پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پروپوزال عاملیت در قتل در فقه و نظام کیفری ایران

پروپوزال عاملیت در قتل در فقه و نظام کیفری ایران

پرسش اصلی پژوهش :

قوانین فردی در عاملیت قتل در فقه و نظام کیفری ایران چیست؟

بیان مسئله:

یکی از آسیب‌های مهم در همه جوامع انسانی، ارتکاب جرم قتل است که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جرایم در جهان مطرح می‌باشد. در واقع از زمانی که جامعه بشری شکل گرفت و کشاکش و اصطکاک منافع بین انسان‌ها آغاز شد جرم قتل نیز به وجود آمد. واژه‌ی«قتل» در لغت به معنی ازاله‌ی روح از بدن (راغب اصفهانی،1412)و از بین رفتن زندگی است(مصطفوی،1360) دین مبین اسلام نیز به عنوان سرآمد تمام ادیان الهی بر این مسئله‌ی مهم اهمیت فوق‌العاده‌‌ای قائل است(مکارم شیرازی،1374). بى گمان، قانون گذارى و قانون نویسى، بسیار مهم، دقیق و پیچیده است، زیرا باید واژگان و اصطلاحات را کنار هم چید و آن‌ها را در قالب موادّ قانونى مدوّنى که میان همه اجزا و مواد آن هماهنگى وجود دارد، گرد هم آورد. در وضع قوانین، همواره باید به تحولات روز، سنت‌ها، باورها و تجربه‌های گذشتگان توجه کرد. عمل مجرمانه همواره ناشی از رفتار تنها یک نفر نمی‌باشد بلکه گاه با همکاری چند نفر ارتکاب می یابد این همکاری در برخی مواقع به شکل مستقیم و در واقع با ارتکاب جمعی عنصر مادی جرم صورت می گیرد، در حالی که در سایر موارد، اشخاصی به یک نفر که مباشر اصلی جرم است یاری و کمک می رسانند. در حقوق ایران همکاری در ارتکاب جرم به شکل «شرکت» یا«معاونت» پیش بینی شده است که در این فصل در ارتباط با جرایم علیه تمامیت جسمانی اشخاص بویژه جرم «قتل عمدی» مورد بررسی قرار می گیرد(مرعشی،1376).

شرکت در جرم ، به موجب ماده 42 «قانون مجازات اسلامی» زمانی رخ می دهد که جرم مستند به عمل همه افراد دخیل در آن باشد، «خواه عمل هر یک به تنهایی برای وقوع جرم کافی باشد خواه نباشد و خواه اثر کار آنها مساوی باشد، خواه متفاوت.» در چنین حالتی مجازات هر یک از شرکا معادل مجازات فاعل مستقل آن جرم خواهد بود، مگر آنکه تاثیر مداخلة شریکی در حصول جرم ضعیف باشد که در چنین حالتی به موجب تبصرة مادة 42 «دادگاه مجازات او را به تناسب تأثیر عمل او تخفیف می دهد.» ماده 215 «ق.م.ا.» شرکت در قتل را به گونه ای تعریف کرده که با مفاد مادة 42 هماهنگ می باشد(قانون مجازات اسلامی 75 و 1370) به موجب ماده 215 « شرکت در قتل زمانی تحقق پیدا می کند که کسی در اثر ضرب و جرح عده ای کشته شود ومرگ او مستند به عمل همه آنها باشد خواه عمل هر یک به تنهایی برای قتل کافی باشد، خواه نباشد و خواه اثر کار آنها مساوی باشد، خواه متفاوت.» با توجه به تعریف فوق که نه تنها به قتل بلکه به سایر جرایم علیه تمامیت جسمانی اشخاص نیز تسری می یابد، شرکت در این جرایم زمانی محقق می شود که کسی ، بدلیل دریافت ضربات متعدد چوب یا چاقو یا تیرهای متعدد که از سوی افراد مختلف به سوی وی شلیک شده یا خوردن غذایی که چند نفر آن را مسموم کرده اند به قتل رسیده یا مجروح شده و دلیل مرگ یا جراحت نیز تأثیر مشترک آن ضربات یا تیرها و یا سموم ریخته شده در غذا بوده باشد. به عبارت دیگر برای تحقق شرکت باید اعمال متعدد در عرض هم ارتکاب یافته باشند(قانون آیین دادرسی کیفری 1378)همان طور که ماده 215 ق.م.ا. به صراحت اشاره کرده است تساوی اعمال همه شرکا شرط نیست. برای مثال ممکن است یکی ده ضربه و دیگری تنها یک ضربه زده باشد یا اینکه ضربه ضارب زورمندی تأثیری بیش از ضربة یک ضارب کم توان در تحقق مرگ یا جراحت گذاشته باشد. همین طورارتکاب هم زمان اعمال متعدد شرط نیست. شرکت در جنایات را می‌توان به اعتبار عنصر مادی و عنصر روانی بشرح زیر تقسیم بندی کرد:

الف) انواع شرکت به اعتبار عنصر مادی : از لحاظ عنصر مادی، شرکت در جنایت می‌تواند به یکی از صورتهای زیررخ دهد.



خرید فایل


ادامه مطلب ...

طلاق

طلاق

مقدمه

طلاق به معنی پایان قانونی ازدواج و جدا شدن همسران از یکدیگر است. طلاق معمولاً وقتی اتفاق می‌افتد که استحکام رابطه زناشویی از بین می‌رود و میان زن و شوهر ناسازگاری و تنش وجود دارد. طلاق اجتماعی، تغییرات در دوستی‌ها و سایر روابط اجتماعی است که مرد یا زن طلاق گرفته با آن‌ها سر و کار دارد. طلاق روانی، موقعیتی است که از طریق آن فرد پیوندهای وابستگی عاطفی به همسرش را قطع کند و به تنها زیستن تن دردهد.

بیان مسئله

به طور کلی ما در کلیه این تحقیق با دو نوع خانواده سر و کار داریم که نوع اول با نام خانواده های آسیب زا یا الگوی خانوادگی آسیب زا معرفی می شود که شکل ارتباط را در آن می توان به صورت بسته یا مستبد نشان داد که تصمیم گیرنده در آن خانواده به جای فرد می باشد، بدون شک نقض عوامل خانوادگی در آسیب رسانی به پیشرفت تحصیلی چنان بزرگ و شگرف است که می توان آن را عامل زمینه ساز برای تأثیر سایر الگوها(فردی، آموزشگاهی، اجتماعی) تلقی کرد، بسیاری از آسیب های جدی که بر تفکر فرد و شخصیت خلاق وارد می شود معمولاً از رفتارها، موضع گیریها و برخوردهای احتمالی نزدیکان با فرد خلاق ناشی می شود انسانها بخش بزرگ و پراهمیتی از چرخه رشد و تحول خویش را در فضای فرهنگی و تربیتی خانواده می گذرانند بنابراین طبیعی است که عمیقاً تحت تأثیر آنچه در درون خانواده آسیب زا باشد، زمینه های شکوفایی تفکر و شخصیت خلاق شدیداً صدمه خواهد دید، و نوع دوم جزو خانواده هایی است که با عنوان خانواده های زمینه ساز معرفی می شود که شکل ارتباط در آن را می توان به صورت آزاد منشانه یا همان دموکراتیک نشان داد که تصمیم گیرنده در آن خود فرد علاوه بر خانواده می باشد و همچنان فرد در مسائل شخصی و عمومی خانواده حق اظهار نظر را دارد. خانواده در مهیا ساختن بسترهای رشد و پیشرفت تحصیلی نقش مهمی بازی می کند؛ زیرا افت تحصیلی کودکان تا حد زیادی وابسته به خانواده است این وابستگی باعث می شود بخش مهمی از عکس العملها، مهارت ها و تواناییهای فرزندان عمیقاً از نظام تربیتی و آموزشی خانواده متأثر شود، شاید آنقدر که بتوان گفت حتی الگوهای فردی زمینه ساز نیز تا حد زیادی بر نظام پرورشی و تربیتی(سازنده و مولد) خانواده تکیه می زند.

فهرست مطالب

عنوان .....................................................................................................................صفحه

مقدمه. 4

بیان مسئله. 4

اهمیت و ضرورت پژوهش... 6

اهداف تحقیق. 7

هدف جزئی.. 7

فرضیه های تحقیق. 7

ادبیات تحقیق. 8

تاریخچه. 8

طلاق در ایران. 8

طلاق در مذاهب متفاوت.. 10

در آئین بهاییت.. 10

عوامل موثر بر طلاق. 11

عوامل جنسی.. 11

عوامل اقتصادی.. 12

عوامل شخصیتی.. 12

عوامل ارتباطی.. 13

عوامل اجتماعی.. 14

پیشینه پژوهش... 14

روش تحقیق. 16

نتایج.. 17

منابع. 19



خرید فایل


ادامه مطلب ...

طرق شکایت از احکام و قرارهای کیفری

طرق شکایت از احکام و قرارهای کیفری

چکیده


عاده دادرسی چه در امور مدنی و چه در امور کیفری، یکی از طرق فوق العاده اعتراض به احکام است که بر اساس آن دادگاه صادر کننده حکم قطعی یا دادگاه هم عرض حسب مورد امکان رسیدگی مجدد را به موضوعی که سابقاً رسیدگی نموده است پیدا می کند و دادگاه با پذیرش در درخواست اعاده دادرسی رسیدگی جدیدی را با لحاظ مورد یا موارد تجویز قانونی آن آغاز می کند تا حکمی که پس از رسیدگی مجدد صادر می نماید، با عدالت سازگارتر و به آن نزدیکتر باشد. موضوع این تحقیق اعاده دادرسی از احکام قطعی کیفری است. که اعاده دادرسی نسبت به آرا کیفری در نظام ایران به دو روش ممکن است. روش اول، اعاده دادرسی با کمک به قانون آیین دادرسی کیفری که از زمان تصویب قانون مذکور در 1290 وجود داشته و در حال حاضر در قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1378 هم پیش بینی شده و به عمل می آید و در روش دوم با استناد به قانون اصلاح ماده 18 اسلامی قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب مصوب 1385 و براساس تشخیص ریاست قوه قضائیه مبنی بر خلاف بین شرع بودن حکم قطعی کیفری بود. که در حال حاضر چندی پیش با تصمیم رئیس قوه قضائیه وقت روش دوم برای اعاده دادرسی از احکام کیفری لغو و بلا اثر شد و در این تحقیق سعی بر آن شده است پس از بررسی و تحلیل و نقد مقررات و رویه های قضایی مربوط به روش اول از نوع اعاده دادرسی از مباحث مورد مطالعه، نتیجه گیری شده و پیشنهاد هایی با لحاظ سوابق و تجارب قضایی ارائه شده.

تحقیق حاضر مشتمل بر دو فصل کلی، تحلیل حقوقی، جایگاه موضوع و ویژگی های اعاده دادرسی، ق.آ.د.ک مصوب 1378 و موارداعاده دادرسی، متقاضیان و نحوه رسیدگی اعاده دادرسی قانون آ.د.ک. مصوب 1378 می باشد در مباحث طرح شده سعی گردیده تا ابتدا تعریفی جامع و مانع از اعاده دادرسی در امور ارائه شود. سپس جایگاه بر تقسیم بندی و تفاوت آن با دیگر طرق اعتراض به احکام مورد مطالعه راقع گردد. موارد تجویز اعاده دادرسی حدود و وظایف و اختیارات مقامات ذیحق در استدعای اعاده دادرسی و نحوه رسیدگی دیوان عالی کشور و کیفیت دادرسی و اتخاذ و تصمیم در دادگاه هم عرض دادگاه صادر کننده حکم قطعی مورد مطالعه قرار بگیرد.

فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده. 1

بیان مسأله. 2

هدف پژوهش.... 3

پیشینه پژوهش.... 3

روش تحقیق.. 3

آشنایی با دو واژه کلیدی (شکایت کیفری،دادخواست حقوقی) 4

نحوه طرح شکایت کیفری.. 6

شکوائیه‌. 7

تحقیقات‌ مقدماتی‌.. 8

نیابت‌ قضائی‌.. 9

احضاریه‌. 9

قرار تأمین‌.. 9

انواع‌ قرارهای‌ تأمین‌.. 10

تعدادی‌ از قرارهای‌ نهایی‌.. 11

حکم‌ غیابی‌.. 13

طرق‌ اعتراض‌ به‌ احکام‌ کیفری‌.. 13

موعد اعتراض‌.... 14

مبحث اول – کلیات و تقسیم بندی طرق اعتراض به احکام: 16

گفتار اول: تعریف اعتراض.... 16

گفتار دوم- تعریف اعاده دادرسی.. 16

گفتار سوم – طرق اعتراض به احکام دادگاه ها 17

الف: طرق عادی اعتراض به احکام : 17

ب:طرق فوق العاده اعتراض به احکام. 18

گفتار چهارم – تقسیم بندی هر یک از طرق عادی و فوق العاده اعتراض به احکام: 18

الف: تقسیم بندی طرق عادی اعتراض به احکام: 18

ب: تقسیم بندی طرق فوق العاده اعتراض به احکام: 19

مبحث دوم- جایگاه اعاده دادرسی در حقوق و مقایسه آن با دیگر طرق اعتراض به احکام: 21

گفتار اول : جایگاه اعاده دادرسی در تقسیمات علم حقوق: 21

گفتار دوم – مقایسه اعاده دادرسی با دیگر طرق اعتراض به احکام: 23

الف – مقایسه اعاده دادرسی در امور مدنی و کیفری.. 23

ب: مقایسه اعاده دادرسی و تجدید نظر خواهی.. 24

بخش دوم – بررسی تحلیل موضوع های اعاده دادرسی مصوب 1378 ق.آ.د.ک: 25

مبحث اول – موضوع اعاده دادرسی.. 25

گفتار اول – محکومیت کیفری یا برائت... 25

گفتار دوم – مفهوم قطعیت حکم.. 26

مبحث دوم – ویژگی های اعاده دادرسی.. 26

گفتار اول: استناد بر قاعده اعتبار امر مختوم و فراغ دادرس... 26

گفتار دوم: مقید به مهلت نبودن. 27

گفتار سوم : پذیرش قبل و بعد از اجرای حکم.. 27

الف: اعاده حیثیت... 28

ب - جلوگیری از آثار و تبعات حکم.. 29

گفتار چهارم: مخدومی بودن رسیدگی.. 29

گفتار پنجم – داشتن اثر تعلیقی.. 30

گفتار ششم – برائت مستدعی یا تقلیل مجازات او. 31

منابع و مآخذ. 32



خرید فایل


ادامه مطلب ...

طراحی وب سایت مدرسه

طراحی وب سایت مدرسه

قسمتی از متن:

  • تکنولوژی XML

اکنون که XML به یک استاندارد ارتباطی بین سکوهای مختلف تبدیل شده است، نسخه جدید SQLServer هم از توجه کافی به آن و ایجاد یک انقلاب در ساده‌تر استفاده کردن از آن طفره نرفته است. در نسخه 2000 کاربران قادر بودند تا با استفاده از دستور FOR XML نتیجه یک پرس‌وجوی SELECT از یک بانک اطلاعاتی را به درون یک فایل XML بریزند یا مثلاً با دستور OPEN XML می‌توانستند یک فایلXML را باز کرده و شروع به خواندن دستورات درون آن نمایند.

ازآن‌جا که در نسخه جدید SQLServer توجه خاصی به این استاندارد و زبان ارتباطی شده است، یک نوع داده جدید (Data type) به انواع داده‌های قبلی و استاندارد SQL مثل int ، char و امثال آن اضافه شده است. این نوع داده جدید که XML نام دارد و دارای خصوصیات یک نوع داده موجود در یک محیط شی‌گرا است، دارای متدهای پیشرفته‌ای چون nodes() ،Value() ، exist() ،query() و ()modify بوده و قادر است انواع پردازش‌های قابل انجام برروی اسناد XML را به راحتی انجام دهد.

عملیات جستجو، تغییر، حذف و درج مقادیر موردنظر در داخل یک فایل XML را می‌توان با استفاده از متدهای مذکور و صرفاً با چند خط برنامه‌نویسی انجام داد. همچنین در این نسخه برخلاف نسخه 2000، با استفاده از دستور FOR XML می‌توان یک شیء از جنس XML را بدون ارسال آن به کلاینت، برروی سرور ساخته و از آن نگهداری کرد. با این کار می‌توان جداولی را که مرتباً مورد رجوع کاربران قرار می‌گیرند هراز گاهی در قالب XML به داخل حافظه آورد و کاربران مذکور به جای رجوع به جداول اصلی در هارددیسک، با استفاده از دستورات ویژه جستجو درXML ، متغیر مذکور را در حافظه سرور مورد جستجو قرار دهند و بدین‌وسیله یک نوع عمل Cache کردن را جهت افزایش سرعت دسترسی به اطلاعات تکراری شبیه‌سازی کنند. در این حالت، کاربران به جای استفاده از دستورSELECT استاندارد می‌توانند از OPEN XML که در نسخه 2005 قادر است متغیرهای جدید از نوع XML را بخواند استفاده کرده و به سرعت به اطلاعات موردنیاز خود دسترسی پیدا کنند. این قابلیت جدید آن‌قدر در سریع‌تر کردن جستجو در برنامه‌های تحت وب مهم و مؤثر است که جای هیچ مشکلی را در استفاده از آن باقی نمی‌گذارد.

  • . Isolation Level

یکی از روش‌هایی که به انواع متدهای قفل کردن ردیف‌های یک جدول بانک‌اطلاعاتی در نسخه جدید اضافه شده است، شیوه تصویربرداری از رکورد است. در روش‌های قبلی، اگر یک یا چند رکورد بانک اطلاعاتی توسط دستور BeginTrans که شروع یک فرآیند را مشخص می‌کند در شرف تغییر یا حذف قرار می‌گرفتند، تا مادامی‌ که فرآیند مذکور توسط دستور Commit Trans تأیید یا توسط RollBack منتفی نشود، از هیچ جا و برنامه‌ای نمی‌توان رکوردهای مذکور را حتی با دستور ساده SELECT خواند.

اما در روش جدید قفل‌گذاری، در صورت بروز چنین رویدادی سایر کاربران می‌توانند همواره آخرین ارزش رکوردهای مذکور را با این فرض که هنوز هیچ تغییری در آن‌ها ایجاد نشده است بخوانندو مورد استفاده قرار دهند.

باز هم .NET

با نسخه جدید SQL Server، برنامه‌نویسان بانک‌های اطلاعاتی قادرند از امکانات و قابلیت‌های موجود در پلتفرم دات‌نت و کلیه توابع و کلاس‌های ساخته شده در آن بهره‌مند شوند. یکی از ابتدایی‌ترین و در عین حال اساسی‌ترین این قابلیت‌ها، امکان استفاده از دو زبان مهم و کاربرپسند دات ‌نت یعنی ویژوال بیسیک و سی‌شارپ در پیاده‌سازی اجزای مختلف یک بانک‌اطلاعاتی است. این عامل نه‌تنها باعث می‌شود که برنامه‌نویسان برای نوشتن ماژول‌هایی مثل تریگرها، روال‌ها (Stored Procedures)در توابع به جای استفاده از زبان استاندارد و در عین حال پیچیده T-SQL ، بتوانند از زبان‌های محیط دات‌نت با تمام ساختارها، دستورات، کلاس‌ها، آرایه‌ها، و خلاصه تمام ویژگی‌های یک زبان شی گرا استفاده کنند، بلکه این همکاری نزدیک بین موتور برنامه‌نویسی دات‌نت یعنی CLR (که مسؤل تبدیل کدهای نوشته شده دات‌نت به زبان سیستم‌عامل است) و موتور بانک اطلاعاتی SQLServer باعث شده تا به غیر از تنوع زبان‌های برنامه‌نویسی قابل استفاده درSQLServer، تغییر قابل توجهی نیز در کارایی ماژول‌های مذکور پیش آید.

در واقع موضوع از این قرار است که اصولاً کدهای نوشته شده به زبان‌های دات‌نت، ابتدا توسط کامپایلر به زبان (IL) ترجمه می‌شوند. سپس CLR این کد میانی را به کد قابل فهم سیستم‌عامل تبدیل و آماده اجرا می‌نماید. این کار سبب می‌شود تا کدهای نهایی به دلیل این‌که بسیار به سیستم‌عامل نزدیک می‌باشد سریع‌تر از کدهای TSQL (که فقط توسط موتور بانک اطلاعاتی قابل اجرا هستند) اجرا شوند و در زمان اجرا از کارایی بیشتری برخوردار باشند. البته این مسأله بدین معنی نیست که استفاده از زبان‌های دات‌نت همیشه بر زبان‌های SQL ارجحیت دارد، بلکه منظور آن است که در برخی موارد ممکن است آن قدر منطق و الگوریتم یک ماژول پیچیده باشد که برنامه‌نویس استفاده از زبان‌های دات‌نت را به دلیل آسان‌تر بودن ساختار و دستورات آن به زبان SQL ترجیح دهد.

بنابراین زمانی که بیشترعملیات یک ماژول مربوط به خواندن و نوشتن اطلاعات باشد بهتر است از همان دستورات استاندارد SQL یعنی SELECT ،UPDATE ،DELETE وINSERT استفاده کرده و بی‌جهت منابع سیستم را صرف تعریف متغیرها و کلاس‌های دات‌نت ننماید. اما در ماژول‌هایی که بیشتر عملیاتشان شامل پردازش اطلاعات مثل انجام عملیات‌های ریاضی یا مقایسه اطلاعات با یکدیگر است بهتر است تا هم از امکانات برنامه‌نویسی و هم از سرعت و کارایی بالای دات‌نت در این زمینه بهره برد و ماژول‌های مذکور را با زبان‌های دات‌نت پیاده‌سازی کرد.

فهرست مطالب

مقدمه......................................................................................................................................................................................... 5

1) فصل اول : آشنایی باASP.NET, VB.NET , SQL SERVER.............................................. 16

1-1) آشنائی با ASP.NET.............................................................................................................. 17

2-1) ویژگیهای ASP.NET.............................................................................................................. 17

3-1) زبانهای برنامه نویسی در ASP.NET......................................................................................... 18

4-1) ابزارهای ASP.NET................................................................................................................ 18

5-1) مقایسه ASP.NET و ASP کلاسیک........................................................................................... 19

6-1) چرا به .NET احتیاج داریم؟................................................................................................... 19

7-1) معرفی اولیه VB.NET ............................................................................................................................................... 20

8-1) نصبVB.NET............................................................................................................................................................... 22

9-1) چگونگی نصب IIS .................................................................................................................................................... 25

10-1) جزئیات IIS ............................................................................................................................................................ 26

11-1) مدیریتIIS .............................................................................................................................................................. 28

2-1) معرفی SQL SERVER............................................................................................................................................. 29

1-2-1) Relation Database........................................................................................................................................ 29

2-2-1)Replication Services.................................................................................................................................... 29

3-2-1) Analysis Services............................................................................................................ 29

4-2-1)Reporting Service ....................................................................................................... 29

5-2-1) Management Tools.......................................................................................................................................... 29

6-2-1) بررسی امکانات و کارایی SQL SERVER ....................................................................................................... 30

7-2-1)ADO.NET ................................................................................................................................................................ 31

8-2-1) سرویس اعلان (Notification)......................................................................................... 32

9-2-1) سرویس گزارش‌ گیری...................................................................................................... 33

10-2-1) بهبودهای ایجاد شده در زبان............................................................................................ 33

11-2-1) تکنولوژی XML ............................................................................................................. 34

12-2-1) Isolation Level................................................................................................................................................ 35

13-2-1) باز هم .NET............................................................................................................... 36

2) فصل دوم .............................................................................................................................. 38

1-2) تجزیه و تحلیل سیستم ( SDLC‌)............................................................................................ 39

2-2) فاز اول : Planning............................................................................................................ 39

1-2-2) Project Initiation............................................................................................................ 39

2-2-2) Identifying Business Values........................................................................................... 39

3-2-2) System Requests....................................................................................................... 39

4-2-2) Feasibility Analysis................................................................................................... 40

5-2-2) Approral Comittlee......................................................................................................................................... 40

6-2-2) Project Management.................................................................................................. 41

3-2) فاز دوم : Analysis............................................................................................................ 41

1-3-2) Analysing Strategy.................................................................................................... 41

2-3-2) System Requriment gathering............................................................................................................ 41

3-3-2) System Proposal........................................................................................................................................... 41

4-2) فاز سوم :Design ............................................................................................................ 42

1-4-2 )Design strategy .......................................................................................................... 42

2-4-2 ) Design Architecture.................................................................................................. 42

3-4-2) Database...................................................................................................................... 42

4-4-2 )System Specification ................................................................................................ 48

5-2) فاز چهارم : Emplementation........................................................................................... 48

1-5-2)System Contruction and Test ................................................................................... 48

2-5-2) System instakation..................................................................................................................................... 48

3-5-2) Support and maintannce Plan.......................................................................................................... 48

6-2) ارتباطات جداول(Relationship)....................................................................................... 49

1-6-2) نمودارهای Activity Diagram , Class Diagram , Use case........................................ 51

2-6-2) Class Diagram مدرسه ................................................................................................................................. 51

3-6-2) Use Case Diagram ثبت نام عضو یا دانش آموز............................................................. 52

4-6-2) Use Case Diagram جستجو دانش آموز........................................................................ 53

5-6-2) Activity Diagram ثبت نام عضو جدید............................................................................. 54

6-6-2) Activity Diagram جستجو عضو جدید............................................................................ 55

7-2) دلایل داشتن وب سایت برای مدرسه.................................................................................. 56

1-7-2) معرفی خود به همه جا بدون وجود محدودیت جغرافیایی.................................................. 56

2-7-2) اطلاع رسانی 24 ساعته به مخاطبین.................................................................................. 56

3-7-2)استفاده از وب سایت به عنوان یک راه تبلیغاتی.................................................................. 57

4-7-2) از قافله عقب نمانیم.......................................................................................................... 57

5-7-2) معرفی خود به عنوان یک سازمان پاسخگو........................................................................ 58

6-7-2)آگاهی از نظرات مخاطبان................................................................................................. 58

3) فصل سوم پیاده سازی (سورس پروژه).................................................................................... 59

1-1-3) کد مربوط به فرم کلاس های مدرسه ( (Class.................................................................... 60

2-1-3) کد مربوط به فرم سطح دسترسی کاربران(composit (..................................................... 66

3-1-3) کد مربوط به فرم ورود( (login...................................................................................... 69

4-1-3) کد مربوط به فرم اصلی ( (Main.................................................................................... 73

5-1-3) کد مربوط به فرم دبیران (Teacher (.......................................................................... 75

6-1-3) کد مربوط به فرم تماس با مدرسه ((Tamas...................................................................... 79

7-1-3) کد مربوط به فرم برنامه کلاسی ( (Programclass.......................................................... 80

8-1-3) کد مربوط به فرم اطلاعات دبیران ( (Pictureteacher..................................................... 81

9-1-3) کد مربوط به فرم تصاویر سایت ( (Picture.................................................................... 82

10-1-3) کد مربوط به فرم اپراتور سایت ( (Operator..................................................................... 83

11-1-3) کد مربوط به فرم نظر سنجی ((Nazarat........................................................................... 86

12-1-3) کد مربوط به فرم دانش آموزان ((Student........................................................................ 89

13-1-3) کد مربوط به فرم درباره ما (( Aboutme......................................................................... 92

94......................................................................................................... Stoder Procedure-2-3)

2-2-3) مزیت استفاده از Stored procedureها در برنامه ها......................................................... 94

3-2-3) نحوه ایجاد Stored procedure در بانک اطلا عاتی SQL.................................................. 94

4-2-3) استور پروسیجر تعیین سطح دسترسی به صفحات سایت (accesspage)............................. 96

5-2-3) استور پروسیجر پاک کردن رکوردهای جدول کلاس (deleteclass )................................... 97

6-2-3) استور پروسیجر پاک کردن سطح دسترسی (deletecomposit)............................................ 97

7-2-3) استور پروسیجر برای حذف کردن نظرات از جدول نظرات (deletenazarat)...................... 98

8-2-3) استور پروسیجر برای حذف کردن سخن از جدول سخن (deletesokhan )........................ 98

9-2-3) استور پروسیجر برای حذف کردن اطلاعات دانش آموزان از جدول دانش آموز (deletestydent ) 99

10-2-3) استور پروسیجر برای حذف کردن اطلاعات دبیران از جدول دبیر (deleteteacher )........... 99

11-2-3) استور پروسیجر برای حذف کردن اطلاعات کاربر سایت از جدول کاربرانUSER))

( deleteusers)....................................................................................................................... 100

12-2-3) استور پروسیجر برای ورود اطلاعات به جدول کلاس ( insertclass).............................. 101

13-2-3) استور پروسیجر برای ورود اطلاعات به جدول سطح دسترسی (insertcomposit)............. 102

14-2-3) استور پروسیجر برای ورود اطلاعات به جدول نظرات (insertnazarat )......................... 103

15-2-3) استور پروسیجر برای ورود اطلاعات به جدول سخن (insertsokhan )........................... 103

16-2-3) استور پروسیجر برای ورود اطلاعات دانش آموزان به جدول دانش آموز (insertstudent). 104

17-2-3) استور پروسیجر برای ورود اطلاعات دبیران به جدول دبیر (insertteacher)..................... 105

18-2-3) استور پروسیجر برای ورود اطلاعات کاربران به جدول کاربران (insertusers )................. 106

19-2-3) استور پروسیجر برای چک کردن نام کاربری و کلمه عبور در صفحه لاگین (loginchekh ) 108

20-2-3) استور پروسیجر برای اعمال تغییرات بر روی جدول کلاس (updateclass )................... 109

4) فصل چهارم: اجرای پروژه و آموزش کاربری پروژه............................................................... 110

5)نتیجه گیری......................................................................................................................... 126

1-5) معایب سیستم دستی....................................................................................................... 126

2-5) مزایای سیستم مکانیزه..................................................................................................... 126

منابع و مأ خذ .......................................................................................................................... 128


فهرست اشکال

شکل 1-1 (نصب IIS )............................................................................................................... 26

شکل 2-1 ( جزئیات IIS ).......................................................................................................... 27

شکل 3-1 (مدیریت IIS (............................................................................................................ 28

شکل 4-2 (لیست جداول بانک اطلاعاتی)..................................................................................... 43

شکل 5-2 (Relationship 1 ).................................................................................................. 49

شکل 6-2 ( Relationship 2).................................................................................................. 50

شکل 7-2 ((Class Diagram.................................................................................................... 51

شکل 8-2 Use Case Diagram))............................................................................................. 52

شکل 9-2 (Use Case Diagram)............................................................................................ 53

شکل 10-2 Activity Diagram))................................................................................................ 54

شکل 11-2 Activity Diagram))............................................................................................... 55

شکل 12-3 (چگونگی ایجاد (Stored Procedure...................................................................... 94

شکل 13-3 (ایجاد Stored Procedure).................................................................................... 95

شکل 14-3 (نوشتن کد در Stored Procedure )........................................................................ 95

شکل 15-4 (چگونگی اجرای پروژه)............................................................................................ 111

شکل 16-4 (صفحه اجرای پروژه)................................................................................................ 112

شکل 17-4 (صفحه ورود به سایت)............................................................................................. 113

شکل 18-4 (صفحه اصلی سایت)................................................................................................ 114

شکل 19-4 (صفحه مدیریت سایت)............................................................................................. 115

شکل 20-4 (صفحه اطلاعات دانش آموزان).................................................................................. 116

شکل 21-4 (صفحه اطلاعات دبیران)............................................................................................ 117

شکل 22-4 (صفحه اطلاعات کاربران).......................................................................................... 118

شکل 23-4 (صفحه سطح دسترسی)............................................................................................. 119

شکل 24-4 (صفحه اطلاعات کلاسها)........................................................................................... 120

شکل 25-4 (صفحه امکانات دیگر سایت)..................................................................................... 121

شکل 26-4 (صفحه نظرات و پیشنهادات سایت)........................................................................... 122

شکل 27-4 (صفحه ارتباط با مدرسه)............................................................................................ 122

شکل 28-4 (صفحه برنامه هفتگی کلاسها)..................................................................................... 123

شکل 29-4 (صفحه تاریخچه مدرسه)............................................................................................ 124

شکل 30-4 (صفحه تصاویر مدرسه)............................................................................................. 125



خرید فایل


ادامه مطلب ...

انواع پستهای فشارقوی و تجهیزات آن

انواع پستهای فشارقوی و تجهیزات آن


قسمتی از متن:

کلیدهای قدرت (بریکر):

کلیدهای فشار قوی تنها یک وسیلۀ ارتباطی بین مولدها و ترانسفورماتورها و مصرف کنندها و خطوط انتقال انرژی و یا مجزا کنندۀ آنها از یکدیگر نیستند,بلکه حفاظت دسیگاهها و سیستمها الکتریکی را در مقابل جریان زیاد بار و جریان اتصال کوتاه به عهده دارند.

*شرایط و مشخصات بریکرها:

**در حالت بسته: باید در مقابل عبور جریان بار و حتی جریان شدید اتصال کوتاه از خود مقاومت قابل ملاحظه ای نشان ندهند و نیز در مقابل اثرات حرارتی و دینامیکی این جریانها در یک زمان طولانی دارای پایداری و ثبات قابل ملاحظه ای باشند

**در حالت باز : بریکرها باید قادر باشند اختلاف سطح الکتریکی موجود بین دو کنتاکت باز را بطور کاملا مطمئن تحمل نماید.

- تمام قسمتهای کلید در شرایطی که هم پتانسیل فشار را الکتریکی شبکه هستند باید در موقع قطع و یا در حالت وصل بطور کاملا مطمئن نسبت به زمین و نسبت به قطبها و تیغه های دیگر ایزوله و عایق باشند.

- بریکرها باید قادر باشند مدار الکتریکی را در زیر ولتاژ نامی ببندند( بریکرها معمولا برای ولتاژ ماکزیمم شبکه طراحی می شوند).

- بریکرها باید قادر باشند مدار الکتریکی را در ضمن عبور جریان باز کنند.

- بریکه ها باید قابلیت سرعت عملکرد بالایی در قطع و وصل مدار الکتریکی را داشته باشند.

- بریکرها محدودیت جریانی ندارند و برای بزرگترین جریانهای اتصال کوتاه ساخته می شوند.

- یکی از مشخصات مهم بریکرهای قدرت زمان تاخیر در قطع کلید است. این زمان عبارت است از حدفاصله بین لحظه فرمان قطع توسط رله مربوط و آزاد کردن ضامن قطع کلید تا خاموش شدن کامل جرقه.


فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول: انواع پستهای فشار قوی..................................................1

پستهای فشار قوی از نظر عملکرد.................................................1

پستهای فشار قوی از نظر عایق بندی...............................................2

اجزا تشکیل دهنده پستها...............................................................3

فصل دوم :تعاریف واصول کار ترانسفور ماتور..................................15

نحوه اتصال سیم پیچ ها..............................................................18

تپ چنجر..............................................................................19

سیستمهای خنک کننده ترانسها......................................................22

ترانسفورماتورهای اندازه گیری....................................................27

فصل سوم:شینه بندی ................................................................44

انواع شینه بندی.......................................................................45

آثار وقوع خطا........................................................................54

انواع رله های جریان زیاد...........................................................66

انواع تکیه گاه ومقره ها..............................................................67

فصل چهارم: مدار شکن.............................................................78

فرایند رفع اشکال خط................................................................78

انواع مدار شکن ها...................................................................82

مدار شکن های خلا..................................................................92

فصل پنجم:کدگذاری................................................................117



خرید فایل


ادامه مطلب ...

شناسایی و تعیین استفاده از روشهای مختلف تشویق و تنبه در مدارس دخترانه راهنمایی

شناسایی و تعیین استفاده از روشهای مختلف تشویق و تنبه در مدارس دخترانه راهنمایی


چکیده :

در عرصه روح – روان آدمی بخصوص در امر تعلیم و تربیت کارشناسان همه روزه در جهان ما باب نویسی را می گشایند و شیوه های تربیتی تازه تری را ارائه می دهند . تلاش ، کنکاش آنها همواره این است که نوآموزان و نونهالان و دانش پژوهان را در مسیری بهتر قرار دهند .

در این پژوهش که شناسایی و تعیین استفاده از روشهای مختلف تشویق و تنبه در مدارس دخترانه راهنمایی ناحیه 1 اردبیل است پژوهشگر نتایج زیر را بدست آورد . 40 درصد از نمونه را معلمین و تعداد 60 درصد را دانش آموزان تشکیل میدهند . تعداد 93 درصد از نمونه را پایه اول و تعداد 7 درصد را پایه دوم تحصیلی تشکیل میدهند . تعداد 90 درصد از معلمین را زنان و تعداد 10 درصد از معلمین را مردان تشکیل میدهند . تعداد 9/28 درصد را افراد فوق دیپلم و تعداد 8/57 درصد را اقراد لیسانس و تعداد 1/13 درصد را افراد فوق لیسانس تشکیل میدهند . بالاترین فراوانی مربوط به افراد دارای رشته ادبیات و اجتماعی و کمترین فراوانی مربوط به افراد دارای تحصیلات ریاضی است . بالاترین فراوانی افرادی که در پایه اول تدریس میکنند 8/12 و فراوانی افرادی که در پایه اول و دوم تدریس میکنند 2/10 درصد و فروانی افرادی که در هر چه پایه تدریس میکنند 9/76 درصد است بالاترین فراوانی افرادی که کمتر از 10 سال سابقه کار دارند 1/87 درصد و معلمینی که 10 الی 20 سال دارند 8/12 درصد است. بیشترین روش تنبیهی در مدارس راهنمایی برای دانش آموزان انجام میشود روش اطلاع رسانی به خانواده دانش آموزان است. معلمان بیشتر و دانش آموزان به تنبیه عقیده دارند. در مدارس راهنمایی از شیوه های تشویقی بیشتر استفاده شده است .

کلمات کلیدی : تشویق – تنبیه

فهرست مطالب

عنوان ...............................................................................................................................صفحه

مقدمه.... 7

بیان مساله..... 9

-اهمیت و ضرورت مساله : 11

هداف تحقیق :.. 12

فرضیه های تحقیق :.. 12.

نتایج کاربردی پژوهش... 13

پیشینه نظری تحقیق : 15

بررسی گستره نظری و سوابق پژوهشهای پیشین: 16

قسمت نخست : گستره نظری.. 17

فقه و تنبیه. 22

سلام و تنبیه کودک.. 24

دیدگاههای نظریه پردازان در زمینه انگیزش درونی.. 37

2-1 انگیزش صلاحیت.. 38

3-3- انگیزه درونی.. 41

نقش موثر تشویق و محبت در تربیت کودک.. 43

تشویق در مکتب مولانا 44

دانشمندان و تنبیه. 45

پیشینه ی عملی تحقیق. 48

انگیزه های نامطلوب در تنبیه. 49

وظایف و محدودیت ها 52

جانشین های تنبیه. 55

عواقب تنبیه بدنی.. 58

مدرسه و تربیت.. 60

روش اجرای پژوهش... 66

محتوای پرسشنامه. 68

بخش اول آمار توصیفی.. 72

بخش دوم آمار استنباطی.. 79

بحث و نتیجه گیری.. 83

محدودیت ها 84

پیشنهادات.. 85



خرید فایل


ادامه مطلب ...

شناخت و فراشناخت

شناخت و فراشناخت

مقدمه :

شناخت و فراشناخت از جمله مقولاتی هستند که در اکثر فعالیت هایمان با آنها سر و کار داریم . در این پژوهش سعی بر این بوده که این دو مقوله را بیشتر شرح دهیم . شناخت ، مفهومی است که از دیر باز مورد توجه انسان و مخصوصا” کسانی که در امر یادگیری فعالیت دارند ، بوده و هست .

بعد ها کلمه «شناخت» و « روان» با هم ترکیب شدند و روانشناسی شناختی را به وجود آوردند . حوزه ای که روز به به طرفدارن آن افزوده میشود. بنابراین سعی کرده ایم برخی نظریات روانشناسی شناختی را نیز ذکر کنیم . فرایند های شناختی مثل توجه ، ادراک ، تفکر ، تصمیم گیری و … را به مفید توضیح داده ایم و سعی بر این بوده که ماهیت این مفاهیم و ارتباطی که با شناخت دارند، بیشتر مورد بحث قرار بگیرد . برخی از این فرآیندها از اهمیت بیشتری برخوردار بوده اند. بنابراین آنها را به طور مبسوط تر توضیح داده ایم . راهبردهای شناختی نیز بخشی از این پژوهش را به خود اختصاص داده اند . مهمترین راهبردها شناختی یعنی تکرار، بسط معنایی و سازماندهی در این بخش توضیح داده شده اند .

بخش دوم این پژوهش به فراشناخت اختصاص دارد . مفهوم جدیدی که از عمر آن بیشتر از 30 سال نمی گذرد و کتب تالیفی راجع به فراشناخت چه لاتین و چه فارسی محدود می باشند، مخصوصا” به زبان فارسی هیچ کتاب معتبر اختصاصی راجع به این مفهوم وجود تدارد . ولی با این حال برخی کتب تربیتی و شناختی به طور پراکنده و مختصر به این مفهوم پرداخته اند که هریک فقط به یکی از جنبه های آن اشاره کرده اند. در این جا سعی کرده ایم جنبه ها مختلف و پراکنده فراشناخت رانظم ببخشیم . بنابراین ابتدا از تاریخچه ، محدود نظر یاتی که راجع به فراشناخت وجود داشته اند را توضیح داده ایم . نظریه فلاول که مهمترین نظریه فرا شناختی محسوب میشود تقریبا” به طور کامل توضیح داده شده است .

فرآیندهای فراشناختی را به طور اجمالی توضیح داده ایم و رابط فراشناخت و تفکر انتقادی نیز مورد بحث قرار گرفته است . در بخش بعدی مهمترین راهبردهای فراشناختی یعنی برنامه ریزی ، کنترل و نظارت و نظم دهی را توضیح داده ایم .

روش تحقیق

روش انمجام این پژوهش ، روش توصیفی از نوع کتابخانه ای (آرشیوی ) می باشد. در این نوع مطالعات، پژوهشگر در تولید اطلاعات ، هیچگونه نقشی نداشته، بلکه داده هایی که قبلا” در بانک اطلاعاتی موجود بوده را به شکل منسجمی گرد آوری کرده و به یک روال منطقی ومنظم ارائه می دهد . این نوع مطالعات می تواند بر روی پدیده های طبیعی یا اطلاعات مربوط به دادگاهها و مفاهیم علمی صورت بگیرد .

از نظر هاف نیز این پژوهش در زمره پژوهش های بنیادی قرار میگرد که هدف اساسی این نوع تحقیقات آزمون نظریه ها، تعیین روابط بین پدیده ها و افزودن به مجموعه دانش در یک زمینه خاص است و هیچگونه کاربرد بلافاصله ای برآن مترتب نیست .

تاریخچه شناخت

مشخص کردن دقیق هر زیمنه ای از تحقیق مشکل است ، و اگر پرسیده شود کی روانشاسی شناختی شروع شد، روانشناسان شناختی ، دامنه وسیعی از داده های متنوع را پیشنهاد خواهد کرد ( R eisberg 2001 ) .

از نوشته های اولیه می توان به ترسیم مطالب شگفتی در مورد دانش پرداخت. نظریه های اولیه به جایگاه تفکر و حافظه علاقمند بودند، نوشته های هیرو گلیفی مصر ناظر بر اینکه مولفان آنها معتقد بودند که مکان دانش قلب است (سولسو 1991/ترجمه ماهر 1381) .

مساله بازنمایی ذهنی نیز از سوی فلاسفه یونانی و در زمینه آنچه امروزه به عنوان ساختار و فرآیند شناخته میشود مورد بحث قرار گرفته است . بحث در مورد ساختار فرآیند تا قرن نوزدهم جنبه مسلط داشت و مرکز علاقه ، طی سالها از ساختار به فرآیند و بالعکس تغییر می کرد (همان منبع )

برای افلاطون تفکر برپایه تحریک ناشی از هریک از احساس ها استوار بود، چون هر حسی کنش ویژه ای دارد لذا بر طبق مفهوم سازی افلاطون ، ادراک انسانی و بازنمایی جنبه ای خاص از محیط المثنائی خود را در جهان مادی دارد . ارسط مدعی بود که ذهن انسان بر روی ادراک اشیاء عمل می کند، لذا درک شی مثلا” یک میز بر اساس توانمندی ذهن برای تجربه میزهای بسیار استخراج مفهوم میز از آن تجارب محتمل میگردد. ارسط دو ایده دیگر نیز ابراز داشت که تاثیر مهمی بر روتنشناختی سنتی بر جای نهاد: 1- اصل تداعی گرایی، که برطبق آن ایده ها در ذهن بر اساس مجاورت ، مشابهت و تضاد پیوند می یابند . 2- قواعد منطق که بر طبق آن حقیقت ناشی از استدلال قیاسی یا استقرایی است . ایده های ارسط بویژه در مقابله با ایده های افلاطون شبیه به مفهوم ما در باب فرآیند است ، در حالیکه ایده ها ی افلاطون به مفهوم ساختار نزدیکتر می نمایند. فلاسفه و الهیون عصر روشنگری معمولا” معتقد بودند که محل دانش در مغز است و برخی کوشیدند محل آنرا از نظر گرافیکی مشخص کنند. آنها معتقد بودند که دانش از طریق حواس فیزیکی کسب می شود اما همچنین ناشی از منابع الهی نیز می باشد در طول قرن هیجدهم وقتی روانشناسی فلسفی به نقطه ای رسید که درآن روانشناسی علمی توانست نقشی قبول کند، تجربه گرایان انگلیسی – بر کلی ، هیوم و جمیز میل و پدرش جان استوارت میل – ابراز داشتند که بازنمایی ذهنی سه نوع است : 1- رویدادهای مستقیم (یا ادراک واقعیت) ، 2- کپی های کم رنگ از ادراکات یا آنها که در حافظه ذخیره می شوند ،3- تبدیل این کپی های کم رنگ چون تفکر متداعی (هیوم در سال 1948) در مورد توانایی دورنی چنین می گوید: « برای شکل دادن هیولاها و دیگر اشکال و ظواهر نامتجانس اقدام به تخیل ، پر دردسر تر از درک طبیعی ترین و آشناترین اشیاء نیست (همان ).

در پایان نیمه اول نوزده نظریه های مربوط به بازنمایی مربوط به بازنمایی ها دانش با اهمیت تلقی می شدند . یک جریان به رهبری و ونت در آلمان و ادوارد تیچنر در آمریکا شکل گرفت که بر ساختار بازنمایی ذهنی تاکید می کرد و جریان دیگر به رهبری فرانتس بر نتانو ایجاد شد که برفرآیند ها یا اعمال تاکید می ورزید . بر نتانو بازنماهای درونی راهستی های ایستا ، با ارزش ناچیز در روانشناسی دانست .

او به مطالعه اعمال شناختی ، مقایسه کردن ، داوری کردن و احساس کردن پرداخت که از نظر او موضوع مناسب روانشناسی می باشند(همان).

در همین زمان در امریکا ویلیام جیمز موضوع روانشاسی را تجربه ما در باب اشیاء خارجی می دانست . شاید مستقیم ترین پیوند با روان شناسی شناختی مدرن ، دیدگاه او درباره حافظه باشد که در آن هم ساختار و هم فرآیند نقش مهمی ، ایفا می کنند (همان) .

داندرز و کاتل معاصران جیمز ، با استفاده از ادراک ، نمایش های دیداری کوتاه بعنوان ابرازی جهت تعیین زمان لازم برای عملیات ذهنی به آزمایشاتی شناختی خوانده می شود مربوط است . به نظر می رسد که تکنیک موضوع مطالعه ، روشهاو حتی تعبیر و تفسیر نتایج این دانشمندان ظهور این علم را در نیمه قرن پیش بینی کرده بود (همان ).

رواننشناسی شناختی یکی از دیدگاههای نظری است و مدعی است که هدف روانشناسی علمی ، مشاهده رفتار به منظور استاناج ، درباره عوامل نامشهود و زیر بنایی است که ممکن است تعیین کننده اعمال مشهود باشد در روانشناسی شناختی از مشاهدات ، استفاده می شود تا استنتاجهایی درباره عواملی همچون تفکر ، زبان ، معنا و صورتهای ذهنی انجام گیرد. روانشناسی روزمره ، روانشناسی شناختی است (گلاورو بروبنگ 1990 خرازی 1377).

شاید هیچ رویداد واحدی نشانه پایان دوران مکتب تداعی و آغاز انقلاب شناختی در دوران شناسی آمریکایی نبوده است . انقلاب شناختی حداقل در آغاز روندی آرام داشت. بدون شک « زمان آن فرا رسیده بوده .» زیرا روانشناسان امریکایی روز به روز با دیدن محدودیت های نظری و روش رفتار گرایی ناامید تر می شدند تحقیقات زبان شناسان درباره طبیعت تکوین زبان شواهدی را به ضد دیدگاه محیط گرایی تند رویی که رفتار گرایی پیشنهاد می کرد ، فراهم آورد عامل مهم دیگر ظهور رایانه بود، که هم استعاره ای معتبر برای پردازش اطلاعات توسط انسان عرضه کرد و هم ابراز مهمی را برای کشف فرایندهای شناختی انسان در اختیار محققان قرار داد. فراتر از این گرایش عمومی آثار تعدادی از افراد در هدایت روانشناسی به سمت انقلاب شناختی اشکارا نقش حیاتی داشته است . برای نمونه کتاب اصول روانشناسی که توسط ویلیام جیمز در سال 1890 منتشر شد فصل هایی درباره توجه، حافظه ، تصویر – ذهنی و استدلال را در می گرفت ، و لفکانگ کهلر ذهنیت میمونهای انسان نما را در سال 1925 منتشر کرد که فرایندهای رایج در تفکر پیچیده را بررسی نموده است ، او و سایر روانشناسان گشتالت بر فهم ساختاری تاکید داشتند ، این توانایی که برای فهمیدن کیفیت یک شی بهتر است کل اجزاء با هم باشند . کتاب دیگری که تاثیر عمده ای در شکل گیری روانشناسی شناختی داشته است . « رفتارگرایی» بود که در سال 1924 بوسیله جان بی واستون منتشر شد. حرف اصلی این کتاب این بود که روانشناسان باید آن چیزی را که به طور مستقیم در رفتار شخص می توانند مشاهده کننده فقط به مطالعه آن بپردازند وانسون از رویکرد S - R حمایت می کرد که در آن آزمایشگران چگونگی پاسخ فرد به یک محرک را اندازه می گیرند . رویکرد محرک – پاسخ با دیدگاه واتسون سازگار بود. چون محرک و پاسخ دو چیز قابل مشاهده بودند ؛ مشکل این رویکرد این بود که آن چیزی که شخص با حاضر کردن اطلاعات در مقابل محرک ها انجام می داد به طور واقعی قابل مشاهده و آشکار نبود، به این منظور رویکرد پردازش اطلاعات سعی کرد که چگونگی اینکه یک شخص اطلاعاتش را بین محرک و پاسخ منتقل می کند را شناسایی نماید (همان ).

برخی از مولفان به کتاب روانشناسی شناختی اثر اولویج نیز در سال 1967 اشاره می کنند که نخستین تعریف را از حوزه جدید روانشناسی شناختی عرضه کرد یا حتی قبل از آن از اثار بروند با دیوید آزوبل نام می برند که بر ساختاری بودن شناخت تاکید داشتند . برخی دیگر نقطه آغازین را مقاله 1956 میلر «نمره سحرآمیز هفت به اضافه یا منحای دو » برخی از محدودیتها ی ظرفیت ما در پردازش اطلاعات می دانند.با پایه گذاری مرکز مطالعات شناختی روارد در سال 1960 توسط میلر و برونر را مبداء این حرکت می گیرند . بسیاری از مولفان جنگینتر در مجله روانشناسی آمریکایی در سال 1974 را شروع گرایش شناختی ذکر می کنند که در آن تفاوتهای اساسی بین تعداد زیادی از تحقیقات مربوط به درگیری طوطی وار که او و دیگران در طول یک نسل انجام داده بودند با آنچه خود آنها در چارچوب الگوی برجسته جدید شناختی انجام داده اند، مقایسه شده است . برخی دیگر در مقاله چارچوب توسط ماروین مینسکی 1975 را نام می برند که درآن خصوصیات لازم برای دستگاه بینایی به منظور تمیز اشیاء ساده تشریح شده است این مقاله بر کارکرد حیاتی ساختارهای ذهنی در تفکر و تصمیم گیری انسان تاکید کرده است به موضوعی که دیگران نیز آنرا در مفهوم ذیربط « نسخه ها »و« طرحواره ها» منعکس کرده اند. (همان ).

چندین سال قبل از شروع انقلاب شناختی در روانشناسی ، روانشناس یادگیری ، ادوارد تولمن (1923) گفت: که آنچه موشها در ماز می آموزند بیشتر یک نقشه از مسیر است تا مجموعه ای از پیوند های S _ R . تولمن با اجرای مجموعه آزمایشات اصیلی که درآن یک موش آموزش می دید ، غذا را با دنبال کردن یک مسیر پر پیچ و خم واحد پیدا کند، دریافت که وقتی به حیوان فرصت می دهیم مستقیما” به سوی غذا برود ، وان آن را می یابد. رفتن مستقیم به سوی مکان غذا بیشتر پیگیری راه اصلی است. بر طبق تعبیر و تفسیر تولمن حیوان به تدریج تصویری از محیط بدست می آورد که بعد ها برای یافتن هدف مورد استفاده قرار می گیرد، این تصویر یک نقشه شناختی خوانده شد . موشها در آزمایش های تولمن توانمندی خود را در مورد یک نقشه شناختی با رسیدن به هدف از نقاط مختلف شروع نشان دارند. این نقشه درونی در واقع شیوه باز نمودن اطلاعات در مورد محیط آنها بود. پژوهش تولمن مستقیما” مورد توجه روانشناسان شناختی مدرن واقع شده ولی فرض های او در باب نقشه های شناختی در حیوانات اشتغال ذهنی روانشناسان معاصر را در مورد نحوه بازنمایی دانش در ساختار شناختی موجب گردید (سولسو1991/ ترجمه ماهر 1381).

ناکامی رفتارگرایی :

رفتار گرایی که معمولا” پاسخ های آشکار به محرک ها را مورد مطالعه قرار می داد، قادر به توضیح تنوع رفتار انسانی نشد، بنابراین معلوم بود که فرآیند های ذهنی درونی که به طور ملموس به محرک های بلافصل مربوط می شود، بر رفتار تاثیر می گذارد. برخی فکر می کردندکه می توان این فرایندهای درونی را تعریف کرده و در یک نظریه کلی در باب روانشناسی شناختی ادغام نمود.

مقدمه

روش تحقیق

بخش اول :شناخت

تاریخچه شناخت

نظریه های شناختی

ـ نظریه شناختی جورج کلی

ـ نظریه اسناد

ـ نظریه ناهماهنگی شناختی فستینگر

نظریه های شناختی عاطفه

ـنظریه شاختر

ـ نظریه لازاروس

ـ نظریه واینر

ـ نظریه میشل

ـ نظریه شناختی پیازه

ـ نظریه رشد شناختی اجتماعی ویکوتسکی

ـ نظریه رشد شناختی برونر

تعریف شناخت

فرایندهای شناختی

1ـ توجه

2ـ ادراک

3ـ تفکر

4ـ تصمیم گیری

5ـ حل مساله

6ـ حافظه

7ـ زبان

راهبردهای شناختی

ـ تکرار یا مرور

ـ بسط یا گسترش معنای

ـ سازماندهی

بخش دوم : فراشناخت

تاریخچه فراشناخت

نظریه های فراشناخت

ـ نظریه فرا شناختی فلاول

ـ نظریه فراشناختی کلیو

ـ نظریه های دیگر در باب فراشناخت

تعریف فراشناخت

فرایندهای فراشناختی

ـ دانش فراشناختی

ـ تنظیم و کنترل

ـ فراشناخت و هوش

ـ فراشناخت و آموزش راهبرشناختی

ـ فراشناخت و تفکر انتقادی

ـ نتیجه گیری و بحث

راهبرد های فراشناختی

ـ برنامه ریزی

ـ کنترل و نظارت

ـ نظم دهی

محدودیت های تحقیق

فهرست منابع فارسی

فهرست منابع انگلیسی



خرید فایل


ادامه مطلب ...

پروپوزال شرع به جرم در قانون مجازات اسلامی

پروپوزال شرع به جرم در قانون مجازات اسلامی


بیان مسأله اساسی تحقیق به طور کلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبه‏های مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق) :

شروع به جرم که یکی از موضوعات مهم حقوق جزای عمومی می باشد مانند هر پدیده حقوقی دیگر امری اعتباری است و براساس دکترین حقوقی و رویه قضایی غالب کشورها از جمله ایران، مرحله ای از رفتار مجرمانه است که به دلیل دخالت عامل خارجی، جرم تحقق پیدا نمی کند. این موضوع بعنوان یک واقعه (پدیده)حقوقی دارای شرایط و ارکانی است که در دکترین و رویه قضایی پذیرفته شده است و ان میزان از عملیات اجرایی جرم که حاکی از حالت خطرناک مرتکب آن است غالبا موجب مفسده اجتماعی می گردد و با توجه به اینکه یکی از علل تعزیر، ارتکاب اعمال مفسده آور است، حکومت اسلامی میتواند ان را جرم و قابل مجازات اعلام کند. و تطبیق شروع به جرم قانون جدید ایران با کشور انگلستان است.

د - اهمیت و ضرورت انجام تحقیق (شامل اختلاف نظرها و خلاءهای تحقیقاتی موجود، میزان نیاز به موضوع، فواید احتمالی نظری و عملی آن و همچنین مواد، روش و یا فرآیند تحقیقی احتمالاً جدیدی که در این تحقیق مورد استفاده قرار می‏گیرد:

بررسی اینکه آیا شروع به جرم در قانون مجازات اسلامی و لایحه جدید قانون مجازات اسلامی با قانون انگلستان در چه مورد شباهت و تفاوت دارد و اعمال آن در آن کشورها چگونه چگونه است چون شروع به جرم مرحله ای میان مباح و ممنوع است مرحله ای حساس که باید ضوابطی دقیق و صریحی برای آن پیش بینی شود تا مرزهای فضای آزاد و کنترل شده مشخص شود و حقوق افراد مورد سوء استفاده نهادهای عدالت کیفری قرار نگیرد پس تفکیک بین مرحله مقدماتی و ارتکاب جرم تام، مستلزم شناخت مفهوم شروع به جرم است که در فاصله ی این دو مرحله قرار می گیرد این تفکیک به لحاظ فقد وصف مجرمانه برای رفتارهای مقدماتی بعید از جرم در حفظ حقوق افراد در مقابل تعقیب بی جهت و نیز حقوق جامعه در تعقیب رفتارهای مضر از اهمیت به سزای برخوردار است. و اگر در این خصوص نقض های بر قانون ما وارد است با توجه به قانون انگلستان نظریه های خود این نقایص را به طور عمده نشان بدهیم و در خصوص آن در قانون خود این نقیص ها را بر طرف کنیم.



خرید فایل


ادامه مطلب ...

شبکه بی سیم

شبکه بی سیم

مقدمه

نیاز روز افزون به پویایی کارها ، استفاده از تجهیزاتی مانند تلفن همراه ، پیجرها و ...بواسطه وجود شبکه های بی سیم امکان پذیر شده است.

اگر کاربر یا شرکت یا برنامه کاربردی خواهان آن باشد که داده و اطلاعات مورد نیاز خود را به صورت متحرک در هر لحظه در اختیار داشته باشند شبکه های بی سیم جواب مناسبی برای آنها ست.

این مقاله دربخش‌های مختلفی ارائه میشود، در بخش حاضر فقط به بیان کلیاتی در رابطه با شبکه‌های بی‌سیم و کابلی پرداخته شده، در بخش‌های بعدی به جزئیات بیشتری در رابطه با شبکه‌های بی‌سیم خواهیم پرداخت.

تشریح مقدماتی شبکه های بی سیم و کابلی

شبکه های محلی[1] برای خانه و محیط کار می توانند به دو صورت کابلی[2] یا بی سیم [3] طراحی گردند . درابتدا این شبکه ها به روش کابلی با استفاده از تکنولوژی اترنت [4]طراحی می شدند اما اکنون با روند رو به افزایش استفاده از شبکه های بی سیم با تکنولوژی وای-فای[5] مواجه هستیم .

در شبکه های کابلی (که در حال حاضر بیشتر با توپولوژی ستاره ای بکار می روند ) بایستی از محل هر ایستگاه کاری تا دستگاه توزیع کننده (هاب یا سوئیچ ) به صورت مستقل کابل کشی صورت پذیرد(طول کابل ازنوع CAT5 نبایستی 100 متر بیشتر باشد در غیر اینصورت از فیبر نوری استفاده میگردد) که تجهیزات بکار رفته از دونوع غیر فعال[6] مانند کابل ، پریز، داکت ، پچ پنل و.......... . و فعال [7]مانند هاب ،سوئیچ ،روتر ، کارت شبکه و........... هستند .

موسسه مهندسی[8] استانداردهای 802.3u را برای اترنت سریع [9]و 802.3ab و802.3z را برای ( مربوط به کابلهای الکتریکی و نوری [10]) در نظر گرفته است.

شبکه های بی سیم نیز شامل دستگاه مرکزی [11] می باشد که هر ایستگاه کاری می تواند حداکثر تا فاصله 30 متر ی آن (بدون مانع ) قرار گیرد.

شبکه های بی سیم [12] یکی از سه استاندارد ارتباطی وای فای زیر را بکار می برند:

802.11b که اولین استانداردی است که به صورت گسترده بکار رفته است .

802.11a سریعتر اما گرانتر از 802.11b می باشد.

802.11g جدیدترین استاندارد که شامل هر دو استاندارد قبلی بوده و از همه گرانتر میباشد.

هر دونوع شبکه های کابلی و بی سیم ادعای برتری بر دیگری را دارند اما انتخاب صحیح با در نظر گرفتن قابلیتهای آنها میسر می باشد.



[1] LAN

[2] Wired

[3] Wireless

[4] Eternet

[5] Wi-Fi

[6] Passive

[7] Active

[8] IEEE

[9] Fast Eternet

[10] Gigabit eternet

[11] Access Point

[12] Wlan

فهرست مطالب

مقدمه. 1

عوامل مقایسه. 2

نصب و راه اندازی.. 2

هزینه. 3

قابلیت اطمینان. 3

کارائی.. 3

امنیت... 4

انواع شبکه های بی سیم.. 5

سه روش امنیتی در شبکه های بی سیم.. 5

بلوتوث... 7

مبانی شبکه های بی سیم.. 8

شبکه بی سیم چگونه کار می کند؟. 9

نگهداری و امنیت... 11

Wired Equivalent Privacy. 12

Service Set Identifire. 13

ارزان، مطمئن، انعطاف پذیر. 13

شبکه بی سیم چیست؟. 16

چرا شبکه بی سیم را بکار گیریم؟. 16

معماری.. 17

مدیریت... 17

امنیت... 18

ابزار کار شبکه بی‌سیم خانگی.. 19

حداقل شرایط نگهداری از یک سرویس گیرند کابلی.. 20

از نرم افزار دائمی‌ فعلی نگهداری کنید. 20

دستیابی به نقطه دسترسی‌تان را امن کنید. 21

انتشار SSIDرا غیر فعال کنید. 21

استفاده از رمزگذاری WEP. 21

کنترل دسترسی بوسیله نشانی دامنه (IP) 23

یک DMZ یا شبکه چندگانه نصب کنید. 24

مانند یک نفوذگر عمل کنید. 24

همیشه مراقب باشید. 25

نتیجه گیری.. 25

مقدمه. 27

کار مربوطه. 30

ساختار. 33

یا تنظیم کننده پنجره. 34

یا تنظیم کننده پنجره slatic. 37

تنظیم کننده پنجرهدینامیک.... 38

تنظیم کننده پنجره با بافر یا میانگین ACK.. 39

بحث... 40

اجرا روی جریان های TCP با طول عمر طولانی.. 42

بازده در مقابل اندازه بافر یا میانگین (کاربرد مجدد) 43

بازده در مقابل بافر (چند کاربری) 44

بازده در مقال RTT. 45

بازده در مقابل تاخیر سیمدار. 46

تاخیر زیانهای تراکم و راندوم. 48

بحث... 50

تفاوت جریان کوتاه. 51

برنامه ریزی درون کاربری یا اینترایوز intrauser (زمان بندی) 52

Interuser scheduler زمان بندی کننده اینتریوزر. 53

PF scheduler زمان بندی کننده PF. 53

PF- SP scheduler ¬ زمان بندی کننده PF –SP. 54

PF- RP scheduler زمان بندی کننده PF- RP. 55

ارزیابی.. 56

نتیجه گیری.. 59

مهندسی انتقال TCP و مکانیسم های ارسال مجدد برای شبکه های بی سیم.. 61

مقدمه. 61

مفهوم اندازه و ارسال های مجدد TCP. 65

تاییدهای جزیی و تاییدهای تکراری متوالی.. 69

ارسال مجدد قطعات گمشده. 70

انتقال قطعه جدید. 71

ارزیابی های عملکرد. 74

مقیاس عملکرد. 74

عملکرد با پنج اتصال TCP. 77

عملکرد با پنجاه اتصال TCP. 80

نتیجه گیری.. 81



خرید فایل


ادامه مطلب ...

سیاست جنایی تقینی ایران در قبال بیماران روانی بزهکار-بزه دیده

سیاست جنایی تقینی ایران در قبال بیماران روانی بزهکار-بزه دیده

چکیده

رویکرد قانون جدید، پیش‌بینی مجازات حبس و مشمول دانستن برخی درجات آن در جایگزین‌های سنتی و نوین مجازات سالب آزادی می‌باشد، بدون اینکه از معیارهای اصولی تبعیت کند. تدوین‌کنندگان قانون مجازات اسلامی بر این تدرّج آثاری بار نموده‌اند و نسبت به برخی درجات، مجرم را مستحق اعمال جایگزین‌های حبس از جمله تعویق صدور رای، تعلیق اجرای آن، نهاد آزادی مشروط و نیمه‌آزادی و حتی مجازات‌های جایگزین حبس دانسته‌اند. همان‌طور که ذکر شد یکی از آثار درجه‌بندی تعزیرات، قابلیت اعمال نهادهای جایگزین حبس می‌باشد که در راستای حبس‌زدایی از قوانین کیفری است. به‌نظر می‌رسد متولیان تهیه این قانون در برخی موارد از حبس‌زدایی عدول کرده و سیاست حبس‌زایی را در پیش گرفته‌اند. در واقع قانونگذار در اینجا اقتصاد قانون‌نویسی را که به حداقل رساندن ایرادات قانون می‌باشد، نادیده گرفته و این امر می‌تواند بازخورد منفی در رویه عملی به‌دنبال داشته باشد از جمله اینکه در نهاد تعلیق اجرای مجازات صرفاً درجات خاصی از تعزیر را مشمول این نهاد می‌داند. این در حالی است که در قانون مجازات اسلامی سابق، کلیه جرائم تعزیری و بازدارنده تحت شرایطی قابلیت تعلیق را دارا بودند. از سوی دیگر در مواردی که در قانون فعلی مجازات جرمی دارای حداقل و حداکثر بوده و در حداقل، تعزیرات درجه پایین و در حداکثر، تعزیرات درجه بالا را شامل می شود، جهت انطباق با قانون جدید، باید مشمول درجه بالا قرار گیرد و این یعنی کاهش امکان استفاده از نهادهای ارفاقی به‌واسطه یک تبصره!!! نتیجه این امر حبس‌زایی کلان و گسترده می‌باشد؛ یکی از اثرات این شکل از درجه‌بندی عدم قابلیت اجرای برخی از نهادهای پیش‌بینی شده در قانون جدید است و به واسطه داخل شدن در تعزیرات درجه بالاتر، از شمول نهادی مثل تعویق صدور رای، تعلیق اجرای مجازات و نهاد نیمه‌آزادی خارج می‌شود و این یعنی عدم تطابق با هدف تدوین‌کنندگان آن، که حبس‌زدایی از مجازات‌هاست. لذا درجه‌بندی تعزیرات شیوه ابداعی در قانون مجازات اسلامی می‌باشد که تدوین‌کنندگان آن با اقتباس از حقوق جزای عمومی فرانسه پیش‌بینی نموده و آثاری همچون مرور زمان، تعلیق صدور رأی و اجرای آن و ... را بر آن بار کرده‌اند. از اقدامات قابل توجه در قانون جدید رویکرد حبس-زدایی است که می‌تواند علاوه بر کاستن از هزینه‌های نگهداری زندانیان، شرایط مساعدتری را جهت بازاجتماعی شدن مجرمین فراهم سازد. اما باید گفت که در این زمینه بررسی لازم برای اعمال این درجه‌بندی صورت نگرفته و با تطبیق قانون مجازات سابق با این درجات در ماده 215، در سطح وسیعی با تشدید مجازات‌های حبس مواجه خواهیم بود. لذا در این تحقیق سعی بر این است که به این امر مهم دست یابیم که درجه‌بندی تعزیرات از جمله حبس در قانون تا چه حد با هدف حبس‌زدایی مطابقت داشته یا اینکه برخلاف ظاهر آن صرفاً به سمت سیاست سخت‌گیری پیش رفته است؟ با توجه به اینکه پایان‌نامه پیش‌ رو سعی در بررسی آثار درجه‌بندی تعزیرات در قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 دارد و تاکنون هم در مورد آن تألیفات مفصلی نگارش نیافته است و با توجه به اینکه بررسی نوآوری‌های قانون در باب درجه‌بندی حبس، بحثی نو محسوب شده، و آینده اجرایی این قانون را با مشکلات عدیده کمبود فضای کافی برای زندانیان و عدم امکان بررسی دقیق شرایط ارتکاب جرم و اتخاذ تدبیر مناسب در زندان از سوی مسئولین، در پی خواهد داشت لذا نگاه انتقادی به این سیاست کیفرانگاری دارای جنبه نوآوری خواهد بود.

کلمات کلیدی: تعزیرات، مجازات، سالب آزادی،قانون مجازات اسلامی

فهرست مطالب

چکیده 1

بیان مسئله. 3

اهداف.. 6

روش شناسی پژوهش... 6

مفهوم مجازات.. 7

طبقه بندی مجازات.. 8

درجه بندی در مجازات های تعزیری.. 8

مجازات‌های تعزیری به‌جز حبس و جریمه. 11

طبقه بندی مجازاتها بر مبنای هدف اجتماعی.. 12

الف- اهداف مجازات از نظر اسلام. 12

1.اصلاح مجرمین.. 13

2.ارعاب دیگران. 13

3.جلو گیری وپیشگیری از ارتکاب جرم. 13

ب- اهداف مجازات از نظر حقوق عرفی.. 13

1.هدف سودمندی.. 14

2- هدف اخلاقی.. 14

3- هدف اصلاحی.. 14

طبقه بندی مجازات بر مبنای شدّت وخامت آن. 15

الف- انواع مجازات در قانون مجازات عمومی سابق. 15

ب- انواع مجازات در قانون مجازات اسلامی.. 15

1-حدود. 16

2- قصاص... 16

3- دیات.. 17

4- تعزیرات.. 18

5- مجازات های بازدارنده 19

طبقه بندی مجازات برمبنای نسبت آنها با هم. 20

الف- مجازاتهای بدنی.. 20

1-مجازات اعدام. 21

2- مجازات شلاق. 21

ب-مجازات سالب آزادی.. 22

1- معایب زندان. 23

ج-مجازاتهای محدود کننده آزادی.. 24

سیاست تقنینی و قضایی اسلام درباره زندان. 24

ایرادات وارد بر حبس های کوتاه مدت.. 25

آثار نامطلوب زندان بر خانواده زندانی.. 27

درجه بندی مجازات های تعزیری.. 28

منابع. 34



خرید فایل


ادامه مطلب ...