پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبرد های شناختی تنظیم هیجان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش راهبردهای شناختی تنظیم هیجان

در20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

هیجان نقش مهمی در جنبه های مختلف زندگی نظیر سازگاری با تغییرات زندگی و رویدادهای تنیدگی زا ایفا می­کند. اصولاً، هیجان را می توان واکنش­های زیست­شناختی به موقعیت هایی دانست که آن را یک فرصت مهم یا چالش برانگیز ارزیابی می­کنیم و این واکنش­های زیستی با پاسخی که به آن رویدادهای محیطی می­دهیم، همراه می­شوند (گرانفسکی و همکاران، 2001).

هر چند هیجان­ها مبنای زیستی دارند، اما افراد قادرند بر شیوه­هایی که این هیجان­ها را ابراز می­کنند، اثر بگذارند. این توانایی که نظم­جویی هیجان نامیده می­شود، فرآیندهای درونی و بیرونی­­ای است که مسئولیت کنترل، ارزیابی و تغییر واکنش­های عاطفی فرد را در مسیر تحقق یافتن اهداف بر عهده دارد (تامپسون، 1994، به نقل از مشهدی، میردورقی و حسنی، 1390).

بنابراین نظم­جویی هیجان، یک اصل اساسی در شروع، ارزیابی و سازماندهی رفتار سازگارانه و هم­چنین جلوگیری از هیجان­های منفی و رفتارهای ناسازگارانه محسوب می­شود (گرانفسکی و همکاران، 2001).

این سازه یک مفهوم پیچیده است که طیف گسترده­ای از فرآیندهای زیستی، اجتماعی، رفتاری و هم­چنین فرآیندهای شناختی هشیار و ناهشیار را در بر می­گیرد (گرانفسکی و همکاران، 2001).

به عبارت دیگر، واژه­ی نظم­جویی هیجان مشتمل بر راهبردهایی است که باعث کاهش، حفظ و یا افزایش یک هیجان می­شوند و به فرآیندهایی اشاره دارد که بر هیجان­های کنونی فرد و چگونگی تجربه و ابراز آنها اثر می­گذارد (جرمن، وان- در- لیندن، داکرمونت و زرماتن[1]، 2006).

از آنجایی که نظم­جویی هیجان نقشی محوری در تحول بهنجار داشته و ضعف در آن، عاملی مهم در ایجاد اختلال­های روانی به شمار می­رود، نظریه پردازان بر این باورند، افرادی که قادر به مدیریت صحیح هیجاناتشان در برابر رویدادهای روزمره نیستند، بیشتر نشانه های تشخیصی، اختلال های درونی سازی از قبیل افسردگی و اضطراب را نشان می دهند (نولن- هاکسما، ویسکو، لیبومیرسکی[2]، 2008). بنابراین می­توان گفت، نظم­دهی هیجان عاملی کلیدی و تعیین کننده در بهزیستی روانی و کارکرد اثربخش است (گرانفسکی و همکاران، 2001). که در سازگاری با رویدادهای تنیدگی­زای زندگی نقش اساسی ایفا می­کند (نولن- هاکسما و همکاران، 2008). به طور اجمالی می­توان اذعان نمود که افراد از روش­های مختلفی جهت نظم­جویی هیجاناتشان استفاده می­کنند و یکی از متداو­ل­ترین این روش­ها استفاده از راهبردهای شناختی است. راهبردهای نظم­دهی شناختی هیجان، فرآیندهای شناختی هستند که افراد برای مدیریت اطلاعات هیجان­آور و برانگیزاننده به کار می­گیرند و بر جنبه شناختی مقابله تأکید دارند؛ بنابراین، افکار و شناخت­ها در توانایی مدیریت، نظم جویی و کنترل احساس­ها و هیجان­ها بعد از تجربه­ی یک رویداد تنیدگی­زا نقش بسیار مهمی دارند (گرانفسکی و همکاران، 2001).

سال­ها پژوهش به نقش مهم تنظیم هیجان در سازش با وقایع تنیدگی­زای زندگی وضوح بخشیده است (گرنفسکی و همکاران، 2001).

تنظیم هیجان دلالت دارد بر به کار گماشتن افکار و رفتارهایی که در هیجان های آدمی تأثیر می­گذارند. هنگامی که انسان­ها تنظیم هیجان را به کار می­گیرند، چگونگی تجارب و تظاهر هیجان های خود را هم تحت اختیار می گیرند. گمان می­شود توانایی تنظیم هیجان خصیصه ای از خصوصیات هوش هیجانی است (بارون و پارکر[3]، 2000، به نقل از امین­آبادی، دهقانی و خداپناهی، 1390).

هرچند که تعریف عملیاتی مفهوم تنظیم هیجان دشوار است بسیاری از محققین روانشناسی رشد سعی در مطالعة آن دارند. تحت سیطره درآوردن مفهوم تنظیم هیجان دشوار است، چرا که تظاهرات و تجارب هیجانی نیز حقیقتا حل نشده­اند و هیجان ها در محور فهم مفهوم هیجان ها درجات متفاوتی دارند. بر این اساس به تعریفی عملیاتی از خود هیجان که تلاش در وضوح بخشیدن به تعریف تنظیم هیجان دارد نیاز داریم. هیجان چیست؟ هیجان ها از دیدی کارکردی تلاش هایی همگرا توسط فرد محسوب می شوند، به منظور ابقاء، تغییر و یا خاتمه دادن به روابط میان فرد و محیط تأثیرگذار، گروهی ادعا دارند تنظیم هیجان وابسته به دو سطح است: فرایند تنظیم هیجان و بازده آن (گراس[4]، 1999).

تنظیم هیجان این گونه تعریف می شود: تنظیم هیجان مبتنی است بر فرایندهای درونی و بیرونی پاسخ دهی در برابر مهار و نظارت، ارزیابی و تعدیل تعاملات هیجانی به خصوص خصایص زودگذر و تند آنها برای به تحقق رسیدن اهداف (تامپسون، 1994، به نقل از امین­آبادی، دهقانی و خداپناهی، 1390).



[1]- Jermann, Van-Der-Linden, Dacremont ,& Zermatten

[2]- Wisco & Lyubomirsky

[3]- Baron & Parker

[4]- Groos



خرید فایل


ادامه مطلب ...

بررسی تاثیر روش تدریس فعال(همیاری)در وضعیت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان دوره ابتدایی

بررسی تاثیر روش تدریس فعال(همیاری)در وضعیت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان دوره ابتدایی

مقدمه

عصر کنونی را عصری می دانند که هدف از آموزش و پرورش تنها انتقال میراث فرهنگی و تجارب بشری به نسل جدید نیست.بلکه رسالت آموزش و پرورش را ایجاد تغییرات مطلوب در نگرش ها شناخت ها و در نهایت رفتار انسان ها می دانند.

در این راستا معلم نقش بسیار مهم و اساسی را بر عهده دارد زیرا علاه بر نقش هدایتی حمایتی تقویتی سازمان دادن به فعالیت های یادگیری دانش آموزان و رشد هماهنگ ابهاد وجودی آنان نیز به عهده اوست.

معلم برای رسیدن به اهداف تعیین شده در فرایند آموزش دو مسیر اصلی را در پیش رو دارد استفاده از روش های سنتی و غیر فعال و یا استفاده از روش های تدریس فعال و کاربردی.

علمای تعلیم و تربیت پس از سال ها تحقیق و تجربه به این نتیجه رسیده اند که موثرترین روش آموزش فعال کردن خود دانش آموز است که از طریق روش علمی بهتر میسر می گردد.یعنی دانش آموز به کمک تفکر و قوای ذهنی خود که در فطرت هر انسانی نهفته است(مانند کنجکازی حدس مقایسه نتیجه گیری تصور تخیل و ...)می تواند مشکلی را شناسایی و برای آن راه حل را به مرحله اجرا بگذارد و به نتیجه برسد.

در این نوشتار مختصر سعی بر این است که نقش روش های تدریس فعال و کاربردی در فرایند آموزش در حد توان تبیین گردد.امید است مورد قبول حق قرار گیرد.

چون عنوان مقاله نقش روش های تدریس فعال و کاربردی در فرایند آموزش به عنوان کارامدترین روش اثربخشی در کلاس است ابتدا تعریفی از روش "روش تدریس فعال"و "روش تدریس غیر فعال "ارائه می گردد.

پس از والدین و اعضای خانواده، مربیان و معلمان و اعضای مدرسه بیشترین تأثیر را در تربیت کودکان دارند. کودکان در سنین پایین تحت تأثیر والدین خود هستند، اما وقتی وارد مدرسه می شوند از معلمان خود اثر می پذیرند. معلمان باید بدانند که افکار، رفتار و گفتار آنان سرمشق دانش آموزان است(امینی،1391).

معلم بعد از پدر و مادر با نفوذترین افراد، در امر تربیت کودک و نوجوان است. دانش آموزان بویژه دانش آموزان دوره ابتدایی، شدیداً تحت تأثیر معلم خود قرار دارند و رفتار او را الگو قرار می دهند. معلم با روح و جان دانش آموز سر و کار دارد و به همین جهت به عنوان یک الگوی محبوب و مطاع پذیرفته می شود. دانش آموزان همه اعمال و رفتار معلمان و مدیر و حتی مستخدم مدرسه را زیر نظر دارند و از طرز برخورد آموزگاران با مدیر، معلمان با یکدیگر، معلمان با خدمتکاران مدرسه و معلمان با دانش آموزان درس می گیرند(امینی،1387).

فضای تعلیم و تربیت زیر پوشش عناصر گوناگونی قرار دارد که همه آنها می توانند برای شاگردان، الگو و سرمشق باشند، مانند حیاط مدرسه، فضای کلاس، معلم، مدیر، ناظم، شاگردان و همه پدیده هایی که در مدرسه به چشم می خورد با شاگردان مدرسه پیوند و تماس دارند. اما هیچ عنصری در مدرسه همانند معلم و به اندازه او نمی تواند الگوساز باشد.(امینی،1391).

مغز کودک، نوجوان و جوان مانند دوربین عکاسی است. کودکان در دوران کودکی خود از عقل پیروی نمی کنند بلکه تابع احساسات و تقلید هستند. آنان در این سنین قیافه، تُن صدا، بی ادبی یا ادب در کلام و بالاخره همه گفتار و کردار بزرگ ترها را به طور ناخودآگاه تقلید می کنند. از آن جا که کودکان بیشتر وقت خود را در خانه و یا مدرسه سپری می کنند، پدر و مادر و معلم می توانند با کردار و گفتار خود، آنها را تحت تأثیر قرار دهند و شخصیت کودک را بسازند(امینی،1391).


فهرست مطالب

مقدمه. 5

بیان مسئله. 7

اهمیت و ضرورت تحقیق. 9

اهداف کلی : 12

اهداف اختصاصی : 12

فرضیه های تحقیق. 12

تعاریف نظری: 14

تعریف روش... 14

تعریف روش تدریس فعال. 14

تعریف روش تدریس غیر فعال. 14

تاریخچه روش های تدریس فعال. 14

ادبیات تحقیق. 15

حیطه‌های شناختی.. 15

الــگـــوهــا 16

مراحل. 17

مراحل. 18

روش تحقیق. 23

جامعه آماری و نمونه آماری.. 23

روش تجزیه و تحلیل داده ها 23

ابزار گرد آوری اطلاعات.. 24

محدودیت‌های بکارگیری روشهای تدریس فعال. 24

فهرست منابع. 28





خرید فایل


ادامه مطلب ...

بررسی تاثیر پایگاه اجتماعی در نحوه گذراندن اوقات فراغت دانشجویان

بررسی تاثیر پایگاه اجتماعی در نحوه گذراندن اوقات فراغت دانشجویان

مقدمه

یکی از عرصه­هایی که زندگی روزمره را بازنمائی می­کند و قدرت و مقاومت را در زندگی انسانها به نمایش می­گذارد ، عرصه­ی فراغت است . فراغت عرصه­ای است که اختیار و آزادی انسانها در آن عرصه بیشتر قابل اعمال است در نتیجه برخلاف کار که انضباط بیشتری را ایجاب می­کند ، فضای مناسبی برای مقاومت در برابر رویه­های فرهنگی جا افتاده و برای پدید آوردن روال­ها و کردارهای جدید است ، از اینروست که گفته­اند فراغت می­تواند فرهنگ ایجاد کند و هویت افراد را آشکار سازد .برخی از پژوهشگران بر این باورند که پدیده­ی فراغت در سرتاسر تاریخ زندگی بشر وجود داشته و خاص زمان مشخصی نیست اما برخی دیگر فراغت را پدیده­ای میدانند که با تمدن صنعتی پیوند دارد و معتقدند که دارای دو ویژگی و شرایط خاصی است که عبارتند از :

1) تحت تأثیر مراسم اجباری و الزامات فرهنگی و اجتماعی نیست . ( براون ، 1996 ، ص 92 )

2) از سایر فعالیت­های ضروری زندگی روزمره نظیر خوردن متفاوت است . ( دومازید ، 1372 ، ص 56 )

چنانچه این دو شرط ملاک باشد اوقات فراغت در جوامع صنعتی وجود نداشته زیرا افراد در گذراندن فراغت خود نظیر تفریحات و سرگرمی نوعی تابع الزامات فرهنگی اجتماعی بوده­اند . ( فکوهی ، ناصر ، 1382 )

واقعیت آن است که امروزه وجود و اهمیت به آن هم نتیجه­ی رشد صنعت و هم نتیجه­ی جامعه­ی مصرفی بوده است . فعالیت­های اوقات فراغت امروزه از چنان اهمیتی برخوردار است که حتی از آن به مثابه آینه­ی فرهنگ جامعه یاد میکنند به این معنی که چگونگی گذران اوقات فراغت افراد یک جامعه تا حد زیادی معرف ویژگیهای فرهنگ آن جامعه است و از این نظر گاه کوششی برای شناسائی چگونگی گذران اوقات فراغت در یک جامعه با یک گروه اجتماعی حائز اهمیت ویژه­ای است . ( چگونگی پرداختن به فعالیت­های فراغت در بین جوانان و نوجوانان ، شریفیان، مسعود ، ص 5 )

فهرست مطالب

فصل اول

فهرست مطالب.. ج‌

فصل اول. ذ‌

مقدمه. 1

بیان مسأله. 2

ضرورت و اهمیت تحقیق. 4

هدف از انجام تحقیق. 5

اهداف تحقیق. 5

هدف کلی.. 5

اهداف جزئی تحقیق. 5

فصل دوم. 7

تعریف نظری.. 8

بررسی تئوریک یا نظری موضوع پروژه 8

مفهوم فراغت.. 8

تعریف فراغت ( اوقات فراغت ) 8

اوقات فراغت : 9

اوژه در تعریف فراغت میگوید. 9

تقسیمبندی اوقات : 10

عوامل موثر در گذراندن اوقات فراغت.. 11

عوامل اقتصادی.. 12

عوامل فرهنگی.. 13

عوامل سیاسی و سیاستگزاریهای دولت در امر اوقات فراغت.. 15

اسلام و اوقات فراغت.. 15

اوقات فراغت در ایران پس از اسلام. 16

مباحث نظری در خصوص موضوع تحقیق. 17

آراء جامعهشناسان. 17

دیوید رایزمن.. 17

مفهوم فراغت.. 19

مفهوم اوقات فراغت از دیدگاه چند نظریه پرداز. 19

چارچوب نظری « دیدگاهها » در مورد اوقات فراغت.. 20

الف) دیدگاه ایده آلیسم ( Idealism ) 20

ب) دیدگاه رئالیسم ( Realism ) 21

ج) دیدگاه پراگماتیسم ( Progmatism ) 21

د) دیدگاه اسلام. 22

سواد و اوقات فراغت.. 25

رابطه سواد والدین با اوقات فراغت فرزندان. 25

خانواده و اوقات فراغت.. 26

پایگاه اجتماعی (Social Status) 27

رابطه نقش و پایگاه اجتماعی و مفاهیم همسو. 28

پایگاه اجتماعی متجانس و غیرمتجانس... 29

منشا پایگاه اجتماعی و انواع آن. 29

عوامل تعیین‌کننده پایگاه اجتماعی.. 30

پیشینه تحقیق. 31

پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور. 33

فرضیه های تحقیق. 33

فصل سوم. 35

روش پژوهش... 36

جامعه آماری.. 36

ابزار اندازه گیری.. 36

تعیین اعتبار و روایی پرسشنامه. 36

تعریف مفهومی و عملیاتی.. 37

فصل چهارم. 38

بخش اول : آمار نتایج توصیفی.. 39

قسمت دوم : آمار استنباطی.. 46

فصل پنجم. 54

خلاصه مطالب و نتیجه گیری.. 55

مشکلات و محدودیتهای تحقیق. 57

ارائه پیشنهادات.. 57

منابع مورد استفاده 58



خرید فایل


ادامه مطلب ...

بررسی تاثیر بازیهای رایانه ای و فضای مجازی بر روی میزان خشم و عزت نفس در نوجوانان و کودکان

بررسی تاثیر بازیهای رایانه ای و فضای مجازی بر روی میزان خشم و عزت نفس در نوجوانان و کودکان

پیشگفتار:

پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر بازیهای رایانه ای و فضای مجازی بر روی میزان خشم و عزت نفس نوجوانان و کودکان است

به دنبال آن است تا به بررسی اثرات و زیانهای بازیهای رایانه بپردازد بنابراین پژوهش حاضر در چارچوب نظری خود. از نظریه های مختلف ارتباطی بویژه نظریه هایی که به استفاده و بهره مندی از فضای مجازی و بازیهای زایانه ای تاکید دارند استفاده نموده است. بررسی تطبیقی میزان بهره مندی از شبکه های مجازی و عوامل مؤثر بر آن موضوعی اسن که این پژوهش به آن مبادرت نموده است. و امید وار است زمینه ی مناسبی برای تحقیقات مفصل تر را فراهم سازد. بدون شک این پژوهش بدون راهنمایی ها و کمک های فراوان استاد عزیز و راهنمایی های دیگر عزیزان به ثمر نمی نشست.

لازم و ضروری است از زحمات و تلاشهای این استاد محترم تشکر و قدر دانی نمایم و همچنین از کمک ها و یاری همسر عزیزم و به خصوص پدر و مادرم و خانواده ام که همیشه یار و یاورم در زندگی بوده اند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

فهرست مطالب

پیشگفتار

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

اهداف تحقیق

اهمیت و ضرورت تحقیق

تعاریف نظری

فصل دوم: ادبیات تحقیق

چهارچوب نظری تحقیق، پیشینه ی تحقیق

فصل سوم: بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری

پیشنهادات

منابع



خرید فایل


ادامه مطلب ...

بررسی تأثیر آموزش از طریق بازی بر مهارتهای اجتماعی دانش آموزان

بررسی تأثیر آموزش از طریق بازی بر مهارتهای اجتماعی دانش آموزان


.بیان مساله (تشریح ابعاد,حدود مساله,معرفی دقیق مساله,بیان جنبه های مجهول و مبهم و متغیر های مربوط به پرسشهای تحقیق,منظور تحقیق )

در سال 1996 میلادی، سازمان بهداشت جهانی به منظور پیشگیری و همچنین افزایش سطح بهداشت روانی افراد و جامعه، برنامه­ای با عنوان آموزش مهارت ­های زندگی تدوین کرد. اصطلاح مهارت­های زندگی به گروه بزرگی از مهارت­های روانی، مهارت های اجتماعی و بین فردی اطلاق می­شود و می­تواند به افراد کمک کند تا تصمیمات خود را با آگاهی اتخاذ نمایند، بطور موثر ارتباط برقرار کنند، مهارت­های مقابله­ ای و مدیریت شخصی خود را گسترش دهند و زندگی سالم و بارآوری داشته باشند.



خرید فایل


ادامه مطلب ...

بررسی تاثیر اختلافات خانوادگی در میزان یادگیری و افت تحصیلی دانش آموزان

بررسی تاثیر اختلافات خانوادگی در میزان یادگیری و افت تحصیلی دانش آموزان

مقدمه

بدون تردید یکی از عناصر اساسی تکوین و توسعه و عوامل فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی هر جامعه ، نظام آموزش و پرورش آن است . در باب قضاوت کارآیی این نظام می توان از پیشرفت تحصیلی با مفهوم موفقیت دانش آموزان در گذراندن دروس یک پایه تحصیلی یاد کرد . در کل تحلیل و بررسی عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی می تواند زمینه ساز اخذ تصمیماتی شود که کارآیی درونی این نظام را بهبود بخشیده و متعاقباً زمینه های توسعه همه جانبه را فراهم سازد .

در بین دوره های تحصیلی آموزش و پرورش ، دوره متوسطه به سبب وضع زیستی ، اجتماعی و روانی دانش آموزان و همچنین به جهت تاثیر گذاری تصمیمات این دوره سنی در تمام عرصه های زندگی به عنوان محوریت موضوع انتخاب شده است . با مروری بر پیشینیه پیشرفت تحصیلی این دوره می بینیم که پیشرفت تحصیلی نتیجه تاثیر یک عامل نیست . چنانچه ویژگی های فردی دانش آموز (هوش عمومی و هیجانی ، شیوه های یادگیری ، خود کارآمد بودن و سلامت روانی و ...) خاستگاه اجتماعی دانش آموز ( محیط روانی خانواده ، وضعیت فرهنگی و اقتصادی آن ... ) و ساختار آموزشی ( ساختار کلاس ، انتظارات معلم ، شیوه تدریس و امکانات آن و ... ) از جمله موارد اساسی در این زمینه به شمار می رود بنا به این اقوال امید حرکت ما نمایاندن رابطه جو عاطفی خانواده با افت تحصیلی دانش آموزان می باشد ،شاید بتوانیم به تاثیرات جو خانواده و رابطه آن بر افت تحصیلی پی ببریم.

فهرست مطالب

فصل اول طرح تحقیق... 5

مقدمه.. 5

بیان مسئله.. 6

اهمیت وضرورت پژوهش...... 8

اهداف تحقیق... 9

هدف کلی... 9

فرضیه های تحقیق... 10

تعاریف و اصطلاحات.... 10

فصل دوم.. 11

مبانی نظری و پیشینه پژوهش...... 11

فصل سوم.. 20

روش تحقیق... 20

جامعة،نمونه و روش نمونه گیری.... 21

ابزار گردآوری داده ها. 21

-پرسشنامه جو عاطفی خانواده(مقیاس شیوههای فرزندپروری). 21

شیوه اجرا 22

شیوه نمرهگذاری.... 22

روش آماری.... 24

فصل چهارم.. 25

محدودیت های پژوهش...... 25

پیشنهادات.... 26

منابع فارسی... 27

ضمایم....................................................................................................................................28




خرید فایل


ادامه مطلب ...

بررسی پایداری تقسیم سود در شرکت های پذبرفته شده در بورس اوراق بهادار

بررسی پایداری تقسیم سود در شرکت های پذبرفته شده در بورس اوراق بهادار

چکیده

افزایش ثروت سهامداران هدف نهایی موسسات غیر انتفاعی است بدست آوردن سود بیشتر ودر نتیجه افزایش ثروت سهامداران از طریق انتخاب روش تقسیم سودبهینه یکی از مواردی است که شرکتها به عنوان یک راهکار برای دستیابی به اهداف خود مد نظر قرار می دهند گروهی از متخصصین عقیده دارند که اخذ تصمیمات مدبرانه مدیریت می تواند باعث افزایش ارزش شرکت شود نه ساختار سرمایه، اخذ تصمیمهای آگاهانه می تواند باعث سود بیشتر ودر نتیجه افزایش ثروت سهامداران می شود .هدف اصلی این تحقیق استفاده از روشهای تقسیم سوداز طریق افزایش سرمایه (سود سهمی و مطالبات آورده نقدی ) و وام ( وام بلند مدت ووام کوتاه مدت ) بر بازده واقعی سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد . بدین منظور از نسبت های بدهی های کوتاه مدت به کل دارائیها، بدهی بلند مدت به کل دارائیها،درصد افزایش سرمایه و بازده واقعی شرکتها را برای یک دوره مالی بین سالهای 1382الی 1384 مورد بررسی قرار گرفته ونمونه آماری این تحقیق عبارتست از شرکتهای که فقط از افزایش سرمایه ویا وام استفاده نموده اند. و برای جمع آوری اطلاعات از روشهای کتابخانه ای (کتب و نشریات و مقالات حرفه ای و تخصصی ) و برای جمع آوری اطلاعات مالی برای آزمون فرضیه ها از صورتهای مالی حسابرسی شده بین سالهای 1382 الی 1384موجود درنرم افزار ره آوردو آزمونهای آماری مناسب شامل آزمون مقایسه میانگین دو جامعه ( توزیع t ) و ضریب همبستگی پیرسون و k-s و با کمک نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است به طورکلی یافته های تحقیق نشان می دهد که شرکتهایی که از افزایش سرمایه استفاده نموده اند، بر بازده واقعی سهام شرکتها تاثیر مثبت ندارد ولی شرکتهایی که از وام استفاده نموده اند،بر بازده واقعی سهام شرکتها تاثیر مثبت دارند .


فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول: ‌ح

کلیات تحقیق.. ‌ح

مقدمه : 1

بیان مسئله. 3

اهمیت موضوع تحقیق.. 5

اهداف تحقیق.. 6

دلایل و انگیزه های انتخاب موضوع. 7

فرضیه های تحقیق : 8

قلمرو تحقیق: 8

جامعه آماری : 9

روش تحقیق : 10

روش جمع آوری اطلاعات : 10

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات : 11

ساختار کلی تحقیق : 11

تعریف واژه ها : 11

فصل دوم: 14

مبانی نظری تحقیق.. 14

مفهوم بورس.... 15

وظایف بورس.... 15

فواید بورس برای سرمایه گذاران.. 19

تأثیر گزارش حسابرسی بر بازده سهام. 24

نقش حرفه حسابرسی در جامعه. 25

1-مدل شبه قضایی.. 26

3- نظریه مباشرت و نظارت... 27

هدف حسابرسی و انواع اظهار نظر حسابرسی.. 28

تاثیر اظهار نظرحسابرس بر فعالیت شرکتها 30

اطلاعات حسابداری و قیمت سهام. 31

ارتباط بین سود و ارزش سهم در شرایط اطمینان و بازار کامل.. 32

ارتباط بین سود و ارزش سهام در شرایط عدم اطمینان و بازار ناقص.... 33

تاثیر اظهار نظر حسابرسان بر قیمت سهام. 35

پیشینه پژوهش.... 37

محتوای اطلاعاتی.. 40

تحقیقات انجام شده در داخل ایران.. 44

فصل سوم : 46

روش تحقیق.. 46

مقدمه : 47

فرضیه های تحقیق : 47

جامعه آماری : 49

نمونه آماری : 49

قلمرو تحقیق: 59

روش جمع آوری اطلاعات : 60

روش آزمون داده ها و فرضیه های تحقیق : 60

فصل چهارم : 61

نتایج و تجزیه و تحلیل تحقیق.. 61

مقدمه : 62

آزمون فرضیه ها : 62

فصل پنجم.. 71

نتیجه گیری و پیشنهادات... 71

مقدمه : 72

نتایج آزمون فرضیه های تحقیق : 72

نتیجه گیری کلی : 74

پیشنهادات تحقیق : 76

پیشنهادات آتی : 77

محدودیتهای تحقیق : 78

منابع و ماخذ: 79



خرید فایل


ادامه مطلب ...

بررسی بروز و ریسک دررففاکتورهای تگی قدامی و خلفی شانه

بررسی بروز و ریسک دررففاکتورهای تگی قدامی و خلفی شانه

چکیده

مقدمه: شانه متحرک‏ترین مفصل بدن است و همین خصوصیت موجب می‏شود احتمال دررفتگی این مفصل بیشتر از مفاصل دیگر شود. تظاهرات آن شامل درد شدید و عدم توانایی بیمار در انجام برخی از حرکات شانه است. بنابراین و با توجه به اینکه الگوی شیوع انواع مختلف دررفتگی در مناطق مختلف دنیا متفاوت می‏باشد و آگاهی از شیوع انواع دررفتگی‏ها و ریسک فاکتورهای آنها در مصدومان در هر منطقه اهمیت بسزایی در برنامه‏ریزی آموزشی، تشخیصی و درمانی بیماران مربوطه دارد، لذا در مطالعه‏ی حاضر به بررسی بروز و ریسک فاکتورهای دررفتگی قدامی و خلفی شانه در بیمارستان فاطمی اردبیل در سال 1392 تا 1393 پرداختیم.

مواد و روش‏ها: در این مطالعه که از نوع توصیفیِ گذشته‏نگر و مقطعی بود، پرونده‏ی بیمارستانی بیمارانی که در طول یک سال (از ابتدای مهر 1392 تا ابتدای مهر 1393) به دلیل دررفتگی شانه در بیمارستان دکتر فاطمی اردبیل بستری شده بودند، مورد بررسی قرار گرفت. جامعه‏ی آماری این مطالعه در مجموع 80 نفر بود که پرونده‏ی آنها از نظر سن، جنس، نوع دررفتگی، و عوامل خطر (مثل سابقه قبلی دررفتگی شانه، شرکت در فعالیت‏های ورزشی، سقوط کردن و ...) تحت بررسی قرار گرفت و اطلاعات بدست آمده در فرم‏های جمع‏آوری اطلاعات ثبت شد. سپس اطلاعات به دست آمده وارد رایانه شد و با استفاده از روش‏های آمار توصیفی شامل دسته‏بندی اطلاعات، تبدیل اطلاعات دسته بندی شده به جدول فراوانی، تنظیم درصد فراوانی و رسم نمودار مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

فهرست مطالب

چکیده........................................................................................................................................... 1

فصل1: کلیات................................................................................................................................ 3

1-1- مقدمه و اهمیت موضوع..................................................................................................... 4

1-2- بیان مسئله........................................................................................................................ 4

1-3- فرضیات........................................................................................................................... 6

1-4- اهداف بررسی................................................................................................................... 6

1-4-1- هدف اصلی.................................................................................................................. 6

1-4-2- اهداف فرعی................................................................................................................ 6

1-5- جنبه نوآوری..................................................................................................................... 7

فصل 2: بررسی متون و پیشینه تحقیق............................................................................................... 8

2-1- آناتومی شانه.................................................................................................................... 9

2-1-1- کلیات.......................................................................................................................... 9

2-1-2- استخوان..................................................................................................................... 10

2-1-3- مفصل........................................................................................................................ 11

2-1-4- غضروف، کپسول، رباط............................................................................................... 12

2-1-5- سینوویال، لابروم، بورس.............................................................................................. 14

2-1-6- عضلات سطحی شانه.................................................................................................. 15

2-1-7- عضلات عمقی شانه.................................................................................................... 16

2-1-8- تاندون‏های شانه.......................................................................................................... 18

2-1-9- عصب، رگ................................................................................................................ 19

2-1-10- رادیوگرافی شانه........................................................................................................ 20

2-2- شکستگی‏های شانه.......................................................................................................... 20

2-2-1- شکستگی استخوان کتف در ناحیه شانه.......................................................................... 20

2-2-2- شکستگی استخوان کلاویکول....................................................................................... 22

2-2-3- شکستگی گردن استخوان بازو...................................................................................... 22

2-3- دررفتگی‏های شانه........................................................................................................... 24

2-3-1- انواع و مکانیسم ایجاد دررفتگی مفصل شانه.................................................................. 25

2-3-2- علائم بالینی دررفتگی قدامی مفصل شانه....................................................................... 26

2-3-3- علائم بالینی دررفتگی خلفی مفصل شانه....................................................................... 26

2-3-4- جااندازی دررفتگی مفصل شانه..................................................................................... 27

2-3-5- درمان جراحی دررفتگی مفصل شانه............................................................................. 28

2-3-6- اقدامات پس از جااندازی دررفتگی مفصل شانه.............................................................. 29

2-3-7- عوارض دررفتگی مفصل شانه...................................................................................... 30

2-3-8- دررفتگی‏های مکرر شانه.............................................................................................. 31

2-3-9- دررفتگی مفصل آکرومیوکلاویکولر و مفصل استرنوکلاویکولر.......................................... 33

2-4- بیماری‏های استخوان و مفصل شانه.................................................................................... 34

2-4-1- آرتروز شانه................................................................................................................ 34

2-4-2- آرتروز مفصل آکرومیوکلاویکولر.................................................................................. 37

2-4-3- آرتروز مفصل استرنوکلاویکولر..................................................................................... 39

2-5- بیماری‏های بافت نرم شانه................................................................................................ 41

2-5-1- پارگی تاندون عضله دوسر بازو.................................................................................... 41

2-5-2- پارگی روتاتور کاف در ناحیه شانه................................................................................ 43

2-5-3- مشکلات تاندون......................................................................................................... 45

2-5-4- دیگر مشکلات............................................................................................................ 49

2-6- مروری بر مطالعات گذشته............................................................................................... 53

فصل 3: مواد و روش‏ها................................................................................................................ 56

3-1- نوع مطالعه...................................................................................................................... 57

3-2- جمعیت مورد مطالعه....................................................................................................... 57

3-3- روش گردآوری اطلاعات................................................................................................ 57

3-4- پرسش‏نامه...................................................................................................................... 57

3-5- روش اجرای کار............................................................................................................. 57

3-6- معیارهای ورود و خروج................................................................................................. 58

3-7- متغیرهای مطالعه.............................................................................................................. 58

3-8- روش تجزیه و تحلیل داده‏ها............................................................................................ 59

3-9- ملاحظات اخلاقی........................................................................................................... 59

فصل 4: نتایج و یافته‏ها................................................................................................................. 60

4-1- ﺗﻮزﻳﻊ ﻓﺮاواﻧﻲ اﻓﺮاد ﻣﻮرد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺑﺮ ﺣﺴﺐ سن.................................................................. 61

4-2- توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه برحسب جنسیت............................................................. 63

4-3- فراوانی انواع دررفتگی‏های شانه....................................................................................... 64

4-4- فراوانی ریسک فاکتورهای دررفتگی شانه.......................................................................... 67

فصل 5: بحث و نتیجه گیری......................................................................................................... 70

فهرست منابع و مراجع................................................................................................................. 74



خرید فایل


ادامه مطلب ...

بررسی امنیت هفت لایه ای OSI

بررسی امنیت هفت لایه ای OSI

مقدمه

مدل OSI یا Open System Interconnectionیک مدل مرجع برای ارتباط بین دو کامپیوتر می باشد که در سال 1980 طراحی گردیده است. هر چند امروزه تغییراتی درآن به وجود آمده اما هنوز هم کاربردهای فراوانی در اینترنت و به خصوص در معماری پایه شبکه دارد. این مدل بر اساس لایه بندی قراردادهای برقراری ارتباط که همزمان روی دو سیستم مرتبط اجرا شده اند پایه ریزی شده است که این امر بسیار سرعت و دقت ارتباط را افزایش می دهد و این قراردادها بصورت طبقه طبقه در هفت لایه تنظیم شده اند که در زیر بررسی خواهند شد. دل OSI توسط کمیته IEEE ایجاد تا محصولات تولید شده توسط تولید کنندگان متعدد قادر به کار و یا سازگاری با یکدیگر باشند . مشکل عدم سازگاری بین محصولات تولیدشده توسط شرکت های بزرگ تجهیزات سخت افزاری زمانی آغاز گردید که شرکت HP تصمیم به ایجاد محصولات شبکه ای نمود و محصولات تولید شده توسط HP با محصولات مشابه تولید شده توسط شرکت های دیگر نظیر IBM ، سازگار نبود . مثلا" زمانی که شما چهل کارت شبکه را برای شرکت خود تهیه می نمودید ، می بایست سایر تجهیزات مورد نیاز شبکه نیز از همان تولید کننده خریداری می گردید(اطمینان از وجود سازگاری بین آنان ) . مشکل فوق پس از معرفی مدل مرجع OSI ، برطرف گردید .

مدل OSI دارای هفت لایه متفاوت است که هر یک از آنان به منظور انجام عملیاتی خاصی طراحی شده اند . بالاترین لایه ، لایه هفت ( Application ) و پائین ترین لایه ، لایه یک ( Physiacal ) می باشد . در صورتی که قصد ارسال داده برای یک کاربر دیگر را داشته باشید ، داده ها حرکت خود را از لایه هفتم شروع نموده و پس از تبدیل به سگمنت ، datagram ، بسته اطلاعاتی ( Packet ) و فریم، در نهایت در طول کابل ( عموما" کابل های twisted pair ) ارسال تا به کامپیوتر مقصد برسد .

فهرست مطالب

مقدمه. 1

شرح یا بیان مسئله. 2

اهمیت امنیت شبکه. 4

سابقه امنیت شبکه. 5

اصول مهم امنیت اطلاعات.. 6

مراحل اولیه ایجاد امنیت در شبکه. 7

سیاست امنیتی.. 7

شناخت شبکه موجود. 9

سرویس دهندگان TCP/UDP و سرویس های موجود در شبکه. 9

بررسی هفت لایه مدل OSI 10

1- لایه فیزیکی.. 10

لایه پیوند داده (Data link) 11

لایه شبکه(Network Layer) : 18

لایه انتقال (Transport layer) : 19

لایه نشست یا Session : 21

لایه نمایش(Presentation) : 23

لایه کاربری (Aplication) : 24

جریان داده در مدل OSI 28

استاندارد ‌IEEE 802. 30

‌پروتکل ها 31

پروتکل های مشترک.. 33

پروتکل های ‌Application. 33

پروتکل‌های ‌Transport 34

مقایسه مدلهای OSI و TCP/IP. 36

نقد مدل OSI و پروتکل های آن. 37

زمان نامناسب.. 38

تـکنولوژی نامناسب.. 39

راهکارهای امنیتی شبکه. 39

1 - کنترل دولتی.. 39

2 - کنترل سازمانی.. 40

3 - کنترل فردی.. 40

4 - تقویت اینترانت‌ها 40

5 - وجود یک نظام قانونمند اینترنتی.. 41

6 - کار گسترده فرهنگی برای آگاهی کاربران. 41

7 - فایروالها 41

نتیجه گیری.. 42






خرید فایل


ادامه مطلب ...

سمینار بررسی ارش در فقه و قانون مجازات اسلامی

سمینار بررسی ارش در فقه و قانون مجازات اسلامی

چکیده


یکی از مهم ترین قواعد حاکم بر دیات، قاعده «ارش» و «حکومت» است. ارش جبران خسارت وارده بر جسم انسان است که قیمت آن معین نشده باشد این قاعده جزو مسلمات فقیه شیعه بوده که به اجماع فقها مورد قبول می باشد، منتها در مسائل و مصادیق آن اختلاف نظر وجود دارد.

دیه برخی جنایت ها که در شرع مشخص شده است به دست ما نرسیده است و چون حق منجی علیه هدر نمی رود، باید آن را جبران کرد. میزان جبران را ارش می گویند اما معنای این حرف این نیست که ارش به دست آمده همان میزان معین شرعی باشد؛ بلکه ممکن است با آن مساوی، کمتر یا بیشتر باشد. بنابراین قاعده ارش همانند اصاله الاحتیاط و ... از زمره دله فقاهتی است و نه ادله اجتهادی. به عبارت دیگر دیه برخی جنایات به دست ما نرسیده است و ما در مقام نظر نمی دانیم دیه آنها چقدر است اما چون در مقام عمل نمی توانیم متوقف باشیم ناگزیریم که با ارش آن را جبران کنیم.

مقدمه

بی تردید یکی از نیازهای بشر وضع نمودن قوانینی جهت بازداشتن از بزهکاری و قتل و جنایت است و پر واضح هر اجتماعی برای تکامل و بالندگی نیازمند قوانینی کارآمد، همه جانبه، مترقی، عدالت گستر و تامین کننده امنیت و مصونیت انسانهاست. خوشبختانه نظام حقوقی اسلام به ویژه دستورهای جزایی، از جمله حدودیات، برخوردار از این ویژگی ها و اوصافی است که هر یک از آنها در برتری سیستم احکام جزایی اسلام بر دیگر سیستم ها نقش بسزایی دارد از طرف دیگر دین اسلام برای انسان ارزش و جایگاهی والا قائل است که هیچ چیز نمی تواند با او برابری بکند و به همین جهت در قرآن آمده است:

«ومن اجل ذلک کتبنا علی بنی اسرائیل انه من قتل نفساً بغیر نفس او فساد فی الارض فکانها قتل الانسان جمیعاً و من احیاها فکأنما احیا الناس جمیعاً ؛».

بدین سبب بر بنی اسرائیل چنین حکم نمودیم که هر کسی نفس را بدون حق قصاص و یا بی آنکه فسادی در روی زمین کند به قتل برساند مثل آن باشد که همه مردم را کشته و هر که نفسی را حیات بخشد مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده است.

از این استفاده می شود کشتن انسان جرم بزرگی است که جز با کشتن مجرم برطرف نمی شود با این وصف، شریعت مقدس اسلام بر پرداخت دیه توصیه کرده است تا از این طریق درهای رحمت و محبت گشوده شود بنابراین دیه نوعی عفو و رحمت را در پی دارد همان گونه که قصاص عدالت را در پی دارد و ارش نوعی مقدر دیه است که مورد اجماع همه فقها قرار دارد.

الف-بیان مسئله

ارش در اسلام به این دلیل پیش بینی شده تا فردی که آسیب می بیند این آسیب را جبران کند و این جبران بخشی به معالجه خود فرد بر می گردد برخی از آسیب ها هم قابل جبران نیست و باید برای هر درآمد خود جایی را پیدا کند با این حال یکی از مباحث مورد اختلاف علمای شیعه و اهل سنت در فقه تعیین مقدار ارش است.

تعریف ارش در م 367 قانون مجازات اسلامی آمده است ماده 367 قانون مجازات اسلامی می گوید: «هر جنایتی که بر عفو کسی وارد شود و شرعاً مقدار خاصی به عنون دیه برای او تعیین نشده بادش جانی باید ارش بپردازد».

ب-پیشینه تحقیق

در خصوص ارش و ماهیت آن در فقه و قانون مجازات اسلامی مباحث محدودی وجود دارد که به طور خلاصه به یک مورد آن اشاره می کنیم:

حاجی ده آبادی در مقاله خود با عنوان قاعده ارثی و حکومت در فقه امامیه و اهل سنت در مورد قاعده ارش چنین بیان کرده: قاعده ارش از مسلمات فقه اسلامی است و گرچه درباره موارد و مصادیق آن اختلاف عقیده وجود دارد اما در اهل مشروعیت آن هیچ شبهه ای نیست. عمده مستند شیعه و سنی برای مشروعیت قاعده ارش این است که نباید خود و حق مسلمان و هر انسان معصوم الدم دیگر به هدر برود، از این رو گرچه دیه برخی جنایات در شرع معین نشده است اما باید با ارش و حکومت و مقدار آن را تعیین تا دچار مخدور نشویم. شیوه محاسبه ارش در فقه امامیه به چهار شکل عبد انگاری، جلب نظر در نفر عادل، مصالحه و حکم حاکم و صلاحدید او می باشد. البته می توان گفت شیوه چهارم در عرض شیوه اول و دوم و سوم است یعنی این دو حاکم که با قیمت گذاری و یا با شهادت و نظر دو نفر عادل به حکومت حکم می کند یا طریق مناسب را مصالحه می داند اما در فقه اهل سنت شیوه محاسبه ارش عبد انگاری قیاس به نزدیک ترین جنایت مشابه و اجتهاد و صلاحدید بیان شده است.

ج-سوالات تحقیق

1-مفهوم و ماهیت ارش در فقه و مذاهب اسلامی چیست؟

2-ارش از چه جایگاهی در قانون مجازات اسلامی برخوردار است؟

3-آیا ارش کیفرات هست یا مجازات یا تلفیقی از هر دو آنهاست؟

د- فرضیه ها

1-به نظر می رسد مفهوم و ماهیت ارش در فقه و مذاهب اسلامی دارای تفاوت هایی می باشد.

2-ارش در قانون مجازات اسلامی منشعب از فقه امامیه بوده و از جایگاه محکمی برخوردار است.

3-به نظر می رسد که ارش در برخی موارد به عنوان کیفر و در برخی موارد مجازات می باشد.

5-اهداف پژوهش

1-بررسی مفهوم و ماهیت ارش در فقه تشیع

2-بررسی مفهوم و ماهیت ارش در فقه و مذاهب دیگر اسلامی

3-بررسی جایگاه ارش در مجموعه قانون مجازات اسلامی

و-روش تحقیق

تحقیق حاضر از نوع مطالعات توصیفی- تحلیلی است بر این اساس در این مطالعه از روش تحقیق کتابخانه ای استفاده شده است که در آن گردآوری اطلاعات با توجه به نوع تحقیق به روش کتابخانه ای و اسنادی بوده که حسب آن با مراجعه به منابع فقهی و حقوقی شامل کتابها، جمله های موجود در کتابخانه ها و همچنین سایت های اینترنتی مرتبط اطلاعات و مطالب مورد نیاز و مرتبط پژوهش گردآوری شده است. بدین صورت که بعد از ماخذ یابی کتب، مجلات و اسناد مربوط به موضوع، فهرست موقت از مطالب مورد نیاز را تهیه و مرحله فیش برداری شروع و مطالب در بخش ها مربوط جمع بندی و نتیجه گیری شده است.

ز-سازماندهی تحقیق

این تحقیق در یک مقدمه و سه فصل و نتیجه گیری پیرامون موضوع بررسی ارش در فقه و قانون مجازات اسلامی تدوین شده است.

مقدمه شامل بیان مسئله، پیشینه تحقیق، اهداف، سوالات، فرضیه و روش تحقیق می باشد.

فصل اول تحت عنوان مفاهیم و مبانی ارش می باشد که در دو مبحث سعی کردیم مطالب را ارائه دهیم.

در فصل دوم ماهیت و قاعده ارش در فقه و قانون مجازات بررسی شده که در سه مبحث جداگانه، مبحث اول ارش در فقه امامیه و اهل سنت و در مبحث دوم ارش در قانون مجازات اسلامی و در مبحث سوم تفاوت های دیه و ارش پرداختیم. در فصل سوم نیز شیوه محاسبه ارش بررسی شده که در مبحص اول شیوه محاسبه ارش در فقه و قانون مجازات اسلامی می پردازیم و در مبحث دوم خداوند از ارش را مشخص می کنیم.

و در قسمت آخر نیز نتیجه گیری از کلیه مباحث مطرح در سه فصل را بعمل می آوریم.


فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده. 1

مقدمه. 1

الف-بیان مسئله. 2

ب-پیشینه تحقیق.. 3

ج-سوالات تحقیق.. 4

د- فرضیه ها 4

ه-اهداف پژوهش.... 5

و-روش تحقیق.. 5

ز-سازماندهی تحقیق.. 5

فصل اول: مفاهیم و مبانی ارش در فقه و قانون مجازات اسلامی.. 7

مبحث اول- مفاهیم و تعاریف... 8

گفتار اول- تعریف لغوی و اصطلاحی ارش... 8

الف-تعریف لغوی ارش... 8

ب-تعریف اصطلاحی ارش: 10

گفتار دوم- مفاهیم مرتبط با ارش... 12

الف-حکومت... 12

ب- اجتهاد. 16

ج- دیه. 17

د. مقایسه‏ای میان ارش و مفاهیم مشابه. 18

مبحث دوم: مستندات فقهی قاعده ارش‏... 20

گفتار اول- مستندات قاعدهارش در فقه امامیه. 20

الف- مستندات‏... 20

گفتار دوم- مستندات قاعده ارش در فقه سنت... 25

فصل دوم: ماهیت و قاعده ارش در فقه و قانون مجازات اسلامی.. 27

مبحث اول- ماهیت و قاعده ارش در فقه امامیه و اهل سنت... 28

مبحث دوم- ماهیت و قاعده ارش در قانون مجازات اسلامی.. 29

مبحث سوم- تفاوت‌های دیه و ارش... 30

گفتار اول- تفاوت دیه و ارش از لحاظ تعریف... 30

گفتار دوم- تفاوت دیه و ارش از نظر کیفیت پرداخت... 31

گفتار سوم- تفاوت دیه و ارش از نظر مهلت پرداخت... 32

گفتار چهارم- تفاوت دیه و ارش از نظر قابلیت تجدیدنظرخواهی.. 33

گفتار پنجم: تفاوت دیه و ارش از نظر مسئول پرداخت... 34

فصل سوم : شیوه محاسبه ارش... 37

مبحث اول - شیوه محاسبه ارش در فقه و قانون مجازاتت اسلامی.. 38

گفتار اول : محاسبه ارش در فقه امامیه و اهل سنت... 38

گفتار دوم - شیوه محاسبه ارش در قانون مجازات اسلامی.. 40

الف-تعیین ارش به وسیله کارشناس... 40

ب-تعیین ارش به وسیله حاکم.. 41

ج-مصالحه. 41

مبحث دوم - حد و اندازه ارش... 42

الف- فقه امامیه. 42

ب-فقه اهل سنت... 43

نتیجه گیری.. 43

منابع. 45




خرید فایل


ادامه مطلب ...