوانده اظهار می دارد که بارنامه به امضاء واخوانده رسیده است والبته باربری فوت نموده است ولی رفته و پس از تحویل اجناس بارنامه را به امضا وی رسانده است و بر فرض که امضاء بارنامه تکذیب نماید بموجب استشهادیه پیوست پرونده بردن توسط ایشان و عدم پرداخت وجه را گواهان تابید نمودهاند وایشان در دادخواست واخواهی به ان ایرادی نکردهاند و چندی پیش ایشان به اتفاق برادرشان آمدند و مدعی بودند که واخواه توان پرداخت ندارد که من گفتم این امر دیگری است ولی باید عرض کنم اصل بدهی خودش را قبول داشت ودر عین حال تقاضای رد دعوی واخواهی را دارم به تاریخ 21/8/85 در وقت مقرر شعبه تشکیل است طرفین حظور دارند واخواه اظهار میدارد که چون وا خوانده سوگند یاد نموده که بنده به میزان محکومیت به وی بدهکار هستم حاضرم مبلغ مذکور را بخواهان بپردازم طرفین توافق نمودند .که تا پایان سال 85 واخواه محکومیت خویش را به واخوانده پرداخت نماید دادگاه با توجه به مجموع محتویات پرونده ختم دادرسی اعلام و به شرح ذیل مبادرت به انشای رای مینماید
گزارش اصلاحی
نوع فایل: word
سایز:145 KB
تعداد صفحه:16
تحقیق تحولات دوران کودکی در 21 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc
زمان های انتقال در زمان عبور و گذر کودک در یک فعالیت، فعالیت بالاتر رخ می دهد. ورود به مدرسه و ترک کردن آن زمان گذراست. رفتن به بستر خواب یک زمان گذر است و این گونه از عصر دوچرخه به قرن هنر پای می گذارد. اکثر تحولات در حین گذر از گروه ها رخ می دهد، مثلاً حرکت از یک گروه بزرگ به یک گروه کوچک. اکثر معلمان کودکان را به فعالیت هایی طی روز وادار می کنند. امروزه در اکثر مدارس بچههای جوان کار خود را جهت گذر از یک فعالیت به فعالیت دیگر انجام می دهند و منتظر عبور زمان و دوره های عمر هستند. روش فعلی بهینه از انتظار و برای گذر عمر حمایت نمی کند. این فرصت ها و زمان ها یک فرصتی برای کارآموزی هستند. توصیههای عمومی برای تسهیل و آسان کردن عبور سالم از این مراحل شامل تقسیم بندی کودکان به گروه های کوچک تر، وجود معیارهای مرسوم روزانه و به کارگیری توصیه ها و اجتناب از خطرات دوران مختلف می باشد. دوره گذرJenn Felman بعضی کارهای متفاوت را انجام دهید و بازی های دوران قبل از مدرسهGrace، فعالیت های دوران گذر برای کلاس های قبل از مدرسه شما 2 کتاب است که ایده های متغیری برای بهینه کردن دوران گذار برای شما مهیا می کند، یک آهنگ گوش کنید، محاسبه کنید، دست هایتان را حرکت دهید یا چهره خود را تغییر دهد یا از راه های متفاوتی برای عبور از یک محل به محل دیگر استفاده کنید. تحولات فرصت مناسبی برای کار و بهبود مهارت های زبانی و کلامی ایجاد می کنند. سئولات باز و گسترده ای از کودکان در مورد طرح بازی های آنها، ؟؟ آنها یا هر کار دیگری بپرسید.
تأخیرهای تکاملی:
کودکان دارای تأخیر تکاملی نیاز به زمان طولانی تر و توجه بیشتر و کمک جهت عبور از این زمان های گذر دارند. این کودکان اغلب نیاز به چند دقیقه وقت اضافی تر قبل از انجام کارها دارند یا منتظر بمانند تا کودکان دیگر ابتدا این کار را انجام دهند و یا منتظر پیشنهاد معلم خود هستند. اکثر اوقات شما باید این مسأله را تنها یادآوری مختصری کنید: “مایکل لطفاً به لیزا کمک کن تا این مهره ها را داخل بسته قرار دهد. این نمونه ویژه ای است، کلمات عمومی تو نیزبه کار می رود مانند الآن نوبت تمیز کردن است. اکثر کودکان دارای تأخیر متوسط تا شدید از نظارت مستقیم و الگو برداری معلم خود سود می برند. زمانی که یک کودک با تأخیر تکاملی تازه وارد مدرسه یا کار جدیدی میشود روزها یا حتی هفته های بیشتری برای تطابق با محیط نیاز دارد و باید قبل از اینکه او را جهت فعالیت های عادی و روزمره از کودکان دیگر ؟؟ دانست به وی فرصت بیشتری داد. حتی زمانی که کودک متوجه تأخیر خود می شود گاهی ممکن است رفتاهای نابهنجاری از خود بروز دهد. بعضی روزها کودک احساس بیهودگی می کند چرا که نمی تواند به خوبی و به طور مستقل فعالیت های خود را انجام دهد. در بعضی روزها کودک احساس بیهودگی می کند چرا که نمی تواند به خوبی و به طور مستقل فعالیت های خود را انجام دهد. در بعضی روزها کودک
تاثیر شرایط مختلف بر یادگیری
مقدمه
انسان هایی که ما می شناسیم و با آنها در ارتباطیم، بر اثر یادگیری به آنچه که هستند رسیده اند. آنان عادت های زندگیشان را آموخته اند، و این عادت ها و همین طور خزانه معلومات، مهارت ها و شایستگی های انسانیشان که آنان را افراد متمایزی می سازد، میتوانند با یادگیری تغییر یابند.
بزرگسالان افرادی بسیار قابل انطباق هستند و به شایستگی عمل می کنند. اینکه چگونه توانسته اند از نقطه شروع کودکی فوق العاده متکی به دیگران و نسبتاً بی کفایت بوده اند تا به این نقطه پیش بروند، پرسشی حائز اهمیت و قابل تعمق است. به طور حتم، بخشی از پاسخ به این پرسش در ساختار وراثتی و درک فرایند تحول (رشد) در جریان نشو و نما نهفته است. بخش دیگر که به مجموعه شرایط متفاوت در زندگی فرد مربوط میشود، همانا یادگیری است. به طور کلی مشخص شده است که مهارت های انسانی، ارج نهادن ها و استدلال ها با گوناگونی فراوانشان، همین طور امیدها، آرزوها، نگرش ها و ارزش های انسانی از لحاظ تحول تا حد زیادی به رویدادهایی وابسته اند که یادگیری نامیده می شود.
اگر شخص بخواهد می تواند در همین نقطه به تفکر خود در مورد یادگیری پایان دهد و خود را این گونه قانع سازد که تحول انسان با تمام تجلیاتش به دو عامل رشد و یادگیری و کنش متقابل بین آنها وابسته است. شخص می تواند در مورد کودک بگوید «او خواهد آموخت» درست همان گونه که می گوید «او بزرگ خواهد شد و این چیزها را پشت سر خواهد گذاشت» و انکار چنین بیاناتی بس دشوار است. اما برابر ساختن یادگیری و رشد و نمو به عنوان رویدادهای طبیعی به منزله نادیده گرفتن مهمترین تفاوت بین آن دو است. عواملی که بر رشد و نمو اثر می گذارند به مقدار زیاد جنبه ارثی دارند؛ اما، عواملی که بر یادگیری تأثیر می کنند، اساساً با رویدادهایی که در محیط زیست فرد وجود دارند، معین می شوند. وقتی خمیر مایه ارثی فرد هنگام بستن نطفه تعیین شد، تغییر در رشد او به آسانی میسر نیست، مگر با تدابیر بسیار استثنایی، اما اعضای جامعه انسان که خود مسؤل مراقبت از شخص در حال تحول است، بر رویدادهایی که یادگیری را تحت تأثیر قرار می دهند کنترل زیاد دارد. همان طور که به ما گفته اند «تجربه بزرگترین معلم است». این بدان معنی است که رویدادهایی را که فرد در حال تحول، تجربه می کند- چه در منزل، چه در محیط جغرافیایی و مدرسه، یا در محیط های اجتماعی گوناگون دیگر- یادگیری او را مشخص می سازند، و بنابراین تا حد زیادی نشان می دهند که او چگونه فردی خواهد شد.
این وابستگی شدید یادگیری به شرایط محیطی، مسؤلیت عظیمی را برای تمام افراد جوامع بشری به بار می آورد. موقعیت هایی که کودکان در حال تحول در آنها قرار میگیرند، چه این موقعیت ها عمدی باشند یا غیر عمدی، حداکثر تأثیر را روی آنان خواهند گذاشت. در واقع، در حال حاضر درک بسیار روشنی از این که حدود این تأثیر چه می تواند باشد، وجود دارد. آیا موقعیت هایی که امروزه فرد در حال تحول به طور مرسوم در آنها قرار می گیرد آن چنان هستند که مشوق پرورش متفکران متعهد، هنرمندان و یا دانشمندان بزرگ باشند؟ یا این موقعیت ها چنان هستند که چنین تحولی را سرکوب می کنند و بهره گیری کامل از تفکر و تعقل انسان را مانع می شوند؟
پی بردن به این اقعیت که یادگیری تا حد زیادی به رویدادهایی وابسته است که فرد در محیط زیستش با آنها کنش متقابل دارد، ما را قادر می سازد تا به یادگیری به عنوان رویدادی که می شود آن را دقیق تر مورد بررسی قرار داد و عمیق تر فهمید، بنگریم. یادگیری، رویدادی که صرفاً به طور طبیعی اتفاق بیفتد نیست، بلکه رویدادی است که تحت شرایط قابل مشاهده معین رخ می دهد. به علاوه، این شرایط قابل تغییر و کنترل هستند، و این امر بررسی رویدادهای یادگیری را با روش های علمی ممکن می سازد. شرایطی را که تحت آن یادگیری رخ می دهد می توان مشاهده و به زبان عینی توصیف کرد. همچنین می توان روابط بین این شرایط و تغییرهایی را که بر اساس یادگیری در رفتار فرد رخ می دهند مشخص کرد و در مورد آنچه که آموخته شده است استنتاج هایی انجام داد. همچنین می توان مدل ها و نظریه های علمی تدوین کرد تا بدان وسیل تغییرات مشاهده شده را تبیین نمود، همانطور که در سایر رویدادهای طبیعی چنین اقدامی صورت می گیرد.
دانلود پاورپوینت برنامه ریزی و مدیریت راهبردی(فصل ششم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان)
عنوان: دانلود پاورپوینت برنامه ریزی و مدیریت راهبردی(فصل ششم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان)
فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)
تعداد اسلاید:28 اسلاید
دسته: مدیریت( مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت- مدیریت عمومی)
طراحی با اسلایدهای بسیار زیبا
کتاب مبانی سازمان و مدیریت دکتر علی رضائیان از جمله ی مهمترین منابع درس مبانی سازمان و مدیریت، اصول مدیریت و مدیریت عمومی در سطح کارشناسی برای رشته های مدیریت- حسابداری و اقتصاد می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل ششم این کتاب با عنوان"برنامه ریزی و مدیریت راهبردی" در حجم 28 اسلاید همراه با توضیحات و تصاویر کامل می باشد که میتوان از آن به عنوان سمینار کلاسی(کنفرانس) برای درسهای مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت و مدیریت عمومی برای رشته های مدیریت، حسابداری و اقتصاد استفاده کرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
مقدمه
راهبرد (استراتژی)
مراتب راهبرد (سطوح سه گانه راهبردها در سازمان)
راهبرد سطح سازمان مادر
راهبرد سطح مؤسسه(راهبرد سازمان در فعالیتهای عمده)
راهبرد سطح عملیاتی(وظیفه)
فراگرد برنامه ریزی راهبردی
شناسایی رسالت سازمان
تدوین هدفهای خرد و کلان
شناسایی ارزشها و فرهنگ سازمانی
شناسایی سازمان از حیث قوتها و ضعفهای آن
شناسایی محیط از حیث فرصتها و تهدیدهای آن
تدوین راهبرد در سطح کل سازمان
برنامه ریزی سبد سرمایه گذاری
ماتریس بی. سی.جی
بررسی تأثیر راهبردهای بازار بر سودآوری
مدل هفت s و فرهنگ سازمان
تدوین راهبرد در سطح موسسه یا فعالیتهای عمده سازمان
راهبردهای رقابتی عام
انواع راهبردهای انطباقی
چرخه حیات محصول
تدوین راهبرد در سطح عملیاتی
اجرای راهبرد
دامهای برنامه ریزی
بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد
مقدمه :
افسردگی یک سندرم و شامل مجموعه علایمی است که یک علت خاص را نمی توان برای آن پیدا کرد علایم این بیماری عبارتند از: افسرده بودن خلق و خوی در بیشتر روزها، کاهش آشکار علاقه و میل به هر نوع فعالیتی در زندگی، کاهش وزن، بی خوابی، خستگی و کاهش انرژی، احساس بی ارزشی و گناهکار بودن و کاهش تمرکز و تصمیم گیری و اندیشیدن به مرگ و خودکشی بدون داشتن طرحی برای آن.
این بیماری شایعترین بیماری روانی بعد از اضطراب می باشد با توجه به مواردی نظیر شیوع بالای ابتلا در دوره جوانی و ضربه های روحی عظیمی که به اطرافیان بیمار افسرده و جامعه وارد
می شود، غیرفعال شدن و کاهش کارآیی قشر عظیمی از نیروی فعال جامعه و تاثیر منفی بر دیگران و زیان اقتصادی و اجتماعی آن، نیاز به تحقیق در این مورد اهمیتی دوچندان دارد.
عامل دیگر اهمیت این تحقیق را می توان در این دانست که اکثر آمار و اطلاعات ما در مورد میزان شیوع افسردگی برگرفته از اطلاعات و تحقیقات در جوامع دیگر خصوصا جوامع غربی است با توجه به اینکه عوامل موثر بر افسردگی در هر جامعه متفاوت است بنابراین نیازمند به اطلاعات در مورد این بیماری در جامعه خودمان هستیم تا هم عوامل و علل آن را در جامعه خودمان بشناسیم و هم در رفع آن کوشاتر باشیم.
تحقیق در مورد شیوع افسردگی در دانش آموزان دبیرستانهای تیزهوشان از نیازهای جامعه ماست زیرا چنین دانش آموزانی در آینده عهده دار مسئولیت های خطیر جامعه می شوند و مردم نیز از این دانش آموزان انتظار بیشتری دارند. بنابراین می بایست از هر نظر، چه روحی و چه جسمی در سطح بالایی قرار داشته باشند که بتوانند آینده سازان خوبی برای کشور باشند و مسئولین و جامعه، باید حداکثر تلاش را برای کاهش و رفع این بیماری در دانش آموزان انجام دهند. عدم شناخت مدیران، معلمان و والدین از ویژگیهای شخصیتی و وضعیت روحی دانش آموزان، بخصوص
دانش آموزانی که از توانایی خاصی برخوردارند. همچنین کمبود امکانات در فراهم آوردن فرصتهایی برای شکوفا سازی قابلیتهای آنان و در نهایت فقدان کمکهای ویژه در این راستا همگی از عواملی به شمار می روند که مانع تجلی این قابلیتها خواهد شد.
به یقین عده زیادی در طی این روند قربانی این عدم شناخت ها می شوند که برای آنان ارمغانی جز ابتلا به اختلالات جسمی و روانی در پی نخواهد داشت. بنابراین هر جامعه ای که به بقا و پیشرفت خودش می اندیشد باید استعدادهای درخشان خود را در کانون توجه قرار دهد.
نکات فوق لزوم اهمیت بررسیهای دقیق و موشکافانه در مورد نیازهای فردی، ویژگیهای شخصیتی و بیماریهای روحی و روانی این افراد را آشکار می سازد. تا با توجه به نتیجه حاصل از این
بررسی ها، پیشنهادهایی در جهت توجه هر چه بیشتر نسبت به آنان ارائه دهیم.
کلیات
حدود 2500 سال است که اختلالات خلق خصوصا فرمهای افسردگی آنها زندگی بشر را متاثر ساخته است. تا آنجا که نه تنها در مدارک طبی قدیم بلکه در آثار هنری همچون داستانها،
افسانه ها و نقاشیها می توان ردی از آنها را باز یافت. به عنوان مثال داستان شاه سائول (king saul) و داستان خودکشی آژاکس در الیاد هومر هر دو یک سندرم افسردگی را توصیف
کرده اند.
بسیاری از آنچه را که امروزه در مورد اختلالات خلق می دانیم توسط رومیان و یونانیان قدیم شرح داده شده است. اولین بار افلاطون 450 سال قبل از میلاد اصطلاح ملانوکولی را برای توصیف اختلالات افسردگی و مانیا به کار برد. در سال 1954 میلادی ژول با یاژه فرانسوی جنون دوشکلی(folic double form) را که در آن بیمار دچار افسردگی عمیق به حالت بهت زده می شود تعریف کرد.
شرب خمر و نگهداری مشروبات الکلی
به گزارش ضابطین (نیروهای بسیج) در تاریخ 19/4/85 بعد از ظهر دریک مغازه خواربارفروشی واقع در خیابان سیدی تعداد 10 بسته پلاستیکی مشروب و2 عدد شیشه 5/1 لیتری مشروب ضبط گردید که در این بین دو نفر به نامهای (علی-ب) و ، (وحید.ن) دستگیر شده و همراه مشروبات به کلانتری سیدی تحویل شدند. افسر کشیک کلانتری از متهمین بازجویی به عمل آورد که در بازجوییهای به عمل آمده آقای علی .ب اعتراف کرد که مشروبات فقط متعلق به او است که برای فروش نبوده وبرای مصرف شخص خودش است. و معترف است که تقریبا 4 ماه است مشروب مصرف می نماید.
و متذکر شد که آقای وحید .ن. در این امر دخیل نبوده است . در بازپرسی از آقای وحید. ن ایشان مدعی بود که هیچ ارتباطی با آقای علی –ب ندارد و او را نمی شناسد و فقط به صورت اتفاقی عبور می کرده است که او را دستگیر کرده اند.
طی تماس تلفنی افسر کلانتری با قاضی کشیک کسب تلکیف شد و قاضی مربوطه دستور فرمودند. که مقداری از مشروبات را نگهداری و الباقی را معدوم نمایند. و آقای علی –ب را با وجه الکفاله آزاد و در صورت عجز از سپردن وجه الکفاله باز داشت نمایید. ولی وحید .ن را پس گرفتن تعهد آزاد نمایند.
افسر کلانتری صورت جلسه اتهام مشروبات الکلی را در مورخ 30.4/85 تهیه نموده و مقداری از مشروبات الکلی را نگهداری و بقیه را در فاضلاب کلانتری معدوم نمود و در صورت جلسه را به امضاء رئیس کلانتری می رسانید.
متهم در تاریخ 20/4/85 به دادگاه معرفی شد.و در انجا از متهم باز جویی بعمل آمد و در این بازجویی نیز متهم، اتهام وارده به خود را قبول کرد و بعنوان آخرین دفاع ، اقرار به اتهام خود نموده و اظهار داشت که اشتباه کرده است. و اظهارات خود را امضاء و انگشت زد.
دادگاه مربوطه قرار تامین کفالت صادر نمود و آقای علی –ب – متهم به نگهداری مشروبات و شری خمر مقید به معرفی کفیل به وجه الکفاله 000/000/50 ریال از حال تا ختم دادرسی وشروع به اجرای دادنامه شد که در صورت معرفی کفیل و صدور قرار قبولی کفالت آزاده و در غیر این صورت بازداشت گردد.
قرار به متهم ابلا شد و اظهار داشت فهمیدم و قرار را امضاء و اثر انگشت زد. به علت عجز متهم از معرفی کفیل توسط مرجع ذیر ربط به زندان مرکزی مشهد معرفی می شد.
شعبه فوق در وقت فوق العاده با توجه به جمیع اوراق و محتویات پرونده را اعلام ختم تحقیقات به شرح آتی مبادرت بصور قرار نمود.
قرار مجرمیت
دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان مشهد:
در خصوص اتهام آقای علی –ب فرزند برات فاقد سابقه محکومیت ، دائر بر نگهداری مقداری مشروبات الکلی وشرب خمر با عنایت به دلایل و مستندات ذیل 1- گزارشات مامورین بسیج 2- اقرار صریح متهم در مرجع انتظامی و دادیاری ، بزه انتسابی نامبرده، محرز و مسلم است. علیهذا قرار مجرمیت وی صادر وی صادر و مراتب در اجرای بند(ز) و(ک) ماده 3 اصلاحی قانون تشکیل دادگاههای عمومی را انقلاب اعلام می گردد. و در خصوص آقای وحید .ن. دائر برنگهداری مشروب بلحاظ فقد دلیل بزه نیست. و محرز به نظر نمی رسد علی ایمال مستننداً به بند ماده 177 ق . آئین دادسرای کیفری قرار منع تعقیب صادرو اعلام می گردد.
نوع فایل: word
سایز:145 KB
تعداد صفحه:260
تحقیق درباره شغل کارشناس تحقیقات بازار
فهرست مطالب
کار کارشناس تحقیقات بازار چیست؟. 4
ساعات کار و محل کار کارشناس تحقیقات بازار چگونه است؟. 5
وظایف کارشناس تحقیقات بازار چیست؟. 5
شخصیت شناسی کارشناس تحقیقات بازار. 5