ساخت و ساز پایدار در ارتباط با معماری سنتی ایران
انسان همواره در طول تاریخ سعی مینماید به منظور ایجاد سرپناهی امن برای سکونت، آن را با محیط پیرامون خود هماهنگ سازد تا بتواند شرایط مناسبی برای ادامة حیات خویش ایجاد کند و درحقیقت شرایط جغرافیایی، اقلیمی نیز در شکل گیری این فضای زیست، دخالت مستقیمی دارد. در ایران به علت دارا بودن، چهار اقلیم متفاوت گرم ومرطوب، گرم و خشک، معتدل و مرطوب و سرد، معماریهای متفاوتی (به ویژه در طراحی مسکن بومی) هماهنگ با اقلیم بوجود آمده که در چنین فضاهای ساخته شدهای، به کارگیری مصالح بومی که کمترین تأثیر نامطلوب برمحیط را دارند و همچنین کاهش میزان انرژی مصرفی با استفاده از مصالح محلی، موجب پایداری محیط زیست و افزایش دوام بناها گردیدهاند. از این رو در این مبحث، سعی برآن است تا بتوانیم معماری بومی ایران را در اقلیمهای متفاوت باتوجه به پایداری محیط و صرفهجویی در مصرف انرژی بررسی نموده و معایب معماری جدید در هر اقلیم را از نظر مواردی همچون به کارگیری مصالح ناهماهنگ با شرایط منطقه، طراحی نامناسب بنا ، عدم صرفهجویی در مصرف انرژی و تخریب محیط به صورت اجمالی مورد ارزیابی قرار دهیم. در انتها به جمع بندی و ارائه راهبردهایی در صرفهجویی انرژی در ساختمان باتوجه به فنآوری جدید میپردازیم.
1ـ1ـ طرح مسئله
چگونگی برخورد با طبیعت ومعماری در آن، واکنشی است که هر انسانی در نقاط مختلف کرة زمین داشته و خواهد داشت و معماری با ارزش باقی مانده از دوران گذشته نشان دهندة فائق آمدن او به صورت کامل یا ناقص بر عواملی همچون مسائل اقلیمی ، آب و هوا و… میباشد. از اینجاست که ما شاهد معماری بومی گوناگونی در کشورهای مختلف جهان همخوان با اقلیم و فرهنگ میباشیم که ویژگیهای خاص منطقة خود را نشان میدهند. در ایران به علت دارا بودن شرایط گوناگون اقلیم و فرهنگ، ویژگی خاصی دارد و معماریهای متفاوتی هماهنگ با اقلیم در آن بوجود آمده است. لذا به منظور بررسی معماری سنتی هر اقلیم، به ویژه طراحی مسکن بومی، نکاتی را مدنظر قرار دادهایم که شامل موارد ذیل میباشند :
الف ـ خصوصیات اقلیمی هر منطقه چه تأثیری بر معماری آن منطقه خواهد گذاشت؟
ب ـ نحوة به کارگیری مصالح بومی و انرژی های قابل تجدید درمعماری هر منطقه باتوجه به شرایط اقلیمی به چه صورت میباشد ؟
ج ـ آیا در ساخت و سازهای هر منطقه حفظ محیط زیست و صرفهجویی در مصرف انرژی مورد توجه قرار میگیرد؟
روشی نوین برای کنترل ازدحام در شبکه های حسگر بیسیم
سئوال اصلی تحقیق: (مسئله تحقیق)
امروزه شبکههای بیسیم حسگر جایگاه ویژهای در شبکههای کامپیوتری پیدا کردهاند؛ از سوی دیگر پروتکل TCP یکی از پروتکلهای محبوب و پرکاربرد میباشد، اما طراحی این پروتکل به گونهای است که برای شبکههای سیمی مناسب میباشد و در در شبکههای بیسیم کارایی خود را از دست میدهد. دلیل این امر این است که در شبکههای سیمی گم شدن هر بسته را میتوان ناشی از ازدحام دانست و با هر گم شدن بسته،TCP اقدام به کاهش نرخ انتقال فرستندهها میکند؛ اما در شبکههای بیسیم علاوه بر ازدحام عوامل دیگری چون کیفیت پایین کانال ارتباطی بیسیم و تداخل محیط نیز میتواند باعث گم شدن بستهها در شبکه شوند، بنابر این با هر گم شدن بسته در شبکه، TCP فرض میکند که شبکه دچار ازدحام شده است و نرخ انتقال خود را کاهش میدهد، در صورتی که امکان دارد گم شدن بسته به دلیل ازدحام نبوده باشد و این امر سبب میشود تا کارایی TCP افت کند[1,2,10]. حال سوال این است، آیا امکان کنترل ازدحام در شبکههای حسگر بیسیم از طریق پروتکل TCP Vegas امکانپذیر میباشد؟ یا به عبارت دیگر TCP چگونه میتواند بین حالت ازدحام و حالتهای دیگر تمایز قائل شده و نرخ ارسال را تنها در صورتی کاهش دهد، که گم شدن بسته ناشی از ازدحام شبکه باشد.
ضوابط و معیارهای طراحی مهدکودک
هر ساختمان باید سرپناه محکمی، کارآمد و زیبا باشد، منظور از ایمنی تنها استحکام ساختمان نیست ، بلکه رفتار شناسی کودک و توجه ظریف به روحیات و اخلاق کودکانه و تامین امنیت و بهداشت او باید مورد توجه قرار گیرد.
طراحی فضای آموزشی
از آنجا که معماری یک فرایند فرهنگی بسیار تاثیر گذار بر ذهنیت جوامع بشری است , پیچیدگیهای منحصر به فردی دارد. این پیچیده گیها در جوامعی که چالشهای تاریخی , فرهنگی زیادی پشت سر گذاشته اند , از شدت و اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.معماران که بنا به تعریف متفکران و فرهنگسازان , پیشگامان جامعه هستند , نقش ویژه ای در حرکت تمدن سازی اینگونه جوامع بعهده دارند.اگر پنداریم که معماری , خود قابلیت دگرگونی اجتماعی را دارا می باشد , با برانداختن کنش های متقابل اجتماعی و ایجاد کنش و واکنش و تعاملی صحیح و مستمر ما بین سه اصل انسان , معماری , فرهنگ خواهیم توانست با وارونه کردن فضاهای منفی قلمروئی به رشد رسیده را تعریف نمائیم.به بیان دیگر معماری نوعی دگرگونی متعالی اندیشه هاست و هنر طبیعت و هنر زائیده دست بشری تلاشی عظیم برای رسیدن به بیانی پایدار است که بتواند دغدغه های جاوید شدن و ماندگاری را پاسخ دهد.
تیرهای لانه زنبوری
سالهاست که در کوچه و خیابانها می بینم که آهنگران سر ساختمان، تیرآهنهای اِچ شکلِ بال نیم پهنِ را بوسیله ی برشکاری با گاز و هوا بطور طولی به دو نیمه تقسیم می کنند ؛ سپس دو تا از این نیم تیرآهنها را به هم جوش می دهند ؛ تا تیرآهنی مشبک یا لانه زنبوری بوجود آید.
اگر چه کاربرد تیرآهن های لانه زنبوری با معمولی متفاوت است ؛ اما به دلایلی تولید تیر آهن های لانه زنبوری، سر ساختمان برای سازندگان آن گران تمام می شود.
پروپوزال روش عددی مرتبه بالا برای معادله گرمای کسری با شرایط مرزی دیریکله و نئومان
بیان مسأله اساسی تحقیق به طور کلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبههای مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق به صورت مستند) :
در سالهای اخیر، علاقه مندی قابل ملاحظهای به معادلات دیفرانسیل جزئی ایجاد شده که ناشی ازکاربردهای متعدد آن در حیطههای فراوان علم و مهندسی است. پدیدههای مهم در علم فیزیک، سیکلواستاتیک، مکانیک سیالات و تئوری کنترل را میتوان با معادلات دیفرانسیل از مرتبه جزئی توصیف کرد.
چانگ [1]و همکاران به بحث در خصوص وجود و منحصر به فردی راه حلهای دوره ای و شبه دوره ای در مجموعهای از معادلات دیفرانسیل جزیی از طریق اپراتورهای کسری پرداخته اند]1[. کاربردهای مختلف حساب دیفرانسیل و انتگرال جزء به جزء، مثل تئوری کنترل،درمرجع یافت می شوند]2[. این کاربردها در علوم بین رشته ای بر ضرورت حساب دیفرانسیل انتگرال جزء به جزء دلالت دارد. سیلوا وگوسلین[2]، عبارات و اصطلاحات ساطع شده از معادلات انرژی دوبعدی را لحاظ کردهاند]3[. اخیرا ایدهای ظهور یافته که در آن معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزیی، زمانی و فضایی، از معادلهی استاندارد دیفرانسیل با مشتقات جزیی بدست میآیند که از طریق یک مشتق کسری، جایگزین یک مشتق زمانی و یا فضایی میشود و میتواند بطور دقیقتری، مسایل فیزیکی غیر از معادله استاندارد دیفرانسیل با مشتقات جزیی منطبق با آن را توصیف کند. در نتیجه، توجه فراوانی به راهحلهای معادلات انتشار کسری شده است. از نقطه نظر فیزیکی، این معادلهی انتشار گرمای کسری از قانون کسری فیک[3] بدست میاید که جایگزین قانون فیک میشود، قانونی که توصیفگر فرایندهای برگردان با حافظهی طولانی مدت است]4[.
در این پایاننامه، ضمن مطالعهی ویژگیهای معادله انتشار گرمای کسری دوبعدی، روش عددی مرتبه بالا برای حل معادله گرمای کسری با شرایط مرزی دیریکله و نئومان ارائه شده به بررسی تواناییهای روش ارائه شده و مقایسه آن با روشهای دیگر خواهیم پرداخت.
[1] Chang
[2] Silva and Gosselin
[3] Fick
داده های گمشده
قسمتی از متن:
معمولاً در پیمایش ها مواردی پیش میآید که برخی از پاسخگویان به برخی از سوالات پاسخ ندهند. پس از وارد کردن دادهها به نرم افزارهای آماری موارد بدون پاسخ به صورت خودکار، گمشده تعریف میشوند. مشکل دادههای گمشده را میتوان به دو حالت کلی تقسیم کرد. حالت اول زمانی است که دادهها به صورتی تصادفی گم شده باشند. مثلاً پاسخگویان برخی سوالات را ندیده باشند و یا پرسشگران یک یا چند سوال را از قلم انداخته باشند. حالت دوم وقتی پیش میآید که پاسخگو با قصد و نیت از پاسخ دادن به سوال یا سوالاتی خودداری ورزیده باشد.
شرایطی که تعمدی در بی پاسخ گذاشتن سوالات وجود داشته باشد، بدترین حالت برای پژوهشگر است. در این حالت هرگونه برخوردی با دادههای گمشده نتایج پیمایش را به سمت اریبی می کشاند. ممکن است پژوهشگری در این حالت ترجیح دهد که پرسشنامههایی را که شامل دادههای گمشده باشند به کلی حذف کند. باید بگویم که این بدترین کاری است که یک پژوهشگر میتواند با این مشکل انجام دهد، زیرا با این کار فقط میزان اریبی را افزایش خواهد داد. مثلاً در یک پیمایش ممکن است افراد طبقه بالای جامعه از گفتن میزان درآمدشان خودداری کرده باشند.
فهرست مطالب
داده های گمشده. 4
شیوه های متفاوت در برخورد با مشکل دادههای گمشده. 4
بی پاسخی و داده های گمشده در آمارگیریهای نمونه ای.. 6
اثر بی پاسخی بر درستی برآوردها 7
آمارگیریهای پستی همراه با مصاحبه با بی پاسخها 9
مثال تشریحی.. 9
تعیین کسر بهینۀ بی پاسخهای آغازین برای زیرنمونه در تلاشهای متمرکز. 12
سازوکارهایی که مقادیر گمشده از آنها ناشی می شود. 13
گمشده کاملاً تصادفی: 14
گمشده تصادفی: 14
مقادیر گمشده غیرقابل چشم پوشی: 14
انواع روشها برای تحلیل داده ها با وجود مقادیر گمشده. 18
روشهای مربوط به مورد کامل : 18
روشهای مبتنی بر جانهی : 19
روشهای تجدید وزن دهی: 19
انواع روش های جانهی.. 20
جانشین کردن میانگین: 20
روش بی درنگ: 21
مثال تشریحی: 22
مدل رگرسیون لوجستیک با وجود مقادیر گمشده تصادفی در متغیر کمکی.. 24
زمینه و هدف: 24
مواد و روش کار: 24
منابع و مآخذ. 30
طرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه
قسمتی از متن:
خورشید و انواع نیروگاهها
خورشید منبع عظیم انرژی، بلکه سرآغاز حیات و منشأ تمام انرژیهای دیگر است. در حدود 6هزار میلیون سال از تولد این گوی آتشین میگذرد و در هر ثانیه 4/2 میلیون تن از جرم خورشید به انرژی تبدیل میشود. با توجه به وزن خورشید که حدود ۳۳۳هزار برابر وزن زمین است این کره نورانی را میتوان بهعنوان منبع عظیم انرژی تا ۵میلیارد سال آینده به حساب آورد.
خورشید از گازهایی نظیر هیدروژن، هلیم و ۶۳عنصر دیگر که مهمترین آنها اکسیژن، کربن، نئون و نیتروژن است، تشکیل شدهاست.
میزان دما در مرکز خورشید حدود ۱۰ تا ۱۴میلیون درجه سانتیگراد است که از سطح آن با حرارتی نزدیک به 5هزار و 600درجه و به صورت امواج الکترو مغناطیسی در فضا منتشر میشود.
زمین در فاصله ۱۵۰میلیون کیلومتری خورشید واقع است و ۸دقیقه و ۱۸ثانیه طول میکشد تا نور خورشید به زمین برسد. بنابراین سهم زمین در دریافت انرژی از خورشید میزان کمی از کل انرژی تابشی آن است. حتی سوختهای فسیلی ذخیره شده در زمین، انرژیهای باد، آبشار، امواج دریاها و بسیاری موارد دیگر از جمله نتایج همین انرژی دریافتی زمین از خورشید است.
تأسیساتی که با استفاده از آنها انرژی جذب شده حرارتی خورشید به برق تبدیل میشود نیروگاه حرارتی خورشیدی نامیده میشوند. این تأسیسات بر اساس انواع متمرکز کنندههای موجود و بر حسب اشکال هندسی متمرکز کنندهها به 3دسته تقسیم میشوند:
1- نیروگاههایی که گیرنده آنها آینههای سهموی ناودانی هستند.
2- 2- نیروگاههایی که گیرنده آنها در یک برج قرار دارد و نور خورشید توسط آینههای بزرگی به نام هلیوستات به آن منعکس میشود.
3- 3- نیروگاههایی که گیرنده آنها بشقابی سهموی است.
مزایای نیروگاههای خورشیدی
نیروگاههای خورشیدی که انرژی خورشید را به برق تبدیل میکنند مزایای زیادی در برابر نیروگاههای فسیلی دارند، به خصوص اینکه سازگار با محیط زیست هستند و قادر به حل مشکل برق بهخصوص در دوران اتمام ذخایر نفت و گاز هستند. تأسیس و بهکارگیری نیروگاههای خورشیدی آیندهای پرثمر و زمینهای گسترده را برای کمک به خودکفایی و قطع وابستگی کشور به صادرات نفت فراهم خواهد کرد.
میتوان به اختصار مزایای نیروگاههای خورشیدی را اینگونه شرح داد:
نقش خود تنظیمی و هوش معنوی در آسیب پذیری شناختی افراد مبتلا به سرطان
امروزه سرطان به عنوان یک مشکل بزرگ سلامت عمومی بشمار می رود،که فشار روانی زیادی رابوجود می آورد(رحیمان بوگر،1386). سرطان به عنوان یک بیماری شروعی آرام و تدریجی داشته و برای مدتی طولانی و نامشخص ادامه می یابد.از این رو بررسی عوامل روانشناختی موثر در بروز به این بیماری ،از اهمیت بسزایی برخوردار است . برمنابع روانی مناسب در فرد مبتلا به سرطان بر سازگاری با بیماری اثر می گذارد.بیماران دارای منابع فردی غنی تر در مقایسه با بیماران دارای منابع فردی ضعیفتر ،وضعیت جسمانی و روانشناختی بهتر دارند(وایلرو هندیکانین [1]،2005). واگرچه نارسایی های شناختی خطرناک نیستند ،اما اگر در شرایطی جدی مانند سوانح رانندگی یا بستری کردن در بیمارستان رخ دهند، خطرناک است (لارسون و همکاران[2]،1997).و با نگاهی به بررسی انجام شده در زمینه بیماری سرطان در می یابیم که در زمینه ساختارهای شناختی-بنیادی در گرایش افراد وبه سوی بیماری سرطان بررسی های اندکی انجام شده است .ساختارهای شناختی- بنیادی تفکر و رفتار افراد را سازمان می دهند و سایر عوامل مربوط به آنها احتمالا نقش واسطه ای دارند(واردوپیح[3]،2006).
در طی دو دهه گذشته کیفیت زندگی یکی از مهمترین موضوعات تحقیقات بالینی بوده و به عنوان یکی از جنبه های مؤثر در مراقبت از بیماران مورد تأیید قرار گرفته است و بررسی آن به منظور تشخیص تفاوتهای موجود بین بیماران، پیش بینی عواقب بیماری و ارزشیابی مداخلات درمانی مورد استفاده قرار گرفته است (فولر[4]،1999).امروزه مردم خواستار بهبود کیفیت زندگی هستند و از این رو دولتها در سراسر جهان روز به روز بیشتر به بهبود کیفیت زندگی مردم خود توجه دارند و میکوشند تا ابتلاء به بیماری و مرگ را کاهش دهند و خدمات بهداشتی و تأمین رفاه جسمی، روانی واجتماعی مردم را ارتقاء دهند (گوگینموس[5]،1995) ونیز در خود تنظیمی ،فرد از رفتار خود ارزیابی به عمل آورده و چنانچه متناسب با استانداردهایش باشد ،رفتارش خوب ارزیابی شده و باعث خوشحالی وی می شود و چنانچه این رفتار متناسب با استانداردها نباشد ،سعی می کند با تغییر دادن رفتار به استانداردها دست یابد ،سپس مجدد ارزیابی به عمل می آورد تا بداند آیا توانسته است فاصله رفتار از استانداردها را کمتر نموده و یا از بین ببرد(باقری و یوسفی ،1388)خود-رهبری (خود-تنظیمی )نیز مفهوم دیگری است ، برانگیختگی پاپین سمپاتیک در پاسخ به فشارهای ادواری یک متغیر سلامتی دیگر است.(آیزنک 1994) وهمچنین توانایی خود تنظیمی به فرد این امکان را می دهد تا بر رفتارهای خودش کنترل و نظارت داشته باشد ،آنها را با معیارهای خودش بسنجد و درمورد تقویت شخص خود و بقیه اعمال کند(سیف ،1386)
فرآیند پیچیده خود -تنظیمی به عنوان یکی از خصیصه های مهم جنبه های شناختی و رفتاری انسان ها شناسایی شده و به نظر می رسد عوامل زیادی، که با هم ارتباط متقابل هم دارند، بر خود-تنظیمی تاثیر میگذارند.( جبلی، 1384)خود تنظیمی فرایندهای پیچیده ای است و شامل فعالیت هایی مانند تکرار ،توجه و تمرکز ،تنظیم و سازماندهی ،ایجاد محیط کار مولد و به کارگیری موثر منابع می شود(پینتریچ،[6]2000). گرچه امروزه درمان بیماریهای بدنی و روانی در پزشکی مبتنی بر استفاده از روش های مرسوم پزشکی ،فیزیکی و شیو ه های متداول روان درمانی است و بشترین تاکید در این روش ها در کتب آموزشی مشاهده می شود بررسی های بین فرهنگی که توسط روان پزشکان روان شناسان و متخصص مردم شناسی انجام شده نشان می دهد که رابطه ایمان و اعتقاد دینی با بهبودی نه تنها در جوامع شرقی بلکه در پیروان ادیان سراسر جهان موضوعی ثابت شده است،بنابراین استفاده از این نیروی بالقوه در بهبودی بیماری های بدنی و اختلالات هیجانی و رفتاری آثار موثر درمانی را در بر دارد(فاوازا[7]،1982).و پژوهش در باره معنویت امروزه در رشته هایی از قبیل پزشکی، روانشناسی ،عصب شناسی،و علوم شناختی در حال پیشرفت است.وگروهی از پژوهشگران در تبیین بعضی از مشاهدات و داد ه ها ،در صدد تعریف مفاهیمی جدید در ارتباط با دین و معنویت بوده اند . (سهرابی،1387)هدف این پژوهش تعیین نقش خود تنظیمی و هوش معنوی در پیش بینی آسیب پذیری شناختی و کیفیت زندگی افراد مبتلا به افراد مبتلا به سرطان می باشد.
[1] -Willer&Handikainen
[2] - Larson GE,Alderton DL,Neideffer M
[3] -Ward&Beech
[4] - Fuller
[5] - Gugqenmous
[6] - Pintrich
[7] -Favazza
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده........................................................................................................................................
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه.........................................................................................................................
1-2- بیان مسئله...............................................................................................................................
1-3-اهمیت و ضرورت تحقیق.........................................................................................................
1-4- اهداف پژوهش........................................................................................................................
1-4-1-اهداف کلی...........................................................................................................................
1-4-2- اهداف جزئی......................................................................................................................
1-5- فرضیه های پژوهش................................................................................................................
1-6- تعریف نظری و عملیاتی متغیرها.............................................................................................
1-6-1- خودتنظیمی.........................................................................................................................
1-6-2- هوش معنوی.......................................................................................................................
1-6-3- آسیب پذیری شناختی......................................................................................................
1-6-4- کیفیت زندگی.......................................................................................................................
1-6-5- سرطان..............................................................................................................................
فصل دوم : ادیبات و مستندات ،چارچوب ها و مبانی ، سابقه و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه......................................................................................................................................
2-2- سرطان.....................................................................................................................................
2-3- اختلالات روان تنی...................................................................................................................
2-4- چشم انداز تاریخی طب روان تنی.............................................................................................
2-5- ایمنی شناختی عصبی – روانی.................................................................................................
2-6- سیستم ایمنی............................................................................................................................
2-7- سیستم ایمنی و بیماری..........................................................................................................
2-8- مفهوم سرطان..........................................................................................................................
2-9- انواع سرطان ..............................................................................................................................
2-10- میزان شیوع سرطان.................................................................................................................
2-11- آثار سرطان..........................................................................................................................
2-12- پیش آگهی و علل سرطان....................................................................................................
2-13-سن و عوامل فرهنگی اجتماعی درسرطان..............................................................................
2-14- تشخیص و درمان سرطان.....................................................................................................
2-15- نقش روان شناسی در سرطان................................................................................................
2-15-1پاسخهای روان شناسی به سرطان.....................................................................................
2-16- مداخلات روانی اجتماعی برای سرطان.................................................................................
2-17- خود-تنظیمی...................................................................................................................
2-18- فرایندهای خود_ تنظیمی.............................................................................................
2-19- راهبردهای خود_ تنظیمی................................................................................................
2-20- نظریه خود_ تنظیمی کانفر......................................................................................................
2-21- نظریه های علوم اعصاب خود _ تنظیمی...............................................................................
2-21-1- علوم اعصاب فیزیولوژی.....................................................................................................
2-21-2- علوم اعصاب زیست شناختی.........................................................................................
2-22- نظریه های رشدی خود _ تنظیمی................................................................................
2-23- مدل شناختی خود_تنظیمی........................................................................................
2-24- بازخوردهای هنجارهای شخصی..........................................................................................
2-25- کوششهای شخصی...............................................................................................................
2-26- رویکرد انگیزشی خود تنظیمی.................................................................................................
2-27- خود_تنظیمی و روابط اجتماعی بین فردی...........................................................................
2-28-پیشینه خود تنظیمی ...........................................................................................................
2-29- هوش معنوی.....................................................................................................................
2-30- تعریف هوش ......................................................................................................................
2-31- تعریف هوش معنوی..............................................................................................................
2-32- اجزای هوش معنوی...........................................................................................................
2-33- هوش معنوی و مولفه های پنچ گانه آن.............................................................................
2-34- مقایسه هوش معنوی با هوش های دیگر..........................................................................
2-35- دیدگاه روانشناسانه در مورد معنویت....................................................................................
2-35-1- دیدگاه روانکاوی...............................................................................................................
2-36-2-دیدگاه انسانگرایی................................................................................................................
2-37- پیشینه هوش معنوی ..............................................................................................................
2-38- آسیب پذیری شناختی....................................................................................................
2-39- پیشینه آسیب پذیری شناختی............................................................................................
2-40- کیفیت زندگی........................................................................................................................
2-41- مفهوم کیفیت زندگی........................................................................................................
2-42- مدلهای کیفیت زندگی...........................................................................................................
2-43-پیشینه کیفیت زندگی.........................................................................................................
2-44- جمع بندی نتایج پیشینه پژوهش ...........................................................................................
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1- روش تحقیق...........................................................................................................................
3-2- جامعه آماری و حجم نمونه و روش نمونه گیری....................................................................
3-2-1- روش گردآوری اطلاعات .....................................................................................................
3-2-2- ابزار گردآوری اطلاعات...................................................................................................
3-3- پرسشنامه خودتنظیمی(SRQ)..................................................................................................
3-4- پرسشنامه هوش معنوی(SISRI-24)..................................................................................
3-5- پرسشنامه آسیب پذیری شناختی..............................................................................................
3-6- پرسشنامه کیفیت زندگی (SF-36)..........................................................................................
3-7- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات..................................................................................................
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل وبیان نتایج حاصل از پژوهش
4-1- مقدمه........................................................................................................................................
4-2- یافته های جمعیت شناختی........................................................................................................
4-3- یافته های توصیفی....................................................................................................................
4-4- یافته های استنباطی................................................................................................................
فصل پنجم : بحث وتفسیر و نتیجه گیری و جمع بندی
5-1- مقدمه .....................................................................................................................................
5-2- بحث و نتیجه گیری ..................................................................................................................
5-3- نتیجه گیری کلی پژوهش .........................................................................................................
5-4- محدودیت های پژوهش ..................................................................................................
5-5- پیشنهادهای پژوهشی .........................................................................................................
5-6- پیشنهادهای کاربردی پژوهش ..................................................................................................
منابع و مأخذ .....................................................................................................................................
پیوست ها ............................................................................................................................................
چکیده انگلیسی ..................................................................................................................................
پروپوزال حمایت از شهود در فرایند دادرسی با تاکید برقانون آیین دادرسی کیفری
کلمات کلیدی:
پرسش اصلی پژوهش :
جایگاه حمایت از شهود در فرآیند دادرسی کیفری در حقوق کیفری ایران به چه صورت می باشد؟
پرسش های فرعی:
1- اهمیت حمایت از شهود در فرآیند دادرسی کیفری در چه می باشد؟
2- نقاط ضعف و قوت حمایت از شهود در فرآیند دادرسی کیفری در قوانین کیفری ایران چه مواردی می باشد؟
3- بیان مسئله:
شهادت از جمله احکم ادله مثبته یا نفی کننده وقوع جرم در حقوق کیفری ایران با توجه به مآخذ شرعی متقن و حقوقی استوار خود قابل شناسایی می باشد.
همانا از خصایص ممتازه شهادت این است که وصول به کشف جرم را متسهل می گرداند به صورتی که موجب کاهش آمار سیاه جرم گردیده و به اجرای عدالت کیفری دامن زده و با تخویف مجرمان بالقوه به وسیله تصور کشف جرایم ارتکابی احتمالی آتی و اجرای کیفر متعاقب با این شیوه اثباتی مستغنی ساز هدف پیشگیری عام بوده و متامن اجرای وظیفه مصرحه قوه قضاییه مبنی بر پیشگیری از جرایم در اصل 156 قانون اساسی خواهد بود .نیز این وسیله مثبته قطعا از اعوان متحقق شدن اهداف خاصه نظام کیفری می باشد به صورتی که ضرر و زیان منهی عنه شارع به جامعه را در حیطه ی گسترش آتی جرایم ارتکابی علی الخصوص توسط گروه های سازمان یافته مجرمانه کاسته و با سد طریق زیان حاصله از گسترش دایره ی جرایم ارتکابی سابق و تکامل آنها در آتی توسط این گروه ها به سبب شهادت می کاهد و چه بسا در نطفه خفه می کند و بدین طریق یاری رسان نظام عدالت کیفری میگردد [3].