عملکرد تمرینات مختلف در ارتباط با ورزش کوهنوردی و سیستم های انرژی زا
مقدمه
برای کوهنور شدن نیازی نیست. سوپرمن باشید. یا شجاعت خاصی داشته باشید! تنها با در نظر گرفتن یکسری اصول تمرینی ساد (پیش از شرکت در برنامه و در حین اجرای آن و پس از اتمام میتوانید سلامت خود را در نظر گرفته و از آنچه میکنید لذت ببرید.
بدنم ما مجموعهای از بافتها و اندامهای مختلف است. شرکت در یک فعالیت ورزشی همچون کوهنوردی، نیازمند عملکرد درست این مجموعه است. داشتن عضلت و ماهیچههای توانمند لذت شرکت در برنامه را دوچندان میکند و از آسیبهای احتمالی مفاصل و تاندونها میکاهد.
بدن من و شما برای کسب انرژی لازم جهت فعالیت ماهیچهها به عنوان اجرای اصلی شرکت در فعالیت ورزشی نیازمند به انرژی است که این انرژی به راههای مختلف تأمین میشود.
برای تقویت سیستم قلبی – عروقی، اسکلت ماهیچهها و کاراییی بهتر سیستم و انرژی در جهت بهرهوری بهتر از آنها در ورزش کوهنوریدی به انجام یکسری تمرینات بنیادین در طول هفته و خارج از برنامه نیاز داریم. در این مقاله سعی شده است، پس از توصیف اجمالی سیستمهای ذکر شده به انواع فاکتورهای تمرینی موثر جهت این منظور اشاره شود.
فهرست مطالب
پیش گفتار.................................................................................................. 1
ماهیچه ها چگونه کار می کنند.................................................................. 4
سیستم های انرژی.................................................................................... 6
سیستم های مختلف تولید ATP................................................................ 7
فعالیت های بدنی متفاوت و سوخت مناسب............................................ 10
چند توصیه مهم تغذیه ای در مورد کوهنوردی و سبک انرژی............. 12
نوع تمرین و ورزش و ساخت عضله...................................................... 13
کوهنوردی و اسکلت ماهیچه ای انسان................................................... 14
انواع کشش های عضلانی جهت رشته کوهنوردی................................. 17
راهنمای تمرینات کوهنوردی................................................................... 18
منابع.............................................................................................................
22
تاثیر تشویق بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی
در عرصه روح – روان آدمی بخصوص در امر تعلیم و تربیت کارشناسان همه روزه در جهان ما باب نویسی را می گشایند و شیوه های تربیتی تازه تری را ارائه می دهند . تلاش ، کنکاش آنها همواره این است که نوآموزان و نونهالان و دانش پژوهان را در مسیری بهتر قرار دهند . ( سیاوش سرتیپی ، 1380 ).
دانش امروزی در رشته تعلیم و تربیت ، نسبت به گذشته های دور و نزدیک جهش و سویه بهتر و روشن تری یافته است و نا گفته پیداست که این نهال کوچک مراقبت و مواظبت بیشتری را طلب می کند تا به درختی تناور تبدیل شود و ثمری نیکو و مفید بخشد . (سیاوش سرتیپی ، 1380 ).
هر چند علم تعلیم و تربیت ریشه ای چندین هزار ساله دارد و از صدها سال قبل از میلاد هم به تاثیر مستقیم آن بروی آحاد مردم و جوامع توجه زیادی مبذول شده است . ولی تا امروز روش سنتی تعلیم و تربیت تغییرات چندانی را شاهد نبوده است ، و به رغم گفته و نوشته های صاحب نظران ، امر تعلیم و تربیت آن طور که باید و شاید مورد عنایت قرار نگرفته یا به عبارتی به عمل در نیامده است . در مورد تنبیه متاسفانه تنبیه در نظر برخی اولیا و مربیان امروزی به عنوان شیوه ای کارساز در امر تعلیم و تربیت شناخته شده است و بعضی از ایشان مانند پیشه وران دوره های گذشته تنبیه کردن شاگردان خود را الزامی می دانند امروزه یکی دیگر از دستاورد های جدید تکنیکهای آموزشی « احترام به شخصیت کودک » را الزامی می دانند . و این مسلم است که هر چه بیشتر به شخصیت کودکان و شرایط سنی شان توجه شود . آنها را تربیت پذیرتر می کند بویژه گروه سنی نوجوانان و جوانان از اهمیت بالاتر برخوردار می باشد (سیاوش سرتیبی ، 1380).بنا به گفته کارشناسان روان شناسی : جملگی بر لزوم چنین شناخت و ارتباطی با دانش آموزان و در حالت کلی با همه نوآموزان در هر گروه سنی و اجتماعی تاکید دارند و معتقدند که یکی از راه های موثر برای رسیدن اولیای مدرسه به این گونه شناخت و رابطه های خوب ، بهره مندی از « تشویق و تنبیه » است (سیاوش سرتیبی ، 1380).
تحقیق حاضر در ارتباط با روش های مختلف تشویق و تنبیه و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی در مدارس ابتدایی از دیدگاه معلمان و دانش آموزان به رشد تحریر آورده شده است . و نیز در مورد پیامدهای تشویق و تنبیه به طور اخص از سوی معلمان و دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت نگاشته شده است . تا شاید در اثر آن محیط های آموزشی بیشتر و بهتر از صفات انسانی برخوردار شوند . (سیاوش سرتیبی ، 1380)
یکی از نیازهای طبیعی انسان، احساس موفقیت و پیروزی است. تشویق، تنبیه بعنوان یکی از محورهای اصلی تعلیم و تربیت از دیر باز مورد توجه متخصصان و نظریه پردازان بوده است. دیدگاه اسلام نیز در این زمینه در آیات و قرآن و روایات منعکس است در حالیکه این پیامهای تربیتی انسان ساز، بشارت ها و نویدهای تعیین کننده، ترس از دنیای باقی به هدایت انسان ها و راهنمایی آنان پرداخته است. (سیاوش سرتیپی، 1382)
در نظام های آموزشی تشویق و تنبیه جایگاه خاص داشتند و همواره مورد نظر برنامه ریزان و مسئولان بوده است.
منظور از «تشویق[2]» پاسخ مثبت در برابر رفتار مطلوب است. و در فارسی به معنی آرزومند کردن، به تشویق آوردن، راضی ساختن است. مقصود از «تنبیه[3] » نیز پاسخ منفی در برابر نا مطلوب متربی است و برای آن مصادیقی است، از جمله : نگاه سرد، روی برگرداندن، بی اعتنایی، تغییر چهره، حبس کردن، محروم ساختن، جریمه و تنبیه بدنی. چنس تشویق ها را به تشویقهای درونی و بیرونی تقسیم می کند. و تشویقهای درونی را نتیجه طبیعی رفتاری می داند. در حالیکه تشویقهای بیرونی از یک منبع خارجی بدست می آیند که معمول ترین آنها تمجید و تحسین است (سیاوش سرتیپی، 1382).
یاد گرفتن : بیشتر فهمید، بیشتر دانستن، کشف قانونمندی های طبیعت و اجتماع درک آثار هنری انگیزه های لازم را برای تشویق و ترغیب در خود دارند. و در این قلمروها نیازی به عوامل بیرونی نیست. همره بیست و کارت آفرین ارزش درونی، سازنده کار دانش آموزان را از بین می برد.در ظاهر هدف از تشویق برانگیختن دانش آموزان به تلاش بیشتر و حرکت سریعتر است ولی در اصل خودخواهی خانوده، ارضاء و تسلط معلم بر مجموعه شاگردان تحکیم می شود. دانش آموزی که جایزه می گیرد یا شاگرد اول می شود. احساس غرور می کند خودخواهی و خود پسندی در او رشد می کند و به تدریج شخصیت کاذبی به دست می آورد. در مقابل سایر شاگردانی که تلاش کرده اند، با شاگرد اول شدن تنها یک خرده احساس شکست و محرومیت می کنند. (سیاوش سرتیپی، 1382)
بطور کلی می توان گفت وقتی عوامل بیرونی مانند معدل، شاگرد اولی، جایزه، تشویق کننده و موجبات حرکت و تلاش را در انسان فراهم آورند، احتمال شرطی شدن رفتار بوجود می آید. کوشش و تلاش ماهیت اصلی خود را از دست می دهد.
فعالیت های تصنعی، رفتارها، حرکات قالبی و مکانیکی شده، سرانجام مخرب ترین ضایعه اجتماعی در شخصیت فرد شکل می گیرد. و تا از کسی چیزی نگیرد کری برای او انجام نمی دهد. (سیاوش سرتیپی، 1382)
ممکن است عامل تشویق یک میل و انگیزه درونی باشد. مثل یک اثر هنری که خالق آن بدون مشوق های بیرونی از نفس اثر خود لذت می برد. همه می توانند در صورتی که فرصتی برای بررسی و فکر کردن به آنها داده شود. به نوعی خود و توانایی های خود را مطرح سازند، کسانی که بیشترین ساعات زندگی خود را در آزمایشگاهها و موسسات تحقیقی می گذراند در کودکی به گونه ای تربیت شده اند که برای رضایت خاطر خود کار می کنند. و از نفس کار و اهمیت کار خود لذت می برند. و نه از تشویق های بیرونی که مقطعی و موردی هستند. (سیاوش سرتیپی، 1382)
[1] - statement of problem
[2]- encouragement.
[3] - punishment.
تاثیر تبلیغات و صداقت بر فروش محصولات و رضایت مشتری
قسمتی از متن:
تاثیر تبلیغات بر زندگی روزمره، به عنوان یکی از شاخه های علمی، فرهنگی، اجتماعی وارتباطی و نوپا بودن این صنعت در کشور، موجب می شود که نگاهی عمیق و دقیق به آن داشته باشیم. بنابر این تبلیغات یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در کسب و کار است موفقیت و عدم موفقیت بسیاری از سازمانها و شرکتها در کیفیت فعالیت های تبلیغاتی آنها نهفته است بدیهی است استمرار و توسعه ی فروش کالا و خدمت زمانی میسر است که مشتری نکات و اجزای مطرح شده در طرح تبلیغاتی را لمس کرده و بر آن باور پیدا کند . بدین ترتیب می توان نتیجه گرفت که تبلیغ راهی به سوی مشتری باز می کند و پیامی را به مخاطب خود می رساند و بقیه ی راه به عوامل دیگر مرتبط می شود . حال این حرکت اگر آمیخته با روانشناسی مشتری هنر و سلیقه محتوای مناسب و شرایط موثر دیبگر همراه شود وقطعا اثر گذار نیز خواهد بود.
در واقع هر چیزی هر کسی و هر مطلبی در تماس با مشتری، نمایانگر یک ارتباط مثبت یا منفی از جانب سازمان است. ظاهر کارکنانی که ارائه دهنده خدمات اند چه تمیز و مرتب و چه ژولیده باشد بیانگر چیزی در ارتباط با غرور و افتخار شرکت است از کاری که انجام می دهد» همانگونه که ظاهر هر انسان نمایانگر میزان غرور و افتخار ی است که برای خود قائل است. « ...نوع طراحی محصول و بسته بندی آن بیانگر مدرن بودن ، جوان بودن، زنانه بودن ، کلاسیک بودن، گران بودن و یا هر چیز دیگر است. تن صدای کسی که صحبت می کند و یا طرز رفتار کارکنان، همگی نمایانگر میزان توجه سازمان به مشتریان و تمایل سازمان به برقراری روابط دوستانه وصمیمانه با مردم است...» و اینها همه روی ناخود آگاه مشتری اثر می گذارد. در علوم ارتباطات گفته می شود که علی رقم تصور، در ارتباط میان دو انسان، بیشترین پیام ها از راه دیدن ظاهر فرد و طرز رفتار و برخورد وی منتقل می شود و کلامی که به زبان می آید در درجه دوم اهمیت قرار دارد. خود شما با کمی دقت می توانید این را در اولین برخوردی که با یک فرد جدید دارید تجربه کنید. به منظور ایجاد روابط بلند مدت و پر سود، هر شرکتی باید یک برنامه تعاملی برای برقراری ارتباط دو طرفه و به منظور ارسال و دریافت پیامهای گوناگون با مشتریان، داشته باشد. این فقط بدین معنا نیست که شرکت اسامی و نشانی مشتریان خود را جمع آوری کند و دائم بر ایشان پیامهای تبلیغاتی بفرستد! بلکه به معنای یاد گیری بیشتر در مورد مشتر ی است تا بتواند با او یک گفتگو و تعامل پخته دو طرفه بر قرار کند که هم برای او و هم برای شرکت مفید باشد. متأسفانه در بیشتر موارد ارتباط های شرکت با مشتریان باعث ایجاد مزاحمت می شود و مشتریان تمام این فعالیت ها را یک جانبه و تنها در جهت منافع شرکت قلمداد می کنند.
برای اینکه شرکت قادر باشد به پرسشهای مورد نظر مشتریان پاسخ بدهد و در نتیجه موفق به برقراری یک تعامل دو طرفه با آنها شود باید این پرسشها را پیش بینی کند و همه جوابها را از قبل آماده کند و در اختیار تمام کارکنان و فروشندگانی که در ارتباط با مشتریان هستند قرار دهد.
بررسیها نشان میدهد رضایت مشتری حداقل از سه طریق منجر به افزایش درآمد و سد عرضه کننده میشود. تکرار خرید مشتری راضی- در مورد کالاهای روزمره همچون شیر و ماست- خرید کالای جدید از جانب مشتری راضی با صرف کمترین هزینه تبلیغات وخرید کالا توسط مشتریان جدیدی که توسط مشتریان راضی به کالا تمایل پیدا کردهاند. نباید فراموش کرد که مشتریان راضی ناخودآگاه به یک رسانه بدون هزینه جهت انجام تبلیغات برای عرضه کننده تبدیل میشوند. اهمیت این امر وقتی بیشتر خود را نشان میدهد که بدانیم در اغلب موارد تاثیر این گونه پیامها بسیار بیشتر از تبلیغات پرهزینه رسمی شرکت است
پایان نامه تاثیر بحران های اقتصادی در ارتکاب جرم
جرم همانند فقر، جهل و بیماری همواره در جوامع انسانی حضوری چشم گیر داشته است اندیشمندان هر جامعه به دنبال حل این معما بوده اند که چرا عده ای از افراد مرتکب جرم می شوند و هنجارها و قواعد زندگی اجتماعی را نادیده می گیرند و حال آن که، بیش تر مردم به این قواعد پای بند اند و بدان به دیدۀ احترام می نگرند با این همه، باید گفت که پاسخ به این پرسش و تعیین عوامل ارتکاب جرم از گذشته های دور و تا اواخر قرن نوزدهم، به ویژه از دیدگاه حقوقی و هرازگاهی از منظرۀ ادبی و هنری و نه با استفاده از روش های علمی صورت پذیرفته است بحران اقتصادی و مصادیق آن هم که یکی از علل ارتکاب و تأثیر مهمی در این مسئله داشته موجب شده که در مورد بحران های اقتصادی و تأثیر آن بر ارتکاب جرم مطالعه صورت گیرد. بحران ناکارآمدی و ناتوانی نظام اقتصادی یک کشور موجب پدیده های مانند فقر، تورم، مهاجرت، حاشیه نشینی شده که هر یک از این معضل ها به نحوی در ارتکاب جرایم نقش موثری دارد. مثلاً فقر به عنوان یکی از مسائل اجتماعی، در وقوع انحرافات و افزایش میزان به ویژه در زمینۀ جرائم زنان، اعتیاد، و سرقت تأثیرگذار است در رویکرد دینی نیز این همبستگی میان فقر وانحرافات اجتماعی مورد تأیید است بر این اساس فقر انگیزش روی آوردن به کجروی را افزایش می دهد. همچنان که رفاه طلبی در سوی آوردن به جرائم، انگیزۀ بسیار قوی می باشد. بر این اساس باید امروزه یکی از اساسی ترین برنامه های دولتها برای از بین بردن بحران اقتصادی باشد. که امروزه هم خوشبختانه تمامی دولتها برای مبارزه با این معضل دست و پنجه نرم کرده اند.
کلمات کلیدی:
بحران های اقتصادی، جرم، حقوق.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
مقدمه. 2
الف) بیان مسأله. 3
ب) سوالات تحقیق.........................................................................................................................................5
ج) پیشینه تحقیق.. 5
د) فرضیات تحقیق.. 8
ه) اهداف و ضرورت تحقیق.. 8
و) روش تحقیق.. 10
ز) ساماندهی تحقیق.. 11
فصل اول : کلیات تحقیق
1-1: تعریف و ماهیت بحرانهای اقتصادی.. 13
1-1-1: مفهوم شناسی بحران اقتصادی.. 13
1-1-1-1: تعریف بحران. 13
2-1-1-1: تعریف بحران اقتصادی.. 14
3-1-1-1: اهمیت بحرانهای اقتصادی.. 17
4-1-1-1: مصادیق بحران های اقتصادی.. 18
1-4-1-1-1:تورم (Inflation) 19
1-1-1-4-2:فقر (Poverty) 20
1-1-1-4-3:بیکاری ( Unemployment) 23
1-1-1-4-4:جرائم اطفال و نوجوانان (Young Delinquency) 24
1-1-1-4-5:سرقت (Robbery) 24
1-1-1-4-6:اختلاس و ارتشاء (Embezlement & Bribery) 25
1-1-1-5: تاریخ بحرانهای اقتصاد. 26
1-2: عوامل و شاخص ها و آثار بحران. 29
1-2-1: عوامل بحران. 29
1-2-1-1: عوامل فرعی بحران. 29
1-2-1-2: عوامل اصلی بحران. 31
1-2-2: علائم و شاخص های شکل گیری بحران های اقتصادی.. 32
1-2-3: آثار بحران. 35
1-2-3-1: اقتصادی.. 36
1-2-3-2 : اجتماعی.. 37
1-2-3-3: فرهنگی..................................................................................................................................40
1-2-3-3-1:اقسام هویت... 42
1-2-3-3-2: تعریف بحران هویت... 44
1-2-3-3-3: شاخصه های بحران هویت... 44
1-2-3-4: سیاسی.. 45
فصل دوم : تحلیل جرم شناختی بحران اقتصادی
2-1: مبانی نظری.. 50
2-1-1:تاثیر بحران های اقتصادی از منظر تئوریهای جرم شناسی.. 50
2-1-1-1: نظریه فشار مرتن.. 50
2-1-1-2: نظریه روانشناختی.. 57
2-1-1-2-1: سطح بصیرت ذهنی.. 57
2-1-1-2-2: صفات منش و گرایشهای واکنشی.. 57
2-1-1-2-3: نگرشها، استعدادها و معتقدات... 58
2-1-1-3: نظریه های مربوط به محیط اقتصادی.. 59
2-1-1-4: نظریه های چند عاملی.. 64
2-1-1-4-1: نظریه ی فونتان. 64
2-1-1-4-2: نظریه ی کوراکیس... 64
2-1-1-4-3: نظریه ی بائر. 64
2-1-2: بحران اقتصادی از منظر متون دینی.. 65
2-2: آثار جرم شناختی بحران اقتصادی.. 68
2-2-1: اثر بحران در جرم انگاری.. 68
2-2-2: پیامدهای بحران. 71
2-2-2-1: تاثیر بر مهاجرت... 72
2-2-2-2: تحول الگوی مهاجرت... 75
2-2-2-3: پایان نظام تک قطبی.. 78
2-2-2-4: تاثیر بحران بر جرایم فراملی.. 78
2-2-3: بررسی موردی تاثیر فقر بر ارتکاب جرایم منافی عفت..............................................................................................81
2-2-3-1: تعاریف جرایم منافی عفت... 81
2-2-3-2:بررسی تعاریف جرم عمل منافی عفت عمومی.. 83
2-2-3-3: جایگاه جریحه دار کردن عفت عمومی نسبت به سایر جرایم مشابه. 85
2-2-3-4: رابطه فقر بر جرایم منافی عفت از دیدگاه حقوقدانان و جامعه شناسان. 87
2-2-3-5: فقر و انحرافات اجتماعی............................................................................................................89
2-2-3-6: نظریه های مربوط به فقر. 90
2-2-3-6-1: چشم انداز فرهنگی.. 90
2-2-3-6-2: چشم انداز موقعیتی.. 92
2-2-3-6-3: چشم انداز ربطی.. 92
2-2-3-7: نظریه های مربوط به انحرافات اجتماعی.. 93
2-2-3-7-1: دیدگاه بی هنجاری.. 93
2-2-3-7-2: نظریه انتقال فرهنگی.. 94
2-2-3-7-3: نظریه برچسب زنی.. 94
2-2-3-8: رابطه بین فقر و انحرافات اجتماعی و جرائم منافی عفت... 94
2-2-3-8-1: نظریه مخالفان و موافقان. 95
2-2-3-8-2: نقش فقر در انحرافات اجتماعی از منظر دین.. 96
2-2-3-8-3: اعتیاد و سرقت................................................................................................................97
2-2-3-8-4: جرائم زنان. 98
فصل سوم : نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه گیری.. 101
پیشنهادات... 102
منابع. 104
چکیده انگلیسی..........................................................................................................................................107
پروپوزال تاثیر آموزش اجتماعی بر بهزیستی روانشناختی و تاب آوری دانش آموزان
بیان مسأله اساسی تحقیق به طور کلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبههای مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق به صورت مستند) :
یکی از مشکلات تحصیلی که باعث تشویق و مراجعات مکرر والدین به کلینیک های بالینی می شود اختلالات یادگیری است، و چون کودکان پایه و اساس جامعه فردای هر کشور را می سازند. اگر مورد بی توجهی قرار بگیرند نتایج جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت (حمید، 1385). مشخصه نتوانی یادگیری در کودکان یا نوجوانان پیشرفت تحصیلی در زمینه خواندن، بیان نوشتاری یا ریاضیات در مقایسه با توانایی هوش کلی کودک است.
متن بازنگری شد DSM.IV (DSM-IN-TR) بنابه تعریف فلچر، لیون، فاجس و جاونس (2007) دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری نمی توانند در مهارت های مختلف تحصیلی مانند گوش دادن و خواندن جامع، مهارت های خواندن پایه، محاسبه ریاضیات و حل مسئله منطبق با سن و استانداردهای سطح نمره موفق باشند. بر همین اساس اختلالات یادگیری را در چهار طبقه تشخیص گنجانده شده است. اختلال خواندن، اختلال ریاضیات، اختلال بیان نوشتار، اختلال یادگیری نامشخص (NOS) (کاپلان، سادوک، 2007).
نتایج مطالعات بیانگر آن است که میزان شیوع این اختلالات از 2 درصد تا 30 درصد در نوسان است (نریمانی و رجبی، 1384). در DSM-IV-IR گفته شده که تقریباً 5 درصد دانش آموزان مدارس عمومی در ایالات متحده، دچار نوعی اختلال یادگیری هستند (آلتراس، 2007). فرا تحلیل بهراد (1384) نشان می دهد که میزان شیوع اختلال یادگیری در دانش آموزان ابتدایی 58/4 درصد می باشد و دانش آموزان پسر بیشتر از دانش آموزان دختر است. در مطالعه نریمانی و رجبی (1384) میزان شیوع اختلال یادگیری در استان اربیل 13 درصد گزارش شده است. میزانترک تحصیلی مدرسه برای کودکان و نوجوانان مبتلا به این اختلال 40 درصد یعنی یک و نیم برابر متوسط است دادستانی، 1389، به نقل از نریمانی و همکاران). از جمله متغیرهایی که در کودکان ناتوان در یادگیری دچار مشکل است بهزیستی روان شناختی است. کودکان مبتلا به ناتوانی های یادگیری به دلیل شکست های مکرری که در مدرسه و منزل با آن روبرو می شوند، از نظر بهزیستی روان شناختی در سطح پایین تر از کودکان عادی قرار دارند (گروسمن ونیمن، 2004). ریف بهزیشتی روان شناختی را تلاش فرد بای تحق توانایی های بالقوه خود می داند. این مدل از طریق ادغام نظریه مختلف رشد فردی (مانند نظریه خود شکوفایی مزلو و شخص کامل راجرز) و عملکرد سازگارانه (مانند نظریه سلامت روانی *** جاهودا) شکل گرفته و گسترش یافته است (کامپتون، 2001). بهزیستی روان شناختی در مدل ریف و همکاران از شش مولفه تشکیل شده است: مولفه پذیرش خود و معنی داشتن نگرش مثبت به خود و زندگی گذشته خویش است. اگر فرد در ارزشیابی، استعدادها، توانایی ها و فعالیت های خود در کل احساس رضایت کند و رجوع به گذشته خود احساس خشنودی کند، کارکرد روانی مطلوبی خواهد داشت. مولفه خود مختری به احساس استقلال، خود کفایی و آزادی از هنجارها اطلاق می شود. داشتن ارتباط مثبت با دیگران دیگر مولفه این مدل به معنی داشتن رابطه با کیفیت و ارضا کننده با دیگران است. مولفه هدفمندی در زندگی به مفهوم دارا بودن اهداف دراز مدت و کوتاه مدت در زندگی و معنادار شمردن آن است. تسلط بر محیط مولفه دیگر این مدل به معنی توانایی فرد برای مدیریت زندگی و مقتضیات آن است. مولفه رشد شخصی به گشودگی نسبت به تجربیات جدید و داشتن رشد شخصی پیوسته باز می شود (هوسر اسپرینگرو پودروسکا، 2005). کوپر (2007) شیوع مشکلات بهزیستی روان شناختی را در افراد ناتوان در یادگیری در مقایسه با گروه کنترل بیشتر گزارش کرده است. ابون و مک کنکی (2006) در افراد مبتلا به ناتوان در یادگیری مشکلات روان شناختی از قبیل افسردگی، اضطراب، ناسازگاری اجتماعی، عواطف منفی را گزارش کرده اند.
پاورپوینت معرفی انواع سیستم های حفاظت جانبی شامل 30 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی عمران و ساختمان) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.
.
یکی از مهمترین مشکلات در احداث سازه ها ، حفاظت از گود برداری و ساختمانهای موجود در مجاورت آن می باشد و در صورت عدم رعایت روش های مناسب به منظور حفاظت گودها و همچنین شیب های در حال احداث، منجر به خسارت جبران ناپذیری خواهد گردید و مخاطرات بوجود آمده ناشی از نشست های احتمالی و تقلیل ظرفیت باربری و تغییر مکانهای جانبی موجب ایجاد ترک در سازه های مجاور گود خواهد شد.
به منظور جلوگیری از موارد فوق لازمست از قبل از شروع عملیات گود برداری از روشهای نگهداری و مهار بندی جانبی استفاده شود تا در محیطی پایدار و ایمن بتوان عملیات را ادامه داد . در این راستا سیستم های حفاظت جانبی بطور کلی شامل موار زیر تقسیم بندی می شوند.
.
جداره های مهاربندی شده توسط المانهای افقی و مایل (Braced wall using wale strut
جداره های مهاربندی شده توسط المانهای کششی (Soldier beam& lagging)
جداره های مهاربندی شده توسط مهار متقابل
جداره های مهاربندی شده توسط سپر کوبی (Braced sheet pile)
جداره های مهاربندی شده توسط شمع های در جا (Bored pile walls
جداره های مهار بندی شده توسط دیوار دیافراگمی (Diaphragm walls-Slurry wall)
جداره های مهاربندی شده توسط خرپایی
جداره های مهاربندی شده توسط نیلینگ (Soil nailing)
.
عنوان: معرفی انواع سیستم های حفاظت جانبی
فرمت: پاورپوینت
تعداد صفحات: 30 اسلاید
ارائه شده در: فروشگاه های سازه برتر
.
تصویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت:
پاورپوینت مبلمان شهری شامل ۳۸ اسلاید (ویژه رشته های مهندسی عمران و ساختمان) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.
.
مقدمه:
مبلمان شهری به مجموعه وسیعی از وسایل ؛ اشیا ء ؛ دستگاه ها ؛ نماد ها و عناصری گفته می شود که چون در شهر و خیابان و در کل در فضای باز نصب شده اند و استفاده ی عمومی دارند به این اصطلاح معروف شده اند .
به عبارت دیگر عناصری مانند : نیمکت ها ؛ ایستگاه های اتوبوس ؛ علایم ؛ منابع نوری ؛ صندوق های پستی ؛ سطل های زباله و..... که برای راحتی ؛ آسایش و زیبایی بیشتر ؛ ارایه ی اطلاعات ؛ کنترل حرکت ؛ ایجاد امنیت و رفاه شهروندان در فضاهای شهری قرار داده شده اند ؛ مبلمان شهری نام دارد.
مبلمان شهری
تقسیم بندی عناصر مبلمان شهری
پیشینه ی مبلمان شهری در ایران
اصطلاحات رایج برنامه ریزی و فضای شهری
تجهیزات زیبا سازی
تعریف مبلمان شهری
تجهیزات ایمنی و آسایش شهری
تجهیزات زیبا سازی فضای شهری
لزوم توجه به مبلمان شهری
اهداف طراحی مبلمان شهری
رویکرد روند طراحی در مبلمان شهری
.
عنوان: مبلمان شهری
فرمت: پاورپوینت
تعداد صفحات: ۳۸ اسلاید
ارائه شده در: فروشگاه های سازه برتر
.
تصویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت:
پاورپوینت انواع سقف های ساختمانی و روش اجرای آن ها شامل 51 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی عمران و ساختمان) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.
مهم ترین ویژگی های یک سقف را می توان به ترتیب زیر برشمرد :
مقاومت و پایداری آن در برابر نیروهای وزن خود و بارهایی که قرار است سقف تحمل نماید که عمده ترین آن در بام بار برف می باشد
در این مطلب به طور جامع در باره انواع سقفهای ساختمانی ، مزایا و معایب ، و روش اجرای آنها پرداخته شده است...
انواع سقف های ساختمانی و روش اجرا آنها
مقدمه
مقاومت در برابر آب و هوا
انواع بلوک ها
انواع سقفهای بتنی
روشهای قالب بندی
سقف تیرچه و بلوک
کاربرد تیرچه و بلوک در ساختمان
چرا تیرچه بلوک جزء بهترین نمونه های سقف است ؟
معایت تیرچه بلوک
جدول ارتفاع بلوک و ضخامت سقف
نکات مربوط به تیرچه بلوک
سقف تیرچه و بلوک
قسمت های مختلف تیرچه پیش ساخته
مزایای سقف تیرچه بلوک
محاسبه وزن سقفها
سقف طاق ضربی
روش اجرای سقف طاق ضربی
سقف پیش تنیده
سقف کرومیت
مجموعه روشهای اجرای سقف کرمیت
سقف دال بتنی
.
عنوان: انواع سقف های ساختمانی و روش اجرای آن ها
فرمت: پاورپوینت
تعداد صفحات: 51 اسلاید
ارائه شده در: فروشگاه های سازه برتر
.
تصویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت:
پاورپوینت عایق ها شامل 40 اسلاید ویژه رشته های مهندسی عمران و ساختمان) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت وفهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.
مقصود از عایق کاری در کارهای ساختمانی، به طور عام، جلوگیری کردن از نفوذ عامل یا عواملی از خارج به داخل و یا داخل به خارج از ساختمان میباشد. رطوبت از سه راه جذب دیوارها میشود : از طریق زمین وپی: برای مقابله با آن از عایق رطوبتی در تراز روی کرسی چینی استفاده میشود. علت آنکه لایههای عایق را به جای قرار دادن در حد فاصل کرسی چینی و پی، در حد فاصل کرسی چینی و دیوار قرار میدهند آن است که در صورتیکه لایه ی عایق،پایین تراز فرش کف قرار گیرد قاعدتاً طرفین دیوار با زمین طبیعی که غالباً دارای رطوبت است تماس داشته و از این طریق رطوبت بر دیوار نفوذ خواهد کرد.در ایران برای جلوگیری از نفوذ رطوبت با استفاده از قیر و گونی مناسب صورت گرفته، در پاره موارد از مشمع قیر اندود و یا مقوای قیر اندود یا لایههای عایق پیش ساخته ای که جنس اصلی عایق آنها مواد قیری است و یا انواع دیگر مواد عایق کننده که به صورت خمیری یا امولسیون در صنعت ساخته میشود، استفاده میکنند.
عایق ها
عایق کاری
انواع عایق ساختمانی
عایق رطوبتی
نکات اساسی در موقع اجرای عایقکاری
زهکشی
خواص مصالح عایق رطوبت
عایق کاری عمودی
عایق کاری بام
عایقکاری حرارتی از خارج
عایقکاری حرارتی دیوار
عایقکاری حرارتی کف
عایقکاری حرارتی بازشوها
روشهای متداول برای عایقکاری حرارتی دیوار
.
عنوان: عایق ها
فرمت: پاورپوینت
تعداد صفحات: 40 اسلاید
ارائه شده در: فروشگاه های سازه برتر
.
تصویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت:
پاورپوینت اصول گودبرداری و ایمن سازی شامل 40 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی عمران و ساختمان) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت وفهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ،اقدام به خرید آن نمایید.
.
مقدمه:
فایل پاورپوینت اصول گودبرداری و ایمن سازی ، در این فایل روش های مختلف پایدار سازی گود با تصویر و توضیحاتی در مورد معایب و مزایای آنها داده شده است...
اصول گودبرداری و ایمن سازی
روش های مختلف پایداری سازی گود
روش آنکراژ
مهار پانل های بتنی با آنکراژ
حفاری چاهک
تزریق
تغییر بافت خاک در اثر تزریق
بهبود مشخصات خاک به علت تزریق
Tie back روش
پایدار سازی گود به روش دوخت به پشت
استفاده از حریم همسایه
افزایش کیفیت خاک به علت تزریق
روش دیافراگم های بتنی
روش احداث دیواره های دیافراگمی
دیواره دیافراگم اجرا شده
اجرای همزمان دیوار حایل با دیوار نگهبان
روش اجرای شمع در جا
حفاظت گود با میکرو پایلینگ و مهار
روش شمع در جا
شیت پایل و مهار متقابل
اجرای سیستم باربر جانبی با استفاده ار عناصر قائم
گود برداری
مهار سیستم های روبرو
روش خرپا
خصوصیات خرپای بهینه
تخته کوبی
مزایای روش خرپایی
نکات مهم قبل از گود برداری
نکات مهم در حین گود برداری
نکات مهم بعد از گود برداری
برم بندی برای کنترل پایداری
.
عنوان: اصول گودبرداری و ایمن سازی
فرمت: پاورپوینت
تعداد صفحات: 40اسلاید
ارائه شده در: فروشگاه های سازه برتر
.
تصویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت: